Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Moderator: Kosiarz
Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Witam,
Jakiś czas temu skończyły mi się tylne klocki w patrolu y60, zostały wymienione i się okazało, że mechanizm hamulcowe trochę się zapiekły i nowe grubsze klocki obcierały o tarcze. Mechanizmy zostały przeczyszczone, przesmarowane, reparaturki i cylinderki wymienione, wszystko chodzi jednym paluszkiem. Tylko, że w jednym kole problem został, klocek ociera się i nagrzewa tarcze i felgę. Zostały wymienione tarcze gdyż już były słabowite i miały rdzawe wżery i dalej to sami, jedno koło grzeje się. Potem zauważyłem pewną prawidłowość, że nie grzeje się ciągle tylko czasami, tak jakby hamulec czasami wracał to odpowiedniej pozycji, a czasami nie wraca i zaciska się lekko na tarczy, padło podejrzenie na przewody elastyczne, problem drożności więc zostały wymienione i dalej to sami. Kończą mi się pomysły, pomóżcie koledzy, gdzie szukać przyczyny dalej?
Jakiś czas temu skończyły mi się tylne klocki w patrolu y60, zostały wymienione i się okazało, że mechanizm hamulcowe trochę się zapiekły i nowe grubsze klocki obcierały o tarcze. Mechanizmy zostały przeczyszczone, przesmarowane, reparaturki i cylinderki wymienione, wszystko chodzi jednym paluszkiem. Tylko, że w jednym kole problem został, klocek ociera się i nagrzewa tarcze i felgę. Zostały wymienione tarcze gdyż już były słabowite i miały rdzawe wżery i dalej to sami, jedno koło grzeje się. Potem zauważyłem pewną prawidłowość, że nie grzeje się ciągle tylko czasami, tak jakby hamulec czasami wracał to odpowiedniej pozycji, a czasami nie wraca i zaciska się lekko na tarczy, padło podejrzenie na przewody elastyczne, problem drożności więc zostały wymienione i dalej to sami. Kończą mi się pomysły, pomóżcie koledzy, gdzie szukać przyczyny dalej?
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
odpowietrzyles hamulce zgodnie ze sztuka ?
łącznie z korektorem na srodku tylnego mostu ? jaki plyn zastosowales hamulcowy ?
łącznie z korektorem na srodku tylnego mostu ? jaki plyn zastosowales hamulcowy ?
era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Płyn hamulcowy to Ferodo nie pamiętam czy DOT3 czy DOT4, gdyż własnymi rękoma tego nie robiłem, musiałbym sprawdzić na fakturce, a odpowietrzony zgodnie ze sztuka łącznie z korektorem na środku tylnego mostu. A jaki może mieć wpływ płyn hamulcowy? Przecież tak się dzieje tylko z jednym kołem... Jakieś pomysły co tam jeszcze można zrobić?
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Jest jeszcze taki numer, ze mozesz miec problem z przewodem hamulcowym, ktory w srodku mogl sie rozerwac - rozwarstwic i zmniejszyc srednice przeplywu plynu z powrotem.
I okazuje sie, ze zanim plyn wroci na swoje miejsce w zbiorniczku, to minie sporo czasu i potrafi tarcza zagrzac sie wraz z piasta, lozyskami.
I okazuje sie, ze zanim plyn wroci na swoje miejsce w zbiorniczku, to minie sporo czasu i potrafi tarcza zagrzac sie wraz z piasta, lozyskami.
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Stawiam na zapieczoną albo skrzywioną śrubę prowadnicy zacisku.
Wyjmij klocki i sprawdź czy zacisk chodzi luźno w prowadnicach.
Wyjmij klocki i sprawdź czy zacisk chodzi luźno w prowadnicach.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Przewody elastyczne wymienione są, więc to chyba nie to.OldAdler pisze:Jest jeszcze taki numer, ze mozesz miec problem z przewodem hamulcowym, ktory w srodku mogl sie rozerwac - rozwarstwic i zmniejszyc srednice przeplywu plynu z powrotem.
I okazuje sie, ze zanim plyn wroci na swoje miejsce w zbiorniczku, to minie sporo czasu i potrafi tarcza zagrzac sie wraz z piasta, lozyskami.
Zapieczone było, to fakt ale zostało rozebrane, wyczyszczone, nasmarowane i chodzi wszystko jednym paluszkiem.A.F. pisze:Stawiam na zapieczoną albo skrzywioną śrubę prowadnicy zacisku.
Wyjmij klocki i sprawdź czy zacisk chodzi luźno w prowadnicach.
Jakieś koncepcje jeszcze?
Ostatnio zmieniony wt lis 12, 2013 2:17 pm przez dis, łącznie zmieniany 1 raz.
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
A tłoczki nowe ? .Może podczas montażu podwinęła się uszczelka tłoczka i ciężko chodzi tłoczek w zacisku .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Jaki jest luz poprzeczny zacisku ?
Czyli jak bardzo zacisk się kiwa w prowadnicach ? Po wyjęciu klocków, oczywiście.
Czyli jak bardzo zacisk się kiwa w prowadnicach ? Po wyjęciu klocków, oczywiście.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Tłoczki nowe, sprawdzane... chodzą lekko.Fiba pisze:A tłoczki nowe ? .Może podczas montażu podwinęła się uszczelka tłoczka i ciężko chodzi tłoczek w zacisku .
To jest trop, trzeba będzie sprawdzić, dam znać...A.F. pisze:Jaki jest luz poprzeczny zacisku ?
Czyli jak bardzo zacisk się kiwa w prowadnicach ? Po wyjęciu klocków, oczywiście.
Jeżeli zacisk za bardzo się kiwa w prowadnicach i tam coś haczy to zestaw naprawczy zacisku wystarczy czy zacisk do wymiany?
Jeszcze jakieś pomysły? Jak już będzie sprawdzane to można by podjąć inne tropy...
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
W swoim robiłem jakiś czas temu pakiet na nowych tulejkach, prowadnicach, gumkach. Grzania się nie ma, ale mimo kompletu oryginalnych śrub i tulejek jest luz - zacisk daje się poruszać ręką i telepie się na dziurach. Któreś prowadzenie pracowało bezpośrednio w zacisku, nie było smarowane, wytarło się, z okrągłego otworu w zacisku zrobiło się jajopodobne coś, i mimo nowej reszty dalej telepie.
Nie poprawiałem tego, trzeba by albo znaleźć idealną używkę [w co wątpię z racji wieku :], albo nowy zacisk, albo bawić się w wytaczanie otworu w zacisku i robienie nadwymiarowego prowadzenia... każdy przypadek koszta i grzebanie.
I jeśli masz na prowadzeniu luzy, może się coś gdzieś kantować i czasem nie cofać na miejsce jak powinno.
Nie poprawiałem tego, trzeba by albo znaleźć idealną używkę [w co wątpię z racji wieku :], albo nowy zacisk, albo bawić się w wytaczanie otworu w zacisku i robienie nadwymiarowego prowadzenia... każdy przypadek koszta i grzebanie.
I jeśli masz na prowadzeniu luzy, może się coś gdzieś kantować i czasem nie cofać na miejsce jak powinno.
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
wymień korektor na dobry,a i on nie znajduje się na moście.Na moście jest tylko trójnik 

ZMOTA SCORPION Y60
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Przecież napisał że problem jest z jednym kołem. Korektor steruje dwoma, poprzez trójnik.daniel b pisze:wymień korektor na dobry,a i on nie znajduje się na moście.Na moście jest tylko trójnik
Do dis
Następny trop: zdejmij zaciski i sprawdź jak przesuwają się klocki hamulcowe w jarzmie, jeśli ciężko, to pod blaszkami ślizgowymi klocków jest rdzawy zgorzel. Wyjąć klocki, zdjąć jarzmo, zdemontować blaszki, dokładnie wyskrobać rdzę (najlepiej wypiaskować) zabezpieczyć smarem do hamulców. Poskładać smarując powierzchnie trące smarem (oczywiście do hamulców


Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Tylne hamulce Y60 - potrzebna pomoc
Dzięki, to też sprawdzi sięrudypajero.koszalin pisze:Przecież napisał że problem jest z jednym kołem. Korektor steruje dwoma, poprzez trójnik.daniel b pisze:wymień korektor na dobry,a i on nie znajduje się na moście.Na moście jest tylko trójnik
Do dis
Następny trop: zdejmij zaciski i sprawdź jak przesuwają się klocki hamulcowe w jarzmie, jeśli ciężko, to pod blaszkami ślizgowymi klocków jest rdzawy zgorzel. Wyjąć klocki, zdjąć jarzmo, zdemontować blaszki, dokładnie wyskrobać rdzę (najlepiej wypiaskować) zabezpieczyć smarem do hamulców. Poskładać smarując powierzchnie trące smarem (oczywiście do hamulców![]()
)

Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości