Wał napędowy.
Moderator: Kosiarz
Wał napędowy.
Mam wrażenie że wał napędowy tylny w Y60 krótki po lifcie 3" pracuje pod dużym kątem a tym samym powstają opory odczuwalne pod czas jazdy na "luzie". Oczywiście skrzyń obniżona i kąty na krzyżakach ustawione. Mam pytanie czy może próbował ktoś zastąpić oryginalny wał z krzyżakami, wałem z przegubami synchroniczymi takimi jak w półosiach napędowych?
Przeguby synchroniczne w porównaniu z krzyżakami nie powodują oporów podczas pracy pod dużymi kątami. Mam kompletną półoś od BMW i spróbowałbym ją tam zastosować tylko pytanie czy ma to sens?
Przeguby synchroniczne w porównaniu z krzyżakami nie powodują oporów podczas pracy pod dużymi kątami. Mam kompletną półoś od BMW i spróbowałbym ją tam zastosować tylko pytanie czy ma to sens?
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
Re: Wał napędowy.
Problem może być z gumowymi osłonami - mogą często się rozpadać zwłaszcza ta przy moście
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Wał napędowy.
jeden mój znajomy mawia : to ne da rady peneeeee
przyczyn jest tak wiele że aż żal ich wymieniać
przyczyn jest tak wiele że aż żal ich wymieniać
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: Wał napędowy.
załóż wał z k-260,z podwójnym krzyzakiem,u mnie po takim zabiegu jest na razie spokój.
4x4
Re: Wał napędowy.
Cos za cos, u mnie tez katy sie porobily wieksze i moze oporu nie czuc, ale spalanie wzroslo (moze przez to, nie wiem). Inna sprawa, ze jak sa zle katy to opor bedzie odczuwalny, ale to wal bedzie drgac, w pewnych zakresach obrotowych bardziej w innych mniej.tomek4x4 pisze:Mam wrażenie że wał napędowy tylny w Y60 krótki po lifcie 3" pracuje pod dużym kątem a tym samym powstają opory odczuwalne pod czas jazdy na "luzie". Oczywiście skrzyń obniżona i kąty na krzyżakach ustawione. Mam pytanie czy może próbował ktoś zastąpić oryginalny wał z krzyżakami, wałem z przegubami synchroniczymi takimi jak w półosiach napędowych?
Przeguby synchroniczne w porównaniu z krzyżakami nie powodują oporów podczas pracy pod dużymi kątami. Mam kompletną półoś od BMW i spróbowałbym ją tam zastosować tylko pytanie czy ma to sens?
Generalnie zasada jest taka, ze przy wale z krzyzakiem z przodu i drugim z tylu walu obie flansze powinny byc do siebie idealnie rownolegle.
Dlatego z przodu warto miec wal z podwojnym krzyzakiem przy reduktorze


ps. znalazlem na forum jeep.org.pl takie rysunki:
tu kąty dla wału standardowego

___________________________________________________
a tu dla walu z podwojnym krzyzakiem

- wskodziana
- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Wał napędowy.
gr9192 pisze:załóż wał z k-260,z podwójnym krzyzakiem,u mnie po takim zabiegu jest na razie spokój.
też tak zrobiłem i mam spokój

Re: Wał napędowy.
Nieprawda...ale nie chce mi się pisać tego samego co parę lat temuredzik pisze:........................................................................................................Generalnie zasada jest taka, ze przy wale z krzyzakiem z przodu i drugim z tylu walu obie flansze powinny byc do siebie idealnie rownolegle.

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Wał napędowy.
zaraz zaraz , coś nie teges z tymi obrazkami ten drugi to coś nie tak , przecież ( gdzieś tu czytałem) że mają być równolegle do siebie jak stosuje się wał dwu krzyżakowy , nie można pod nie wiadomo jakim kątem ustawić mostów a przedniego to w ogóle nie ruszać , co do tyłu też mi się coś tak wydaje ,
ja obecnie tył mam na zwykłym wale z 160 gdzie jest spoa i most z 260 czyli nie dość że w dół to jeszcze po skosie i działa nie tłucze nie wibruje , to według tego rysunku nr2 powinienem zrobić pod większym kątem , po to chce zastosować wał z 260 żeby zniwelować te kąty
Vandal jak byś mógł odnaleźdź to co napisałeś i powielić

ja obecnie tył mam na zwykłym wale z 160 gdzie jest spoa i most z 260 czyli nie dość że w dół to jeszcze po skosie i działa nie tłucze nie wibruje , to według tego rysunku nr2 powinienem zrobić pod większym kątem , po to chce zastosować wał z 260 żeby zniwelować te kąty
Vandal jak byś mógł odnaleźdź to co napisałeś i powielić

Super parchatek Super y60 

Re: Wał napędowy.
Myslę,że to już nie istnieje
Poczytaj sobie trochę o homokinetyczności,bo to podstawa.Pojedynczy krzyżak jest przegubem asynchronicznym,czyli jezeli na wejściu mamy predkośc jednostajną,to predkość wyjsciowa jest zmienna/"faluje"/.
Układ dwóch krzyżaków jest homokinetyczny gdy flansze są równoległe,lub nachylone wzgledem siebie w ten sposób,ze przedłuzenia ich osi przecinają sie w połowie odległosci miedzy nimi/powstaje trójkat równoramienny/.
Podwójny krzyżak jest homokinetyczny bo pracuje wg wyżej podanego schematu:odległosć miedzy krzyzakami składowymi jest tu zminimalizowana.
Stosujac podwójny krzyżak powinnismy uzyskiwać współosiowosc wału z atakiem mostu.Mamy wtedy układ homokinetyczny /drugi ruski rysunek/.

Poczytaj sobie trochę o homokinetyczności,bo to podstawa.Pojedynczy krzyżak jest przegubem asynchronicznym,czyli jezeli na wejściu mamy predkośc jednostajną,to predkość wyjsciowa jest zmienna/"faluje"/.
Układ dwóch krzyżaków jest homokinetyczny gdy flansze są równoległe,lub nachylone wzgledem siebie w ten sposób,ze przedłuzenia ich osi przecinają sie w połowie odległosci miedzy nimi/powstaje trójkat równoramienny/.
Podwójny krzyżak jest homokinetyczny bo pracuje wg wyżej podanego schematu:odległosć miedzy krzyzakami składowymi jest tu zminimalizowana.
Stosujac podwójny krzyżak powinnismy uzyskiwać współosiowosc wału z atakiem mostu.Mamy wtedy układ homokinetyczny /drugi ruski rysunek/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Wał napędowy.
vandall1 pisze:Nieprawda...ale nie chce mi się pisać tego samego co parę lat temuredzik pisze:........................................................................................................Generalnie zasada jest taka, ze przy wale z krzyzakiem z przodu i drugim z tylu walu obie flansze powinny byc do siebie idealnie rownolegle.
O to Ci chodzilo jako 2 przypadek ?

Re: Wał napędowy.
Noooo....znaczy nie napisałeś "nieprawdy"ale "pół prawdy",sorry 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Wał napędowy.
nie napisalem specjalnie, bo poza walem z podwojnym krzyzakiem chyba nie ma to zastosowania w terenowkach. wystarcza dwa ruskie schematy.
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Wał napędowy.
oj czeka mnie przeróbka , a jka będa obie w tej samej płaszczyźnie i zastosuje z podwójnym krzyżakiem to się coś stanie czy będzie działać
Super parchatek Super y60 

Re: Wał napędowy.
co z tego ze po skosie, jak flansze sa rownolegle i nie wibruje, to zostaw i sie ciesz.pawel abramczyk pisze:oj czeka mnie przeróbka , a jka będa obie w tej samej płaszczyźnie i zastosuje z podwójnym krzyżakiem to się coś stanie czy będzie działać

ps. a kompensacji na wielowypuscie po tej operacji Ci nie brakuje ?
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Wał napędowy.
jeśli pytasz o długość to tak jest w połowie na wieloklinie , ale nie wypada nawet jak ostatnio przeskoczyłem przez jeden pagórek ( w celach testu amorów) został na miejscu , do celowo ma być dwu krzyżakowy już się robią redukcje , a zaraz do przodu i będzie poskładany do kupy , jak poskładam to zamieszcze jakiś film i ocenicie moje druciarstwo
Super parchatek Super y60 

Re: Wał napędowy.
wskodziana pisze:gr9192 pisze:załóż wał z k-260,z podwójnym krzyzakiem,u mnie po takim zabiegu jest na razie spokój.
też tak zrobiłem i mam spokójtrzeba tylko dorobić dystans 5 cm bo jest trochę krótszy
O.K. Dzięki za podpowiedź! Tylko jest problem ,bo z tego co się dowiedziałem to w k-260 wał z podwójnym krzyżakiem występuje tylko przy przednim moście a mnie interesuje tylni.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Wał napędowy.
tomek4x4 pisze:wskodziana pisze:gr9192 pisze:załóż wał z k-260,z podwójnym krzyzakiem,u mnie po takim zabiegu jest na razie spokój.
też tak zrobiłem i mam spokójtrzeba tylko dorobić dystans 5 cm bo jest trochę krótszy
O.K. Dzięki za podpowiedź! Tylko jest problem ,bo z tego co się dowiedziałem to w k-260 wał z podwójnym krzyżakiem występuje tylko przy przednim moście a mnie interesuje tylni.
w mylnym jesteś błędzie
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Wał napędowy.
ależ oczywiście że się mylisz gdyż albowiem występuje tylny wał w 260 z 2 krzyżakami , nawet mam takowy do swojego Trola i ma idealny wymiar do połączenia przodu
z tym że ostatnio te wały to są białe kruki

z tym że ostatnio te wały to są białe kruki

Super parchatek Super y60 

Re: Wał napędowy.
tez mam tylny z podwójnym krzyzakiem z tyłu w y 60,podwójny krzyzak tez był z przodu w k-260 (krótkim)
4x4
Re: Wał napędowy.
bo kazdy mysli, ze jak mu po lifcie krzyzaki na wale napierdzielaja, to mu wstawienie walu z podwojnym krzyzakiem wszystko rozwiaze.pawel abramczyk pisze:...
z tym że ostatnio te wały to są białe kruki

- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Wał napędowy.
no i coś mnie się zdaje że będe musiał klina wsadzić pod tylny most jeśli ma byc poprawnie jak na załączonych powyżej obrazkach ,
no ale człowiek uczy się całe życie
no ale człowiek uczy się całe życie

Super parchatek Super y60 

Re: Wał napędowy.
redzik pisze:bo kazdy mysli, ze jak mu po lifcie krzyzaki na wale napierdzielaja, to mu wstawienie walu z podwojnym krzyzakiem wszystko rozwiaze.pawel abramczyk pisze:...
z tym że ostatnio te wały to są białe kruki
No właśnie nie rozwiąże....Trzeba jeszcze most na wahaczach "przekręcić".
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
Re: Wał napędowy.
regulowane tylne gorne (lub dolne) wahacze i mozna sobie tan kąt wtedy precyzyjnie skorygowac, ale bez szalenstw, bo gniazda sprezyn i wszelkie mocowania amorow i panharda tez sie skrecaja.tomek4x4 pisze:redzik pisze:bo kazdy mysli, ze jak mu po lifcie krzyzaki na wale napierdzielaja, to mu wstawienie walu z podwojnym krzyzakiem wszystko rozwiaze.pawel abramczyk pisze:...
z tym że ostatnio te wały to są białe kruki
No właśnie nie rozwiąże....Trzeba jeszcze most na wahaczach "przekręcić".
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Wał napędowy.
redzik pisze: regulowane tylne gorne (lub dolne) wahacze i mozna sobie tan kąt wtedy precyzyjnie skorygowac, ale bez szalenstw, bo gniazda sprezyn i wszelkie mocowania amorow i panharda tez sie skrecaja.

Uploaded with ImageShack.us
taaaki tam wahaczyk

regulacja akurat nie uwoidoczniona
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość