Automatyczne sprzęgiełka Y60 - jak rozebrać?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
dziabagos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr paź 23, 2013 8:31 pm

Automatyczne sprzęgiełka Y60 - jak rozebrać?

Post autor: dziabagos » sob sty 04, 2014 8:08 pm

Wczoraj odkręciłem sprzęgiełko piasty i ku mojemu zaskoczeniu zeszło w całości. Wg. załączonego rysunku na piaście powinny zostać trzy elementy zabezpieczone segerem. Sprzęgiełko zeszło w całości i nie jestem w stanie go rozebrać. Wszystkie elementy się obracają, chodzi na sprężynie, ustawione jest w pozycji auto. Teraz pytanie jak rozebrać to ustrojstwo, by obejrzeć wszystkie elementy oraz poprawnie zamontować?

Obrazek
Y60, 93r , 2.8T coś tam porobione

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Automatyczne sprzęgiełka Y60 - jak rozebrać?

Post autor: N2O » sob sty 04, 2014 8:23 pm

Tak ma być, na rysunku jest sprzęgiełko innego typu - w wersji tylko automatycznej bez pokrętła.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
dziabagos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr paź 23, 2013 8:31 pm

Re: Automatyczne sprzęgiełka Y60 - jak rozebrać?

Post autor: dziabagos » sob sty 04, 2014 8:29 pm

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Y60, 93r , 2.8T coś tam porobione

Awatar użytkownika
dziabagos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr paź 23, 2013 8:31 pm

Re: Automatyczne sprzęgiełka Y60 - jak rozebrać?

Post autor: dziabagos » pn sty 06, 2014 9:14 pm

Wyczytałem w jakimś poście ze sprzęgiełka nie powinny być w mocno nasmarowane. Moje są pełne smaru z przegubu, wymieszanego z olejem z mostu. Dobrałem się już do uszczelniacza półosi i został on zdemontowany po małej walce. Obejrzałem wszystkie łożyska i nie ma wżerów, pracują cicho i wizualnie są ok. Martwi mnie ten smar w sprzęgiełku, tzn czy jego obecność wskazuje na konieczność wymiany łożysk piasty lub łożyska igiełkowego?? Dodatkowo po odkręceniu sprzęgiełek półoski maja luz "na boki" oraz "przód tył". Skoro w mojej wersji sprzęgiełek (automaty z możliwościa blokowania) nie ma segera na półosi to czy luz 4 mm jest akceptowalny?? Jeśli nie to gdzie może tkwić problem?? Oraz czy luzy "góra-dół, lewo-prawo" ok 2-3mm wskazuje na konieczność wymiany np. łożyska igiełkowego?? Po demontażu nie stwierdziłem głośnej pracy, wysypanych igiełek czy wżerów na powierzchni. Mam już nawet zakupione nowe, ale nie mam zbyt dużego doświadczenia w tego typu pracach, dlatego jeśli to nie stan łożyska igiełkowego jest powodem tych luzów to nie chciałbym go wymieniać póki co. Kolejne pytanie to czy łożysko wewnętrze piasty (po zdemontowaniu jej od tarczy) wyjdzie samo czy trzeba się będzie z tym namęczyć?? Czy np ściagacze do łożysk (trójramienne ew do łożysk wewnętrzych) ułatwią tutaj znacząco sprawę??

Dziękuję za przeczytanie i odpowiedzi na mojego przydługawego posta.
Y60, 93r , 2.8T coś tam porobione

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Automatyczne sprzęgiełka Y60 - jak rozebrać?

Post autor: honki » pn sty 06, 2014 10:20 pm

Jak niema sprzęgiełka to przegub jest podparty tylko w jednym miejscu(łożysko igiełkowe) i dlatego jest taki luz. Jak założysz sprzęgiełko to jest oki.............
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości