Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

milekil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:23 pm

Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: milekil » wt sie 16, 2011 7:59 pm

Witam, szukałem ale konkretnej podpowiedzi co do patrola nie znalazłem więc Panowie:
Jak sprawdzić wtrysk sterujący w Patrolu GR Y61 2.8, Sprawdzili mi wtrysk i nie przejawiał żadnej oporności,stwierdzono uszkodzenie elektryczne, zamówiłem drugi to samo,trzeci to samo, wszyscy zgłupieli, na pracującym silniku odłączam wtyczkę i zero różnicy, silnik pracuje równo , kontrolka się żadna nie zapala, kombinuję z tym wtryskiem, bo głośno mi parch chodzi, szczególnie tak przy 2 tyś obrotów klekota jakby zawory waliły, wtryski pozostałe zregenerowane....
Jak powinien zachowywać się po odłączeniu wtrysku sterującego?
Odłączyć go na zimnym, pracującym silniku?
Czy wtrysk powinien wykazywać oporność przy sprawdzaniu?
Co z kontrolką po odłączeniu?
Jakie powinno być napięcie na kostce wtrysku sterującego?
Pozdrowienia dla wytrwałych wyznawców Parchów!!!!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: Marcin-Kraków » wt sie 16, 2011 10:03 pm

milekil pisze:Witam, szukałem ale konkretnej podpowiedzi co do patrola nie znalazłem więc Panowie:
Jak sprawdzić wtrysk sterujący w Patrolu GR Y61 2.8, Sprawdzili mi wtrysk i nie przejawiał żadnej oporności,stwierdzono uszkodzenie elektryczne, zamówiłem drugi to samo,trzeci to samo, wszyscy zgłupieli,
To akurat prawidlowo. Wtryski sa na elementach piezo.
Te wtryski czesto sa przez "fachmanow" mylone z popularnymi wtryskami z Vw i innych, gdzie pracuja na tgz. zwarcie, a tutaj tak nie jest.
milekil pisze:na pracującym silniku odłączam wtyczkę i zero różnicy, silnik pracuje równo , kontrolka się żadna nie zapala,
Powinien sie zapalic Check Engine
milekil pisze:kombinuję z tym wtryskiem, bo głośno mi parch chodzi, szczególnie tak przy 2 tyś obrotów klekota jakby zawory waliły, wtryski pozostałe zregenerowane....
Jak powinien zachowywać się po odłączeniu wtrysku sterującego?
Pozostaja nastawy w granicach standardow, brak regulacji kata wyprzedzenia wtrysku w pelnym zakresie. Pozostaja jakby tylko nastaw "mechaniczny" , czyli ustawienie pompy.
milekil pisze:Odłączyć go na zimnym, pracującym silniku?
Czy wtrysk powinien wykazywać oporność przy sprawdzaniu?
Ponizej masz wszystkie dane, jak przeprowadzic diagnostyke. Oczywiscie najlepiej poprzez Consulta, albo chociaz z oscyloskopem. na poczatek oczywiscie zwykly miernik tez pozwoli rozwiac czesc watpliwosci.

Obrazek

Obrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

milekil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:23 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: milekil » wt sie 16, 2011 10:15 pm

Myślę, że ciężko będzie takiemu laikowi zdiagnozować to ustrojstwo...nie mieszkam w PL i mam utrudniony dostęp do ludzi znających temat...Czy w serwisie nissana dadzą radę zdiagnozować to na kompie?
Czemu nie pali się kontrolka po odłączeniu wtyki wtrysku?

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: Marcin-Kraków » wt sie 16, 2011 10:20 pm

milekil pisze:Myślę, że ciężko będzie takiemu laikowi zdiagnozować to ustrojstwo...nie mieszkam w PL i mam utrudniony dostęp do ludzi znających temat...Czy w serwisie nissana dadzą radę zdiagnozować to na kompie?
Czemu nie pali się kontrolka po odłączeniu wtyki wtrysku?
Serwis po wpieciu kompa powinien zdiagnozowac wtrysk i kontrolke. Moze poprostu nie masz zarowki :)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

milekil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:23 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: milekil » wt sie 16, 2011 10:45 pm

Marcin-Kraków pisze:
milekil pisze:Myślę, że ciężko będzie takiemu laikowi zdiagnozować to ustrojstwo...nie mieszkam w PL i mam utrudniony dostęp do ludzi znających temat...Czy w serwisie nissana dadzą radę zdiagnozować to na kompie?
Czemu nie pali się kontrolka po odłączeniu wtyki wtrysku?
Serwis po wpieciu kompa powinien zdiagnozowac wtrysk i kontrolke. Moze poprostu nie masz zarowki :)


Zarówka jest, pali się przy zapłonie...
Spróbuję rozszyfrować obrazki z serwisówki...
Czyli może to być powodem głośnej pracy?
Czuję, że nie będzie Ci się chciało troszkę wytłumaczyć mi jak go sprawdzić...
Jaki kabel podchodzi do Patrola, to może na Allegro podkupię....
Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem, bo mi już ręce opadają...

milekil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:23 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: milekil » śr sie 17, 2011 8:01 pm

Zmierzyłem napięcie na kostce dochodzącej do wtrysku i jest na niej 0.13V, prawidłowo?
Po odłączeniu nadal nie ma róznicy w pracy silnika i kontrolka check sie nie pali....
Jakieś pomysły?

milekil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:23 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: milekil » czw sie 18, 2011 3:06 pm

Pany proszę o jakieś podpowiedzi!!!!

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: wojtek_kom » czw sie 18, 2011 7:31 pm

Zmierzył :)21 czym?
Musi mieć oscyloskop i przebieg jak na rysunku.

Zamiast pisać, że się źle czuje, powinien opisać objawy złej pracy - silnika czy czegoś tam.
Nissan-y

milekil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:23 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: milekil » sob paź 15, 2011 5:56 pm

Witam ponownie, wtrysk sterujący podmieniony i żadnej zmiany, cały czas klekot, największy przy 2000pm, po odłączeniu wtyczki wtrysku sterującego nie ma różnicy w pracy oraz nie zapala się kontrolka przy odłączonej kostce, czym może to byc spowodowane? Uszkodzony komputer?

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: wojtek_kom » sob paź 15, 2011 6:38 pm

milekil pisze:Witam ponownie, wtrysk sterujący podmieniony i żadnej zmiany, cały czas klekot, największy przy 2000pm, po odłączeniu wtyczki wtrysku sterującego nie ma różnicy w pracy oraz nie zapala się kontrolka przy odłączonej kostce, czym może to byc spowodowane? Uszkodzony komputer?
Nagraj klekot... i udostępnij, może to spalanie stukowe, zatkany dolot :)21
Zrób diagnostykę i podaj błędy. Może jak wcześniej @Marcin-Kraków, brak żarówki...

Masz sprawną żarówkę? Przed uruchomieniem silnika, lampka "check engine" żyje?

Nie pamiętam, Y61 2.8 ma kompa Zexela z LED-ami? Jeśli ma błyśnie błędami...
Tak samo lampka, "check engine" wymiga błędy.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Satelita
Posty: 436
Rejestracja: pn maja 23, 2011 12:30 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: Satelita » sob paź 15, 2011 6:49 pm

wojtek_kom pisze:
milekil pisze:Witam ponownie, wtrysk sterujący podmieniony i żadnej zmiany, cały czas klekot, największy przy 2000pm, po odłączeniu wtyczki wtrysku sterującego nie ma różnicy w pracy oraz nie zapala się kontrolka przy odłączonej kostce, czym może to byc spowodowane? Uszkodzony komputer?
Nagraj klekot... i udostępnij, może to spalanie stukowe, zatkany dolot :)21
Zrób diagnostykę i podaj błędy. Może jak wcześniej @Marcin-Kraków, brak żarówki...

Masz sprawną żarówkę? Przed uruchomieniem silnika, lampka "check engine" żyje?

Nie pamiętam, Y61 2.8 ma kompa Zexela z LED-ami? Jeśli ma błyśnie błędami...
Tak samo lampka, "check engine" wymiga błędy.
Przepraszam że nie w temacie, ale o jakie LED-y chodzi ?

milekil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:23 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: milekil » sob paź 15, 2011 10:35 pm

Żarówka działa, więc to nie to, jutro Pany nagranie jakieś wrzucę, może Wy cos wysłuchacie...
A te stukowe spalanie to przez co może być? Bo jak nogę z gazu biorę cichnie wszystko...

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: wojtek_kom » sob paź 15, 2011 10:44 pm

Satelita pisze: Przepraszam że nie w temacie, ale o jakie LED-y chodzi ?
Część kompów Zexel, ma z boku małe światełka/lampki, no diody led :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Satelita
Posty: 436
Rejestracja: pn maja 23, 2011 12:30 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: Satelita » sob paź 15, 2011 10:47 pm

wojtek_kom pisze:
Satelita pisze: Przepraszam że nie w temacie, ale o jakie LED-y chodzi ?
Część kompów Zexel, ma z boku małe światełka/lampki, no diody led :)21
Tylko Patrola się to tyczy ? czy terrano II z zexelami tez?

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: wojtek_kom » ndz paź 16, 2011 6:26 pm

Satelita pisze: Tylko Patrola się to tyczy ? czy terrano II z zexelami tez?
Akurat też, dostałem taki jak skrzynię zmieniałem - komp był z TD27.
Do VG30, też taki był, bo mam.
Nissan-y

milekil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:23 pm

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: milekil » ndz paź 16, 2011 7:26 pm

Pany, jak udostępnić nagranko? Trzeba to na jakiś serwer wrzucić?

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Kontrola wtrysku sterującego Partol GR Y61

Post autor: Marcin-Kraków » ndz paź 16, 2011 8:54 pm

milekil pisze:Żarówka działa, więc to nie to, jutro Pany nagranie jakieś wrzucę, może Wy cos wysłuchacie...
A te stukowe spalanie to przez co może być? Bo jak nogę z gazu biorę cichnie wszystko...
Cos mi sie zdaje ze to nie o wtrysk sterujacy chodzi. Wez no te wtryski na maszyne i zobacz w jakim sa stanie i jakie maja ustawione cisnienia.
Pytanie tez ile daje pompa, ale to moze byc nastepny krok, bo z wymontowaniem jej, a przedewszystkim rzetelna ocena znacznie trudniej.
milekil pisze:Pany, jak udostępnić nagranko? Trzeba to na jakiś serwer wrzucić?
Tak. Wrzucasz na serwer i podajesz finka do zassania. Jesli to film chyba najprosciej bedzie wrzucic na youtube.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość