Lift Patrola jaki??

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Lift Patrola jaki??

Post autor: Rradian » pn wrz 03, 2012 7:38 pm

Witam, Mam pytanie o lift Patrola GR Y60 a mianowicie jak jest najlepszy. Nie chodzi o sprzeczanie się na forum 2" czy 5" czy 10". Chodzi mi o to jaki zapewnia optymalną jazdę w terenie? bo ilu użytkowników to tyle opinii. Więc pytam doświadczonych o optimum. Zastanawiam się nad 2" + opony 33" z tego co słyszałem i widziałem że taki sobie w sumie wszędzie radzi. Co sądzicie? Po drugie podobno do 3" wystarczy tylko sprężyny i amory zmienić, tak?
Dodatkowe pytanie o sprężyny FORTEC warto nie warto? Czy ktoś na tym jeździ?

Pozdr R
Ostatnio zmieniony pn wrz 03, 2012 8:06 pm przez Rradian, łącznie zmieniany 1 raz.

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: kornik21 » pn wrz 03, 2012 7:53 pm

najlepszy jest lift 2 cale i opony 34 cale simex :) :)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: Wowos » pn wrz 03, 2012 8:17 pm

Było już 651894654 razy w tym roku...
Poza tym jak sam już sobie odpowiedziałeś:
Rradian pisze:ilu użytkowników to tyle opinii.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: mik » pn wrz 03, 2012 8:19 pm

Jeśli ma być głównie do ostrej jazdy w terenie to tylko 3 cale.

2 calowe zestawy do ostrego upalania są za miękkie a stosowanie sprężyn obciążeniowych aby uzyskać wyższy lift jest bezsensowne.

sprężyna ma być 3 calowa, a nie jakieś 2 cale z długiego do krótkiego bo będzie wyżej :)21

Ważne aby wybrać odpowiednią specyfikację sprężyn.

auto krótkie - sprężyny do wersji krótkiej,
auto długie - sprężyny do wersji długiej,
i jeszcze dobrać sprężyny pod odpowiedni silnik,
zamontować i cieszyć się jazdą :)21

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: Zibi » pn wrz 03, 2012 8:30 pm

I oczywiście to jest podejście pod konkretną markę a nie pod użytkownika.

2 cale spokojnie wystarcza byle dobrane odpowiednio. Wszyscy dobrze wiedzą, ze powyżej 2 cali jest większa kombinacja z motaniem i brak homologacji drogowej.

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: Rradian » pn wrz 03, 2012 8:47 pm

mik pisze:Jeśli ma być głównie do ostrej jazdy w terenie to tylko 3 cale.

2 calowe zestawy do ostrego upalania są za miękkie a stosowanie sprężyn obciążeniowych aby uzyskać wyższy lift jest bezsensowne.

sprężyna ma być 3 calowa, a nie jakieś 2 cale z długiego do krótkiego bo będzie wyżej :)21

Ważne aby wybrać odpowiednią specyfikację sprężyn.

auto krótkie - sprężyny do wersji krótkiej,
auto długie - sprężyny do wersji długiej,
i jeszcze dobrać sprężyny pod odpowiedni silnik,
zamontować i cieszyć się jazdą :)21
Dzieki za podpowiedź,
Apropo długości auta to wiem ale o co chodzi pod odpowiedni silnik tu mam tego 2,8D.

R

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: vandall_jr » pn wrz 03, 2012 8:47 pm

Zmień też elastyki do mostów bo urwiesz :) jak się zdecydujesz na lift :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: mik » pn wrz 03, 2012 8:49 pm

Rradian pisze: Dzieki za podpowiedź,
Apropo długości auta to wiem ale o co chodzi pod odpowiedni silnik tu mam tego 2,8D.

R
Chodzi właśnie o to aby do 2.8 nie zamontować sprężyn z 4.2 bo będzie za twardo.

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: Rradian » pn wrz 03, 2012 8:56 pm

Ok kumam, ale jak jeszcze w ofertach widzę sprężyny do krótkich i długich to rzadko widzę czy to do 4,2 lub 2,8. ale dzięki będę pod tym kątem szukał.

Pozdr R

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: pawel abramczyk » pt wrz 07, 2012 6:40 pm

zrób SPOA
:)21
Super parchatek Super y60 :lol:

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: redzik » pt wrz 07, 2012 7:37 pm

2" to najlepszy bodylift, najmniej motania, srodek ciezkosci pozostaje nisko, rame sie lepiej czysci i jest "przewiew". Jesli chodzi o zawieszenie, to lift da cos z tylu - wiekszy wykrzyz, z przodu jest w GR slabo z wykrzyzem, wiec niewiele sie poprawi.

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: kornik21 » pt wrz 07, 2012 8:30 pm

redzik pisze:2" to najlepszy bodylift, najmniej motania, srodek ciezkosci pozostaje nisko, rame sie lepiej czysci i jest "przewiew". Jesli chodzi o zawieszenie, to lift da cos z tylu - wiekszy wykrzyz, z przodu jest w GR slabo z wykrzyzem, wiec niewiele sie poprawi.
ale tył z dobrym wykrzyżem i blokadą to już połowa sukcesu :)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3681
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: lysy76 » pt wrz 07, 2012 8:51 pm

Połowa sukcesu to myślenie...
No chyba, że chcesz polec 2m dalej.
:)21
Wujek Dobra Rada 8)

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: redzik » pt wrz 07, 2012 9:43 pm

kornik21 pisze:
redzik pisze:2" to najlepszy bodylift, najmniej motania, srodek ciezkosci pozostaje nisko, rame sie lepiej czysci i jest "przewiew". Jesli chodzi o zawieszenie, to lift da cos z tylu - wiekszy wykrzyz, z przodu jest w GR slabo z wykrzyzem, wiec niewiele sie poprawi.
ale tył z dobrym wykrzyżem i blokadą to już połowa sukcesu :)

wykrzyz sie sprawdza w dziurach, skałach, ale jak jest sucho, na mokrym i blocie tak samo nie robi jak bez wykrzyzu. blokada pomaga jak nie ma wykrzyzu, jak jest to tez , ale nie tak bardzo. w blocie naprzyklad jak jedna strona po blocie jedzie a druga ma toche przyczepnosci to blokada mega pomaga, rozne sa sytuacje w terenie. Ale nigdy za malo wykrzyzu i blokad :)21

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: scuaz » sob wrz 08, 2012 5:34 am

Zibi pisze: brak homologacji drogowej.
a 2 cale ma ??
mi wydaje się ,że po wymianie zawieszenia i kół (bo w serii patrol ma 265/70 )na 35" to i tak bystry diagnosta nie powinien dopuścić do ruchu
nie wspominając o zderzakach metalowych z blachy 4mm :)21
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: kornik21 » sob wrz 08, 2012 7:03 am

scuaz pisze:
Zibi pisze: brak homologacji drogowej.
a 2 cale ma ??
mi wydaje się ,że po wymianie zawieszenia i kół (bo w serii patrol ma 265/70 )na 35" to i tak bystry diagnosta nie powinien dopuścić do ruchu
nie wspominając o zderzakach metalowych z blachy 4mm :)21
jeżeli samochod był fabrycznie ze stalowym zderzkiem to nowy motany zderzak nie wadzi prawa. Dotyczy tylko starszych wozideł.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: redzik » sob wrz 08, 2012 7:09 am

zderzak tak, ale zawias juz chyba nie, pozatym nie musial byc chyba fabrycznie, byle do 97r bodaj zalozony.

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: Zibi » sob wrz 08, 2012 7:47 am

scuaz pisze:
Zibi pisze: brak homologacji drogowej.
a 2 cale ma ??
mi wydaje się ,że po wymianie zawieszenia i kół (bo w serii patrol ma 265/70 )na 35" to i tak bystry diagnosta nie powinien dopuścić do ruchu
nie wspominając o zderzakach metalowych z blachy 4mm :)21
2 calowy lift MA HOMOLOGACJĘ.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: Wowos » sob wrz 08, 2012 8:11 am

I tak nawet z homologowanym zawiasem nie byłby dopuszczony, gdyby miał opony w innym, niż seryjnym rozmiarze :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
superkto
 
 
Posty: 869
Rejestracja: pt maja 25, 2007 9:20 pm
Lokalizacja: Marcinowice
Kontaktowanie:

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: superkto » sob wrz 08, 2012 1:53 pm

Straszycie tylko chłopa.

Liftuj najpierw na zawiasie, podcinaj (bo pewnie już ruda atakuje), wsadzaj koła 33" (felga ET -25 lub -30 i omijaj dystanse) jak masz w planie i ciesz się jazdą. Reszta wyjdzie w praniu.
Budy nie trzeba liftować i dodatkowo podwyższać środka ciężkości.

Policja jak i diagnosta zawsze mają się czego czepić jak by chcieli. Ja nie miałem jeszcze z nimi problemu.

Powodzenia
sudetyoffroad.pl
http://www.coconmobile.pl

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: Wowos » sob wrz 08, 2012 3:45 pm

Niech zastosuje namniejszy możliwy lift, aby jego wymarzone opony nie obcierały, a jedoncześnie oferujący jak największy zakres pracy :wink:
y60 autobus, czerwony.

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: kornik21 » sob wrz 08, 2012 5:20 pm

superkto pisze:Straszycie tylko chłopa.

Liftuj najpierw na zawiasie, podcinaj (bo pewnie już ruda atakuje), wsadzaj koła 33" (felga ET -25 lub -30 i omijaj dystanse) jak masz w planie i ciesz się jazdą. Reszta wyjdzie w praniu.
Budy nie trzeba liftować i dodatkowo podwyższać środka ciężkości.

Policja jak i diagnosta zawsze mają się czego czepić jak by chcieli. Ja nie miałem jeszcze z nimi problemu.

Powodzenia
to parcha ET-40 dopiero fajnie wygląda, a robi jak et-25 i -30 :)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: mik » sob wrz 08, 2012 7:23 pm

Zibi pisze: 2 calowy lift MA HOMOLOGACJĘ.
Gdzie ma tą homologację ?? W Polsce ?? W Europie ?? Czy w Australii ??

U nas są jakieś § które jasno określają co wolno a czego nie ??

I żeby nie było że się czepiam, ja prosty niedouczony chłop jestem :wink: doszkolić się chce :)21

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: Zibi » sob wrz 08, 2012 7:44 pm

to się zastanawiam jak sprzedajesz zawieszenia skoro podstawowych danych nie wiesz. I jak wystawiasz dokumenty w przypadku problemów na stacjach diagnostycznych???

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lift Patrola jaki??

Post autor: vandall_jr » sob wrz 08, 2012 7:52 pm

Miło będzie się czytało dalej, dalej ... czekamy :D
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości