Lift Patrola jaki??
Moderator: Kosiarz
Lift Patrola jaki??
Witam, Mam pytanie o lift Patrola GR Y60 a mianowicie jak jest najlepszy. Nie chodzi o sprzeczanie się na forum 2" czy 5" czy 10". Chodzi mi o to jaki zapewnia optymalną jazdę w terenie? bo ilu użytkowników to tyle opinii. Więc pytam doświadczonych o optimum. Zastanawiam się nad 2" + opony 33" z tego co słyszałem i widziałem że taki sobie w sumie wszędzie radzi. Co sądzicie? Po drugie podobno do 3" wystarczy tylko sprężyny i amory zmienić, tak?
Dodatkowe pytanie o sprężyny FORTEC warto nie warto? Czy ktoś na tym jeździ?
Pozdr R
Dodatkowe pytanie o sprężyny FORTEC warto nie warto? Czy ktoś na tym jeździ?
Pozdr R
Ostatnio zmieniony pn wrz 03, 2012 8:06 pm przez Rradian, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lift Patrola jaki??
najlepszy jest lift 2 cale i opony 34 cale simex



Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Lift Patrola jaki??
Było już 651894654 razy w tym roku...
Poza tym jak sam już sobie odpowiedziałeś:
Poza tym jak sam już sobie odpowiedziałeś:
Rradian pisze:ilu użytkowników to tyle opinii.
y60 autobus, czerwony.
Re: Lift Patrola jaki??
Jeśli ma być głównie do ostrej jazdy w terenie to tylko 3 cale.
2 calowe zestawy do ostrego upalania są za miękkie a stosowanie sprężyn obciążeniowych aby uzyskać wyższy lift jest bezsensowne.
sprężyna ma być 3 calowa, a nie jakieś 2 cale z długiego do krótkiego bo będzie wyżej
Ważne aby wybrać odpowiednią specyfikację sprężyn.
auto krótkie - sprężyny do wersji krótkiej,
auto długie - sprężyny do wersji długiej,
i jeszcze dobrać sprężyny pod odpowiedni silnik,
zamontować i cieszyć się jazdą
2 calowe zestawy do ostrego upalania są za miękkie a stosowanie sprężyn obciążeniowych aby uzyskać wyższy lift jest bezsensowne.
sprężyna ma być 3 calowa, a nie jakieś 2 cale z długiego do krótkiego bo będzie wyżej

Ważne aby wybrać odpowiednią specyfikację sprężyn.
auto krótkie - sprężyny do wersji krótkiej,
auto długie - sprężyny do wersji długiej,
i jeszcze dobrać sprężyny pod odpowiedni silnik,
zamontować i cieszyć się jazdą

Re: Lift Patrola jaki??
I oczywiście to jest podejście pod konkretną markę a nie pod użytkownika.
2 cale spokojnie wystarcza byle dobrane odpowiednio. Wszyscy dobrze wiedzą, ze powyżej 2 cali jest większa kombinacja z motaniem i brak homologacji drogowej.
2 cale spokojnie wystarcza byle dobrane odpowiednio. Wszyscy dobrze wiedzą, ze powyżej 2 cali jest większa kombinacja z motaniem i brak homologacji drogowej.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Lift Patrola jaki??
Dzieki za podpowiedź,mik pisze:Jeśli ma być głównie do ostrej jazdy w terenie to tylko 3 cale.
2 calowe zestawy do ostrego upalania są za miękkie a stosowanie sprężyn obciążeniowych aby uzyskać wyższy lift jest bezsensowne.
sprężyna ma być 3 calowa, a nie jakieś 2 cale z długiego do krótkiego bo będzie wyżej![]()
Ważne aby wybrać odpowiednią specyfikację sprężyn.
auto krótkie - sprężyny do wersji krótkiej,
auto długie - sprężyny do wersji długiej,
i jeszcze dobrać sprężyny pod odpowiedni silnik,
zamontować i cieszyć się jazdą
Apropo długości auta to wiem ale o co chodzi pod odpowiedni silnik tu mam tego 2,8D.
R
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lift Patrola jaki??
Zmień też elastyki do mostów bo urwiesz
jak się zdecydujesz na lift 


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lift Patrola jaki??
Chodzi właśnie o to aby do 2.8 nie zamontować sprężyn z 4.2 bo będzie za twardo.Rradian pisze: Dzieki za podpowiedź,
Apropo długości auta to wiem ale o co chodzi pod odpowiedni silnik tu mam tego 2,8D.
R
Re: Lift Patrola jaki??
Ok kumam, ale jak jeszcze w ofertach widzę sprężyny do krótkich i długich to rzadko widzę czy to do 4,2 lub 2,8. ale dzięki będę pod tym kątem szukał.
Pozdr R
Pozdr R
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: Lift Patrola jaki??
2" to najlepszy bodylift, najmniej motania, srodek ciezkosci pozostaje nisko, rame sie lepiej czysci i jest "przewiew". Jesli chodzi o zawieszenie, to lift da cos z tylu - wiekszy wykrzyz, z przodu jest w GR slabo z wykrzyzem, wiec niewiele sie poprawi.
Re: Lift Patrola jaki??
ale tył z dobrym wykrzyżem i blokadą to już połowa sukcesuredzik pisze:2" to najlepszy bodylift, najmniej motania, srodek ciezkosci pozostaje nisko, rame sie lepiej czysci i jest "przewiew". Jesli chodzi o zawieszenie, to lift da cos z tylu - wiekszy wykrzyz, z przodu jest w GR slabo z wykrzyzem, wiec niewiele sie poprawi.

Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Lift Patrola jaki??
Połowa sukcesu to myślenie...
No chyba, że chcesz polec 2m dalej.

No chyba, że chcesz polec 2m dalej.

Wujek Dobra Rada 

Re: Lift Patrola jaki??
kornik21 pisze:ale tył z dobrym wykrzyżem i blokadą to już połowa sukcesuredzik pisze:2" to najlepszy bodylift, najmniej motania, srodek ciezkosci pozostaje nisko, rame sie lepiej czysci i jest "przewiew". Jesli chodzi o zawieszenie, to lift da cos z tylu - wiekszy wykrzyz, z przodu jest w GR slabo z wykrzyzem, wiec niewiele sie poprawi.
wykrzyz sie sprawdza w dziurach, skałach, ale jak jest sucho, na mokrym i blocie tak samo nie robi jak bez wykrzyzu. blokada pomaga jak nie ma wykrzyzu, jak jest to tez , ale nie tak bardzo. w blocie naprzyklad jak jedna strona po blocie jedzie a druga ma toche przyczepnosci to blokada mega pomaga, rozne sa sytuacje w terenie. Ale nigdy za malo wykrzyzu i blokad

Re: Lift Patrola jaki??
a 2 cale maZibi pisze: brak homologacji drogowej.

mi wydaje się ,że po wymianie zawieszenia i kół (bo w serii patrol ma 265/70 )na 35" to i tak bystry diagnosta nie powinien dopuścić do ruchu
nie wspominając o zderzakach metalowych z blachy 4mm

y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Lift Patrola jaki??
jeżeli samochod był fabrycznie ze stalowym zderzkiem to nowy motany zderzak nie wadzi prawa. Dotyczy tylko starszych wozideł.scuaz pisze:a 2 cale maZibi pisze: brak homologacji drogowej.
mi wydaje się ,że po wymianie zawieszenia i kół (bo w serii patrol ma 265/70 )na 35" to i tak bystry diagnosta nie powinien dopuścić do ruchu
nie wspominając o zderzakach metalowych z blachy 4mm
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Lift Patrola jaki??
zderzak tak, ale zawias juz chyba nie, pozatym nie musial byc chyba fabrycznie, byle do 97r bodaj zalozony.
Re: Lift Patrola jaki??
2 calowy lift MA HOMOLOGACJĘ.scuaz pisze:a 2 cale maZibi pisze: brak homologacji drogowej.
mi wydaje się ,że po wymianie zawieszenia i kół (bo w serii patrol ma 265/70 )na 35" to i tak bystry diagnosta nie powinien dopuścić do ruchu
nie wspominając o zderzakach metalowych z blachy 4mm
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Lift Patrola jaki??
I tak nawet z homologowanym zawiasem nie byłby dopuszczony, gdyby miał opony w innym, niż seryjnym rozmiarze 

y60 autobus, czerwony.
Re: Lift Patrola jaki??
Straszycie tylko chłopa.
Liftuj najpierw na zawiasie, podcinaj (bo pewnie już ruda atakuje), wsadzaj koła 33" (felga ET -25 lub -30 i omijaj dystanse) jak masz w planie i ciesz się jazdą. Reszta wyjdzie w praniu.
Budy nie trzeba liftować i dodatkowo podwyższać środka ciężkości.
Policja jak i diagnosta zawsze mają się czego czepić jak by chcieli. Ja nie miałem jeszcze z nimi problemu.
Powodzenia
Liftuj najpierw na zawiasie, podcinaj (bo pewnie już ruda atakuje), wsadzaj koła 33" (felga ET -25 lub -30 i omijaj dystanse) jak masz w planie i ciesz się jazdą. Reszta wyjdzie w praniu.
Budy nie trzeba liftować i dodatkowo podwyższać środka ciężkości.
Policja jak i diagnosta zawsze mają się czego czepić jak by chcieli. Ja nie miałem jeszcze z nimi problemu.
Powodzenia
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Lift Patrola jaki??
Niech zastosuje namniejszy możliwy lift, aby jego wymarzone opony nie obcierały, a jedoncześnie oferujący jak największy zakres pracy 

y60 autobus, czerwony.
Re: Lift Patrola jaki??
to parcha ET-40 dopiero fajnie wygląda, a robi jak et-25 i -30superkto pisze:Straszycie tylko chłopa.
Liftuj najpierw na zawiasie, podcinaj (bo pewnie już ruda atakuje), wsadzaj koła 33" (felga ET -25 lub -30 i omijaj dystanse) jak masz w planie i ciesz się jazdą. Reszta wyjdzie w praniu.
Budy nie trzeba liftować i dodatkowo podwyższać środka ciężkości.
Policja jak i diagnosta zawsze mają się czego czepić jak by chcieli. Ja nie miałem jeszcze z nimi problemu.
Powodzenia

Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Lift Patrola jaki??
Gdzie ma tą homologacjęZibi pisze: 2 calowy lift MA HOMOLOGACJĘ.




U nas są jakieś § które jasno określają co wolno a czego nie

I żeby nie było że się czepiam, ja prosty niedouczony chłop jestem


Re: Lift Patrola jaki??
to się zastanawiam jak sprzedajesz zawieszenia skoro podstawowych danych nie wiesz. I jak wystawiasz dokumenty w przypadku problemów na stacjach diagnostycznych???
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lift Patrola jaki??
Miło będzie się czytało dalej, dalej ... czekamy 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości