Wywrotka na kat.B ? ? ?

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: CeloDefi » sob mar 17, 2012 9:59 pm

witam!
Pozwólcie koledzy że i ja się „wtrącę”
Chyba nikt z was nie był na prawdziwej budowie :roll: (bez urazy)
Żadnych samochodów na bliźniaku !! !!
Odrobina błota, a o śniegu nawet nie wspomnę lub trochę mokrej trawy na poboczu i „facet” nawet nie ruszy z miejsca (zwłaszcza jak będzie pusty)
Co do przewożenia towarów;
Większość aut do 3,5t. może przewozić max. 1260kg. !! (przerabiałem ostatnio taki temat ponieważ potrzebowałem auta jak niżej)
Proponował bym poczciwego polskiego lublina
Tanie koszty eksploatacji, tani w zakupie, a co najważniejsze można znaleźć modele (wywrotki) o ładowności 1540kg. !! Na legalu wbite w dowód (sam mam takiego wożę minikoparkę)
Ile można nim przewieźć to chyba nie muszę nikomu mówić (dołożony resor, bałwan od ciężarowego…. Znajomy wozi po 3t. węgla) :)21
A wszystko na „B” i nie ma problemu :D
pozdrawiam
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: pitagoras » ndz mar 18, 2012 5:20 pm

''na legalu''... he he,
a homologacje na wywrot masz? :)21

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: CeloDefi » ndz mar 18, 2012 5:59 pm

pitagoras pisze:''na legalu''... he he,
a homologacje na wywrot masz? :)21

A to jeszcze zależy o jakiej kolega homologacji mówi ?? …… bo są dwie !! .
Wszystkie (BEZ WYJĄTKU) samochody marki „lublin” bez względu na rodzaj zabudowy posiadają homologację (dobre bo polskie :)2 ) należy wspierać rodzimą gospodarkę. !!
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: pitagoras » pn mar 19, 2012 8:37 pm

Oglądałem kilka lublinków z kiprem.Zdaje się że tylko jeden miał wywrot fabryczny- mniemam że homologowany, reszta to radosna twórczość.Trafiło się nawet cudo z ręcznie pompowanym siłownikiem :)16
Ogólnie strasznie wydupcone te wywrotki.Mi się z kupnem nie pali, czekam, może się trafi coś nie ze składu węgla.
Lublin fajny bo w miarę wysoki, pewno ciężko coś urwać. :)2

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: kacper44 » pn mar 19, 2012 10:20 pm

co za homologacja?


Że w papierach jest wbita wywrotka?
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: jacenty » wt mar 20, 2012 11:03 am

Z tym 1540 kg Ładowności w lublinie 3 wywrotka to jest lekkie przegięcie . O ile występuje lublin 3 z aluminową otawrtą paką o ładowności 1520-1540 kg to przy samowyładowczej wywrotce dochodzi +250 kg na kiper , mechanizmy , pompę siłownik wzmocnienie ramy .
Realna ładowność coby zmieścić się w 3,5 t to 1100-1200 kg.
Przy normalnej kontroli to spoko ,ale na wadze wyjdzie kicha.
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: CeloDefi » wt mar 20, 2012 5:25 pm

co za homologacja?
Że w papierach jest wbita wywrotka

Kolego Kacper44…. Samochody fabryczne marki lublin nie muszą posiadać homologacji dot. konkretnie wywrotki !! (chyba że kolega ma na myśli inf. dot. przeznaczenia pojazdu, ale to nie ma nic wspólnego z homologacją !! ) Pojazdy opuszczające fabrykę były „homologowane” z urzędu bez względu na rodzaj zabudowy nadwozia (jak pisałem wcześniej)
Kwestia wpisów w dowodzie rejestracyjnym była dość swobodną :o (ciekawe dla czego ?? ) interpretacją urzędników pracujących w wydziale komunikacji.
Sam osobiście widziałem wpisy w dowodach rejestracyjnych z różnych miast (dot. Tych samych modeli pojazdów - wywrotek) które brzmiały następująco:
• Ciężarowy
• Ciężarowy – wywrotka
• Ciężarowy – specjalny
• Wywrotka
Bóg jeden raczy wiedzieć dlaczego tak to wpisują…. Ale to już nie moje zmartwienie :)21


jacenty pisze:Z tym 1540 kg Ładowności w lublinie 3 wywrotka to jest lekkie przegięcie . O ile występuje lublin 3 z aluminową otawrtą paką o ładowności 1520-1540 kg to przy samowyładowczej wywrotce dochodzi +250 kg na kiper , mechanizmy , pompę siłownik wzmocnienie ramy .
Realna ładowność coby zmieścić się w 3,5 t to 1100-1200 kg.
Przy normalnej kontroli to spoko ,ale na wadze wyjdzie kicha.

Zgadzam się z kolegą co do tego że oryginalny lublin wywrotka miał bodajże 1100-1240kg. Ładowności (nie pamiętam dokładnie ile?? )
Natomiast…. Przyznaje się bez bicia :oops: i przepraszam że „zataiłem” istotne informacje dot. Mojego lublinka a więc;
Auto jest specjalnie przygotowane do przewozu minikoparki tj.
Przerobiona paka = mniejszy ciężar = wizyta rzeczoznawcy = kontrola na stacji diagnostycznej = ważenie pojazdu = pieczątka stacji = końcowy efekt = 1560kg dopuszczalna ładowność = warto było tyle zachodu bo na „B” :D
PS. W kwestii ładowności to czy 1200 czy 1400 to i tak nieźle zwarzywszy że założyciel tego wątku chce się zmieścić w kat. „B” i wozić trochę więcej niż taczkę piachu :)21
pozdrawiam
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: pitagoras » wt mar 20, 2012 9:25 pm

Homologacja kipra nie ma wiele wspólnego z homologacją auta :)21
Tak samo jak orurowanie, światła diodowe...i wszystko co montuje się na auto, z czym nie wyszło z fabryki- wszystko musi mieć swoją osobną homologację.
Prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby to ktoś sprawdzał, ale to tylko kwestia czasu, bo cudowne władze muszą jakoś łatac krater budżetowy. :)11

Awatar użytkownika
CeloDefi
 
 
Posty: 176
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Dąbrowa G. 502-212-577

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: CeloDefi » wt mar 20, 2012 10:11 pm

panowie...... uporządkujmy kwestie

pitagoras pisze:Homologacja kipra nie ma wiele wspólnego z homologacją auta :)21

nie ma !! !! jeśli auto jest z zabudową fabryczną !! (homologacja jest na "całość", a nie na kiper oddzielnie a na samochód oddzielnie...przecież już to pisałem :)16 ....rozumiem nie ufacie mi :)17 , noooo to trudno :)21

Tak samo jak orurowanie, światła diodowe...i wszystko co montuje się na auto, z czym nie wyszło z fabryki- wszystko musi mieć swoją osobną homologację.

oczywiście że się zgadza !! . można np. sobie kupić podwozie do zabudowy, a wtedy wszystko co zabudujemy to - patrz jak wyżej !!

Prawdę mówiąc nie słyszałem, żeby to ktoś sprawdzał, ale to tylko kwestia czasu, bo cudowne władze muszą jakoś łatac krater budżetowy. :)11


z tym też się zgadzam !! ..... z wyjątkiem krateru :)21 .... myślę że to jest raczej.... OTCHŁAŃ KOSMICZNA :)3 !!

POZDRAWIAM
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: lukassos » czw kwie 12, 2012 2:27 pm

A jak w papierach ma Multicar? Takie małe na bliźniakach z dość dużą ładownością, tylko nie wiem czy to podejdzie pod B

Dz@hym
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 7:57 pm
Lokalizacja: wieś w zamojskim

Re: Wywrotka na kat.B ? ? ?

Post autor: Dz@hym » czw kwie 12, 2012 6:09 pm

Multikary - mają 3,5 dmc. - tak że kat. B. Spokojnie ładujesz 2t. (masa własna naszego to 1580kg.) Oryginalny diesel to padło, u nas jest FSO 1500 + gaz, flansza( dłuższy wałek sprzęgłowy) i oryginalna skrzynia z pompą oleju do kipra.Gaz wbity w dowód - legal, silnik wytrzymuje średnio 2 lata- na składzie węgla, (zamiennik na szrocie +- 300zł :lol: ). Tak "na - " to: powolny max. ok. 60km/h, reszta nie do zajechania! A! most wyje i buda rdzewieje ale to pewnie temat znany..
Vitara 1.6 16v LPG własnoręcznypolift
WV Passtuch 2.8 4 motion
M 72, MT 9, WSK 125 x2!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości