Y60 impulsator

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Y60 impulsator

Post autor: OldAdler » czw wrz 13, 2012 9:37 am

Wyodrebnilem z postu wielowatkowego, poniewaz jest tam cisza i mam pytanie:
czy ktos widzial impulsator w Y60?
Moze mial ktos do czynienia z tym elementem. Ja Dopiero zaczynam diobierac sie do niego, poniewaz potrzebuje pobierac impulsy do metromierza.
Z tego co juz zorientowalem sie, jest on po lewej stronie, u gory skrzyni biegow? Czy moze myle sie?
Pewien serwis Nissana podal mi taki numer tej czesci 32180-31G00.
I jeszcze jedno pytanie, zeby byc przygotowanym do zajec: czy do impulsatora przychodza dwa przewody elektryczne, czy wiecej? Jakie kolory?
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2012 11:03 am przez OldAdler, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Y60 impulastor

Post autor: Sawa GR » czw wrz 13, 2012 11:07 am

Już był taki temat w którym nawet coś pisałeś, trzeba było odświeżywszy kotleta...
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... impulsator

Na chłopski rozum powinien siedzieć w reduktorze, bo skrzynia nie wie czy jest zredukowana czy nie, chyba że "komputer" taki mądry i pobiera info z reduktora że jest zapięte 4L i sobie przelicza. W niwie miałem w reduktorze LINKĘ ;-) a ta elektronika...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9211
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Y60 impulastor

Post autor: Takayuki » czw wrz 13, 2012 11:41 am

Jeśli to tylko do metromierza potrzebne, prościej się wpiąć w kostkę za zegarami - tam ten sam sygnał idzie do prędkościomierza.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulastor

Post autor: OldAdler » czw wrz 13, 2012 12:08 pm

i tu mala niespodzianka - oczywiscie dla mnie.
Impulsy z zegarow nie daja oczekiwanego efektu (mowa o magicznych 4 srubkach). Predkosciomierz wskazuje dobrze.
Impulsy z komputera i magiczny pomaranczowy kabelek, tez nie daja wlasciwych parametrow - moze jest to wina komputera - elektroniki zepsutej.
Pozostaje mi jeszcze podpiac sie ewentualnie pod licznik dzienny, od ich silnika. To na koncu zabawy.

W zwiazku z powyzszym wszelkie podpowiedzi mile wskazane.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9211
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Y60 impulastor

Post autor: Takayuki » czw wrz 13, 2012 12:47 pm

http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... &start=525
Tam masz gdzie się wpiąłem - do śrubek właśnie. Działa. Na metromierzu triskel, TD42 z instalacją 24v.
Co za metromierz masz? Może jakiś specjalnych impulsów potrzebuje? Skoro prędkościomierz działa to na śrubkach impulsy są.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulastor

Post autor: OldAdler » czw wrz 13, 2012 7:01 pm

Sprawdzalem, i ten pomaranczowy kabelek od wtyczki licznika robi taki sam numer jak ten przy kompie.
Mam tez triskela i teraz podlaczylem go od bialego kabelka idacego z licznika predkosci do licznika kilometrow.
Poki co dziala i dzieki za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulsator

Post autor: OldAdler » śr gru 19, 2012 2:02 pm

Z cyklu dzis pytanie, dzis odpowiedz zapytam jeszcze kogos, kto cos sie zna na przedmiotowym problemie.

Probowalem ten zaśrany metromierz podlaczyc pod sam impulsator w Y60 i nie dje zadawalajacego efektu, wiec zapytam tak... czy impulsator moze "swirowac" i dawac czasem impulsy niewlasciwe, czyli czasem jest taki skok i ich nadmiar, a czasem dobrze.

Ktos sie orientuje, czy sygnal z impulsatora idzie najpierw do komputera znanym pomaranczowym kabelkiem, czy tez wychodzi z komputera tym przewodem?
Moze to komputer "swiruje" czasem? A jesli tak, to czy komputery sa wszystkie takie same, czy jakies roznily sie?

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Y60 impulsator

Post autor: Wowos » śr gru 19, 2012 3:00 pm

Eee a tak jeszcze zapytam - skalibrowałeś sobie ten metromierz ?? Bo tam czasem trzeba określić taką magiczną wartość, żeby pokazywał dobrze :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulsator

Post autor: OldAdler » śr gru 19, 2012 6:28 pm

Te kalibrowanie robie z zamknietymi oczetami, tak sie juz nakalibrowalem.

Mam takie podejrzenie, ze jak impulsaror zatrzyma sie na "zwarciu", to wtedy metromierz "szaleje"?
Czy to dobra droga dedukcji?

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Y60 impulsator

Post autor: daniel b » śr gru 19, 2012 6:31 pm

OLEK40 pisze:Z cyklu dzis pytanie, dzis odpowiedz zapytam jeszcze kogos, kto cos sie zna na przedmiotowym problemie.

Probowalem ten zaśrany metromierz podlaczyc pod sam impulsator w Y60 i nie dje zadawalajacego efektu, wiec zapytam tak... czy impulsator moze "swirowac" i dawac czasem impulsy niewlasciwe, czyli czasem jest taki skok i ich nadmiar, a czasem dobrze.

Ktos sie orientuje, czy sygnal z impulsatora idzie najpierw do komputera znanym pomaranczowym kabelkiem, czy tez wychodzi z komputera tym przewodem?
Moze to komputer "swiruje" czasem? A jesli tak, to czy komputery sa wszystkie takie same, czy jakies roznily sie?
napisz co świruje ,bo niepodałeś objawów ,będzie szybciej :)21
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulsator

Post autor: OldAdler » śr gru 19, 2012 6:39 pm

OLEK40 pisze: czy impulsator moze "swirowac" i dawac czasem impulsy niewlasciwe, czyli czasem jest taki skok i ich nadmiar, a czasem dobrze.
OLEK40 pisze: Mam takie podejrzenie, ze jak impulsaror zatrzyma sie na "zwarciu", to wtedy metromierz "szaleje"?
czyli metromierz mierzy jak szalony, impulszy zbyt szybko sa liczone w stosunku do odleglosci


- juz prosciej nie portafie napisac

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Y60 impulsator

Post autor: daniel b » śr gru 19, 2012 6:45 pm

da się. jak często tak nalicza?
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulsator

Post autor: OldAdler » śr gru 19, 2012 6:56 pm

Czasem jak jest zalaczony zaplon na postoju to tez liczy durnowato szybko, a czasem zdarzy sie liczyc normalnie.
Zdarzalo sie, ze bylo tak podczas jazdy. I po ilus tam razach resetowania liczyl normalnie.
Juz myslalem, ze temperatura w aucie, w lecie dziala na elektronike metromierza i wtedy glupieje, ale to nieprawda.
Probowalem rozne podlaczenia od zegara i tez nic.
Wiec zastanawiam sie, wina jest to metromierza czy tez "komputera" (impulsatora) ?

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Y60 impulsator

Post autor: daniel b » śr gru 19, 2012 7:38 pm

Jeżeli chodzi o triskela to założyłem tego paredziesiąt szt, nie raz były topione itd itp żadnego jeszcze nie zepsuli .Najprostsze podłączenie to pomarańczowy przewód na kostce do sterownika świec lub abs jak masz
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulsator

Post autor: OldAdler » śr gru 19, 2012 7:42 pm

w Y60 nie ma ABS :(
u jednego kolegi w Y60 dziala triskel ok, a u drugiego tak samo wariuje

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Y60 impulsator

Post autor: LSD » śr gru 19, 2012 9:00 pm

Jak prędkościomierz wskazuje dobrze cały czas, to nie ma opcji, żeby impulsator był uszkodzony.
Jakbyś go poszukiwał to jest wkręcony w reduktor - na samym końcu tuż przed bębnem hamulca ręcznego.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulsator

Post autor: OldAdler » śr gru 19, 2012 9:23 pm

Wlasciwie to sklaniam sie do tego, ze jednak metromierz jest walniety i jak impulsator jest w pozycji "zwartej" przez dluzszy czas, to wtedy zaczyna wariowac. I taki jeden dlugi impuls rozdziela na wieksza ilosc.
Juz podpinalem pod sam impulsator, a wlasciwie pod jego wyjscie z sygnalem, Prosty sposob, sprawdzic gdzie idzie +12V, z ktorej wtyczki, a z drugiej wpiac sie do metromierza.
Czy jednak myle sie?

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Y60 impulsator

Post autor: wojtek_kom » śr gru 19, 2012 9:42 pm

Kabelki zobacz, masy niema a są dwie, zakłoćenia masz.
Nissan-y

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: Y60 impulsator

Post autor: OldAdler » śr gru 19, 2012 10:03 pm

wojtek_kom pisze:Kabelki zobacz, masy niema a są dwie, zakłoćenia masz.
doprecyzuj - masy nie ma do metromierza?

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Y60 impulsator

Post autor: mopar » śr gru 19, 2012 11:29 pm

te magiczne śrubki podają 2 wartosści. Przed ostatnim MT rally jezdziłem godzinę zeby to ustawić cholerstwo. Dopiero Chermol mi pomógł
i stwierdził, ze podaje za mało impulsów na km. Powinno być min 1000. Tam są 4 srubki i pod jedną pokazuje mniej a pod drugą pyka jak szalony. Obadaj ten temat
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Y60 impulsator

Post autor: wojtek_kom » czw gru 20, 2012 2:45 am

OLEK40 pisze:
wojtek_kom pisze:Kabelki zobacz, masy niema a są dwie, zakłoćenia masz.
doprecyzuj - masy nie ma do metromierza?
Do czujnika, metromierza, gdzies zamieniony kabel, przerwany ekran...
Metromierz na wejściu ma układ kształtujący, jakiś wzmacniacz - różnie to działa, czasem generuje problemy.
Trzeba podejrzeć co tam jest. Pierwsze to czujnik z kablem+ekran, później w samochodzie jest układ który obrabia impuls, podaje to na licznik. Oscyloskop potrzebny, najlepiej z widmem lub chociaż miernik z pomiarem częstotliwości.
Nissan-y

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Y60 impulsator

Post autor: RAFAL212 » sob maja 25, 2013 11:32 am

Podłączę się, bo wolę pytać, niż coś spieprzyć. Prześledziłem wątki o Triskelu i jego podłączeniu. Mowa jest o pomarańczowym przewodzie i zapewne go znajdę, czy to przy kompie, czy też przy liczniku (choć do kompa bliżej). Nie mniej, mam dodatkowe, być może banalne pytania. W instrukcji podane są podłączenia kolejnych kabli, a o tym nie znalazłem nigdzie informacji:

masa:
Podłączam do masy, to oczywiste

zasilanie:
Podłączam do zasilania +12V przez bezpiecznik - czy bezpośrednio do aku, czy na +12V ze stacyjki? Wydaje się rozsądnym bezpośrednio z aku, ale wolę dopytać.

wejście “wstecznego”:
Podłączyć informację o "wrzuceniu" wstecznego - gdzie się najlepiej wpiąć? Szukać po prostu kabla z napięciem wstecznego, czy jest jakiś inny "myk"?

impulsy masą:
Podłączyć impulsy wychodzące np. z przetwornika na linkę / ABSu / komputera - gdzie to podłączyć?

impulsy (+12V):
Podłączyć impulsy “plusem” mogą to być impulsy z ABSu lub elektronicznego prędkościomierza - rozumiem, że ten podłączam do magicznego pomarańczowego kabelka?

Jest tam jeszcze tekst:
UWAGA:
Jeżeli wejście pozostaje nie podłączone (wykorzystywane jest wejście mas¹) należy je połączyć z masą na stałe
wejście nie podłączone i niewykorzystywane, może wprowadzać zakłócenia w pracy metromierza
należy wybrać odpowiednie wejście impulsów dla podłączanego czujnika (impulsy masą LUB plusem)
nie należy podłączać obu wejść naraz.

Pytania w "italicu". Być może banalne, ale ten ostatni tekst po UWAGA, zupełnie namieszał mi w głowie. Triskel w wersji 1.2 (z nowymi przyciskami i przewodem LIYY), Patrol Y60 2.8.

Będę wdzięczny za proste wytłumaczenie, jak chłop krowie na rowie...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9211
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Y60 impulsator

Post autor: Takayuki » sob maja 25, 2013 7:54 pm

Zasialnie zależy jak chcesz żeby działał - ja mam do aku, i wtedy nawet po wyłączeniu kluczyka się świeci [10min, potem automagicznie gaśnie]. Możesz pod stacyjkę podpiąć, możesz pod jakiś przycisk którym go włączasz... nie ma znaczenia. Czy aku czy stacyjka bezpiecznik obowiązkowo.
Wsteczny, szukać kabla, pewnie gdzieś od czujnika przy skrzynie, nie podłączałem jeszcze u siebie
Masę zostawiasz jeśli korzystasz z sygnały 12v - to jest tak ,ze metromierz zlicza labo z jednego albo z drugiego wejścia
+12v - dokładnie tak

U mnie jest tylko zasilanie podpięte, wejście 12v, i robi bez problemów.

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Y60 impulsator

Post autor: RAFAL212 » ndz maja 26, 2013 10:15 am

O to mi właśnie chodziło. Dzięki. W tygodniu postaram się podłączyć i zobaczymy jak trybi...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

prubac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 09, 2010 1:46 pm

Re: Y60 impulsator

Post autor: prubac » śr maja 29, 2013 5:10 pm

Podepnę sie pod temat, choć w moim przypadku chodzi o Y61. Mam właśnie Triskela, z którym walczyłem przez kilka tygodni jesienią i straciłem już zapał i energię...
Kilka razy nawet testowaliśmy różne rozwiązania i dodatkowe filtry przygotowywane przez producenta (niezapomniane późno-wieczorne przejażdżki po Ursusie z Panem Pawłem ;))
Niestety nadal nie bardzo to działa. Efekt jest taki, że podczas jazdy z bardzo małą prędkością (np. podczas ruszania) metromierz wariuje i nabija kilometry, że hej, jak już prędkość nieco wzrośnie, powiedzmy >20km/h, to sygnał jest stabilny i wygląda na to, że jest ok - niby działa, ale to "prawie" robi różnicę, bo w terenie nie zawsze jeździ się szybko :)

Sygnał pobieram bezpośrednio z prędkościomierza, ale przechodzi on przez diodę - bez diody metromierz zakłócał działanie prędkościomierza, który ni stąd ni zowąd w czasie jazdy nagle zaczynał pokazywać prędkość "0".

Podczas owych przejażdżek korzystaliśmy nawet z oscyloskopu. Niestety impulsator nie daje sygnału 0-1 tylko działa indukcyjnie. Nie pamiętam dokładnie jak było z prędkościomierzem, ale przy okazji sprawdzaliśmy czujniki ABS, bo mam problem z ABSem, który w ostatniej fazie hamowania regularnie blokuje mi prawe przednie koło - sygnał podawany przez czujnik ABS jest też indukowany i wobec tego przy małej prędkości jest nie tylko rzadki, ale też ma niskie napięcie (<1 V) - możliwe, że to samo dotyczy prędkościomierza.

Jeśli ktoś ma może doświadczenie z Triskelem w Y61 będe bardzo wdzięczny za podpowiedź, bo już się zastanawiam nad jego sprzedażą i poszukaniem innego, bardziej kompatybilnego z moim Parchem.
Y61 Long 2.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość