
Słabe wspomaganie
Moderator: Kosiarz
Słabe wspomaganie
Jakby ktos miał problem z słabawym wspomaganiem to polecam metodę z tej strony: http://westtexasoffroad.homestead.com/p ... ering.html u mnie efekt jest zajebisty 

pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Słabe wspomaganie
Powiem tak - tego szukałem
. Czy możesz jednak napisać coś więcej jak ten proces wyglądał u Ciebie w Parchu (bo po avatarze wnioskuję, że Parcha posiadasz) - gość pisze o Jeepach...
Z tego co zrozumiałem to chodzi o rozwiercenie zaworka, przez który przepływa płyn wspomagania żeby zwiększyć czas podtrzymania wysokiego ciśnienia tego płynu, tak? Nie do końca kumam jednak o co chodzi z rozciągnięciem tej sprężyny i z podkładkami - możesz to rozwinąć? Z góry dzięki!
Być może jak rozłożę ten element pompy to od razu zakumam w czym rzecz, ale wolałbym mieć jakieś podstawy na punkt wyjścia

Z tego co zrozumiałem to chodzi o rozwiercenie zaworka, przez który przepływa płyn wspomagania żeby zwiększyć czas podtrzymania wysokiego ciśnienia tego płynu, tak? Nie do końca kumam jednak o co chodzi z rozciągnięciem tej sprężyny i z podkładkami - możesz to rozwinąć? Z góry dzięki!
Być może jak rozłożę ten element pompy to od razu zakumam w czym rzecz, ale wolałbym mieć jakieś podstawy na punkt wyjścia

Jedyną metodą unikania porażek jest nie mieć żadnych nowych pomysłów...
Re: Słabe wspomaganie
W każdej pompie wspomagania jest zawór regulujący przepływ i ciśnienie płynu, zasada działania tu http://www.youtube.com/watch?v=xeWmNpZ5 ... ture=feedf, rozwiercając ten otwór zwiększasz możliwy wydatek pompy, rozciągając sprężynę zwiększasz max ciśnienie pompy ale jednocześnie trzeba zmodyfikować ciśnienie otwarcia tylnego zaworu przez dobranie odp. podkładki. jest troszke zabawy kilka razy trzeba to rozebrać ale działa. Proponuje robić moda małymi kroczkami, stosując metodę jednorazowej zmiany nie więcej jak 10% (np otwór z 5 na 5,5 a nie odrazu na 8 ) i pamiętać że te 3 zmiany są ze sobą powiązane.Testując pamiętać że płyn się nagrzewa i zmienia się jego gęstość
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Słabe wspomaganie
Ten zawór stosuje się żeby stabilizować ciśnienie (nie wydatek) na odpowiednim poziomie. Na wolnych obrotach silnika ciśnienie jest trochę wyższe, żeby lżej było przy parkowaniu. Przy wyższych obrotach ciśnienie się zmniejsza żeby kierownica za lekko nie działała. Progresywne wspomaganie 

była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Re: Słabe wspomaganie
Zuch chłopaki
- z takim wstępem zdecydowanie łatwiej będzie rozpocząć działania. Dzięki!

Jedyną metodą unikania porażek jest nie mieć żadnych nowych pomysłów...
Re: Słabe wspomaganie
zacznij od minimalnego rozwiercenia otworu tak o 0,2 mm - zwiększy się przepływ i spadnie róźnica ciśnień na tłoczku zaworu co powinno skutkować wzrostem ciśnienia, możliwe że potem trzeba będzie tylko poprawić zawór tylny żeby nie hałasował
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość