Odchudzenie mostów Patrola

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: vandall1 » pt kwie 12, 2013 7:33 pm

Jakieś pomysły?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

conrado1980
 
 
Posty: 132
Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: conrado1980 » pt kwie 12, 2013 7:39 pm

spuścić olej :)16

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: sebson » pt kwie 12, 2013 7:41 pm

Po co zmieniać coś co jest idealne :wink:

Załóż do Pipa :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: sebson » pt kwie 12, 2013 7:43 pm

conrado1980 pisze:spuścić olej :)16
sciągnij rdze i zedrzyj lakier, to pewnie da 1kg :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: Szarbia » pt kwie 12, 2013 7:45 pm

Custom obudowy i to z alu.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: N2O » pt kwie 12, 2013 7:59 pm

Co tu niby odchudzać jak i tak się wyginają?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: vandall1 » pt kwie 12, 2013 8:42 pm

Szarbia pisze:Custom obudowy i to z alu.
Obudowy to pół biedy...przód faktycznie raczej do wzmocnienia :roll: .
Myślałem o zdjęciu trochu materiału z gruchy,półosi,piast itp
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: N2O » pt kwie 12, 2013 8:54 pm

Łatwiej założyć lżejsze(i niestety słabsze) mosty - efekt ten sam.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: Szarbia » pt kwie 12, 2013 9:16 pm

N2O pisze:Łatwiej założyć lżejsze(i niestety słabsze) mosty - efekt ten sam.
:)21
W sumie tak. Mosty Gelendy 460 sa bardzo lekkie no i nie takie slabe znowu. Tylny biore pod pache :)21
Przy patrolowych wygladaja jak krasnolutki.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: N2O » pt kwie 12, 2013 9:21 pm

Można też pomyśleć o LR od P38 lub D2.
Albo tujota jakaś.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: vandall1 » pt kwie 12, 2013 11:10 pm

Musi być patrol-"podatność serwisowa"dla mnie najlepsza.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: redzik » sob kwie 13, 2013 1:32 pm

mosty od K sa lzejsze, ale i wezsze.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: vandall1 » sob kwie 13, 2013 4:44 pm

redzik pisze:mosty od K sa lzejsze, ale i wezsze.
No,to trza bedzie coś porzeżbic :roll:Rozstaw kół tez niestety ważny.
Ciekawe ile ściagnę i co sie potem rozleci :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: redzik » sob kwie 13, 2013 5:00 pm

vandall1 pisze:
redzik pisze:mosty od K sa lzejsze, ale i wezsze.
No,to trza bedzie coś porzeżbic :roll:Rozstaw kół tez niestety ważny.
Ciekawe ile ściagnę i co sie potem rozleci :wink:
przedni K zeby sie zgadzal z tylnym od GR trzeba zastosowac felgi ET-60, a to juz jest mocne przewymiarowanie ...

Awatar użytkownika
szwagier1
Posty: 383
Rejestracja: wt lut 03, 2009 10:40 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: szwagier1 » sob kwie 13, 2013 5:07 pm

Bezsensu , co chcesz tam odchudzić , ten most trzeba wzmocnić zeby sie niezlamal a nie go jeszcze szlifować .Sprawa dotyczy sie przedniego mostu co czasem sie może złamać.Odchudzenie niewiem czego i jak nic nieda żeby było lepiej w terenie .
GR Long y60 ,
MOJA ZASADA ,,DWÓJA I GAZU OD CHUJA,,
Król Liftu jest tylko jeden.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: vandall_jr » sob kwie 13, 2013 5:11 pm

szwagier1 pisze:Bezsensu , co chcesz tam odchudzić , ten most trzeba wzmocnić zeby sie niezlamal a nie go jeszcze szlifować .Sprawa dotyczy sie przedniego mostu co czasem sie może złamać.Odchudzenie niewiem czego i jak nic nieda żeby było lepiej w terenie .
Jeżeli masz zamiar jeździć czołgiem to pomysł wzmacniania jest dobry. Ale pewno się domyślasz iż te mosty nie idą do czołgu, ani do Patrola. :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
szwagier1
Posty: 383
Rejestracja: wt lut 03, 2009 10:40 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: szwagier1 » sob kwie 13, 2013 5:18 pm

vandall_jr pisze:
szwagier1 pisze:Bezsensu , co chcesz tam odchudzić , ten most trzeba wzmocnić zeby sie niezlamal a nie go jeszcze szlifować .Sprawa dotyczy sie przedniego mostu co czasem sie może złamać.Odchudzenie niewiem czego i jak nic nieda żeby było lepiej w terenie .
Jeżeli masz zamiar jeździć czołgiem to pomysł wzmacniania jest dobry. Ale pewno się domyślasz iż te mosty nie idą do czołgu, ani do Patrola. :)21
Ja mam wzmocniony konkretnie żeby przy skakaniu sie niepołamał, ale powiedz mi szczerze co można z tego mostu wyciąć zeby był lżejszy bo jak na moje oko a most ten znam to nieda sie tam nic usunąć co by tam było niepotrzebne.Ale z drugiej strony czy te pare kilo ma aż tak duże znaczenie.
GR Long y60 ,
MOJA ZASADA ,,DWÓJA I GAZU OD CHUJA,,
Król Liftu jest tylko jeden.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: N2O » sob kwie 13, 2013 5:25 pm

Jak to idzie do czegoś lekkiego, to lepiej zastosować mosty od 160-ki lub 260-ki.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: vandall_jr » sob kwie 13, 2013 5:26 pm

Każdy kilogram który niczemu nie służy jest bez sensu(I tu uprzedzę pytanie: tak przed imprezą korzystam z toalety)po kiego to wozić. Obudowa nie do ruszenia choć pomysł Szarbi dobry :)2 alu temat godny przemyślenia. Masy wirujące są do ogarnięcia, hamulce, obudowa piasty, no może ktoś już to ogarniał i może coś wie.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: Szarbia » sob kwie 13, 2013 5:39 pm

Gestosc stali - 7.86 g/cm3
Gestosc alu - 2.7 g/cm3

Czyli stal jest 2.9 razy cieższa.

Granica plastycznosci stali S350 - 350 MPa
Chodzi o stal troche lepsiejszą. Zwykle maselko na skladzie budowlanym ma jakies 250 MPa, stal 30HGS (do klatek plaskaczy) ma 800 MPa. A wiec rozbieznosc jest duza.
Nie wiem jaka stal jest uzyta do mostow Y60/Y61 ale co poniektorzy twierdza ze slabsza niz u poprzednika.

Granica plastycznosci zwyklego alu to co najwyzej 120 MPa.
Zwykle oscyluje wokol 60-100 MPa. Jest tez madafaka 470 MPa ale takiej trzeba by pewnie zamowic z pol tony co by ktos chcial to sprowadzic.

Aby to mialo sens teoretyczny :)21 to trzeba by zastosowac alu o zblizonej granicy plastycznosci do stali czyli wg. mnie 350 MPa.
Wtedy mamy znaczacy zysk na masie obudowy (przy poprawnej konstrukcji i wykonaniu) a zatem odczuwalny zysk na masie mostu. Gola obudowa stalowa tylnego mostu Y60 wazy 30 kg wiec dla alu zysk byl by okolo 20kg.

Pomijajac sens finansowy dochodza duze problemy techniczne np. kolnierz glowki mostu, kule (wtedy juz przykrecane jak sadze).

Chyba jednak bez sensu :)21

Zostaje zawias niezalezny. Wprawdzie nie zyskamy wiele na masie zespolu ale zykamy na masie nieresorowanej.
Przyjmuje sie w osobowym, ze masa nieresorowana w niezaleznym jest 3 razy mniejsza w porownaniu do mostu.
W terenowym pewnie dwa razy mniejsza z powodu opon.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: vandall1 » sob kwie 13, 2013 6:00 pm

Ogólnie to chyba brak danych na temat jaki moment/obroty ten most wytrzymuje.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: redzik » sob kwie 13, 2013 6:02 pm

Szarbia pisze:Gestosc stali - 7.86 g/cm3
Gestosc alu - 2.7 g/cm3

Czyli stal jest 2.9 razy cieższa.

Granica plastycznosci stali S350 - 350 MPa
Chodzi o stal troche lepsiejszą. Zwykle maselko na skladzie budowlanym ma jakies 250 MPa, stal 30HGS (do klatek plaskaczy) ma 800 MPa. A wiec rozbieznosc jest duza.
Nie wiem jaka stal jest uzyta do mostow Y60/Y61 ale co poniektorzy twierdza ze slabsza niz u poprzednika.

Granica plastycznosci zwyklego alu to co najwyzej 120 MPa.
Zwykle oscyluje wokol 60-100 MPa. Jest tez madafaka 470 MPa ale takiej trzeba by pewnie zamowic z pol tony co by ktos chcial to sprowadzic.

Aby to mialo sens teoretyczny :)21 to trzeba by zastosowac alu o zblizonej granicy plastycznosci do stali czyli wg. mnie 350 MPa.
Wtedy mamy znaczacy zysk na masie obudowy (przy poprawnej konstrukcji i wykonaniu) a zatem odczuwalny zysk na masie mostu. Gola obudowa stalowa tylnego mostu Y60 wazy 30 kg wiec dla alu zysk byl by okolo 20kg.

Pomijajac sens finansowy dochodza duze problemy techniczne np. kolnierz glowki mostu, kule (wtedy juz przykrecane jak sadze).

Chyba jednak bez sensu :)21

Zostaje zawias niezalezny. Wprawdzie nie zyskamy wiele na masie zespolu ale zykamy na masie nieresorowanej.
Przyjmuje sie w osobowym, ze masa nieresorowana w niezaleznym jest 3 razy mniejsza w porownaniu do mostu.
W terenowym pewnie dwa razy mniejsza z powodu opon.
Wymienialem ostatnio kola we passacie B6, z zimowek na letnie, oba komplety na alusach, Masakra jakie to ciezkie, porownywalne do moich felg stalowych cieakich jak cholera (mitsubishi) z zimowka 30" nalewajka.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: leon zet » sob kwie 13, 2013 6:07 pm

Ktoś się kiedyś na forum posiadaniem tytanu chwalił :roll: zastanawiając się co z tego wyrzeźbić :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: ernil » sob kwie 13, 2013 6:36 pm

My mamy obrączki z tytanu :)21
BTW - ostatnio byłem na złomie. Tytan był zadziwiająco tani w skupie. Nie wiem czemu.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odchudzenie mostów Patrola

Post autor: vandall1 » sob kwie 13, 2013 6:42 pm

Znaczy nie oddałeś tych obrączek? Ale Cię przycisnęło swoja drogą :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość