star 744 a gaz 66

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Qdłaty » pn cze 03, 2013 10:47 am

:lol:
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Kamel » pn cze 03, 2013 12:33 pm

Doswidczenia moich kierowcow z podrozy do Turcji gazami 66 skutecznie wyeliminowaly takie pomysly. Ja z Turcji wracalem 266 i to tez nie byla podroz najprzyjemniejsza wmoim zyciu - choc ciekawa.

Starem 744 jezdzilem w Libii. I to bylo fajne przezycie. Samochod po odpowiednch zabiegach "tuningowych" nadaja sie na wyprawowy pojazd/dom.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: czesław&jarząbek » pn cze 03, 2013 12:38 pm

geofizyka kraków?
#noichuj

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Kamel » pn cze 03, 2013 12:42 pm

Tak. Bardzo dobry poligon doswiadczalny dla wielu ciekawych pojazdow 4x4 i nie tylko.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Qdłaty » pn cze 03, 2013 1:29 pm

Kamel pisze:Doswidczenia moich kierowcow z podrozy do Turcji gazami 66 skutecznie wyeliminowaly takie pomysly. Ja z Turcji wracalem 266 i to tez nie byla podroz najprzyjemniejsza wmoim zyciu - choc ciekawa.

Starem 744 jezdzilem w Libii. I to bylo fajne przezycie. Samochod po odpowiednch zabiegach "tuningowych" nadaja sie na wyprawowy pojazd/dom.

a możesz rozwinąć temat swoich doświadczeń z 744? z którym silnikiem? jaki tjunink?
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: czesław&jarząbek » pn cze 03, 2013 1:50 pm

Kamel pisze:Tak. Bardzo dobry poligon doswiadczalny dla wielu ciekawych pojazdow 4x4 i nie tylko.
ta. moja kobita robiła podyplomówke na politechnice krakowskiej z ludźmi od was. ciekawe historie opowiadali...
#noichuj

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Kamel » śr lip 24, 2013 4:33 pm

Geofizyka Krakow to bardzo fajna firma i jeszcze wiecej ciekawych i nieprawdopodobnych historii. Trzeba przezyc by uwierzyc. Raczej mile wspomnienia, ale wrocmy do samochodow.

Z racji tego ze w pewnym okresie zarowno Star i Geofizyka nalezaly do panstwowych struktur, to i wspolpraca miedzy nimi byla zawiazana. Powstal model Star 744 dla Geofizyki. Roznil sie typem skrzyni ladunkowej i rozstawem osi. W firmie byly dwa typy rozstawu (krotki i dlogi) oraz dwa silniki. Klasyczny 6 cylindrow 359M turbo oraz turbo 4 cylindry (odciete dwa z poprzednika). Ten drugi dosc szybko dokonal swego zywota, i w trudnych warunkach terenowych i serwisowych. Glowna bolaczka byl uklad chlodzenia i czeste przegrzewanie sie jednostki napedowej. W wielu modelach zamontowany zostal 359M nawet bez turbiny. Wymagalo to kilku modyfikacji na poziomie kabiny i chyba lap silnika i skrzyni.

Oryginalny bez modyfikacji model 744, ktorym jezdilem po pustyni spisywal sie bardzo dobrze. Moc w granicy potrzeb, przelozenai ok, zawieszenie bez problemow, czasel stzerowanie sprzeglem (powietrze) dawalo sie we znaki. Szczegolnie jesli ktos silowal sie z pedalem sprzegla przy pustych zbiornikach powietrza. Podwozie, czyli mosty napedowe i skrzynia rozdzielcza to Rockwell, obecnie inna nazwa firmy... wypadla mi z glowy. Zolnierze nazekali na jakosc tych mostow. U nas nie bylo wiekszych problemow. Czasem byl problem w wibrujacymi kolami a to wynikalo z braku prawidlowego naprawienia zwrotnic i ich lozysk. Ciekawy samochod. Nim po dokladnej naprawie naprawde bym sie wybral w podroz... tak sentymentalnie i patriotycznie :wink:
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: czesław&jarząbek » śr lip 24, 2013 8:12 pm

kusi mnie taka hardkorowa pomoc drogwa na podwoziu 744 albo 944, hydrauliczna, z wyciągarkami i kranem za kabiną...może kiedyś...
#noichuj

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Kamel » czw lip 25, 2013 6:49 am

Tak mi sie przypomnialo, ze byly dwa przypadki lamiacych sie ram tuz za kabina. Zastosowane byly wzmocnienia, po tym jak kierowcy na swiatlach zatrzymali sie dwukrotnie, nosem tuz przy ziemi :wink: moze i efektowne, ale nie do konca mile uczucie - wspominali.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: czesław&jarząbek » czw lip 25, 2013 7:05 am

hmmmm...

aczkolwiek kran jest zawsze na ramie pomocniczej swojej. dość porządnej.
i to byłby w tej sytuacji...plus dodatni :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Kamel » czw lip 25, 2013 7:32 am

Taki byl moj tok myslenia... :wink: :D
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Kamel » śr gru 25, 2013 10:18 am

I jak sie sprawy maja? GAZ czy STAR?
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Marcin-Kraków » śr gru 25, 2013 11:20 am

Kamel pisze:I jak sie sprawy maja? GAZ czy STAR?
Koniec marzen klasyczny :)
Pozostal Uaz z Andoria :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Qdłaty » czw gru 26, 2013 11:44 am

Spoko spoko:-) dalej kombinuję w tym kierunku. Na wiosnę sprawa podstawowa czyli prawo jazdy. Jak sprzedam dobrze Pontiaca to i na stara wystarczy. Znowu miałem okazje przetaczać gazem po górskich drogach i chyba to nie na mój kręgosłup chociaż dźwięk silnika piękny jak każdej v8 (no może poza mercedesami bo te nie brzmią tak jak powinny:-)
:)21
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Jarek_Krakow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr cze 08, 2011 5:03 pm

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Jarek_Krakow » ndz sty 26, 2014 12:39 am

Udało mi się kiedyś gdzieś wygrzebać na necie https://www.dropbox.com/s/44difsvc5q58t ... %20744.jpg Pare miechów temu omal jednego nie kupiłem - również z myślą pod campera. Warto szukać ogłoszeń o przetargach firm energetycznych np. tauron - można dość okazyjnie zanabyć 744 (z oryginalną wyciągarką elektryczną, której nikt nigdy nie używał). Miałem okazję się przejechać - leci 105 km/h bez większych trudności. Generalnie fajnie się tym jedzie - skrzynia ok tylko odwrócona - trzeba się przyzwyczaić. Przyspiesza i hamuje. Silnik, skrzynia i reduktor jak w 244 - ale nie dam sobie za to łba uciąć - do potwierdzenia. Mosty nie pamiętam jakiej firmy - bodajże francuskie ze zwolnicami. Wyglądają dość delikatnie w porównaniu do np. 244 lub 266 za to masz 10cm więcej prześwitu pod gruchą. Ogólnie trzeba pamiętać, że to lekka ciężarówka - na gołą ramę można wrzucić około 3500kg. Bolączką silnika jest możliwość łatwego przegrzania - potem bierze olej. W kraju dość tanio kupisz części (prócz mostów). Ma podnoszoną kabinę, co jest nie bez znaczenia dla łatwości obsługi serwisowej. Przy zabudowie camperowej (5,5m długości) pod pełnym obciążeniem można liczyć na spalanie w okolicy 25l. Gadałem z kilkoma gościami z energetyki, co tym jeżdżą to generalnie mówili, że większych problemów nie ma. Trzeba uważać na temperaturę silnika. Spalanie szacowali średnio od 18 - 22l. Auto bardzo dzielne terenowo - masz komplet blokad - 4 laczki na sztywno to w nie każdym sprzęcie da się zapodać.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: BABCIA I » sob mar 26, 2016 9:32 pm

Qudłaty, który wóz wybrałeś ? Może jakieś zdjęcia ?
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: czesław&jarząbek » sob mar 26, 2016 9:34 pm

jestem całkowicie pewien, że skończyło się na...gadaniu :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: BABCIA I » ndz mar 27, 2016 12:11 am

:)21
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: czesław&jarząbek » ndz mar 27, 2016 8:37 am

życia nie oszukasz :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Qdłaty » śr mar 30, 2016 7:53 pm

Czesławie proszę nie prowokuj:)
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: star 744 a gaz 66

Post autor: Kamel » pt kwie 01, 2016 9:22 pm

Miałem okazję być na Ukrainie, i widziałem pięknego - "oksymoron", Gaza 66 z silnikiem diesla z traktora... ech... :)16
FORTITUDINE VINCIMUS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość