Ził 151 a 157

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Ził 151 a 157

Post autor: uadam » pn lis 28, 2005 5:45 pm

Czy ktoś się orientuje jakie są różnice pomiędzy Ził 151 i 157, a w szczególności czy różnią się w nich mosty napędowe i systemy hamulcowe?
rybak

Awatar użytkownika
Nicoxxx
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
Kontaktowanie:

Post autor: Nicoxxx » pn lis 28, 2005 5:55 pm

troszke info po polsku
http://www.hardtrucks.lap.pl/articles.php?id=9

mostami chyba sie rużnią bo jesli się nie myle to 157 nie ma systemu regulacji ciś nienia w ogumieniu a 131 ma

a tu znajdziesz rysunki mostów i tekst po rosyjsku
http://mkmagazin.almanacwhf.ru/venicle/zil_157.htm
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn lis 28, 2005 6:20 pm

Ził 151 był pierwszą powojenną ciężarówką terenową produkowany od 1947r. Był zbudowany na bazie ZIS-a 150 + napęd na 6x6, tylnie ośki na bliźniakach. Ził 157, 157 K na bazie Ziła 151 produkowany od 1958r. wyposażony w opony balonowe pojedyńcze również z tył i system do regulowania ciśnienia w ogumieniu, wyposażany był w wyciągarkę mech. o uciągu 4,5 tony.
Silniki te same Ził 121, gaźnikowe, 6 - garowe, rzędowe o mocy 92 koni dla Z151 i 109KM dla Z157 przy wyższych obrotach o 200obr/min. Teraz to tylko wiadomix widuje się Leylandy wszczepione. Prześwit większy wiadomo dla Z157 z racji ogumienia, brody do 0,8 m.
Co do dyfrów to nie wiem ale chyba te same bebechy i pochwa, piasty inne pewnie bo kółka inne.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » pn lis 28, 2005 6:41 pm

Widzę, że mam do czynienia z ekspertami. Doprecyzują skąd wzięło się to pytanie. Mam amfibię BAW z roku 1958. Bebechy w przednim moście są do wymiany. Początkowo próbowałem z mostem od ZIŁa 157 ale okazało się, że BAW ma inne koło talerzowe i atak. Dlatego zastanawiam się teraz czy może mosty w tym roczniku były jeszcze z ZIŁa (ZISa) 151.
rybak

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn lis 28, 2005 6:55 pm

uadam pisze:Widzę, że mam do czynienia z ekspertami. Doprecyzują skąd wzięło się to pytanie. Mam amfibię BAW z roku 1958. Bebechy w przednim moście są do wymiany. Początkowo próbowałem z mostem od ZIŁa 157 ale okazało się, że BAW ma inne koło talerzowe i atak. Dlatego zastanawiam się teraz czy może mosty w tym roczniku były jeszcze z ZIŁa (ZISa) 151.
BAW oznaczenie ZIS 485, też miał system regulacji ciśnienia w ogumieniu jak Z157 a więc można teoretycznie przypuszczać, że te same, ale jednak inne przełożenie. Może una ruskich stronach poszperaj. BTR 152 miały chyba też od Z157 dyfry, może też inne było tam przełożenie ?? Był na bazie Z123 i Z151.

Acha ja to expert nie jestem :-?
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn lis 28, 2005 7:20 pm

Powiadasz że masz BAW-a :)2 to na Darłówko go szykuj :)21 :)2 albo na Borne -> jest tam jezioro :)21
Oj chciałbym taką motorówkę :D
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Nicoxxx
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
Kontaktowanie:

Post autor: Nicoxxx » wt lis 29, 2005 8:01 am

zapomniał bym mozesz sobie sciagnąc ksiażki o tych ciezarówkach tylko po rosyjsku
http://www.hardtrucks.lap.pl/download.php?id=002
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt lis 29, 2005 10:43 am

Dzięki zdownlodowałem. Podejrzewam, że przełożenia mogą być rzeczywiście różne.
Co do przejazdów na zloty, to może być z tym duży kłopot - pali 60 na 100. Będę chyba musiał pomyśleć o oszczędnym wysokoprężnym.
rybak

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: Ził 151 a 157

Post autor: piotr759 » wt lis 29, 2005 4:44 pm

uadam pisze:Czy ktoś się orientuje jakie są różnice pomiędzy Ził 151 i 157, a w szczególności czy różnią się w nich mosty napędowe i systemy hamulcowe?
Ził 151 ( a właściwie zis 151) a ził 157 to podobne lecz jednak inne samochody. Inny jest przedni most, oś resorów tył, piasty, koła. Przednie resory są na wieszakach a nie na gumowych ślizgach jak w zile 157. Zis ma przednie amortyzatory ramieniowe - ził 157 teleskopowe. Inne jest mocowanie silnika, gaźnik, kolektory, sprężarka, główny zawór hamulca, kabina kierowcy, przedni zderzak. Zis nie posiada systemu CPK.

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt lis 29, 2005 6:12 pm

Ten BAW to ni pies ni wydra. Mosty 151 ale ma CPK. Być może związane jest to z rokiem produkcji 1958 - kończyli produkcję 151 a zaczynali 157. A tak przy okazji czy ktoś ma jakieś może materiały na temat BAWa?
rybak

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Post autor: piotr759 » wt lis 29, 2005 6:25 pm

Baw ma system CPK ale doprowadzony w trochę inny sposób - rurkami do zewnętrznej strony koła a nie jak w Zile 157 od wewnętrznej. Baw ostatnio był na sprzedaż na allegro.

Wapniak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn mar 28, 2005 2:52 pm
Lokalizacja: Cisownica k/Ustronia

Post autor: Wapniak » czw gru 01, 2005 8:11 pm

Cześć ZIŁOWCY!!!! Macie jakieś namiary na części bo na tych z motodemontu swojego nigdy nie uruchomie-za drogie :(

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » czw gru 01, 2005 9:41 pm

Ale który typ?
rybak

Wapniak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn mar 28, 2005 2:52 pm
Lokalizacja: Cisownica k/Ustronia

Post autor: Wapniak » czw gru 01, 2005 10:32 pm

Ja mam ZIŁA 157 z 1965r.Kolega ma Ziła 131 o 14 lat młodszego :D

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » pt gru 02, 2005 9:39 am

Znane mi firmy i osoby oferujące części do Ziłów (w tym Ził 157) to:

Auto Gryf (Lidzbark Warmiński) - 0-89 767 32 87

Tarnów 0-603 400 230

Kazamot (Solec Kujawski) 0-52 387 34 65

Olsztyn 0-603 19 90 32
rybak

Wapniak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn mar 28, 2005 2:52 pm
Lokalizacja: Cisownica k/Ustronia

Post autor: Wapniak » pt gru 02, 2005 12:27 pm

Dzięki!Może kiedyś razem pojeździmy :D

Awatar użytkownika
KAMILLO
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lut 03, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo
Kontaktowanie:

Post autor: KAMILLO » pt lut 03, 2006 1:00 pm

Wapniak pisze:Dzięki!Może kiedyś razem pojeździmy :D
A ja proponuje spotkanie ziłowców w Bornym Sulinowie 17-20 Sierpień 2006 na III Międzynarodowym Zlocie Pojazdów Wojskowych... Poza samym "Tankodromie" postarał bym się o jakiś wypad na pobliskie bunkry, poligon wojskowy, opuszczone rosyjskie miasto... Myślę że mogło by coś z tego wyjść.

Pozdrawiam Ziłowców KAMILLO
Ził 131 6X6
Ural 4320 6X6
Ural 375 D 6X6
Gaz 63 4X4
GSP-55 (gąska)
PTS-M (gąska)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości