Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

pilarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 03, 2012 10:35 pm

Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: pilarp » pt wrz 27, 2013 7:48 pm

Witam
Koledzy czy ktoś mi podpowie jaki zakres regulacji powinny mieć panhardy i wahacze tylne przy lifcie 4" Nissan Patrol gr 61

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: Patryk 160 » pt wrz 27, 2013 7:50 pm

a co ?
wew lidlu promocja była na spawalki ?

ino nie wyjeżdżaj tym za ogrodzenie swe
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: BENGI » pt wrz 27, 2013 7:56 pm

pilarp pisze:Witam
Koledzy czy ktoś mi podpowie jaki zakres regulacji powinny mieć panhardy i wahacze tylne przy lifcie 4" Nissan Patrol gr 61
jakie kółka planujesz że 4" wsadziłeś do y61 ?? :o
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: Whitie » pt wrz 27, 2013 8:02 pm

85"
:)21
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

pilarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 03, 2012 10:35 pm

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: pilarp » pt wrz 27, 2013 10:14 pm

montuję kółka 35x12,5 R15 na felgach -25 i co wy na to

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: ramzes » pt wrz 27, 2013 10:18 pm

do tego wystarczy i 2" ... na uj 4" i pomnik robić ??
ale my sie pewnie nie znamy :)21 :roll:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: N2O » pt wrz 27, 2013 10:19 pm

Wystarczy 2" i ET w okolicach 0 do -10.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

pilarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 03, 2012 10:35 pm

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: pilarp » pt wrz 27, 2013 10:28 pm

A czy przy lifcie 2" nie trzeba podcinać błotników lub coś w tym rodzaju dla kół 35" bo kolega ma lift 3" i ma ślady obcierania koła

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: N2O » pt wrz 27, 2013 10:30 pm

Lepiej podciąć plastik czy tam wywalić chlapacze niż liftować pod niebiosa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: ramzes » pt wrz 27, 2013 10:45 pm

jeszcze pytanie jaki masz motor ... bo jesli 2,8 czy 3.0 to na tych 35" bedzie sie ledwie odpychało auto :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

pilarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 03, 2012 10:35 pm

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: pilarp » pt wrz 27, 2013 10:50 pm

Na ten temat zdania są różne natomiast na pewno inaczej pracuje zawieszenie 2" i 4" ale mnie bardziej interesują te zakresy regulacji
bo ostatnio w sieci pojawiło się wiele ogłoszeń z regulowanymi panhardami i wahaczami w dość niskich cenach

pilarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 03, 2012 10:35 pm

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: pilarp » pt wrz 27, 2013 10:58 pm

Motor mam oczywiście 2.8 bo 3.0 bym nie zaryzykował natomiast kilku znajomych jeździ motorem 2,8 na kołach 35" w tym roku
zwiedzili Ukrainę i Rumunię i to nie asfaltami i nie narzekają ,pewnie przydało by się pod maską 4,2 ale to jeszcze przedemną

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: Ingrid » pt wrz 27, 2013 11:21 pm

ramzes pisze:jeszcze pytanie jaki masz motor ... bo jesli 2,8 czy 3.0 to na tych 35" bedzie sie ledwie odpychało auto :)21
Praktycznie niezauważalna różnica 33 ~ 35.... teoretycznie w pewnych sytuacjach jest inaczej, ale ogólnie jeden .uj.
Za to lift 4" to moim zdaniem porażka. Y61 łyka 35 na miętko z podkładkami plus 3cm za 200zł, pełne wykrzyże bez stabilizatora i nic nie obciera. Także 2" zupełnie wystarczą, a auto jeszcze jakoś się prowadzi po czarnym.

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: Patryk 160 » pt wrz 27, 2013 11:38 pm

zawiedliście mnie
nie dość ,że nowy
to z takim pytaniem

faje Wam totalnie już pomiękły
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: kwiatkowawies » sob wrz 28, 2013 7:29 am

Ja bym wkładał 3" o dobrej charakterystyce tzn obciążeniu np DOBINSONS i zestaw tulej superpro. Autko pieknie się prowadzi, jest sztywniutkie, nie buja i naprawdę robi swoje. O podkładkch zapomnij bo takiego efektu nie uzyskasz auto będzie pływało, podcierało itp. To jest rozwiązanie dla "skrobirogów" którzy szkłem dupę skrobią :)21 Ja robię tak: 3"-35", 4"-37". Jesli robić zawias to moim zdaniem nie ma co oszczędzać i zrobić raz i przez jakiś dłuższy czas nie wracać do tematu. Ale to jest moje zdanie. :)2 A co do regulacji PANDHARDÓW to jak dobrze pamiętam mają chyba +/- 15cm jesli się mylę poprawcie :-?
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

pilarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 03, 2012 10:35 pm

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: pilarp » sob wrz 28, 2013 8:29 am

W 100% się zgadza najlepsze rozwiązanie i tak właśnie zrobię zmienię zamówienie na Dobinsons 3" i koła 35" co do tych pandhardów i Wahaczy to chyba trochę przesadziłeś 15cm to trochę dużo ,może ktoś ma zamontowane lub jest w trakcie i mógłby podać taki wymiar.
Znalazłem firmę która profesjonalnie zajmuje się dorabianiem różnych podzespołów do maszyn i bez problemu dorobią regulację ale muszą znać jej zakres.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: anatol » sob wrz 28, 2013 3:59 pm

wystarczy 2-3 cm

pilarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 03, 2012 10:35 pm

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: pilarp » sob wrz 28, 2013 6:32 pm

wystarczy 2-3 cm ale panhardy czy wahacze

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: anatol » sob wrz 28, 2013 7:16 pm

i to i to :)21

pilarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 03, 2012 10:35 pm

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: pilarp » sob wrz 28, 2013 9:50 pm

Dziękuję za konkretną podpowiedz i pozdrawiam

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: piotr e38 » pn paź 07, 2013 7:50 pm

Odpuść se te wielkie lifty, 2'' w zupełności wystarczy jak radzą niektórzy, auto będzie się normalnie prowadziło a opona 35 cali nigdzie nie będzie Ci obcierała (ET felgi 0 do -10), po uj budować taki wysoki pomnik do 35-tek, tak na marginesie, jeśli twoje Y61 to wersja krótka, to zastosuj podkładki nad sprężyne 3-3,5cm i dobre amory +2'' i będzie robić lepiej niż niejeden zestaw liftująco-tjuningujący i nie będzie problemu ustawić przyzwoitego kąta na wale.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: janusz k160 » pn paź 07, 2013 8:16 pm

Powyżej 2 cali to już dropboxy musisz wrzucać, 2 cale wystarczą w zupełności. I opony 33 cale-dla Patrola to najlepszy zestaw do turystyki. Podkładki pod sprężyny odpuść-zawsze zdążysz dołożyć choć ja takiej potrzeby nie widzę.
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: BENGI » pn paź 07, 2013 8:35 pm

piotr e38 pisze:Odpuść se te wielkie lifty, 2'' w zupełności wystarczy jak radzą niektórzy, auto będzie się normalnie prowadziło a opona 35 cali nigdzie nie będzie Ci obcierała (ET felgi 0 do -10), po uj budować taki wysoki pomnik do 35-tek, tak na marginesie, jeśli twoje Y61 to wersja krótka, to zastosuj podkładki nad sprężyne 3-3,5cm i dobre amory +2'' i będzie robić lepiej niż niejeden zestaw liftująco-tjuningujący i nie będzie problemu ustawić przyzwoitego kąta na wale.
tak jak Piotrek pisze, seryjne zdrowe springi, plus podkładka, z amorami +2" i będzie :)2
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: piotr e38 » pn paź 07, 2013 8:36 pm

Janusz

Miałem na myśli jeśli ma króciaka, żeby zostawił ori sprężyny i wrzucił podkładki nad sprężynę, ma to niewątpliwe zalety niż wymiana sprężyn na liftujące.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Regulowane panhardy i wahacze PATROL

Post autor: rysiek2054 » wt paź 08, 2013 8:43 pm

no ja mam y61 two doors orginalne springi + 4cm podkladka kola 33 cale i amory do liftu +2 cale
autko idzie wiecej w gore niz te 4cm poza przodem w ktorym dociska 6.5
wg bezwglednie musze dac springi obciazeniowe na przod
ale i tak to ladnie hula
kat na tylnim wale lekko sie zmienil ale po 10k km nie widac zuzycia krzyzakow
czy jakis smiesznych luzow
wg mnie jak robic lift do min 3-4 cale
i tak to klapnie z czasem
kola 35 na 2 cale liftu to chyba tylko na asfalt
ja przy 33 przy zdjetych chlapaczach przy skreconych kolach mam 1-2 cm do nadkola

no i dlaczego et0 ew -10
-25 bedzie robic spokojnie
u mnie przy + 10 jes jeszcze dobre 5 cm do nadkola

ja bym robil +3 na dropboxach reg tylne drazki i panhardy oraz 35/12,5/15 et-25
chyba tyle
twardosc sprezyn to odrebny temat

a drazki czy tam panhardy nie kupuj u darmozjadow
idz do pierwszego lepszego warsztatu co haki holownicze robi
daj im zlecenie i wszystko zrobia i nie za takie pieniadze jak na alle........
6,5 v8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość