Y60 impulsator
Moderator: Kosiarz
Y60 impulsator
Wyodrebnilem z postu wielowatkowego, poniewaz jest tam cisza i mam pytanie:
czy ktos widzial impulsator w Y60?
Moze mial ktos do czynienia z tym elementem. Ja Dopiero zaczynam diobierac sie do niego, poniewaz potrzebuje pobierac impulsy do metromierza.
Z tego co juz zorientowalem sie, jest on po lewej stronie, u gory skrzyni biegow? Czy moze myle sie?
Pewien serwis Nissana podal mi taki numer tej czesci 32180-31G00.
I jeszcze jedno pytanie, zeby byc przygotowanym do zajec: czy do impulsatora przychodza dwa przewody elektryczne, czy wiecej? Jakie kolory?
czy ktos widzial impulsator w Y60?
Moze mial ktos do czynienia z tym elementem. Ja Dopiero zaczynam diobierac sie do niego, poniewaz potrzebuje pobierac impulsy do metromierza.
Z tego co juz zorientowalem sie, jest on po lewej stronie, u gory skrzyni biegow? Czy moze myle sie?
Pewien serwis Nissana podal mi taki numer tej czesci 32180-31G00.
I jeszcze jedno pytanie, zeby byc przygotowanym do zajec: czy do impulsatora przychodza dwa przewody elektryczne, czy wiecej? Jakie kolory?
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2012 11:03 am przez OldAdler, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Y60 impulastor
Już był taki temat w którym nawet coś pisałeś, trzeba było odświeżywszy kotleta...
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... impulsator
Na chłopski rozum powinien siedzieć w reduktorze, bo skrzynia nie wie czy jest zredukowana czy nie, chyba że "komputer" taki mądry i pobiera info z reduktora że jest zapięte 4L i sobie przelicza. W niwie miałem w reduktorze LINKĘ
a ta elektronika...
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... impulsator
Na chłopski rozum powinien siedzieć w reduktorze, bo skrzynia nie wie czy jest zredukowana czy nie, chyba że "komputer" taki mądry i pobiera info z reduktora że jest zapięte 4L i sobie przelicza. W niwie miałem w reduktorze LINKĘ

Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Y60 impulastor
Jeśli to tylko do metromierza potrzebne, prościej się wpiąć w kostkę za zegarami - tam ten sam sygnał idzie do prędkościomierza.
Re: Y60 impulastor
i tu mala niespodzianka - oczywiscie dla mnie.
Impulsy z zegarow nie daja oczekiwanego efektu (mowa o magicznych 4 srubkach). Predkosciomierz wskazuje dobrze.
Impulsy z komputera i magiczny pomaranczowy kabelek, tez nie daja wlasciwych parametrow - moze jest to wina komputera - elektroniki zepsutej.
Pozostaje mi jeszcze podpiac sie ewentualnie pod licznik dzienny, od ich silnika. To na koncu zabawy.
W zwiazku z powyzszym wszelkie podpowiedzi mile wskazane.
Impulsy z zegarow nie daja oczekiwanego efektu (mowa o magicznych 4 srubkach). Predkosciomierz wskazuje dobrze.
Impulsy z komputera i magiczny pomaranczowy kabelek, tez nie daja wlasciwych parametrow - moze jest to wina komputera - elektroniki zepsutej.
Pozostaje mi jeszcze podpiac sie ewentualnie pod licznik dzienny, od ich silnika. To na koncu zabawy.
W zwiazku z powyzszym wszelkie podpowiedzi mile wskazane.
Re: Y60 impulastor
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... &start=525
Tam masz gdzie się wpiąłem - do śrubek właśnie. Działa. Na metromierzu triskel, TD42 z instalacją 24v.
Co za metromierz masz? Może jakiś specjalnych impulsów potrzebuje? Skoro prędkościomierz działa to na śrubkach impulsy są.
Tam masz gdzie się wpiąłem - do śrubek właśnie. Działa. Na metromierzu triskel, TD42 z instalacją 24v.
Co za metromierz masz? Może jakiś specjalnych impulsów potrzebuje? Skoro prędkościomierz działa to na śrubkach impulsy są.
Re: Y60 impulastor
Sprawdzalem, i ten pomaranczowy kabelek od wtyczki licznika robi taki sam numer jak ten przy kompie.
Mam tez triskela i teraz podlaczylem go od bialego kabelka idacego z licznika predkosci do licznika kilometrow.
Poki co dziala i dzieki za podpowiedzi.
Mam tez triskela i teraz podlaczylem go od bialego kabelka idacego z licznika predkosci do licznika kilometrow.
Poki co dziala i dzieki za podpowiedzi.
Re: Y60 impulsator
Z cyklu dzis pytanie, dzis odpowiedz zapytam jeszcze kogos, kto cos sie zna na przedmiotowym problemie.
Probowalem ten zaśrany metromierz podlaczyc pod sam impulsator w Y60 i nie dje zadawalajacego efektu, wiec zapytam tak... czy impulsator moze "swirowac" i dawac czasem impulsy niewlasciwe, czyli czasem jest taki skok i ich nadmiar, a czasem dobrze.
Ktos sie orientuje, czy sygnal z impulsatora idzie najpierw do komputera znanym pomaranczowym kabelkiem, czy tez wychodzi z komputera tym przewodem?
Moze to komputer "swiruje" czasem? A jesli tak, to czy komputery sa wszystkie takie same, czy jakies roznily sie?
Probowalem ten zaśrany metromierz podlaczyc pod sam impulsator w Y60 i nie dje zadawalajacego efektu, wiec zapytam tak... czy impulsator moze "swirowac" i dawac czasem impulsy niewlasciwe, czyli czasem jest taki skok i ich nadmiar, a czasem dobrze.
Ktos sie orientuje, czy sygnal z impulsatora idzie najpierw do komputera znanym pomaranczowym kabelkiem, czy tez wychodzi z komputera tym przewodem?
Moze to komputer "swiruje" czasem? A jesli tak, to czy komputery sa wszystkie takie same, czy jakies roznily sie?
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Y60 impulsator
Eee a tak jeszcze zapytam - skalibrowałeś sobie ten metromierz
Bo tam czasem trzeba określić taką magiczną wartość, żeby pokazywał dobrze 


y60 autobus, czerwony.
Re: Y60 impulsator
Te kalibrowanie robie z zamknietymi oczetami, tak sie juz nakalibrowalem.
Mam takie podejrzenie, ze jak impulsaror zatrzyma sie na "zwarciu", to wtedy metromierz "szaleje"?
Czy to dobra droga dedukcji?
Mam takie podejrzenie, ze jak impulsaror zatrzyma sie na "zwarciu", to wtedy metromierz "szaleje"?
Czy to dobra droga dedukcji?
Re: Y60 impulsator
napisz co świruje ,bo niepodałeś objawów ,będzie szybciejOLEK40 pisze:Z cyklu dzis pytanie, dzis odpowiedz zapytam jeszcze kogos, kto cos sie zna na przedmiotowym problemie.
Probowalem ten zaśrany metromierz podlaczyc pod sam impulsator w Y60 i nie dje zadawalajacego efektu, wiec zapytam tak... czy impulsator moze "swirowac" i dawac czasem impulsy niewlasciwe, czyli czasem jest taki skok i ich nadmiar, a czasem dobrze.
Ktos sie orientuje, czy sygnal z impulsatora idzie najpierw do komputera znanym pomaranczowym kabelkiem, czy tez wychodzi z komputera tym przewodem?
Moze to komputer "swiruje" czasem? A jesli tak, to czy komputery sa wszystkie takie same, czy jakies roznily sie?

ZMOTA SCORPION Y60
Re: Y60 impulsator
OLEK40 pisze: czy impulsator moze "swirowac" i dawac czasem impulsy niewlasciwe, czyli czasem jest taki skok i ich nadmiar, a czasem dobrze.
czyli metromierz mierzy jak szalony, impulszy zbyt szybko sa liczone w stosunku do odleglosciOLEK40 pisze: Mam takie podejrzenie, ze jak impulsaror zatrzyma sie na "zwarciu", to wtedy metromierz "szaleje"?
- juz prosciej nie portafie napisac
Re: Y60 impulsator
Czasem jak jest zalaczony zaplon na postoju to tez liczy durnowato szybko, a czasem zdarzy sie liczyc normalnie.
Zdarzalo sie, ze bylo tak podczas jazdy. I po ilus tam razach resetowania liczyl normalnie.
Juz myslalem, ze temperatura w aucie, w lecie dziala na elektronike metromierza i wtedy glupieje, ale to nieprawda.
Probowalem rozne podlaczenia od zegara i tez nic.
Wiec zastanawiam sie, wina jest to metromierza czy tez "komputera" (impulsatora) ?
Zdarzalo sie, ze bylo tak podczas jazdy. I po ilus tam razach resetowania liczyl normalnie.
Juz myslalem, ze temperatura w aucie, w lecie dziala na elektronike metromierza i wtedy glupieje, ale to nieprawda.
Probowalem rozne podlaczenia od zegara i tez nic.
Wiec zastanawiam sie, wina jest to metromierza czy tez "komputera" (impulsatora) ?
Re: Y60 impulsator
Jeżeli chodzi o triskela to założyłem tego paredziesiąt szt, nie raz były topione itd itp żadnego jeszcze nie zepsuli .Najprostsze podłączenie to pomarańczowy przewód na kostce do sterownika świec lub abs jak masz
ZMOTA SCORPION Y60
Re: Y60 impulsator
w Y60 nie ma ABS 
u jednego kolegi w Y60 dziala triskel ok, a u drugiego tak samo wariuje

u jednego kolegi w Y60 dziala triskel ok, a u drugiego tak samo wariuje
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Y60 impulsator
Jak prędkościomierz wskazuje dobrze cały czas, to nie ma opcji, żeby impulsator był uszkodzony.
Jakbyś go poszukiwał to jest wkręcony w reduktor - na samym końcu tuż przed bębnem hamulca ręcznego.
Jakbyś go poszukiwał to jest wkręcony w reduktor - na samym końcu tuż przed bębnem hamulca ręcznego.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Y60 impulsator
Wlasciwie to sklaniam sie do tego, ze jednak metromierz jest walniety i jak impulsator jest w pozycji "zwartej" przez dluzszy czas, to wtedy zaczyna wariowac. I taki jeden dlugi impuls rozdziela na wieksza ilosc.
Juz podpinalem pod sam impulsator, a wlasciwie pod jego wyjscie z sygnalem, Prosty sposob, sprawdzic gdzie idzie +12V, z ktorej wtyczki, a z drugiej wpiac sie do metromierza.
Czy jednak myle sie?
Juz podpinalem pod sam impulsator, a wlasciwie pod jego wyjscie z sygnalem, Prosty sposob, sprawdzic gdzie idzie +12V, z ktorej wtyczki, a z drugiej wpiac sie do metromierza.
Czy jednak myle sie?
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Y60 impulsator
doprecyzuj - masy nie ma do metromierza?wojtek_kom pisze:Kabelki zobacz, masy niema a są dwie, zakłoćenia masz.
Re: Y60 impulsator
te magiczne śrubki podają 2 wartosści. Przed ostatnim MT rally jezdziłem godzinę zeby to ustawić cholerstwo. Dopiero Chermol mi pomógł
i stwierdził, ze podaje za mało impulsów na km. Powinno być min 1000. Tam są 4 srubki i pod jedną pokazuje mniej a pod drugą pyka jak szalony. Obadaj ten temat
i stwierdził, ze podaje za mało impulsów na km. Powinno być min 1000. Tam są 4 srubki i pod jedną pokazuje mniej a pod drugą pyka jak szalony. Obadaj ten temat
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Y60 impulsator
Do czujnika, metromierza, gdzies zamieniony kabel, przerwany ekran...OLEK40 pisze:doprecyzuj - masy nie ma do metromierza?wojtek_kom pisze:Kabelki zobacz, masy niema a są dwie, zakłoćenia masz.
Metromierz na wejściu ma układ kształtujący, jakiś wzmacniacz - różnie to działa, czasem generuje problemy.
Trzeba podejrzeć co tam jest. Pierwsze to czujnik z kablem+ekran, później w samochodzie jest układ który obrabia impuls, podaje to na licznik. Oscyloskop potrzebny, najlepiej z widmem lub chociaż miernik z pomiarem częstotliwości.
Nissan-y
Re: Y60 impulsator
Podłączę się, bo wolę pytać, niż coś spieprzyć. Prześledziłem wątki o Triskelu i jego podłączeniu. Mowa jest o pomarańczowym przewodzie i zapewne go znajdę, czy to przy kompie, czy też przy liczniku (choć do kompa bliżej). Nie mniej, mam dodatkowe, być może banalne pytania. W instrukcji podane są podłączenia kolejnych kabli, a o tym nie znalazłem nigdzie informacji:
masa:
Podłączam do masy, to oczywiste
zasilanie:
Podłączam do zasilania +12V przez bezpiecznik - czy bezpośrednio do aku, czy na +12V ze stacyjki? Wydaje się rozsądnym bezpośrednio z aku, ale wolę dopytać.
wejście “wstecznego”:
Podłączyć informację o "wrzuceniu" wstecznego - gdzie się najlepiej wpiąć? Szukać po prostu kabla z napięciem wstecznego, czy jest jakiś inny "myk"?
impulsy masą:
Podłączyć impulsy wychodzące np. z przetwornika na linkę / ABSu / komputera - gdzie to podłączyć?
impulsy (+12V):
Podłączyć impulsy “plusem” mogą to być impulsy z ABSu lub elektronicznego prędkościomierza - rozumiem, że ten podłączam do magicznego pomarańczowego kabelka?
Jest tam jeszcze tekst:
UWAGA:
Jeżeli wejście pozostaje nie podłączone (wykorzystywane jest wejście mas¹) należy je połączyć z masą na stałe
wejście nie podłączone i niewykorzystywane, może wprowadzać zakłócenia w pracy metromierza
należy wybrać odpowiednie wejście impulsów dla podłączanego czujnika (impulsy masą LUB plusem)
nie należy podłączać obu wejść naraz.
Pytania w "italicu". Być może banalne, ale ten ostatni tekst po UWAGA, zupełnie namieszał mi w głowie. Triskel w wersji 1.2 (z nowymi przyciskami i przewodem LIYY), Patrol Y60 2.8.
Będę wdzięczny za proste wytłumaczenie, jak chłop krowie na rowie...
masa:
Podłączam do masy, to oczywiste
zasilanie:
Podłączam do zasilania +12V przez bezpiecznik - czy bezpośrednio do aku, czy na +12V ze stacyjki? Wydaje się rozsądnym bezpośrednio z aku, ale wolę dopytać.
wejście “wstecznego”:
Podłączyć informację o "wrzuceniu" wstecznego - gdzie się najlepiej wpiąć? Szukać po prostu kabla z napięciem wstecznego, czy jest jakiś inny "myk"?
impulsy masą:
Podłączyć impulsy wychodzące np. z przetwornika na linkę / ABSu / komputera - gdzie to podłączyć?
impulsy (+12V):
Podłączyć impulsy “plusem” mogą to być impulsy z ABSu lub elektronicznego prędkościomierza - rozumiem, że ten podłączam do magicznego pomarańczowego kabelka?
Jest tam jeszcze tekst:
UWAGA:
Jeżeli wejście pozostaje nie podłączone (wykorzystywane jest wejście mas¹) należy je połączyć z masą na stałe
wejście nie podłączone i niewykorzystywane, może wprowadzać zakłócenia w pracy metromierza
należy wybrać odpowiednie wejście impulsów dla podłączanego czujnika (impulsy masą LUB plusem)
nie należy podłączać obu wejść naraz.
Pytania w "italicu". Być może banalne, ale ten ostatni tekst po UWAGA, zupełnie namieszał mi w głowie. Triskel w wersji 1.2 (z nowymi przyciskami i przewodem LIYY), Patrol Y60 2.8.
Będę wdzięczny za proste wytłumaczenie, jak chłop krowie na rowie...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org
Re: Y60 impulsator
Zasialnie zależy jak chcesz żeby działał - ja mam do aku, i wtedy nawet po wyłączeniu kluczyka się świeci [10min, potem automagicznie gaśnie]. Możesz pod stacyjkę podpiąć, możesz pod jakiś przycisk którym go włączasz... nie ma znaczenia. Czy aku czy stacyjka bezpiecznik obowiązkowo.
Wsteczny, szukać kabla, pewnie gdzieś od czujnika przy skrzynie, nie podłączałem jeszcze u siebie
Masę zostawiasz jeśli korzystasz z sygnały 12v - to jest tak ,ze metromierz zlicza labo z jednego albo z drugiego wejścia
+12v - dokładnie tak
U mnie jest tylko zasilanie podpięte, wejście 12v, i robi bez problemów.
Wsteczny, szukać kabla, pewnie gdzieś od czujnika przy skrzynie, nie podłączałem jeszcze u siebie
Masę zostawiasz jeśli korzystasz z sygnały 12v - to jest tak ,ze metromierz zlicza labo z jednego albo z drugiego wejścia
+12v - dokładnie tak
U mnie jest tylko zasilanie podpięte, wejście 12v, i robi bez problemów.
Re: Y60 impulsator
O to mi właśnie chodziło. Dzięki. W tygodniu postaram się podłączyć i zobaczymy jak trybi...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org
Re: Y60 impulsator
Podepnę sie pod temat, choć w moim przypadku chodzi o Y61. Mam właśnie Triskela, z którym walczyłem przez kilka tygodni jesienią i straciłem już zapał i energię...
Kilka razy nawet testowaliśmy różne rozwiązania i dodatkowe filtry przygotowywane przez producenta (niezapomniane późno-wieczorne przejażdżki po Ursusie z Panem Pawłem
)
Niestety nadal nie bardzo to działa. Efekt jest taki, że podczas jazdy z bardzo małą prędkością (np. podczas ruszania) metromierz wariuje i nabija kilometry, że hej, jak już prędkość nieco wzrośnie, powiedzmy >20km/h, to sygnał jest stabilny i wygląda na to, że jest ok - niby działa, ale to "prawie" robi różnicę, bo w terenie nie zawsze jeździ się szybko
Sygnał pobieram bezpośrednio z prędkościomierza, ale przechodzi on przez diodę - bez diody metromierz zakłócał działanie prędkościomierza, który ni stąd ni zowąd w czasie jazdy nagle zaczynał pokazywać prędkość "0".
Podczas owych przejażdżek korzystaliśmy nawet z oscyloskopu. Niestety impulsator nie daje sygnału 0-1 tylko działa indukcyjnie. Nie pamiętam dokładnie jak było z prędkościomierzem, ale przy okazji sprawdzaliśmy czujniki ABS, bo mam problem z ABSem, który w ostatniej fazie hamowania regularnie blokuje mi prawe przednie koło - sygnał podawany przez czujnik ABS jest też indukowany i wobec tego przy małej prędkości jest nie tylko rzadki, ale też ma niskie napięcie (<1 V) - możliwe, że to samo dotyczy prędkościomierza.
Jeśli ktoś ma może doświadczenie z Triskelem w Y61 będe bardzo wdzięczny za podpowiedź, bo już się zastanawiam nad jego sprzedażą i poszukaniem innego, bardziej kompatybilnego z moim Parchem.
Kilka razy nawet testowaliśmy różne rozwiązania i dodatkowe filtry przygotowywane przez producenta (niezapomniane późno-wieczorne przejażdżki po Ursusie z Panem Pawłem

Niestety nadal nie bardzo to działa. Efekt jest taki, że podczas jazdy z bardzo małą prędkością (np. podczas ruszania) metromierz wariuje i nabija kilometry, że hej, jak już prędkość nieco wzrośnie, powiedzmy >20km/h, to sygnał jest stabilny i wygląda na to, że jest ok - niby działa, ale to "prawie" robi różnicę, bo w terenie nie zawsze jeździ się szybko

Sygnał pobieram bezpośrednio z prędkościomierza, ale przechodzi on przez diodę - bez diody metromierz zakłócał działanie prędkościomierza, który ni stąd ni zowąd w czasie jazdy nagle zaczynał pokazywać prędkość "0".
Podczas owych przejażdżek korzystaliśmy nawet z oscyloskopu. Niestety impulsator nie daje sygnału 0-1 tylko działa indukcyjnie. Nie pamiętam dokładnie jak było z prędkościomierzem, ale przy okazji sprawdzaliśmy czujniki ABS, bo mam problem z ABSem, który w ostatniej fazie hamowania regularnie blokuje mi prawe przednie koło - sygnał podawany przez czujnik ABS jest też indukowany i wobec tego przy małej prędkości jest nie tylko rzadki, ale też ma niskie napięcie (<1 V) - możliwe, że to samo dotyczy prędkościomierza.
Jeśli ktoś ma może doświadczenie z Triskelem w Y61 będe bardzo wdzięczny za podpowiedź, bo już się zastanawiam nad jego sprzedażą i poszukaniem innego, bardziej kompatybilnego z moim Parchem.
Y61 Long 2.8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość