Słabe wspomaganie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Słabe wspomaganie

Post autor: denior » wt lis 01, 2011 7:54 pm

Jakby ktos miał problem z słabawym wspomaganiem to polecam metodę z tej strony: http://westtexasoffroad.homestead.com/p ... ering.html u mnie efekt jest zajebisty :)2
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
souillac
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr maja 04, 2011 8:24 pm

Re: Słabe wspomaganie

Post autor: souillac » wt lis 01, 2011 9:43 pm

Powiem tak - tego szukałem :-). Czy możesz jednak napisać coś więcej jak ten proces wyglądał u Ciebie w Parchu (bo po avatarze wnioskuję, że Parcha posiadasz) - gość pisze o Jeepach...

Z tego co zrozumiałem to chodzi o rozwiercenie zaworka, przez który przepływa płyn wspomagania żeby zwiększyć czas podtrzymania wysokiego ciśnienia tego płynu, tak? Nie do końca kumam jednak o co chodzi z rozciągnięciem tej sprężyny i z podkładkami - możesz to rozwinąć? Z góry dzięki!

Być może jak rozłożę ten element pompy to od razu zakumam w czym rzecz, ale wolałbym mieć jakieś podstawy na punkt wyjścia :-)
Jedyną metodą unikania porażek jest nie mieć żadnych nowych pomysłów...

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Słabe wspomaganie

Post autor: denior » śr lis 02, 2011 8:16 am

W każdej pompie wspomagania jest zawór regulujący przepływ i ciśnienie płynu, zasada działania tu http://www.youtube.com/watch?v=xeWmNpZ5 ... ture=feedf, rozwiercając ten otwór zwiększasz możliwy wydatek pompy, rozciągając sprężynę zwiększasz max ciśnienie pompy ale jednocześnie trzeba zmodyfikować ciśnienie otwarcia tylnego zaworu przez dobranie odp. podkładki. jest troszke zabawy kilka razy trzeba to rozebrać ale działa. Proponuje robić moda małymi kroczkami, stosując metodę jednorazowej zmiany nie więcej jak 10% (np otwór z 5 na 5,5 a nie odrazu na 8 ) i pamiętać że te 3 zmiany są ze sobą powiązane.Testując pamiętać że płyn się nagrzewa i zmienia się jego gęstość
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Słabe wspomaganie

Post autor: PaveL » śr lis 02, 2011 8:48 am

Ten zawór stosuje się żeby stabilizować ciśnienie (nie wydatek) na odpowiednim poziomie. Na wolnych obrotach silnika ciśnienie jest trochę wyższe, żeby lżej było przy parkowaniu. Przy wyższych obrotach ciśnienie się zmniejsza żeby kierownica za lekko nie działała. Progresywne wspomaganie :)
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
souillac
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr maja 04, 2011 8:24 pm

Re: Słabe wspomaganie

Post autor: souillac » śr lis 02, 2011 11:29 am

Zuch chłopaki :-) - z takim wstępem zdecydowanie łatwiej będzie rozpocząć działania. Dzięki!
Jedyną metodą unikania porażek jest nie mieć żadnych nowych pomysłów...

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Słabe wspomaganie

Post autor: denior » śr lis 02, 2011 1:31 pm

zacznij od minimalnego rozwiercenia otworu tak o 0,2 mm - zwiększy się przepływ i spadnie róźnica ciśnień na tłoczku zaworu co powinno skutkować wzrostem ciśnienia, możliwe że potem trzeba będzie tylko poprawić zawór tylny żeby nie hałasował
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość