Odchudzenie mostów Patrola
Moderator: Kosiarz
Odchudzenie mostów Patrola
Jakieś pomysły?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 132
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm
Re: Odchudzenie mostów Patrola
spuścić olej 

Re: Odchudzenie mostów Patrola
sciągnij rdze i zedrzyj lakier, to pewnie da 1kgconrado1980 pisze:spuścić olej

Nissan Patrol
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Co tu niby odchudzać jak i tak się wyginają?


Re: Odchudzenie mostów Patrola
Obudowy to pół biedy...przód faktycznie raczej do wzmocnieniaSzarbia pisze:Custom obudowy i to z alu.

Myślałem o zdjęciu trochu materiału z gruchy,półosi,piast itp
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Łatwiej założyć lżejsze(i niestety słabsze) mosty - efekt ten sam.


- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Odchudzenie mostów Patrola
W sumie tak. Mosty Gelendy 460 sa bardzo lekkie no i nie takie slabe znowu. Tylny biore pod pacheN2O pisze:Łatwiej założyć lżejsze(i niestety słabsze) mosty - efekt ten sam.

Przy patrolowych wygladaja jak krasnolutki.
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Można też pomyśleć o LR od P38 lub D2.
Albo tujota jakaś.

Albo tujota jakaś.

Re: Odchudzenie mostów Patrola
Musi być patrol-"podatność serwisowa"dla mnie najlepsza.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Odchudzenie mostów Patrola
mosty od K sa lzejsze, ale i wezsze.
Re: Odchudzenie mostów Patrola
No,to trza bedzie coś porzeżbicredzik pisze:mosty od K sa lzejsze, ale i wezsze.

Ciekawe ile ściagnę i co sie potem rozleci

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Odchudzenie mostów Patrola
przedni K zeby sie zgadzal z tylnym od GR trzeba zastosowac felgi ET-60, a to juz jest mocne przewymiarowanie ...vandall1 pisze:No,to trza bedzie coś porzeżbicredzik pisze:mosty od K sa lzejsze, ale i wezsze.Rozstaw kół tez niestety ważny.
Ciekawe ile ściagnę i co sie potem rozleci
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Bezsensu , co chcesz tam odchudzić , ten most trzeba wzmocnić zeby sie niezlamal a nie go jeszcze szlifować .Sprawa dotyczy sie przedniego mostu co czasem sie może złamać.Odchudzenie niewiem czego i jak nic nieda żeby było lepiej w terenie .
GR Long y60 ,
MOJA ZASADA ,,DWÓJA I GAZU OD CHUJA,,
Król Liftu jest tylko jeden.
MOJA ZASADA ,,DWÓJA I GAZU OD CHUJA,,
Król Liftu jest tylko jeden.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Jeżeli masz zamiar jeździć czołgiem to pomysł wzmacniania jest dobry. Ale pewno się domyślasz iż te mosty nie idą do czołgu, ani do Patrola.szwagier1 pisze:Bezsensu , co chcesz tam odchudzić , ten most trzeba wzmocnić zeby sie niezlamal a nie go jeszcze szlifować .Sprawa dotyczy sie przedniego mostu co czasem sie może złamać.Odchudzenie niewiem czego i jak nic nieda żeby było lepiej w terenie .

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Ja mam wzmocniony konkretnie żeby przy skakaniu sie niepołamał, ale powiedz mi szczerze co można z tego mostu wyciąć zeby był lżejszy bo jak na moje oko a most ten znam to nieda sie tam nic usunąć co by tam było niepotrzebne.Ale z drugiej strony czy te pare kilo ma aż tak duże znaczenie.vandall_jr pisze:Jeżeli masz zamiar jeździć czołgiem to pomysł wzmacniania jest dobry. Ale pewno się domyślasz iż te mosty nie idą do czołgu, ani do Patrola.szwagier1 pisze:Bezsensu , co chcesz tam odchudzić , ten most trzeba wzmocnić zeby sie niezlamal a nie go jeszcze szlifować .Sprawa dotyczy sie przedniego mostu co czasem sie może złamać.Odchudzenie niewiem czego i jak nic nieda żeby było lepiej w terenie .
GR Long y60 ,
MOJA ZASADA ,,DWÓJA I GAZU OD CHUJA,,
Król Liftu jest tylko jeden.
MOJA ZASADA ,,DWÓJA I GAZU OD CHUJA,,
Król Liftu jest tylko jeden.
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Jak to idzie do czegoś lekkiego, to lepiej zastosować mosty od 160-ki lub 260-ki.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Każdy kilogram który niczemu nie służy jest bez sensu(I tu uprzedzę pytanie: tak przed imprezą korzystam z toalety)po kiego to wozić. Obudowa nie do ruszenia choć pomysł Szarbi dobry
alu temat godny przemyślenia. Masy wirujące są do ogarnięcia, hamulce, obudowa piasty, no może ktoś już to ogarniał i może coś wie.

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Gestosc stali - 7.86 g/cm3
Gestosc alu - 2.7 g/cm3
Czyli stal jest 2.9 razy cieższa.
Granica plastycznosci stali S350 - 350 MPa
Chodzi o stal troche lepsiejszą. Zwykle maselko na skladzie budowlanym ma jakies 250 MPa, stal 30HGS (do klatek plaskaczy) ma 800 MPa. A wiec rozbieznosc jest duza.
Nie wiem jaka stal jest uzyta do mostow Y60/Y61 ale co poniektorzy twierdza ze slabsza niz u poprzednika.
Granica plastycznosci zwyklego alu to co najwyzej 120 MPa.
Zwykle oscyluje wokol 60-100 MPa. Jest tez madafaka 470 MPa ale takiej trzeba by pewnie zamowic z pol tony co by ktos chcial to sprowadzic.
Aby to mialo sens teoretyczny
to trzeba by zastosowac alu o zblizonej granicy plastycznosci do stali czyli wg. mnie 350 MPa.
Wtedy mamy znaczacy zysk na masie obudowy (przy poprawnej konstrukcji i wykonaniu) a zatem odczuwalny zysk na masie mostu. Gola obudowa stalowa tylnego mostu Y60 wazy 30 kg wiec dla alu zysk byl by okolo 20kg.
Pomijajac sens finansowy dochodza duze problemy techniczne np. kolnierz glowki mostu, kule (wtedy juz przykrecane jak sadze).
Chyba jednak bez sensu
Zostaje zawias niezalezny. Wprawdzie nie zyskamy wiele na masie zespolu ale zykamy na masie nieresorowanej.
Przyjmuje sie w osobowym, ze masa nieresorowana w niezaleznym jest 3 razy mniejsza w porownaniu do mostu.
W terenowym pewnie dwa razy mniejsza z powodu opon.
Gestosc alu - 2.7 g/cm3
Czyli stal jest 2.9 razy cieższa.
Granica plastycznosci stali S350 - 350 MPa
Chodzi o stal troche lepsiejszą. Zwykle maselko na skladzie budowlanym ma jakies 250 MPa, stal 30HGS (do klatek plaskaczy) ma 800 MPa. A wiec rozbieznosc jest duza.
Nie wiem jaka stal jest uzyta do mostow Y60/Y61 ale co poniektorzy twierdza ze slabsza niz u poprzednika.
Granica plastycznosci zwyklego alu to co najwyzej 120 MPa.
Zwykle oscyluje wokol 60-100 MPa. Jest tez madafaka 470 MPa ale takiej trzeba by pewnie zamowic z pol tony co by ktos chcial to sprowadzic.
Aby to mialo sens teoretyczny

Wtedy mamy znaczacy zysk na masie obudowy (przy poprawnej konstrukcji i wykonaniu) a zatem odczuwalny zysk na masie mostu. Gola obudowa stalowa tylnego mostu Y60 wazy 30 kg wiec dla alu zysk byl by okolo 20kg.
Pomijajac sens finansowy dochodza duze problemy techniczne np. kolnierz glowki mostu, kule (wtedy juz przykrecane jak sadze).
Chyba jednak bez sensu

Zostaje zawias niezalezny. Wprawdzie nie zyskamy wiele na masie zespolu ale zykamy na masie nieresorowanej.
Przyjmuje sie w osobowym, ze masa nieresorowana w niezaleznym jest 3 razy mniejsza w porownaniu do mostu.
W terenowym pewnie dwa razy mniejsza z powodu opon.
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Ogólnie to chyba brak danych na temat jaki moment/obroty ten most wytrzymuje.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Wymienialem ostatnio kola we passacie B6, z zimowek na letnie, oba komplety na alusach, Masakra jakie to ciezkie, porownywalne do moich felg stalowych cieakich jak cholera (mitsubishi) z zimowka 30" nalewajka.Szarbia pisze:Gestosc stali - 7.86 g/cm3
Gestosc alu - 2.7 g/cm3
Czyli stal jest 2.9 razy cieższa.
Granica plastycznosci stali S350 - 350 MPa
Chodzi o stal troche lepsiejszą. Zwykle maselko na skladzie budowlanym ma jakies 250 MPa, stal 30HGS (do klatek plaskaczy) ma 800 MPa. A wiec rozbieznosc jest duza.
Nie wiem jaka stal jest uzyta do mostow Y60/Y61 ale co poniektorzy twierdza ze slabsza niz u poprzednika.
Granica plastycznosci zwyklego alu to co najwyzej 120 MPa.
Zwykle oscyluje wokol 60-100 MPa. Jest tez madafaka 470 MPa ale takiej trzeba by pewnie zamowic z pol tony co by ktos chcial to sprowadzic.
Aby to mialo sens teoretycznyto trzeba by zastosowac alu o zblizonej granicy plastycznosci do stali czyli wg. mnie 350 MPa.
Wtedy mamy znaczacy zysk na masie obudowy (przy poprawnej konstrukcji i wykonaniu) a zatem odczuwalny zysk na masie mostu. Gola obudowa stalowa tylnego mostu Y60 wazy 30 kg wiec dla alu zysk byl by okolo 20kg.
Pomijajac sens finansowy dochodza duze problemy techniczne np. kolnierz glowki mostu, kule (wtedy juz przykrecane jak sadze).
Chyba jednak bez sensu
Zostaje zawias niezalezny. Wprawdzie nie zyskamy wiele na masie zespolu ale zykamy na masie nieresorowanej.
Przyjmuje sie w osobowym, ze masa nieresorowana w niezaleznym jest 3 razy mniejsza w porownaniu do mostu.
W terenowym pewnie dwa razy mniejsza z powodu opon.
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Ktoś się kiedyś na forum posiadaniem tytanu chwalił
zastanawiając się co z tego wyrzeźbić 


Re: Odchudzenie mostów Patrola
My mamy obrączki z tytanu 
BTW - ostatnio byłem na złomie. Tytan był zadziwiająco tani w skupie. Nie wiem czemu.

BTW - ostatnio byłem na złomie. Tytan był zadziwiająco tani w skupie. Nie wiem czemu.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Odchudzenie mostów Patrola
Znaczy nie oddałeś tych obrączek? Ale Cię przycisnęło swoja drogą 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość