Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Moderator: Pasza
Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Cześć, mam ziła 157 z 1976r, co jest wymagane aby poruszać się nim po drogach na białych blachach?
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
wszytko to co w normalnym aucie
pojedź do diagnosty ci wszystko powie
pojedź do diagnosty ci wszystko powie
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Przegląd, dowód, OC, prawko na c1, rozwiązane sprawy licencji (ewentualnie na własny użytek),absorbent i kontrakt u szejka. O młotku i trytytkach nie wspominam
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
A tacho i jakieś dodatkowe podatki?
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Nawet największy służbista w krokodylim stroju, nie uwierzy, że przekroczyłeś czas tym Ziłem
Tacho nie jest wymagane, jeśli przeznaczenie specjalne i użytek własny.

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Eeee... niektórzy płącą spore pieniądze za upodlenie się fizycznie na różne sposoby. Można i tak... uwierzą, plany do wykonania mają... Poza tym akurat stopięćdziesiątymsiódmym jedzie się dość przyjemnie jeśli jest względnie sprawny. Oczywiście nie przekraczając marszowej 50. 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
jeśli pojazd nie jest już zdemilitaryzowany, a chcesz normalne blachy, a nie żółte to musisz wywalić, radiostacje i system centralnego pompowania kół (jeśli nie musisz mieć na niego specjalne pozwolenie, CPK jest traktowane jako uzbrojenie)
fajną sprawą jest napęd naczepy i 10x10 jeśli potrzeba, ze 2 razy widziałem taką naczepę raz udało mi się tym jechać
50 to czasem trudno przekroczyć tym paździerzem bo to chyba lata max 60km/h
czy tam 65
, do tego siłownia za darmo, bo brak wspomagania kiery 
fajną sprawą jest napęd naczepy i 10x10 jeśli potrzeba, ze 2 razy widziałem taką naczepę raz udało mi się tym jechać

50 to czasem trudno przekroczyć tym paździerzem bo to chyba lata max 60km/h



Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Ził ma mi służyć jako jeżdżąca reklama, czasem przewieźć rajdówkę na rajd, czasem przywieźć zboże lub drewno albo choinkę.
I tak zastanawiam się czy lepiej wrzucić go na żółte czy na białe. Czy na białych będę musiał spełnić jakieś więcej wymogów lub podatków?
I tak zastanawiam się czy lepiej wrzucić go na żółte czy na białe. Czy na białych będę musiał spełnić jakieś więcej wymogów lub podatków?
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Na zolte troche wiecej roboty, ale warto, bo nie trzeba potem przegladow robic.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
jak na białe to jeszcze podatek dla gminy bo pow 3,5t no chyba że specjalny to nie , podjedź na skp i zapytaj , żółte lepsze tylko na początku trochę papierologi
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Dlaczego koniecznie chcesz białe?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Tak jak pisałem nie chcę koniecznie białych tylko pytam jakie konkretnie będą różnice.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Z żółtymi są prawie same zalety, ale kilka poważnych wad:
1 Problem z wyjazdem za granicę, zgoda konserwatora zabytków potrzebna
2 Problem z przeróbkami
3 Problem z odsprzedażą, znów konserwator...
Punkt pierwszy i 3 są do ogarniecia, bo poza terminem wydania zgody, przeważnie problemu nie ma. Ale trwa to kilka tygodni.
Reszta same zalety, brak przegladów, OC tanie i jeszcze nie musi być na cały rok.
1 Problem z wyjazdem za granicę, zgoda konserwatora zabytków potrzebna
2 Problem z przeróbkami
3 Problem z odsprzedażą, znów konserwator...
Punkt pierwszy i 3 są do ogarniecia, bo poza terminem wydania zgody, przeważnie problemu nie ma. Ale trwa to kilka tygodni.
Reszta same zalety, brak przegladów, OC tanie i jeszcze nie musi być na cały rok.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
na żółtych więcej papierów ale możliwość zostawienia części wyposażenia, na białych odwrotnie,
jeśli ma służyć jako reklama itp w firmie to tacho i takie tam i tak konieczne, jeśli prywatny to nie (niezależnie od rodzaju blach)
nawet silnik możesz zmienić jeśli powrót do oryginału będzie możliwy 
jeśli ma służyć jako reklama itp w firmie to tacho i takie tam i tak konieczne, jeśli prywatny to nie (niezależnie od rodzaju blach)
ził to nie "biały kruk" żeby były takie problemyMisiek Cypr pisze: ↑wt sty 03, 2023 12:13 pmZ żółtymi są prawie same zalety, ale kilka poważnych wad:
1 Problem z wyjazdem za granicę, zgoda konserwatora zabytków potrzebna
2 Problem z przeróbkami
3 Problem z odsprzedażą, znów konserwator...
Punkt pierwszy i 3 są do ogarniecia, bo poza terminem wydania zgody, przeważnie problemu nie ma. Ale trwa to kilka tygodni.
Reszta same zalety, brak przegladów, OC tanie i jeszcze nie musi być na cały rok.


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Z punktem 1. nie jest to wielkie halo. W momencie wnioskowania o wpis, wnioskujesz tez o zgode na wyjazd. Mozna wnioskowac od razu na trzy lata.Misiek Cypr pisze: ↑wt sty 03, 2023 12:13 pmZ żółtymi są prawie same zalety, ale kilka poważnych wad:
1 Problem z wyjazdem za granicę, zgoda konserwatora zabytków potrzebna
2 Problem z przeróbkami
3 Problem z odsprzedażą, znów konserwator...
Punkt pierwszy i 3 są do ogarniecia, bo poza terminem wydania zgody, przeważnie problemu nie ma. Ale trwa to kilka tygodni.
Reszta same zalety, brak przegladów, OC tanie i jeszcze nie musi być na cały rok.
Punkt 3 to jedynie upierdliwa formalnosc, bo konserwator nie bedzie chcial odkupowac od Ciebie Zila.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Nie ma problemu żeby wyjechać za granicę na żółtych tablicach, nie potzreba do tego żadnych pozwoleń konserwatora. Pozwolenia wymaga chęć sprzedaży za granicę i to powyżej jakiejś tam wartości (coś ponad 30tys zł). Sprzedając auto w kraju nie jest wymagana zgoda, tylko zawiadomienie konserwatora o sprzedaży i podanie danych nowego właściciela. Rejestracja na żółte nie jest bardzo pracochłonna, pod warunkiem, że zapłacimy te kilkaset zł rzeczoznawcy. Pozostaje potem wysłać papiery do konserwatora, pojechać na przegląd i zarejestrować w WK. Teoretycznie jak chce się jeździć zarobkowo pojazdem na żółtych to wymagane są coroczne przeglądy
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Na wyjazd za granice zgoda konserwatora jest wymagana (formalnie), tylko nikt tego nie sprawdza. Problem moze sie robic, gdy zezwolenia nie miales, a zdarzyl Ci sie dzwon.miras7 pisze: ↑czw sty 05, 2023 11:39 amNie ma problemu żeby wyjechać za granicę na żółtych tablicach, nie potzreba do tego żadnych pozwoleń konserwatora. Pozwolenia wymaga chęć sprzedaży za granicę i to powyżej jakiejś tam wartości (coś ponad 30tys zł). Sprzedając auto w kraju nie jest wymagana zgoda, tylko zawiadomienie konserwatora o sprzedaży i podanie danych nowego właściciela. Rejestracja na żółte nie jest bardzo pracochłonna, pod warunkiem, że zapłacimy te kilkaset zł rzeczoznawcy. Pozostaje potem wysłać papiery do konserwatora, pojechać na przegląd i zarejestrować w WK. Teoretycznie jak chce się jeździć zarobkowo pojazdem na żółtych to wymagane są coroczne przeglądy
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Znakomita większość zarejestrowanych w Polsce pojazdów "na żółte" wpisana jest do ewidencji zabytków, wtedy o pozwolenie trzeba wystąpić tylko, jeśli pojazd ma wiek ponad 50 lat i jednocześnie wartość ponad 32tys. zł. Zakaz wywozu na stałe dotyczy tylko pojazdów wpisanych do rejestru zabytków.
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
O te szczegoly dopytam, ale nawet w kontekscie tego co piszesz, to zwroc uwage na to, o jakim pojezdzie jest mowa. Wlasciciel moze byc zainteresowany taka informacja.miras7 pisze: ↑pn sty 09, 2023 8:06 amZnakomita większość zarejestrowanych w Polsce pojazdów "na żółte" wpisana jest do ewidencji zabytków, wtedy o pozwolenie trzeba wystąpić tylko, jeśli pojazd ma wiek ponad 50 lat i jednocześnie wartość ponad 32tys. zł. Zakaz wywozu na stałe dotyczy tylko pojazdów wpisanych do rejestru zabytków.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Za granicę raczej się nie wybieram hehe
A jak to jest czy ciężarówka na żółtych może pracować? Tzn jak będę sobie wiózł drewno do domu i ktoś życzliwy doniesie czy będą konsekwencje?
A jak to jest czy ciężarówka na żółtych może pracować? Tzn jak będę sobie wiózł drewno do domu i ktoś życzliwy doniesie czy będą konsekwencje?
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
A zarejstrowany będzie na firmę, czyna osobę prywatną?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
Sprawdzilem, masz racje. Czegos dla mnie nowego sie dowiedzialem. Dzieki!miras7 pisze: ↑pn sty 09, 2023 8:06 amZnakomita większość zarejestrowanych w Polsce pojazdów "na żółte" wpisana jest do ewidencji zabytków, wtedy o pozwolenie trzeba wystąpić tylko, jeśli pojazd ma wiek ponad 50 lat i jednocześnie wartość ponad 32tys. zł. Zakaz wywozu na stałe dotyczy tylko pojazdów wpisanych do rejestru zabytków.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
Re: Ził 157 z 1976r co jest wymagane na drogę?
bez znaczenia,
oczywiście że może pracować, tylko wtedy musi spełniać wszystkie wymogi prawne
to czy na osobę prywatną, czy nie to kwestia tacho i czasu pracy przeglądów itp
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości