Wał napędowy.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Wał napędowy.

Post autor: tomek4x4 » pn sty 09, 2012 10:41 am

Mam wrażenie że wał napędowy tylny w Y60 krótki po lifcie 3" pracuje pod dużym kątem a tym samym powstają opory odczuwalne pod czas jazdy na "luzie". Oczywiście skrzyń obniżona i kąty na krzyżakach ustawione. Mam pytanie czy może próbował ktoś zastąpić oryginalny wał z krzyżakami, wałem z przegubami synchroniczymi takimi jak w półosiach napędowych?
Przeguby synchroniczne w porównaniu z krzyżakami nie powodują oporów podczas pracy pod dużymi kątami. Mam kompletną półoś od BMW i spróbowałbym ją tam zastosować tylko pytanie czy ma to sens?
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wał napędowy.

Post autor: denior » pn sty 09, 2012 3:55 pm

Problem może być z gumowymi osłonami - mogą często się rozpadać zwłaszcza ta przy moście
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Wał napędowy.

Post autor: Patryk 160 » pn sty 09, 2012 4:36 pm

jeden mój znajomy mawia : to ne da rady peneeeee

przyczyn jest tak wiele że aż żal ich wymieniać
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

gr9192
Posty: 426
Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
Lokalizacja: góry

Re: Wał napędowy.

Post autor: gr9192 » pn sty 09, 2012 5:14 pm

załóż wał z k-260,z podwójnym krzyzakiem,u mnie po takim zabiegu jest na razie spokój.
4x4

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Wał napędowy.

Post autor: redzik » pn sty 09, 2012 5:29 pm

tomek4x4 pisze:Mam wrażenie że wał napędowy tylny w Y60 krótki po lifcie 3" pracuje pod dużym kątem a tym samym powstają opory odczuwalne pod czas jazdy na "luzie". Oczywiście skrzyń obniżona i kąty na krzyżakach ustawione. Mam pytanie czy może próbował ktoś zastąpić oryginalny wał z krzyżakami, wałem z przegubami synchroniczymi takimi jak w półosiach napędowych?
Przeguby synchroniczne w porównaniu z krzyżakami nie powodują oporów podczas pracy pod dużymi kątami. Mam kompletną półoś od BMW i spróbowałbym ją tam zastosować tylko pytanie czy ma to sens?
Cos za cos, u mnie tez katy sie porobily wieksze i moze oporu nie czuc, ale spalanie wzroslo (moze przez to, nie wiem). Inna sprawa, ze jak sa zle katy to opor bedzie odczuwalny, ale to wal bedzie drgac, w pewnych zakresach obrotowych bardziej w innych mniej.
Generalnie zasada jest taka, ze przy wale z krzyzakiem z przodu i drugim z tylu walu obie flansze powinny byc do siebie idealnie rownolegle.
Dlatego z przodu warto miec wal z podwojnym krzyzakiem przy reduktorze :wink: , ale to ja juz bardziej o zmotach pisze. :wink:

ps. znalazlem na forum jeep.org.pl takie rysunki:

tu kąty dla wału standardowego

Obrazek

___________________________________________________
a tu dla walu z podwojnym krzyzakiem

Obrazek

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Wał napędowy.

Post autor: wskodziana » pn sty 09, 2012 7:33 pm

gr9192 pisze:załóż wał z k-260,z podwójnym krzyzakiem,u mnie po takim zabiegu jest na razie spokój.

też tak zrobiłem i mam spokój :D trzeba tylko dorobić dystans 5 cm bo jest trochę krótszy

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wał napędowy.

Post autor: vandall1 » pn sty 09, 2012 7:49 pm

redzik pisze:........................................................................................................Generalnie zasada jest taka, ze przy wale z krzyzakiem z przodu i drugim z tylu walu obie flansze powinny byc do siebie idealnie rownolegle.
Nieprawda...ale nie chce mi się pisać tego samego co parę lat temu :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Wał napędowy.

Post autor: pawel abramczyk » pn sty 09, 2012 8:18 pm

zaraz zaraz , coś nie teges z tymi obrazkami ten drugi to coś nie tak , przecież ( gdzieś tu czytałem) że mają być równolegle do siebie jak stosuje się wał dwu krzyżakowy , nie można pod nie wiadomo jakim kątem ustawić mostów a przedniego to w ogóle nie ruszać , co do tyłu też mi się coś tak wydaje ,
ja obecnie tył mam na zwykłym wale z 160 gdzie jest spoa i most z 260 czyli nie dość że w dół to jeszcze po skosie i działa nie tłucze nie wibruje , to według tego rysunku nr2 powinienem zrobić pod większym kątem , po to chce zastosować wał z 260 żeby zniwelować te kąty

Vandal jak byś mógł odnaleźdź to co napisałeś i powielić
:wink:
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wał napędowy.

Post autor: vandall1 » pn sty 09, 2012 9:28 pm

Myslę,że to już nie istnieje :roll:
Poczytaj sobie trochę o homokinetyczności,bo to podstawa.Pojedynczy krzyżak jest przegubem asynchronicznym,czyli jezeli na wejściu mamy predkośc jednostajną,to predkość wyjsciowa jest zmienna/"faluje"/.
Układ dwóch krzyżaków jest homokinetyczny gdy flansze są równoległe,lub nachylone wzgledem siebie w ten sposób,ze przedłuzenia ich osi przecinają sie w połowie odległosci miedzy nimi/powstaje trójkat równoramienny/.
Podwójny krzyżak jest homokinetyczny bo pracuje wg wyżej podanego schematu:odległosć miedzy krzyzakami składowymi jest tu zminimalizowana.
Stosujac podwójny krzyżak powinnismy uzyskiwać współosiowosc wału z atakiem mostu.Mamy wtedy układ homokinetyczny /drugi ruski rysunek/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Wał napędowy.

Post autor: redzik » pn sty 09, 2012 9:33 pm

vandall1 pisze:
redzik pisze:........................................................................................................Generalnie zasada jest taka, ze przy wale z krzyzakiem z przodu i drugim z tylu walu obie flansze powinny byc do siebie idealnie rownolegle.
Nieprawda...ale nie chce mi się pisać tego samego co parę lat temu :wink:

O to Ci chodzilo jako 2 przypadek ?

Obrazek

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wał napędowy.

Post autor: vandall1 » pn sty 09, 2012 9:37 pm

Noooo....znaczy nie napisałeś "nieprawdy"ale "pół prawdy",sorry :oops:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Wał napędowy.

Post autor: redzik » pn sty 09, 2012 9:46 pm

nie napisalem specjalnie, bo poza walem z podwojnym krzyzakiem chyba nie ma to zastosowania w terenowkach. wystarcza dwa ruskie schematy.

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Wał napędowy.

Post autor: pawel abramczyk » pn sty 09, 2012 10:16 pm

oj czeka mnie przeróbka , a jka będa obie w tej samej płaszczyźnie i zastosuje z podwójnym krzyżakiem to się coś stanie czy będzie działać
Super parchatek Super y60 :lol:

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Wał napędowy.

Post autor: redzik » pn sty 09, 2012 10:18 pm

pawel abramczyk pisze:oj czeka mnie przeróbka , a jka będa obie w tej samej płaszczyźnie i zastosuje z podwójnym krzyżakiem to się coś stanie czy będzie działać
co z tego ze po skosie, jak flansze sa rownolegle i nie wibruje, to zostaw i sie ciesz. 8)

ps. a kompensacji na wielowypuscie po tej operacji Ci nie brakuje ?

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Wał napędowy.

Post autor: pawel abramczyk » pn sty 09, 2012 10:45 pm

jeśli pytasz o długość to tak jest w połowie na wieloklinie , ale nie wypada nawet jak ostatnio przeskoczyłem przez jeden pagórek ( w celach testu amorów) został na miejscu , do celowo ma być dwu krzyżakowy już się robią redukcje , a zaraz do przodu i będzie poskładany do kupy , jak poskładam to zamieszcze jakiś film i ocenicie moje druciarstwo
Super parchatek Super y60 :lol:

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Re: Wał napędowy.

Post autor: tomek4x4 » wt sty 10, 2012 5:34 pm

wskodziana pisze:
gr9192 pisze:załóż wał z k-260,z podwójnym krzyzakiem,u mnie po takim zabiegu jest na razie spokój.

też tak zrobiłem i mam spokój :D trzeba tylko dorobić dystans 5 cm bo jest trochę krótszy


O.K. Dzięki za podpowiedź! Tylko jest problem ,bo z tego co się dowiedziałem to w k-260 wał z podwójnym krzyżakiem występuje tylko przy przednim moście a mnie interesuje tylni.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Wał napędowy.

Post autor: Patryk 160 » wt sty 10, 2012 5:39 pm

tomek4x4 pisze:
wskodziana pisze:
gr9192 pisze:załóż wał z k-260,z podwójnym krzyzakiem,u mnie po takim zabiegu jest na razie spokój.

też tak zrobiłem i mam spokój :D trzeba tylko dorobić dystans 5 cm bo jest trochę krótszy


O.K. Dzięki za podpowiedź! Tylko jest problem ,bo z tego co się dowiedziałem to w k-260 wał z podwójnym krzyżakiem występuje tylko przy przednim moście a mnie interesuje tylni.

w mylnym jesteś błędzie
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Wał napędowy.

Post autor: pawel abramczyk » wt sty 10, 2012 5:46 pm

ależ oczywiście że się mylisz gdyż albowiem występuje tylny wał w 260 z 2 krzyżakami , nawet mam takowy do swojego Trola i ma idealny wymiar do połączenia przodu :lol:

z tym że ostatnio te wały to są białe kruki :)11
Super parchatek Super y60 :lol:

gr9192
Posty: 426
Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
Lokalizacja: góry

Re: Wał napędowy.

Post autor: gr9192 » wt sty 10, 2012 6:59 pm

tez mam tylny z podwójnym krzyzakiem z tyłu w y 60,podwójny krzyzak tez był z przodu w k-260 (krótkim)
4x4

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Wał napędowy.

Post autor: redzik » śr sty 11, 2012 10:44 am

pawel abramczyk pisze:...
z tym że ostatnio te wały to są białe kruki :)11
bo kazdy mysli, ze jak mu po lifcie krzyzaki na wale napierdzielaja, to mu wstawienie walu z podwojnym krzyzakiem wszystko rozwiaze. :)24

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Wał napędowy.

Post autor: pawel abramczyk » śr sty 11, 2012 11:04 am

no i coś mnie się zdaje że będe musiał klina wsadzić pod tylny most jeśli ma byc poprawnie jak na załączonych powyżej obrazkach ,
no ale człowiek uczy się całe życie :)21
Super parchatek Super y60 :lol:

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Re: Wał napędowy.

Post autor: tomek4x4 » czw sty 12, 2012 9:53 pm

redzik pisze:
pawel abramczyk pisze:...
z tym że ostatnio te wały to są białe kruki :)11
bo kazdy mysli, ze jak mu po lifcie krzyzaki na wale napierdzielaja, to mu wstawienie walu z podwojnym krzyzakiem wszystko rozwiaze. :)24

No właśnie nie rozwiąże....Trzeba jeszcze most na wahaczach "przekręcić".
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Wał napędowy.

Post autor: redzik » pt sty 13, 2012 12:43 pm

tomek4x4 pisze:
redzik pisze:
pawel abramczyk pisze:...
z tym że ostatnio te wały to są białe kruki :)11
bo kazdy mysli, ze jak mu po lifcie krzyzaki na wale napierdzielaja, to mu wstawienie walu z podwojnym krzyzakiem wszystko rozwiaze. :)24

No właśnie nie rozwiąże....Trzeba jeszcze most na wahaczach "przekręcić".
regulowane tylne gorne (lub dolne) wahacze i mozna sobie tan kąt wtedy precyzyjnie skorygowac, ale bez szalenstw, bo gniazda sprezyn i wszelkie mocowania amorow i panharda tez sie skrecaja.

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Wał napędowy.

Post autor: pawel abramczyk » pt sty 13, 2012 12:48 pm

nie mam takich cudów , resory najlepsze na świecie :)21
Super parchatek Super y60 :lol:

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Wał napędowy.

Post autor: Patryk 160 » pt sty 13, 2012 10:40 pm

redzik pisze: regulowane tylne gorne (lub dolne) wahacze i mozna sobie tan kąt wtedy precyzyjnie skorygowac, ale bez szalenstw, bo gniazda sprezyn i wszelkie mocowania amorow i panharda tez sie skrecaja.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

taaaki tam wahaczyk :)21
regulacja akurat nie uwoidoczniona
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość