
Zapomniałem tylko dopisać, że nabytek ten kręci się po Warszawie i okolicach

Chciałbym tutaj przedstawić swój nabytek i poprosić o komentarze (niekoniecznie złośliwe - choć i takich pewnie nie zabraknie:))
Interesuje mnie zwłaszcza opinia co do planowanej modernizacji podwozia (dodatkowa pneumatyka).
Za namową mojego 11 letniego syna i jego dziadka, na wiosnę tego roku, zakupiłem Y61 (krótki) z 1998 roku. Na liczniku 247000 km. (w rzeczywistości nie wie nikt

Samochód był kompletnie standardowy, więc przeprowadziliśmy kilka drobnych modernizacji.
Zamysłem było przygotowanie samochodu na lajtowe wyprawy typu Rumunia, Ukraina we trójkę (ja, mój syn i dziadek); i tak wykonano następujące prace (modernizacje):
1. zawieszenie 3" Ironman
2. przedni i tylny zderzak "Fabryka4x4" z wyciągarką
3. Opony BFG AT 33" oraz do terenu MT (oba komplety na odsadzonych felgach stalowych -30) do MT-ków z Badlockami.
4. Bagażnik dachowy (przyznam bez bicia, że na razie dla fajniejszego image-u

Po pierwszym szale, niekoniecznie-koniecznych modernizacji, przyszedł czas na trochę mądrzejsze prace, więc wymieniłem:
1. kompletny rozrząd
2. pompę wspomagania
3. pompę klimatyzacji
4. chłodnicę zamieniłem na aluminiową o trochę większej wydajności, przy okazji wiskoza
5. wymiana sprzęgła (dwumasa tylko regenerowana)
6. wymiana wszystkich filtrów i płynów
7. sprzęgiełka manualne
8. przetwornica 230 V
9. przednie fotele kubełkowe (znalazłem genialne kubełki z Subaru - dwa za 300 PLN

10. Oryginalnie był bez szyb karoseryjnych, co utrudniało obserwację przy skręcie w prawo - rowerzyści byli mocno zagrożeni), więc wstawiłem szyby
11. dzienne oświetlenie LED w zderzakach
12. światła robocze po bokach bagażnika dachowego, światła wsteczne ba bagażniku dachowym, 4 halogeny na bagażniku i cztery na zderzaku (wiem, wiem


13. wymiana i regulacja pompy wtryskowej na mechaniczną z Y60
14. regulacja sprężarki
15. sportowy wydech Fi 65mm od silnika - dalej Fi 60mm (nie w kwasówce)
W planach kilka innych modernizacji, typu namiot dachowy, dodatkowy zbiornik paliwa.
Natomiast w najbliższych planach mam montaż dodatkowego zawieszenia pneumatycznego (http://www.resorrex.pl/coil-rite.php). Tutaj oczywiście chciałbym poprosić tych z Was, którzy mają więcej (dużo więcej ode mnie) pojęcia w temacie 4x4. Czy to dobry pomysł? Wydaje mi się, że może to pomóc w razie zawieszenia się na garbie, czy też na większych trawersach (możliwość regulacji zawieszenia niezależnie "góra-dół-prawa-lewa).
Wiem, że pewnie popełniłem kupę błędów początkującego, ale mam nadzieję, że samochodzik będzie się sprawdzał na niezbyt trudnych wyprawach i dawał nam kupę radochy. Wszyscy trzej jesteśmy na razie w nim zakochani:)
Kolejne plany to zakup Y60 i zrobienie z niego naprawdę dzielnego czołgu:)