Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » czw sty 09, 2014 11:41 pm

Witam serdecznie. Mam następujący problem który pojawił się po wymianie uszczelki pod głowicą, choć jeden dzień świeżo po naprawie było oki. Chociaż co prawda auto nie było na maxa piłowane. Przed wymianą oczywiście problemu nie było: autko odpala normalnie, jak pszczółka, i chodzi równo. Po dodaniu gazu na luzie do 4000 tyś i puszczeniu wszystko jest nadal oki. Jednak kiedy dodam gazu powyżej 4000 tyś i puszczę autko od razu gaśnie. Przy próbie ponownego odpalenia trzeba go długo kręcić i z trudem odpala jednak chodzi nierówno jakby jeden z cylindrów nie chodził. Myślałem że się zapowietrza ale nie, bo był sprawdzony na krótko i dalej to samo. Wtryski po regeneracji, świece nowe. Proszę o pomoc i jakieś konkretne pomysły. Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: Maqlinka » czw sty 09, 2014 11:53 pm

Kąt wtrysku ustawiony ?
Life's Too Short For A Full Time Job

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: gszyp » pt sty 10, 2014 12:00 am

na zimnym i rozgrzanym ten sam objaw?
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » pt sty 10, 2014 12:10 am

Odpal, nagrzej olej (temperatura pracy) uzyskaj objaw, zwiększ obroty. Zacznie szaleć zgaś i zostaw na ok 5 min, odpal ponownie... objaw zniknie, pisz dalej nie zniknie=nie wiem
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: cybul » pt sty 10, 2014 9:35 am

Vandal ok.
A jak sprawdziłes szczelność układu zasilania paliwem?.
Bo mi to wyglada że gdzies podsysa powietrze.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: cybul » pt sty 10, 2014 9:49 am

A że tak zapytam nie w temacie.
Moze ktos polecić gdzie w okolicach Wawki można krępować blachy 5mm na ceowniki chodzi o mocowania amorów itp.
Mój podwykonawca wybrał alkohol ponad pracę.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: N2O » pt sty 10, 2014 5:17 pm

W Y60/Y61 często gniją króćce wychodzące ze zbiornika paliwa - pojawiają się niewidzialne dziury i ciągnie powietrze.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » pt sty 10, 2014 11:15 pm

Maqlinka - tak ustawiony, gszyp - tak to samo, vandall_jr - nie pisze dalej:p, cybul - sprawdziłem w ten sposób że odczepiłem od pompy paliwa przy silniku przewód dopływu paliwa i powrotu. W miejsce dopływu podpiąłem przewód z pompką, drugi koniec włożyłem do kanistra z ropą. Z powrotem zrobiłem to samo tylko że bez pompki. Paliwko pompką napompowałem i odpaliłem. N2O - króćce wykluczam bo przed wymianą uszczelki tego nie było a raczej nie zdążyłyby zgnić w 2 dni.
Brakuje mi już pomysłów co może być nie tak. Ale wpadłem na dwie nowe teorie: 1. źle zregenerowali wtryski, 2. zacina się któryś z zaworów.
A no i bardzo ważna sprawa. Jak go wczoraj próbowałem odpalić po tym samoczynnym zgaśnięciu to dwa razy było tak że podczas tych prób kręcił tak jakby nie miał kompresji. Było to raz koło 10:00 i niedługo potem ponowie. Ale to tylko wtedy, potem i do teraz tej sytuacji nie było. Objawy z pierwszego postu bez zmian.
A i cybul nie martw się, akcyza wzrasta także może jeszcze nie wszystko stracone:P A tak na poważnie to ja niestety w tym temacie nie pomogę:/

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » pt sty 10, 2014 11:16 pm

A i vandall miałeś kiedyś coś takiego?

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » pt sty 10, 2014 11:55 pm

Zawory masz źle obsadzone tj gniazda przeszlifowali trzonki zostawili-regulator Ci je wypycha. Pisać dalej czy nie? bo już nie kumam :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: vandall1 » sob sty 11, 2014 1:47 am

Nie napisał czy był plan głowicy :roll:
Jesli nie,to pewnie wsio krzywe i niech kompresje zmierzy.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » sob sty 11, 2014 2:28 am

plan głowicy był. dostali z z wałkiem, szklankami i zaworami i tak też oddali.

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: kornik21 » sob sty 11, 2014 8:52 am

to wszystko tłumaczy. sprawdź kompresję.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: ernil » sob sty 11, 2014 10:47 am

Skoro gaśnie, nie zapala, ma objawy braku kompresji, potem mu przechodzi, i nie jest to kwestia paliwa to...
Są tam hydroregulatory, którym potrzebny jest olej pod odpowiednim ciśnieniem. Masz więc do sprawdzenia minimum dwie rzeczy.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: Marcin-Kraków » sob sty 11, 2014 8:08 pm

Stawiam na szkanki. Albo syf je przytyka, albo zmeczona jest ktoras i gesty olej powoduje ze ja podwiesza.
Czy w zakresie obrotow tak do 2500 max 3000 jest ok ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » ndz sty 12, 2014 1:15 pm

Tak, w tym zakresie jest bez zarzutu.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: ernil » ndz sty 12, 2014 2:20 pm

No to wszystko już wiesz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » ndz sty 12, 2014 9:51 pm

oki. troszkę się pogubiłem ale chyba rozumiem. Musze sprawdzić ciśnienie oleju i obczaić szklanki. Dobrze myślę?

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » ndz sty 12, 2014 9:57 pm

Źle obsadzone gniazda powodują, że nabity regulator wyciska Ci zawory co powoduje spadek wydajności komory spalania. To nie problem ciśnienia oleju a raczej złej procedury obróbki głowicy
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » ndz sty 12, 2014 10:04 pm

Oki, myślę że już rozumiem. Czyli problem, tak jak napisałeś wcześniej może leżeć w źle obrobionych gniazdach zaworów bądź ich trzonkach a hydrosztosy można raczej wykluczyć? I skoro to powyższy problem to czemu w zakresie pracy do 4000obr jest oki? Sorry że się tak dopytuje ale jutro muszę rozwiązać ten problem a mam troszkę zaciemniony umysł po weekendzie a chciałbym wszystko dobrze zrozumieć:P
Z góry dzięki za wyrozumiałość:P

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » ndz sty 12, 2014 10:14 pm

_ANTON_ pisze: I skoro to powyższy problem to czemu w zakresie pracy do 4000obr jest oki?
Bo najprawdopodobniej są już słabe i część ciśnienia upuszczają. Po zwiększeniu obrotów nad 4000 ilość oleju oraz ciśnienie są zbyt wysokie i nabija je na maxa eliminując możliwość regulacji. Co powoduje otwarcie zaworu i utratę kompresji. Pomiary wysokości to podstawa i to musisz sprawdzić. Rok tego Twojego Nissan-a ??
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » ndz sty 12, 2014 10:23 pm

Dokładnie nie wiem bo nie pamiętam a nie jest mój a nie mam jak tego dzisiaj sprawdzić:/ Coś kojarzę że chyba 92.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » ndz sty 12, 2014 10:30 pm

Alternatywnie zostaje Ci zmiana regulacji z Hydro na regulację płytkową. Zdania na ten temat tego rozwiązania są różne. Tyle ile forumowiczów tyle opinii :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

_ANTON_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 13, 2008 8:34 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: _ANTON_ » ndz sty 12, 2014 10:40 pm

Mam pomysł. Jutro wymienie hydrosztosy (czy jak też nazywane szklanki, hydroregulatory, itd) na te ze starej głowicy która została wymieniona ze względu na to że była pęknięta. Skoro na niej nie było tego problemu a tutaj wszystko wskazuje na to że to one są powodem problemu to jest nadzieja że będzie oki:)

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Patrol y60 2,8td problem z silnikiem

Post autor: vandall_jr » ndz sty 12, 2014 10:48 pm

Szkoda roboty :) ale powodzenia ... zrób pomiary przed podmianą
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość