Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » śr paź 23, 2013 9:00 pm

Witam mam takie pytanie czy ktoś z was montował już turbine ze zmienną geometrią do 2.8td ?
Potrzebuję wstawić do swojego większą turbawkę i zastanawiam sie nad turbo od y61 3.0
ale może ktoś ma lepszy pomysł ? na inną turbinę tylko żeby była w rozsądnych pieniądzach nie za cenę połowy patrola :)
Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedzi
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: mopar » śr paź 23, 2013 9:15 pm

ZD30 często się wiesza zmienna ale to pewnie dlatego ze zamulają jezdząć 60 na 5 biegu
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » śr paź 23, 2013 9:20 pm

No fakt jak ktoś muli to każda sie zapiecze masz jakieś pomysły na inną turbawe ?
Wiem że z 3.0 wstawiał Fazi i całkiem nieźle to pracuje ze zmienioną pompą wtryskową
Pompe mam zrobioną iC duże dołożone została turbina bo ona psuje tu zabawe na wysokich
Patrol zapier.. ale póki sie nie wkręci dobrze to ma zadyszke lekką
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: N2O » śr paź 23, 2013 10:33 pm

Daj mu więcej paliwa z dołu - turbo w Y60 wcale tak źle nie wstaje jak ma co je popędzić.
:)21

A tak to da się założyć wszystko co ma flanszę T25 - np cośz serii GT Garretta lub Mitsubishi TD04.
Zmienna geometria to dla tych co lubią komplikacje.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: wojtek_kom » śr paź 23, 2013 10:45 pm

Zostaw starą i dodaj drugą, będzie biturbo :)21
Nissan-y

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » czw paź 24, 2013 8:42 am

Paliwa z dołu to on ma :) i to za dużo już rotor mam 12mm więc leje ile trzeba tyle że póki turbo dobrze sie nie rozkreci to idzie nie powiem ale to nie to co na pełnych obrotach z tym że czuć jakby turbo dawało z siebie ostatnie dechy doładowanie ma na 1,5bara ustawione więc nie ma co je już męczyć myśle że ze zmienną geometrią będzie wcześniej wstawała i mocniej góre pompowała sterowanie nie jest trudne do przerobienia wystarczy, przeżucić je od starej i będzie sterowane ciśnieniowo
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: ernil » czw paź 24, 2013 9:23 am

pgpl pisze: przeżucić
Prze-co? :roll:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: N2O » czw paź 24, 2013 12:09 pm

Jak masz już tłokorozdzielacz 12mm, to szukaj VNT ale duużego, od jakiegoś nowszego BMW 3,0D lub holset - wtedy dopiero będzie moc - o ile silnik to wytrzyma. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Wowos » czw paź 24, 2013 12:12 pm

Ktoś tam kiedyś wrzucał film z ponad 200konnym 2.8, i żyło.
Tylko kwestia jak długo :)21
y60 autobus, czerwony.

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » czw paź 24, 2013 1:47 pm

Ja mam wstawione turbo ze zmienna geometria, tylko ze to inny silnik 2,7TD. Przed był muł, teraz przy starcie na 35" gume jara. Wczesniej jak by to powiedziec, do 2200 obr/min muł i potem wyraznie czuc bylo kopa lekkiego, ale bez rewelacji, teraz ciagnie rownomiernie od samego dolu, efekt turbodziury zniknal.

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Stefan » czw paź 24, 2013 2:31 pm

ale w 2.7 miałeś ze stałą geometrią czy już było ze zmienną? z czego zastosowałeś?
!! FOR FUN !!

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » czw paź 24, 2013 2:32 pm

redzik pisze:Ja mam wstawione turbo ze zmienna geometria, tylko ze to inny silnik 2,7TD. Przed był muł, teraz przy starcie na 35" gume jara. Wczesniej jak by to powiedziec, do 2200 obr/min muł i potem wyraznie czuc bylo kopa lekkiego, ale bez rewelacji, teraz ciagnie rownomiernie od samego dolu, efekt turbodziury zniknal.

Od jakiego auta zastosowałeś turbo ? mój patrol zachowuje sie właśnie tak jak opisałeś do 2200 nic muli a potem leci dlatego myśle że turbina ze zmienną geometrią załatwi sprawe. Od bmw nie jest chłodzona cieczą będzie ciężko to przerobić od 3.0 jest chlodzenie z tego co się orientuje jest podobnie smarowanie też wystarczy jak pisałem wyżej westgate przerzucić ze starej trubiny i sterowanie mamy ciśnieniowe potem flansze zapodać i gotowe.
Fajnie jak by auto od dołu się wkręcało a silnik i tak 200km wytrzyma tylko wtedy trzeba mu dodatkowe chłodzenie zrobić większą chłodznice elektrowentylatory i przy chłodniczce nagrzewnicy zastosować dodatkową chłodnice bo głowica w y60 lubi sie własnie tam przegrzewać.
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: N2O » czw paź 24, 2013 2:56 pm

Ze sterowaniem sprawa nie jest taka prosta jakby się wydawało.
Chłodzenie wodne można zaślepić, nie jest do niczego potrzebne.
Wiele turbosprężarek, w tym VNT ma flanszę T25 i wtedy nie trzeba tyle rzeźbić.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » czw paź 24, 2013 3:43 pm

N2O pisze:Ze sterowaniem sprawa nie jest taka prosta jakby się wydawało.
Chłodzenie wodne można zaślepić, nie jest do niczego potrzebne.
Wiele turbosprężarek, w tym VNT ma flanszę T25 i wtedy nie trzeba tyle rzeźbić.


Dlaczego piszesz że sterowanie nie jest takie proste ? ja widze to tak westgate od starej turbiny oczywiście odpowiednio zamontowane a regulacją całości doładowania zajmnie sie manual boost controller oczywiście wskaźnik doładowania w aucie musi być żeby wiedzieć do ile rozkreca sie turbawa, i całość wysterować do tego w aucie przydałoby sie EGT które mam wtedy wiemy ile jest temperatury na wydechu i czy nie przekracza 700stopni.
To w czym jeszcze widzisz problem ? bo może coś pominełem ?
A pytanie jeszcze jak zaślepisz chłodzenie wodą ok można ale po co jest ono w patrolu ?
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: N2O » czw paź 24, 2013 4:43 pm

Mechanicznie nie da rady wysterować kierownic w turbo samym bączkiem nadciśnieniowym(będzie hamowało silnik itp, i nigdy nie wykorzystasz pełnych możliwości takiego turbo) - rokfor ma na to jakiś skuteczny patent powiązany z ciśnieniem w kolektorze wydechowym.
Jednak najlepsze byłoby sterowanie elektroniczne, już niektórzy to trenowali - potrzebny jest czujnik położenia dźwigni na pompie, czujnik obrotów i map sensor. Można to bodajże wysterować nawet ecumaster'em.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » czw paź 24, 2013 5:30 pm

Z tego co sie dowiadywałem to jest zrobiony taki patrol Fazi go zrobił i wysterował tak jak pisze chodzi turbo ma dawać tyle ile ma mocy z tym że manual boost control ma pilnować do tego żeby nie przekraczała 1,5bara a całość będzie sterowana jak do tej pory ciśnieniem
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » czw paź 24, 2013 5:52 pm

turbina od forda rangera 2,5tdci, nie pasuje trzeba robic flansze, albo jakos inaczej porzezbic, nie nie bylo ze stala geometria fabrycznie, sterowanie nadcisnieniem w odwroconym baczku, cisnienie z kol wydechowego - patent @rokfora32, pisal juz o tym.
Co do chlodzenia woda to stara tez byla chlodzona woda, wiec bylo gotowe do podlaczenia z silnika.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » czw paź 24, 2013 6:22 pm

redzik pisze:turbina od forda rangera 2,5tdci, nie pasuje trzeba robic flansze, albo jakos inaczej porzezbic, nie nie bylo ze stala geometria fabrycznie, sterowanie nadcisnieniem w odwroconym baczku, cisnienie z kol wydechowego - patent @rokfora32, pisal juz o tym.
Co do chlodzenia woda to stara tez byla chlodzona woda, wiec bylo gotowe do podlaczenia z silnika.
Jak sie nazywał post ? masz może link ? bo szukam i nie mogę znaleść tego patentu :)
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » czw paź 24, 2013 6:54 pm

pgpl pisze:
redzik pisze:turbina od forda rangera 2,5tdci, nie pasuje trzeba robic flansze, albo jakos inaczej porzezbic, nie nie bylo ze stala geometria fabrycznie, sterowanie nadcisnieniem w odwroconym baczku, cisnienie z kol wydechowego - patent @rokfora32, pisal juz o tym.
Co do chlodzenia woda to stara tez byla chlodzona woda, wiec bylo gotowe do podlaczenia z silnika.
Jak sie nazywał post ? masz może link ? bo szukam i nie mogę znaleść tego patentu :)
nic wiecej nie napisal niz tu, uderz do niego na PW, bo on to robil.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » sob paź 26, 2013 3:48 pm

redzik pisze:
pgpl pisze:
redzik pisze:turbina od forda rangera 2,5tdci, nie pasuje trzeba robic flansze, albo jakos inaczej porzezbic, nie nie bylo ze stala geometria fabrycznie, sterowanie nadcisnieniem w odwroconym baczku, cisnienie z kol wydechowego - patent @rokfora32, pisal juz o tym.
Co do chlodzenia woda to stara tez byla chlodzona woda, wiec bylo gotowe do podlaczenia z silnika.
Jak sie nazywał post ? masz może link ? bo szukam i nie mogę znaleść tego patentu :)
nic wiecej nie napisal niz tu, uderz do niego na PW, bo on to robil.

Rokfora32 podpowiedział, że sterowanie robi tak, że rozbiera westgate i przeżuca spreżyne w nim na drugą strone z czego robi sie z podciśnieniowego na nadciśnieniowey, tylko sterowanei zamiast zostawić normalne tak jak jest teraz z kolektora dolotowego ( tu mnie zastanawia dlaczego nie z dolotowego ) zamienia na kolektor wydechowy i tu właśnie mam pytanie jak to zrobić i gdzie ? Może ma ktoś jakieś zdjęcie albo opowie coś o tym ?
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » sob paź 26, 2013 5:53 pm

pgpl pisze:

Rokfora32 podpowiedział, że sterowanie robi tak, że rozbiera westgate i przeżuca spreżyne w nim na drugą strone z czego robi sie z podciśnieniowego na nadciśnieniowey, tylko sterowanei zamiast zostawić normalne tak jak jest teraz z kolektora dolotowego ( tu mnie zastanawia dlaczego nie z dolotowego ) zamienia na kolektor wydechowy i tu właśnie mam pytanie jak to zrobić i gdzie ? Może ma ktoś jakieś zdjęcie albo opowie coś o tym ?
zrobie Ci zdjecie jutro.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » sob paź 26, 2013 8:58 pm

redzik pisze:
pgpl pisze:

Rokfora32 podpowiedział, że sterowanie robi tak, że rozbiera westgate i przeżuca spreżyne w nim na drugą strone z czego robi sie z podciśnieniowego na nadciśnieniowey, tylko sterowanei zamiast zostawić normalne tak jak jest teraz z kolektora dolotowego ( tu mnie zastanawia dlaczego nie z dolotowego ) zamienia na kolektor wydechowy i tu właśnie mam pytanie jak to zrobić i gdzie ? Może ma ktoś jakieś zdjęcie albo opowie coś o tym ?
zrobie Ci zdjecie jutro.

Ok dzięki będe czekał
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » ndz paź 27, 2013 10:08 pm

Jest może ktoś kto wyjaśnił by które sterowanie bedzie lepsze dla turbiny ze zmienną geometrią
tu jest link gdzie opisane jest sterowanie ciśnieniem z kolektora dolotowego za pomocą zaworu mbc
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=71512&hilit=vtg

Ale też robią sterowanie z kolektora wydechowego spalinami z tym że nie wiem czy zawór mbc też tam stosują czy też nie

Może, ktoś wyjaśnić bo nie wiem na jakie sie zdecydować które będzie lepsze

Dzięki
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Faja » pn paź 28, 2013 10:20 pm

Co do wysterowania vnt - ja stosowałem siłownik nadciśnieniowy i mbc, siłownik i oryginalny elektrozawór sterowany przez ecu silnika, a teraz siłownik bezpośrednio połączony z dolotem. Rozwiązanie banalnie proste i chyba najstabilniejsze. Wstępna regulacja odbywa się regulacją długości cięgna.
Różne diesle teraz vitara tdi.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » pn paź 28, 2013 11:15 pm

Faja pisze:Co do wysterowania vnt - ja stosowałem siłownik nadciśnieniowy i mbc, siłownik i oryginalny elektrozawór sterowany przez ecu silnika, a teraz siłownik bezpośrednio połączony z dolotem. Rozwiązanie banalnie proste i chyba najstabilniejsze. Wstępna regulacja odbywa się regulacją długości cięgna.
Czyli montowałeś westgate bączek od starej turbiny bądź przerabiałeś ten podciśnieniowy w układ wkładasz mbc żeby trzymało ciśnienie.ciśnienie z dolotu z tym że w y60 ecu nie występuje :) i żaden elektrozawór.
Czytałem też na forum vw że ktoś ma patent na sterowanie taką turbiną vnt za pomocą podciśnienia elektronicznie w patrolu z tym że nie jest to opisane. Na forum golfa twierdzą że jak sterujesz ciśnieniem to turbo nie ładuje od samego dołu nie ma pełnej wartości doładowania i problem jest przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu. Twierdzą że musi sie wytworzyć najpierw ciśnienie zanim zacznie sie ta turbina rozpędzać co obniża jej sprawność. Podciśnienie ma tą przewagę że jest zaraz po odpaleniu auta cały czas. w patrolu podciśnienie jest więc problemu nie ma gruszkę kumulującą podciśnienie można załatwić zawór n75 też nie problem tylko jak tym sterować :)
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość