Strona 1 z 2
jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 10:05 pm
autor: mariusz stach
Panowie potrzebuje pomocy..
Silnik 4.2 z hdj włożony do y61 pracuje cudnie jest tylko jedno ale....
auto jest za wolne i dużo pali...
Przy 3 tyś obrotów mam tylko 110 km /h a żeby jechać 140 muszę go kręcić na 3,5 tys co jest moim zdaniem karygodne

opcja pierwsza... duże koła? jak duże? mam dwa nowe komplety kół MT i AT 285 bezsensu jest mi to sprzedawać i kupować np 37' auto ma być na wyprawy a nie na extrem...
opcja druga zmiana przełożeń w mostach...nie wiem czy czegoś nie pomyliłem przy obliczeniach ale taka zamiana na przełożenia 3.9 da mi "tylko" 7% ...to nie wiele

ma ktoś jakiś inny pomysł na przyspieszenie tego Patrola?
Kamil wspominał mi o zmianie wałka 5 biegu w skrzyni na wałek z długą piątką? mało kto słyszał o takim rozwiązaniu...
a w marcu jadę na Saharę wiec czasu mam nie wiele

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 10:16 pm
autor: Flor
Trzeba znaleźć dużą górkę

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 10:22 pm
autor: BENGI
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 10:24 pm
autor: rudypajero.koszalin
mariusz stach pisze:... 7% ...to nie wiele

...(
No nie tak niewiele, jak policzyłem na szybko na czwartym biegu (zakładam przełożenie w skrzyni 1:1)
przy obrotach silnika 2000rpm i oponach 285/75r16 (2620mm obwodu) będziesz miał 80km/h.
Jakie masz ratio n V biegu?
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 10:30 pm
autor: LSD
Jaki silnik siedział przedtem w tym Patrolu?
Czy nie był to 2,8 z mostami o przełożeniu 4,625?
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 10:44 pm
autor: Fiba
Mogę dać Ci namiar do człowieka co ma silnik tujoty w Y61 już ze 3 lata temu włożony i hula jak trzeba , nawet miałem okazje prowadzić to auto . Ładnie hula .
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 10:45 pm
autor: Takayuki
Skrzynia od Patrola 4.2?
Na kołach 35, mostach od 2.8 przy 2000 obrotów w oryginalnym TD42 wychodzi idealnie 90km/h, 110 w granicach 2500/min. Szybciej nie jeżdżę, oszczędność czasu pomijalna a spalanie rośnie wykładniczo. 90 10/100, przy 110 ~12, przy śpieszeniu się 130-140 ~15
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 11:19 pm
autor: mariusz stach
Tak wcześniej mieszkał tam silnik 2.8 tdi i na tych mostach nadal jeżdżę...
Na V biegu mam wg gps 110km i prawie 3 tys obrotów...
Jeśli mogę prosić o namiar na tego człowieka co jeździ już ze 3 lata takim swapem ..chętnie zamienię z nim parę zdań...
Rozmawiałem też z właścicielem innego Patrola z tym silnikiem powiedział mi ze jego znajomy zlecił zmianę przełożeń u Karłowicza nie wie co mu tam założyli ale podobno śmiga to super i na trasie spala ok 9 litrów...ale to tylko informacja werbalna jak jest naprawdę nie wiem...
Cóż zawsze mogę skorzystać z opcji lawety jaka zaproponował kolega Bengi

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 11:34 pm
autor: rudypajero.koszalin
Zastosowałeś skrzynię z toyki czy z parcha? Da się to łatwo policzyć z jakimi przełożeniami z jaką prędkością będzie jechał.
Na przykład moje pajero na V biegu ma przełożenie 0,76 w mostach 3,9 koła to 285/75r16 i w takiej konfiguracji przy 2000rpm leci według GPS 103km/h.
I według matematyki dokładnie tyle powinno jechać (po wzięciu poprawki na dokładność obrotomierza).
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 11:45 pm
autor: mariusz stach
skrzynia z patrola 3 litry...
przełożenie 3.9 podobno występowało w nissanie 4.2 benzyna automat....
czy przełożenia 4.2 D są identyczne?
Uważasz że przełożenie 3.9 wystarczyłoby mi????
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: pn sty 20, 2014 11:48 pm
autor: rudypajero.koszalin
Czekaj, znajdę jakie ma przełożenie na V biegu, to ci policzę dokładnie.
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 12:00 am
autor: lbl78
masz przełożenie 4,62 więc albo koła 35 cali albo szukaj przełożenia 4,11(występowało w seryjnym 4,2D oraz w 3.0) (taniej koła zmienić na 35 cali jeśli już masz lift)
moim zdaniem idealnie na 4,2 i koła 35 cali to przełożenie 4,3 by było

a 3,9 przełożenie występowało w benzynach i to tych mocniejszych, znaleźć trudno albo bardzo trudno

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 12:18 am
autor: LSD
Jak uda Ci się znaleźć przełożenia 3,9 to uzyskasz prawie 20%, a nie 7% jak piszesz. To w zupełności rozwiąże Twój problem.
Może być jednak problem z tymi przełożeniami, bo skupują je ludzie montujący V8 do Patroli.
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 12:20 am
autor: rudypajero.koszalin
Wedle tej specyfikacji
http://www.mccarthykia.co.za/5/VehicleI ... 4-Dsl-MY05 w skrzyni masz V bieg= 0,836
To lecimy:
2000rpm silnika x 60 min = 120000 obrotów na godzinę
120000 : 0.836( ratio V biegu) = 143540,669856..... (obroty wału wyjściowego skrzyni na godzinę)
143540,669856 : 3,9 (zakładane przełożenie mostu)= 36805,29996319..... (obroty półosi na godzinę)
36805,29996319 x 2,62(średnica opony w metrach) = 96429,8859035..... (droga przebyta w metrach na godzinę)
96429,8859035 : 1000 (bo 1000m na kilometr) =
96,429..... Kilometrów na godzinę.
Czyli z taką prędkością będziesz się poruszał przy 2000 obrotów na minutę na silniku.
Przy 2500rpm będzie już 120,5 km/h
Przy 4000rpm będzie

192,8km/h
W obliczeniach nie uwzględniłem oporów ruchu i sprawności układu napędowego więc nie wiem czy Vmax dla 4000rpm będzie możliwa do osiągnięcia.
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 12:28 am
autor: mariusz stach
Bardzo Ci dziękuje za te obliczenia ...nie pozostaje mi nic innego niż znaleźć V8 Patrola i wykręcić mu przełożenia

:)
a tak na serio to wydaje mi sie jedyne sensowne rozwiązanie ...przełożenie 3.9....
Idę w miasto szukać V8

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 12:32 am
autor: mariusz stach
A powiedzcie mi 6 tyś za takie przełożenia to cena normalna czy normalnie nienormalna???

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 12:37 am
autor: mariusz stach
jest patrol 2.8 benzyna ...jakie on ma przełożenia?
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 1:31 am
autor: mariusz stach
cholera im bardziej w las tym tym więcej drzew....

teraz znalazłem mosty z Patrola 3.0 benzyna ...jakie tam są przełożenia????
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 1:48 am
autor: mariusz stach
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 1:50 am
autor: mariusz stach
poprawka 4.2 d ale Y61

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 7:26 am
autor: kpeugeot
za 6 tys to ty masz dwa komplety nowych opon w jedynie słusznym rozmiarze do patrola czyli minimum 35 cali

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 7:34 am
autor: rudypajero.koszalin
6kpln za same przekładnie to dużo... Nawet za kompletne mosty to dużo...
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 7:49 am
autor: KamiL200
mariusz stach pisze:
Kamil wspominał mi o zmianie...
4,625/3,9=1,185
110x1,185=130
Jeśli zmienisz sobie przełożenia na 3,9 to z obecnych 110km/h przy obrotach 3000 zyskasz prędkość większą o 20km/h czyli 130km/h.
Taką opcję czyli wymianę przełożeń na 3,9 ( w miarę tanią i skuteczną ) podpowiedziałem ci przez telefon, ale widzą że mi nie ufasz i musisz to potwierdzić na forum
Opcja dużych kół i wymiany przełożenia 5tego biegu też były poruszane ale przełożenia 3,9 wygrały....
Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 12:28 pm
autor: lbl78
mariusz stach pisze:jest patrol 2.8 benzyna ...jakie on ma przełożenia?
nie założysz tych przełożeń są z innych mostów,
serio taniej wyjdzie dać większą gumę

temat przerabiany
a co do prędkości max
stary 4,2 patrolowski ze skrzynią 4 jest w stanie rozbujać krótkiego parcha do 160km/h (opony 33`przełożenia 4,11 prędkość mierzona GPS i radarem

) więc na skrzyni 5 troche by jeszcze podciągnął bo na 4 obroty się skończyły

Re: jak przyspieszyć Patrola z 4.2 hdj
: wt sty 21, 2014 3:31 pm
autor: benek
zastanow sie nad 4,11 (z zd30) jest tego sporo i sa dosyc swieze. to samo przelozenie bylo w 4,2D z Y60 wiec dosc juz wyrobione. Zyskasz z 4.11 ok 12-13%.
jak samochod ma byc wyprawowy to 35' nie jest potrzebne a powoduje koniecznosc kolejnych modyfikacji.
ps mam td42 z 4,11 oraz 33' i jest dobrze ale na plaskim. w gorach przydaloby sie 4,625 - powyzej 3000mnpm jest bardzo odczuwalny spadek cisnienia powietrza. z hdj nie bedziesz tak bardzo odczuwal gor bo jest turbo ale tez siadzie.