Strona 1 z 1

Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: śr wrz 25, 2013 8:24 pm
autor: Łukasz86
Witam
Mam pytanie, pewnie poruszane już kiedyś ale chciał bym odnowić wątek a może znajdzie się też ktoś zainteresowany tematem.
Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów. Odwiecznym problemem w moim przypadku jest nagminne wyskakiwanie najwyższego biegu i pałowanie na obrotach tylko gdy na horyzoncie pokazuje się choćby najmniejszy pagórek. Usilne próby majstrowania linką przy pedale gazu nie dają pożądanego skutku.Czy ktoś wymyślił jakiś patent na elektroniczne zblokowanie konwertera mocy? i jak tego dokonać?

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: śr wrz 25, 2013 8:36 pm
autor: N2O
Na pompie na dźwigni gazu jest jakiś potencjometr?
Może wymagać regulacji.

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: śr wrz 25, 2013 8:51 pm
autor: Łukasz86
próbowaliśmy już i efekt jest, ale dość mizerny. Sprowadza się do tego, że nie mogę rozbujać się do 110. u znajomego regulacje na pompie(mechanicznej) i przy pedale gazu pomogły a ja dalej się z tym męczę. Dodam że konwerter zaskakuje już przy ok 80km/h ale tylko na chwilę i dalej piłuje na 4. Chwilami odnoszę wrażenie, że skrzynia żyje swoim życiem:P

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: śr wrz 25, 2013 8:56 pm
autor: N2O
Tak to jest z takimi szczepami. Sterownik skrzyni od ZD30 potrzebuje chyba nawet sygnału z przepływomierza do sterowania.

Silnik masz na pompie z elektroniczną regulacją kąta wtrysku która jest niepodłączona?
Jeśli tak to nigdy nie będzie tam mocy.

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: śr wrz 25, 2013 9:13 pm
autor: Łukasz86
no i sporo racji tu masz... pod maską jest sporo namieszane bo silnik uturbiony na oryginalnym kolektorze i turbinie, pompa rotacyjna ale czujnik ciśnieniowy podłączony jest do turbiny a więc współgrają.Generalnie mocy nie brakuje na niższych biegach, problem pojawia się dalej. Wydaje mi się, że problem ewidentnie jest po stronie sterowania skrzynią biegów, bo komputer skrzyni nie odczytuje wartości z silnika i dlatego robi co chce. na forum http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=8109 wyczytałem, że ktoś starał się zrobić moduł blokujący konwerter mocy i zastanawiałem się czy ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: śr wrz 25, 2013 9:28 pm
autor: N2O
Ciężko stwierdzić co i jak jest namotane nie widząc tego.
:)21

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: śr wrz 25, 2013 9:40 pm
autor: Wowos
@Igor V8 chyba miał coś motać z 4.2 z automatem od 3.0, ale skończyło się na V8 z tego co pamiętam :)21
Niemniej jednak możesz do niego napisać, czy cuś osiągnęli...

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: czw wrz 26, 2013 2:31 am
autor: Drako
jezdzilem kiedys patrolem z silnikiem z toyoty 4,2 z automatem ( zbudowali go extremowcy z bielska ) bynyl zrobio "tiptroniki" do automatu
mozna bylo sobie wybrac bieg , byl wyswietlacz pokazujacy bieg itd.

Jakos to dzialalo, wygladalo nawet fajnie ale nie mam pojecia jak dlugofalowo sie sprawdzilo oraz jak to zabudowali

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: czw wrz 26, 2013 9:10 am
autor: Łukasz86
czytałem o tym rozwiązaniu i przyznam, że bardzo mi się podoba, może ktoś więcej wie w temacie?????

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: czw wrz 26, 2013 11:56 am
autor: piotr e38
Ja myślę, że dopóki sterownik skrzyni nie będzie widział wszystkich niezbędnych informacji z czujników, to będzie kicha i ze zmianami pod obciążeniem i ze sprzęgłem LOCKUP. Nie ma to jak skrzynia sterowana linką bez żadnej elektroniki. Można spróbować przejrzeć schematy od automatu ori od TD42, może mniej skomplikowany i potrzebuje mniej informacji do prawidłowego działania i po prostu zmienić skrzynię.

Można spróbować pogadać z ludźmi co ogarniają elektronikę, drifty, strojenia silników, chipy etc.... tam też są podnoszone jakieś limitery w skrzyniach i różne cuda.

UFF jak ja się cieszę, że poszedłem w motanie manuala a nie awtomata, bo już widzę te wszystkie problemy... :)21 :)21

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: czw wrz 26, 2013 12:36 pm
autor: N2O
Od biedy to dawca był kompletny z automatem, tyle że 24V.
:)21

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: czw wrz 26, 2013 7:12 pm
autor: Igor V8
Łukasz86 pisze:Witam
Mam pytanie, pewnie poruszane już kiedyś ale chciał bym odnowić wątek a może znajdzie się też ktoś zainteresowany tematem.
Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów. Odwiecznym problemem w moim przypadku jest nagminne wyskakiwanie najwyższego biegu i pałowanie na obrotach tylko gdy na horyzoncie pokazuje się choćby najmniejszy pagórek. Usilne próby majstrowania linką przy pedale gazu nie dają pożądanego skutku.Czy ktoś wymyślił jakiś patent na elektroniczne zblokowanie konwertera mocy? i jak tego dokonać?
Daj sobie spokój .... nie będzie robić , niczym jej nie oszukasz ... szkoda czasu :wink:
Skrzynia z 3.0 będzie robić only ... 3.0 8)
... możesz motać z Wholesale ale koszty kosmiczne
Z tym zestawem chodzi jedna V8-ka od 4 lat z .... powodzeniem :)2

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: czw wrz 26, 2013 10:25 pm
autor: redzik
a nie idzie z tego zrobic TIPTRONICA ? pytam , bo nie wierze , ze nie da rady.

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: czw wrz 26, 2013 11:01 pm
autor: Igor V8
Nie da i nikt nie zrobi

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: pt wrz 27, 2013 8:24 am
autor: Łukasz86
a zablokować konwertera mocy? tak naprawę chodzi tu o zmniejszenie obrotów przy prędkościach przelotowych. Wydaje mi się, że skoro konwerter jest mechaniczną częścią sterowaną elektronicznie to muni istnieć metoda na wpłynięcie na niego. Co do tiptronica... czytałem już na kilku forach, że chłopacy z extream z bielska to zrobili ale żadnych więcej informacji nie mogę wyszperać

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: pt wrz 27, 2013 9:21 am
autor: Igor V8
Poszukaj na forach Australijskich
... ale z tego co wiem to marne szanse

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: pt wrz 27, 2013 9:50 am
autor: KamiL200
Łukasz86 pisze: Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów.
http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftii
W wykazie obsługiwanych skrzyń jest i RE4R03A czyli skrzynia taka jak w Patrolu.
Jest to nowy programowalny sterownik skrzyni automatycznej nie " oszustwo seryjnego sterownika"

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: pt wrz 27, 2013 6:46 pm
autor: Igor V8
KamiL200 pisze:
Łukasz86 pisze: Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów.
http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftii
W wykazie obsługiwanych skrzyń jest i RE4R03A czyli skrzynia taka jak w Patrolu.
Jest to nowy programowalny sterownik skrzyni automatycznej nie " oszustwo seryjnego sterownika"
Tak ... tylko wyłączność na ten sterownik ma Australijski Wholesale ... czyli wracamy do punktu wyjścia ... koszty :-?

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: pt wrz 27, 2013 7:07 pm
autor: KamiL200
No to zostaje opcja "full manual" czyli bezpośrednie sterowanie elektrozaworami skrzyni kabelkami z pozycjonera skrzyni.
Wtedy masz tylko ręcznie zmieniane biegi za pomocą wybieraka P-R-N-4 (O/D on)-3 ( D )- 2 -1( L ).
Można też załączyć lockup na każdym biegu dodatkowym przyciskiem.
Do Toyoty jest dostępny " moduł tiptronic" może udało by się go zaadoptować do Nissana.

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: pt wrz 27, 2013 7:35 pm
autor: scuaz
mam w jednym patrolu 4.2 z dobrze robiącym automatem ino ten 4.2 to benzyna i to chodzi nawet przyzwoicie
w diesluniby 3.0 ale miaęłm automata to według mnie to połączenie było absolutna katastrofą
taki patrol nie powinien opuścić fabryki

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: sob wrz 28, 2013 5:25 pm
autor: wojtek_kom
Najprostsze, zrobić sterowanie własne ... proste jak drut :)21
Wystarczy dwukierunkowy switch - zmiana biegów góra/dół, jedne procek i cztery tranzystory mocy.
Masz zaawansowaną skrzynię ;)

Szybsze metody sprawdzić czy kick down jest dobrze ustawiony, ewentualnie ustawić pod siebie.

Naprawić sterowanie trybami pracy - hold/normal/power.
Na power trzyma bieg do końca zakresu obrotowego silnika.

O osłodę podbić ciśnienie na pompie.

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

: pn wrz 30, 2013 6:20 pm
autor: benek
jak to ma byc wyprawowe to kup se skrzynie manualna od ZD30 (lzejsza bez wyjscia PTO) albo TD42(ciezsza z klapka do PTO) albo motaj i wraz z kazdym tysiacem km od domu boj sie bardziej.