Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 diesel

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 diesel

Post autor: mopar » pn lis 07, 2011 9:34 pm

Witam
Jak w temacie, potrzebne dość pilnie.
Dziękuję
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: wojtek_kom » pn lis 07, 2011 9:59 pm

Tak bliżej? W środku tylko zawory i czujniki (w sumie, chyba tylko temperatury). Sterowanie takie samo, jak w 3.0 itp..
Bez kabelków, też działa.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: Wowos » pn lis 07, 2011 11:30 pm

Daj mi chwilę, zaraz Ci wrzucę.

Edit: proszę :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: mopar » wt lis 08, 2011 10:29 pm

Wowos wielkie dzięki :)2
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: mopar » wt sty 10, 2012 8:20 pm

Odświeżam temat.
Wowos podał genialny SM lecz niestety nie obejmuje on TD42 czyli diesla. Benzyna ma delikatne róznice i chcialbym być pewnie na 100%.

Zatem czy ktoś dysponuje schematem od diesla?
Pozdrawiam
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: scuaz » wt sty 10, 2012 9:46 pm

mopar pisze:Odświeżam temat.
Wowos podał genialny SM lecz niestety nie obejmuje on TD42 czyli diesla. Benzyna ma delikatne róznice i chcialbym być pewnie na 100%.

Zatem czy ktoś dysponuje schematem od diesla?
Pozdrawiam
benzyna ma taki sam schemat i nawet sterownik , bo biegi zmienia jak w diesul przy 4.5 tyś obr
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

RYBOSTWOR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 1:02 am

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: RYBOSTWOR » wt sty 10, 2012 10:51 pm

W GR Y61 3.0 dti z silnikiem ZD30 tak zmienia tylko w reżimie pracy POWER, ta skrzynia ma trzy reżimy pracy: POWER, AUTO i HOLD
Jak możesz poczekać, to jak będę w domu (jutro) to w manualu poszukam tego podłączenia, o ile pamietam to skrzynia ma symbol RE4R03A i była montowana takze w Nissan Skyline i Nissan 300zx ona może przenieść nawet 700 Nm mometu, ale jak ktoś próbuje w niej jak w manualu bujać tył -przód to i planetarkę ukreci (tak miałem w swoim)
PZDR
Rybostwor
PZDR
Rybostwor
NISSAN PATROL 3.0 2001r

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: wojtek_kom » śr sty 11, 2012 12:04 am

Wtyczki te same - skrzynie, TCM ten sam - ale mogą być różne wtyczki, inna ilość pinów.
Benzyna oborty z cewki, diesel obroty z rozrządu lub z czujnika na skrzyni - w zasadzie można sobie dorobić.

Różnice są w trybie pracy - ZD30 ma np. 3 piny extra podłączone z kompem silnika.
Nie wszystkie, mają tryb hold, power itp..

@Mopar napisz, co nie bangla lub co chcesz zrobić :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: mopar » śr sty 11, 2012 11:54 am

Zrobiłem i nie bangla :)21

Odpalasz, wrzucasz D i jedziesz. Biegi wchodzą wszystkie łącznie z O/D. Reaguje na kick down i przycisk power. Wszystko tak jak powinno być. Redukcje, zmiany jest ok. Wystarczy ze zwolnisz tak aby skrzynia wrzuciła 1 i dupa. Zostaje na 1 i nie wrzuci do góry. Jedziesz na tej 1 i na sekundę cofasz kluczyk w stacyjce o jedną pozycje i wracasz na zapłon- wtedy skrzynia znowu chodzi normalnie.

Blink kody nic nie wyrzucają. Połączenie wszystkie są. Zostało mi do sprawdzenia; throttle sensor i throttle valve switch.

Najbardziej irytuje, ze po tym szybki resecie jak jedziesz i nawet nie zdejmuje nogi z gazu tylko cyk stacyjką to wszystko wraca do normy.

Wszelkie sugestie mile widziane. Dla zwycięzcy konkursu Whiskey from Tenesseey :)21
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

RYBOSTWOR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 1:02 am

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: RYBOSTWOR » czw sty 12, 2012 12:37 am

Tu http://grosjean.pierre.free.fr/Y61%204, ... 0e-y61dg0/ masz manuala do Y61 4.2, może się przyda.
A tak nawiasem, to masy masz dobrze podłączone, bo to wyglada na zwiechę lub zkłócenie sygnałów, a takie problemy zazwyczaj wynikają z brudnych styków lub braku dobrego połaczenia z masą auta.
PZDR
Rybostwor
PZDR
Rybostwor
NISSAN PATROL 3.0 2001r

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: wojtek_kom » czw sty 12, 2012 10:36 am

mopar pisze:Zrobiłem i nie bangla :)21

Odpalasz, wrzucasz D i jedziesz. Biegi wchodzą wszystkie łącznie z O/D. Reaguje na kick down i przycisk power. Wszystko tak jak powinno być. Redukcje, zmiany jest ok. Wystarczy ze zwolnisz tak aby skrzynia wrzuciła 1 i dupa. Zostaje na 1 i nie wrzuci do góry. Jedziesz na tej 1 i na sekundę cofasz kluczyk w stacyjce o jedną pozycje i wracasz na zapłon- wtedy skrzynia znowu chodzi normalnie.

Blink kody nic nie wyrzucają. Połączenie wszystkie są. Zostało mi do sprawdzenia; throttle sensor i throttle valve switch.

Najbardziej irytuje, ze po tym szybki resecie jak jedziesz i nawet nie zdejmuje nogi z gazu tylko cyk stacyjką to wszystko wraca do normy.

Wszelkie sugestie mile widziane. Dla zwycięzcy konkursu Whiskey from Tenesseey :)21
Stopa podłączył? Przełączyć między trybami, zobaczyć czy to samo się dzieje. Przechodzi w tryb awaryjny...
Nissan-y

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Schemat elektryczny skrzyni automatycznej patrol 4.2 die

Post autor: mopar » czw sty 12, 2012 11:54 am

Udało się to ogarnąć. Taka pierdoła mieszała, że aż ciężko uwierzyć. Uszkodzone ekranowanie czujnika prędkości w skrzyni (revolution sensor). Są tam niskie napięcią- powyżej 30km/h od 1V w górę. Ja miałem tam napięcie na postoju i parch myślał
że leci 150. Co ciekawe wszystko chodziło z wyjątkiem rzeczy którą opisałem.

Pozdrawiam wszystkich którzy się zainteresowali tym wątkiem. :)2
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość