Star 266 - napowietrzanie mostów

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Star 266 - napowietrzanie mostów

Post autor: uadam » wt sty 16, 2007 12:22 pm

Witam posiadaczy tego modelu stara oraz znawców tego pojazdu

Chcę do amfibii zastosować układ napowietrzający mosty napędowe w momencie wjeżdżania do wody/pływania ze stara 266. Czy może wiecie jak nazywa się część montowana w starze, która obniża ciśnienie do niższego ciśnienia podawanego do mostów (może ktoś zna numer tej części i ew. podpowie gdzie można to kupić)?
rybak

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt sty 16, 2007 12:52 pm

Zastosuj zwykły reduktor ciśnienia powietrza, powszechnie dostępny, aby tylko był odporny na działanie wody i innych czynników zewnętrznych. W Starze ciśnienie do brodzenia wynosi coś chyba 0,3 at.

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt sty 16, 2007 8:23 pm

Ale chyba nie każdy reduktor, tylko takie który da na wyjściu ciśnienie do 0,5 atm. Tyle wytrzymują standardowe simmeringi. Skąd zatem wziąść takie reduktor.
rybak

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » wt sty 16, 2007 8:37 pm

Są reduktory w kompresorach tanich,mają skalowanie od zera,ale jak ma być dokładnie 0,3 to chyba lepiej popytać w firmach od pneumatyki,muszą mieć takie precyzyjne reduktory.Manometry mają.Można by ustawić ręcznie ,kontrolować na zegarze.Nie wiem czy na reduktor ma wpływ temperatura otoczenia ale pewnie ma,dlatego i tak lepiej ustawić ręcznie.
Pzdr

kruchmot
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: kruchmot » śr sty 24, 2007 11:03 pm

Tyko jedno pytanie jak chcesz pompować lub ujmować powietrze kiedy w Starze jest brak centralnego pompowania kół.
Krucha - Piotr

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw sty 25, 2007 8:40 am

W Starze 266 powietrze do wytwarzania nadciśnienia w podzespołach na czas brodzenia brane jest przez reduktor z głównej instalacji sprężonego powietrza. W tym Starze na powietrze działa między innymi wspomaganie hamulców, siłowniki włączania napędów itp ...

kruchmot
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: kruchmot » czw sty 25, 2007 9:12 am

Zgadza się tylko tyle, że trzeba wyjść z auta spóścić powietrze. Wsiąść do kabiny pokonać przeszkodę potem znów wysiąść dopompować zwinąć wąż, do kabiny i znowu jazda. W starach brak CPK tak jak w Scocie Zile Uralu Krazie i innych.[/url]
Krucha - Piotr

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw sty 25, 2007 9:17 am

nie mówi o kołach tylko mostach ... czytać uważnie panowie
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

kruchmot
 
 
Posty: 109
Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: kruchmot » pt sty 26, 2007 11:40 am

Przepraszam za swoją gafę. Co do mostów to rozmawiałem ze Starachowicami i dowiedziałem się że były próby zastosowania nadciśnienia w mostach ale do produkcjii nigdy nie doszło. W autach terenowych stosujemy kompresorki od blokad lub poprostu marketowe :)3 . Ale można zastosować powietrze z istniejącego już układu ( pisali to poprzednicy) kwestia zestrojenia dodatkowego regulatora ciśnienia który zapewni ciśnienie na poziomie 1-1,5 atm. Sugeruję spotkanie z firmą która zajmuje się regeneracją pneumatyki by jeden zwykły regulator Starowski lub ciągnikowy (STAR 28-29) wyregulowali na takie ciśnienie. Sterowanie przez elektrozawory EZP-12V lub EZP-24V w zależności od napięcia instalacji pojazdu.

Pozdrawiam
Krucha - Piotr

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Post autor: piotr759 » pt sty 26, 2007 12:04 pm

Co do mostów to rozmawiałem ze Starachowicami i dowiedziałem się że były próby zastosowania nadciśnienia w mostach ale do produkcjii nigdy nie doszło.

A to ciekawe - każdy 266 jest wyposażony w system nadciśnieniowego uszczelniania mostów.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt sty 26, 2007 1:52 pm

No i to ciśnienie 1 - 1,5 atm :o

Przecież ono ma za zadanie uszczelnić podczas brodzenia (w przypadku STARA do 2m) a nie przejechania po dnie z jednej strony Zalewu Zeggrzyńskiego na drugą. Przypominam, że co 10 metrów głębokości wody ciśnienie jej wzrasta o około 1 atm.

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » pt sty 26, 2007 10:50 pm

do takiego napowietrzenia potrzebujesz tak zwany reduktor dokładny , standartowe działają w zakresie do 10 bar i w dolnym zakresie są nieprecyzyjne. Kup zwykły reduktor od firm pneumatycznych (wpisz pneumatyka w google) z manometrem (myślę ,że max 70 pln) na odpowiednie przyłącze jakie posiadasz tylko z zakresem regulacji od 0 do max 3 bar (są chyba do 1,5) , obawiam się bowiem ,że ci starowskiego tak nie wyregulują a do napowietrzania potrzebujesz małe ciśnienia. (możesz wszystko podłączyć elastycznymi wężykami , tanie jak barszcz) przymocuj tak żeby tego ni upier...ć i ogień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość