Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: kornik21 » pn sie 06, 2012 7:29 pm

Jako, że mam tylko obecnie na wyposażeniu w moim parchu jedynie tylną blokadę LSD planuję zamontować stałą blokadę zamiast tarczkowej.
Na rynku są dostępne oczywiście ARB oraz inne tańsze. Czy te tańsze dają radę na tylnym moście przy gumie 34x11.5 smiexowatej?
W co jeszcze powinienem się zaopatrzyć przy montażu poza zestawem blokady i kompresorem?
Montaż zlecę serwisowi off road.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: Raymund » pn sie 06, 2012 8:15 pm

Byl juz temat ze chinczyki nie wiele tansze a potrafia szkod narobic :roll:

gr9192
Posty: 426
Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
Lokalizacja: góry

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: gr9192 » pn sie 06, 2012 8:18 pm

Kup cały most z blokadą i przełóż,taniej i pewniej.
4x4

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: pojara90 » pn sie 06, 2012 8:24 pm

Albo odpuść sobie tą blokadę, użyjesz jej parę razy i to też z wątpliwym skutkiem :)21

Ja wracam do AT-eków, cza podnośić poprzeczkę :)21
W160
PajeroLong SS

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: redzik » pn sie 06, 2012 8:26 pm

caly most uzywany tanszy, do podcisnienia tez nie potrzebujesz kompresora, bo masz z alternatora.

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: sbst » pn sie 06, 2012 9:49 pm

o ile podciśnienie (membrana jest sprawna) to się zgadzam, tylna fabryczna blokada w pełni daje rade.
ale jesli spsuje mi się jeszcze raz to idę w siłownik pneumatyczny rozbierany od zewnątrz
jednakże sam uklad blokady w pełni do polecenia
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: franc_ek » wt sie 07, 2012 10:53 am

Podciśnienie to akurat nie najlepsze rozwiązanie w Parchu. Trzeba to przerobić na nadciśnienie ( kompresor i zbiornik ) i wtedy hula. Fabryczna blokada bardzo dobra a cały most z tą blokadą tańszy od ARB. Poza tym bedziesz miał zapasowy tylny most w razie w :D
Pozdrawiam
Franc

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: kornik21 » wt sie 07, 2012 7:59 pm

franc_ek pisze:Podciśnienie to akurat nie najlepsze rozwiązanie w Parchu. Trzeba to przerobić na nadciśnienie ( kompresor i zbiornik ) i wtedy hula. Fabryczna blokada bardzo dobra a cały most z tą blokadą tańszy od ARB. Poza tym bedziesz miał zapasowy tylny most w razie w :D
Pozdrawiam
Franc
faktycznie cena mostu z blokadą jest do łyknięcia. Tylko trzeba to na nadciśnienie przerobić. Dużo z tym zabawy?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: redzik » wt sie 07, 2012 8:13 pm

u mnie puszka pordzewiala, ale blokada chodzi jak złoto na samo podcisnienie z alternatora

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: rudypajero.koszalin » śr sie 08, 2012 6:31 am

ARB też nie jest takie cudowne. Fakt, mocne mechanicznie, tylko że olej (podle producenta) trzeba co 2,5kkm wymieniać i dość szybko wycierają się uszczelnienia na pierścieniu doprowadzającym powietrze do dyferencjału. Żeby je wymienić trzeba most w pył rozebrać.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

kaminiak7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:00 pm
Lokalizacja: Podlaskie/Łomża

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: kaminiak7 » śr lis 14, 2012 9:40 pm

Panowie szukam i znaleźć nie mogę. (może tak szukam :oops: ) ile roboty z tym kompresorem do blokady?
Nissan Patrol GR Y60

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: krzychooxxx » śr lis 14, 2012 10:55 pm

kup kompresor, zbiornik, rozbierz blokade, a wszystko sie rozjasni i zaoszczedzisz sobie duzo czasu
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

kaminiak7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:00 pm
Lokalizacja: Podlaskie/Łomża

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: kaminiak7 » śr lis 14, 2012 11:32 pm

no tak ale czy warto i czy wymaga to duzych przerobek itp
Nissan Patrol GR Y60

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: LSD » czw lis 15, 2012 12:19 am

W jaki sposób regulujecie ciśnienie powietrza przy sterowaniu kompresorem?
Jakie ciśnienie jest optymalne do wysterowania oryginalnej nissanowskiej blokady?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: woyboy » czw lis 15, 2012 7:27 am

Czyli jak to dokładnie działa? Czy przy wyłączonej blokadzie nadal stosujemy podciśnienie, a jedynie załączanie jest ciśnieniowe?
Co do ciśnienia załączania chyba faktycznie optymalne będzie 1bar (manual podaje że podciśnienie na bączku powinno wynosić około 0,7 bara).
Wydaje mi się że wystarczy kompresor (sterowany z kabiny) i reduktor ciśnienia 1/4 cala regulowany z manometrem. Tylko co z tym wyłączaniem? (na ciśnienie - czy pociśnienie?)

kaminiak7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:00 pm
Lokalizacja: Podlaskie/Łomża

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: kaminiak7 » czw lis 15, 2012 9:20 am

o właśnie
Nissan Patrol GR Y60

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: ernil » czw lis 15, 2012 9:25 am

woyboy pisze:Czy przy wyłączonej blokadzie nadal stosujemy podciśnienie, a jedynie załączanie jest ciśnieniowe?
Yyyy, bez sensu :)21
Zamiast podciśnieniem to wszystko "robi się" nadciśnieniem.
Na przykład tu.
http://4xdrive.com/produkty.html
XTZ 750
Outback EJ25 MT

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: woyboy » czw lis 15, 2012 10:16 am

ernil pisze:
woyboy pisze:Czy przy wyłączonej blokadzie nadal stosujemy podciśnienie, a jedynie załączanie jest ciśnieniowe?
Yyyy, bez sensu :)21
Zamiast podciśnieniem to wszystko "robi się" nadciśnieniem.
Na przykład tu.
http://4xdrive.com/produkty.html
Nie bez sensu. Bo ty piszesz o rozwiązaniu w którym zmieniamy bączek na siłownik pneumatyczny za 700 zł a chłopaki piszą o podłączeniu ciśnienia (zamiast podciśnienia) do oryginalnego bączka w moście zapinającego blokadę i podobno to działa. Tylko jak?

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: Tołdi » czw lis 15, 2012 10:46 am

Działa bardzo dobrze. Masz wielokrotnie większą siłę załączania i rozłączania ( bo jest 7bar a nie 0,7)
Pozatym jak urwiesz wężyk to wiesz to od razu i wiesz w którym miejscu (bo syczy powietrze)
Na podciśnieniu dowiesz się o tym jak wciągnie juks aż do zaworków pod maską. :lol:

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: Tołdi » czw lis 15, 2012 10:52 am

rudypajero.koszalin pisze:ARB też nie jest takie cudowne. Fakt, mocne mechanicznie, tylko że olej (podle producenta) trzeba co 2,5kkm wymieniać i dość szybko wycierają się uszczelnienia na pierścieniu doprowadzającym powietrze do dyferencjału. Żeby je wymienić trzeba most w pył rozebrać.
Chyba kupiłeś jakiegoś zonka.
Miałem ARBa przy rajdówce (250 KM, 35x12,5 simexy) 10 lat i nie działo się nic kompletnie!!!!!
Mam przy przeprawówce (4,2 l, 33x12,5 MT) 6 lat i nie wiem co to blokada.
Żadnych napraw. Tylko oleje raz, dwa razy do roku

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: woyboy » czw lis 15, 2012 11:15 am

Tołdi pisze:Działa bardzo dobrze. Masz wielokrotnie większą siłę załączania i rozłączania ( bo jest 7bar a nie 0,7)
Pozatym jak urwiesz wężyk to wiesz to od razu i wiesz w którym miejscu (bo syczy powietrze)
Na podciśnieniu dowiesz się o tym jak wciągnie juks aż do zaworków pod maską. :lol:
Czyli do oryginalnego bączka stosujesz ciśnienie 7 bar??? :o A w jaki sposób odbywa się rozłączanie blokady, tzn. ciśnieniowo czy podciśnieniowo?

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: miastek » czw lis 15, 2012 11:29 am

Skoro załączasz ciśnieniem to i rozłączasz ciśnieniem podając je z drugiej strony bączka bo w przeciwnym wypadku musiałbyś podać podciśnienie tym samym wężykiem co ciśnienie na tą samą stronę siłownika a to lekko bez sensu.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: woyboy » czw lis 15, 2012 11:34 am

miastek pisze:Skoro załączasz ciśnieniem to i rozłączasz ciśnieniem podając je z drugiej strony bączka bo w przeciwnym wypadku musiałbyś podać podciśnienie tym samym wężykiem co ciśnienie na tą samą stronę siłownika a to lekko bez sensu.
Aha. Ale nie ma ryzyka że po wyłączeniu blokady i wyłączeniu kompresora zapnie się ona samoczynnie? W sterowaniu podciśnieniowym na jednym z zaworków bez przerwy utrzymywane jest podciśnieniee, które zapobiega samoczynnemu załączeniu blokady.

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: woyboy » czw lis 15, 2012 11:36 am

woyboy pisze:
miastek pisze:Skoro załączasz ciśnieniem to i rozłączasz ciśnieniem podając je z drugiej strony bączka bo w przeciwnym wypadku musiałbyś podać podciśnienie tym samym wężykiem co ciśnienie na tą samą stronę siłownika a to lekko bez sensu.
Aha. Ale nie ma ryzyka że po wyłączeniu blokady i wyłączeniu kompresora zapnie się ona samoczynnie? W sterowaniu podciśnieniowym na jednym z zaworków bez przerwy utrzymywane jest podciśnieniee, które zapobiega samoczynnemu załączeniu blokady.
Czy wężyki przy sterowaniu ciśnieniowym podłączą się tak samo czy odwrotnie niż w podciśnieniowym?
Sorry za podwójny post coś mi się pokiełbasiło.

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Re: Blokada dyferencjału tył . Patrol Y60 2.8 TD

Post autor: Tołdi » czw lis 15, 2012 1:01 pm

woyboy pisze:
miastek pisze:Skoro załączasz ciśnieniem to i rozłączasz ciśnieniem podając je z drugiej strony bączka bo w przeciwnym wypadku musiałbyś podać podciśnienie tym samym wężykiem co ciśnienie na tą samą stronę siłownika a to lekko bez sensu.
Aha. Ale nie ma ryzyka że po wyłączeniu blokady i wyłączeniu kompresora zapnie się ona samoczynnie? W sterowaniu podciśnieniowym na jednym z zaworków bez przerwy utrzymywane jest podciśnieniee, które zapobiega samoczynnemu załączeniu blokady.
Dlatego :a) siłownik ma sprężynkę
b) możesz dodatkowo wykorzystać podciśnienie do utrzymywania wyłączonej blokady. Wykorzystujesz do tego oryginalny zawór ARB który jest do załączania. W miejsce odpowietrzenia zaworu dajesz wężyk i łączysz z akumulatorem podciśnienia samochodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości