Nowy na forum i nowy Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 1:53 pm

W dziale powitalnym się już zameldowałem :)
Zapomniałem tylko dopisać, że nabytek ten kręci się po Warszawie i okolicach :D
Chciałbym tutaj przedstawić swój nabytek i poprosić o komentarze (niekoniecznie złośliwe - choć i takich pewnie nie zabraknie:))
Interesuje mnie zwłaszcza opinia co do planowanej modernizacji podwozia (dodatkowa pneumatyka).

Za namową mojego 11 letniego syna i jego dziadka, na wiosnę tego roku, zakupiłem Y61 (krótki) z 1998 roku. Na liczniku 247000 km. (w rzeczywistości nie wie nikt :)21 .
Samochód był kompletnie standardowy, więc przeprowadziliśmy kilka drobnych modernizacji.
Zamysłem było przygotowanie samochodu na lajtowe wyprawy typu Rumunia, Ukraina we trójkę (ja, mój syn i dziadek); i tak wykonano następujące prace (modernizacje):
1. zawieszenie 3" Ironman
2. przedni i tylny zderzak "Fabryka4x4" z wyciągarką
3. Opony BFG AT 33" oraz do terenu MT (oba komplety na odsadzonych felgach stalowych -30) do MT-ków z Badlockami.
4. Bagażnik dachowy (przyznam bez bicia, że na razie dla fajniejszego image-u :oops: , w przyszłości przyda się na szpeje wyprawowe)

Po pierwszym szale, niekoniecznie-koniecznych modernizacji, przyszedł czas na trochę mądrzejsze prace, więc wymieniłem:
1. kompletny rozrząd
2. pompę wspomagania
3. pompę klimatyzacji
4. chłodnicę zamieniłem na aluminiową o trochę większej wydajności, przy okazji wiskoza
5. wymiana sprzęgła (dwumasa tylko regenerowana)
6. wymiana wszystkich filtrów i płynów
7. sprzęgiełka manualne
8. przetwornica 230 V
9. przednie fotele kubełkowe (znalazłem genialne kubełki z Subaru - dwa za 300 PLN :)21 )
10. Oryginalnie był bez szyb karoseryjnych, co utrudniało obserwację przy skręcie w prawo - rowerzyści byli mocno zagrożeni), więc wstawiłem szyby
11. dzienne oświetlenie LED w zderzakach
12. światła robocze po bokach bagażnika dachowego, światła wsteczne ba bagażniku dachowym, 4 halogeny na bagażniku i cztery na zderzaku (wiem, wiem :oops: - to też bardziej do szpanu na razie :)21 )
13. wymiana i regulacja pompy wtryskowej na mechaniczną z Y60
14. regulacja sprężarki
15. sportowy wydech Fi 65mm od silnika - dalej Fi 60mm (nie w kwasówce)

W planach kilka innych modernizacji, typu namiot dachowy, dodatkowy zbiornik paliwa.
Natomiast w najbliższych planach mam montaż dodatkowego zawieszenia pneumatycznego (http://www.resorrex.pl/coil-rite.php). Tutaj oczywiście chciałbym poprosić tych z Was, którzy mają więcej (dużo więcej ode mnie) pojęcia w temacie 4x4. Czy to dobry pomysł? Wydaje mi się, że może to pomóc w razie zawieszenia się na garbie, czy też na większych trawersach (możliwość regulacji zawieszenia niezależnie "góra-dół-prawa-lewa).

Wiem, że pewnie popełniłem kupę błędów początkującego, ale mam nadzieję, że samochodzik będzie się sprawdzał na niezbyt trudnych wyprawach i dawał nam kupę radochy. Wszyscy trzej jesteśmy na razie w nim zakochani:)

Kolejne plany to zakup Y60 i zrobienie z niego naprawdę dzielnego czołgu:)

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: Fiba » pn lis 11, 2013 2:19 pm

falcat64 pisze:
Kolejne plany to zakup Y60 i zrobienie z niego naprawdę dzielnego czołgu:)
Bardzo dobry pomysł :)2
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 2:26 pm

Fiba pisze:
falcat64 pisze:
Kolejne plany to zakup Y60 i zrobienie z niego naprawdę dzielnego czołgu:)
Bardzo dobry pomysł :)2
To dopiero, jak już rozpoznam błędy, które popełniłem na obecnym :)21
Ten chyba poświęcę na naukę... Potrwa to chyba z rok albo i dwa i kilka kolejnych PLN-ów:)

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: ramzes » pn lis 11, 2013 3:02 pm

falcat64 pisze:
Fiba pisze:
falcat64 pisze:
Kolejne plany to zakup Y60 i zrobienie z niego naprawdę dzielnego czołgu:)
Bardzo dobry pomysł :)2
To dopiero, jak już rozpoznam błędy, które popełniłem na obecnym :)21
Ten chyba poświęcę na naukę... Potrwa to chyba z rok albo i dwa i kilka kolejnych PLN-ów:)

nie sztuką jest kupić a utrzymać , a nauka w wypadku y61 czy 60tki bywa dosc kosztowna :wink: :)2

co do pneumatyki sredni pomysł ... miałem coś takiego w jednym z Y60tek i jakbym mial dokladać opcjonalnie to wolalbym szczerze zainwestować w dobrej jakosci hilifta zamiast calego zestawu i grzebania w zawieszeniu...
chodzi o to ze jak dla mnie za malo wydajne sa te poduszki pneumatyczne ot taki bajer .. a hilifta podniesiesz zawsze wiecej
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 3:30 pm

ramzes pisze:

co do pneumatyki sredni pomysł ... miałem coś takiego w jednym z Y60tek i jakbym mial dokladać opcjonalnie to wolalbym szczerze zainwestować w dobrej jakosci hilifta zamiast calego zestawu i grzebania w zawieszeniu...
chodzi o to ze jak dla mnie za malo wydajne sa te poduszki pneumatyczne ot taki bajer .. a hilifta podniesiesz zawsze wiecej
Zdaję sobie sprawę, że tego typu "wspomaganiem" nie zastąpię high lift'a, wydaje mi się jednak, że w wielu wypadkach, tych mniej ekstremalnych, można wyciągnąć się z opresji bez potrzeby wysiadania z samochodu i bawienia podnośnikiem. W zasadzie wystarczy kliknąć na sterowaniu odpowiedni klawisz i masz prawą na przykład stronę wyższą o 5 cm, co wystarczy, żeby podnieść się z garbu i po prostu odjechać. Przy większych problemach pozostaje tylko high lift - to jest pewne.
Cóż, jest to na pewno trochę bajer i trochę ułatwianie sobie życia, ale w sumie każdy sprzęt, czy to wyciągarka, czy high lift również służy tylko ułatwieniu sobie życia, bo bez nich również można sobie poradzić za pomocą łopaty, siekiery i kilku wyschniętych pniaków, czyż nie tak?
Ta pneumatyka jest raczej czymś w rodzaju czujników cofania na parkingu - bez nich też można, wystarczą lusterka albo obrót głową:) jednak ludziska zakładają je, bo nie dowierzają swoim umiejętnościom...?:)
Dzięki jednak za opinię i poproszę o więcej, wolę żebyście mi powiedzieli, że głupio gadam i robię, niż żebym później sam do tego wniosku doszedł :)9

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: Fiba » pn lis 11, 2013 3:54 pm

Dodatkowy zbiornik paliwa przydaje się tylko w dalekich wyprawach np. do Azji a jak nie masz takich planów to zbyteczny balast . :)3 Wszędzie paliwa pod dostatkiem począwszy od Ukrainy czy Rumuni gdzie planujesz się wybrać .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 4:24 pm

Fiba pisze:Dodatkowy zbiornik paliwa przydaje się tylko w dalekich wyprawach np. do Azji a jak nie masz takich planów to zbyteczny balast . :)3 Wszędzie paliwa pod dostatkiem począwszy od Ukrainy czy Rumuni gdzie planujesz się wybrać .
Rozsądna uwaga... i kilka zetów zaoszczędzone:)
Co byście mi jeszcze doradzili na takie wyprawy?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: ernil » pn lis 11, 2013 4:25 pm

Przy 4 calach nie starczy mimośrodów, trzeba będzie dropboxy montować. Nie starczy też wahaczy, że o panhardach nie wspomnę. I faktycznie pomysł taki sobie, by 61tkę na dzień-dobry tak rzeźbić, zważywszy na plany względem Y60...
Ale chętnie wyposażę szczęśliwego posiadacza w w/w podzespoły... :)21
Ostatnio zmieniony pn lis 11, 2013 4:36 pm przez ernil, łącznie zmieniany 1 raz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
rafale_23
 
 
Posty: 292
Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:27 am
Lokalizacja: Strzepcz/Pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: rafale_23 » pn lis 11, 2013 4:29 pm

przedewszystkim zamień go na długiego...
Nissan Patrol Y61 2,8 Long Off Road
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 4:38 pm

ernil pisze:Przy 4 calach nie starczy mimośrodów, trzeba będzie dropboxy montować. Nie starczy też wahaczy, że o panhardach nie wspomnę. I faktycznie pomysł taki sobie, by długą 61tkę na dzień-dobry tak rzeźbić, zważywszy na plany względem Y60...
Ale chętnie wyposażę szczęśliwego posiadacza w w/w podzespoły... :)21
Zrobiłem 3 cale, myślałem o większym lifcie ale właśnie w związku z powyższymi, bardziej skomplikowanymi przeróbkami, ograniczyłem się do 3". Bez dalszych modernizacji na takim lifcie, póki co spisuje się bardzo dobrze.
rafale_23 pisze:przedewszystkim zamień go na długiego...
A więc jednak..."rozmiar ma znaczenie..." :wink:
Trochę na to późno - zanim zdałem sobie sprawę, że na wyprawy dłuższy jest lepszy, zainwestowałem w niego już na tyle, że nigdy tego nie odzyskam przy ew. odsprzedaży.
Fakt, fajniejszy byłby long, może następny...?

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: ramzes » pn lis 11, 2013 4:52 pm

Ta pneumatyka jest raczej czymś w rodzaju czujników cofania na parkingu - bez nich też można, wystarczą lusterka albo obrót głową:) jednak ludziska zakładają je, bo nie dowierzają swoim umiejętnościom...?:)
Dzięki jednak za opinię i poproszę o więcej, wolę żebyście mi powiedzieli, że głupio gadam i robię, niż żebym później sam do tego wniosku doszedł...


-> po prostu czasem wystarcza zdrowe mysleni i troche pokombinowanie na temat danego odcinka jak przejechac itp
10 lat temu nie było takich udogodnien i tez sie jeździło :roll: włącz myślenie to podstawa sukcesu przy pokonywaniu przeszkod , wyciagarki i inne przydaśki w sumie poprawiaja samopoczucie i mozliwosc eksploracji trudniejszych terenów ..


co długiego Gr;a ... do zabaw zostaw sobie 61 tke jak wpakowales troche $ juz w nia a na wyprawe zbuduj y60 tke w longu
proste do naprawienia wytrzymalsze od 61tki w dluzszych trasach , przy dobrze dobranym zawieszeniu nawet w miare komfor towe - mozna znaleźć z klimą na pokladzie :)2 30-35 tys i bedzie fajne auto na początek...
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 5:06 pm

Dzięki Ramzes za mądre słowa:)
Myślę, że to jest najwłaściwsze podejście - najpierw własne umiejętności i rozsądek, a dopiero później zdawanie się na "przydaśki" (fajne określenie :P )

Co do zakupu długiego Y60 - wolę kupić gołego i samemu go ulepszać pod siebie i pod zaplanowane zadania.
Lubię mieć pewność, że to co zostało zrobione, zrobione jest dobrze, a nie wierzyć w zapewnienia poprzedniego właściciela - nawet, jeżeli ma to oznaczać trochę większe wydatki.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: Flor » pn lis 11, 2013 7:54 pm

Na "wyprawy" to potrzebujesz seryjne sprawne auto !! bez żadnych liftów i innych pierdół :)21 może tylko jak się nie mieścisz do środka to bagażnik dachowy i snorkel :-? ale z bagażnikiem jest potem taki problem że czasami strach zostawić coś na wierzchu i się oddalić od auta :)21

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: Raymund » pn lis 11, 2013 8:35 pm

falcat64 pisze: 9. przednie fotele kubełkowe (znalazłem genialne kubełki z Subaru
poka jakieś foty bo ciekawość męczy :)21 :)21 :)2

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 8:38 pm

Raymund pisze:
falcat64 pisze: 9. przednie fotele kubełkowe (znalazłem genialne kubełki z Subaru
poka jakieś foty bo ciekawość męczy :)21 :)21 :)2
Fotki będą po weekendzie, jak wrócę do domu :)

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: Raymund » pn lis 11, 2013 8:47 pm

falcat64 pisze:
Fotki będą po weekendzie, jak wrócę do domu :)
No przecież poniedziałek jest :o :)21 :)21
:wink:

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 9:07 pm

No...zgadza się :lol:
Tylko ja mam na myśli już kolejny weekend :)21
Ale wstawię koniecznie całą serię - od momentu zakupu do ostatnich przeróbek

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: Raymund » pn lis 11, 2013 9:15 pm

Luzik :)21
a co to za dawca foteli był?

falcat64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob lis 09, 2013 10:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowy na forum i nowy Y61

Post autor: falcat64 » pn lis 11, 2013 9:48 pm

Impreza GT - znalezione na wiejskim szrocie :)21 :)21 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość