ciężarówki 4x4 i więcej..
Moderator: Pasza
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » wt sty 16, 2007 12:22 pm
Witam posiadaczy tego modelu stara oraz znawców tego pojazdu
Chcę do amfibii zastosować układ napowietrzający mosty napędowe w momencie wjeżdżania do wody/pływania ze stara 266. Czy może wiecie jak nazywa się część montowana w starze, która obniża ciśnienie do niższego ciśnienia podawanego do mostów (może ktoś zna numer tej części i ew. podpowie gdzie można to kupić)?
rybak
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » wt sty 16, 2007 12:52 pm
Zastosuj zwykły reduktor ciśnienia powietrza, powszechnie dostępny, aby tylko był odporny na działanie wody i innych czynników zewnętrznych. W Starze ciśnienie do brodzenia wynosi coś chyba 0,3 at.
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » wt sty 16, 2007 8:23 pm
Ale chyba nie każdy reduktor, tylko takie który da na wyjściu ciśnienie do 0,5 atm. Tyle wytrzymują standardowe simmeringi. Skąd zatem wziąść takie reduktor.
rybak
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » wt sty 16, 2007 8:37 pm
Są reduktory w kompresorach tanich,mają skalowanie od zera,ale jak ma być dokładnie 0,3 to chyba lepiej popytać w firmach od pneumatyki,muszą mieć takie precyzyjne reduktory.Manometry mają.Można by ustawić ręcznie ,kontrolować na zegarze.Nie wiem czy na reduktor ma wpływ temperatura otoczenia ale pewnie ma,dlatego i tak lepiej ustawić ręcznie.
Pzdr
-
kruchmot
-

- Posty: 109
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kruchmot » śr sty 24, 2007 11:03 pm
Tyko jedno pytanie jak chcesz pompować lub ujmować powietrze kiedy w Starze jest brak centralnego pompowania kół.
Krucha - Piotr
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » czw sty 25, 2007 8:40 am
W Starze 266 powietrze do wytwarzania nadciśnienia w podzespołach na czas brodzenia brane jest przez reduktor z głównej instalacji sprężonego powietrza. W tym Starze na powietrze działa między innymi wspomaganie hamulców, siłowniki włączania napędów itp ...
-
kruchmot
-

- Posty: 109
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kruchmot » czw sty 25, 2007 9:12 am
Zgadza się tylko tyle, że trzeba wyjść z auta spóścić powietrze. Wsiąść do kabiny pokonać przeszkodę potem znów wysiąść dopompować zwinąć wąż, do kabiny i znowu jazda. W starach brak CPK tak jak w Scocie Zile Uralu Krazie i innych.[/url]
Krucha - Piotr
-
Wojtek_K

- Posty: 2384
- Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek_K » czw sty 25, 2007 9:17 am
nie mówi o kołach tylko mostach ... czytać uważnie panowie
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

-
kruchmot
-

- Posty: 109
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 9:33 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kruchmot » pt sty 26, 2007 11:40 am
Przepraszam za swoją gafę. Co do mostów to rozmawiałem ze Starachowicami i dowiedziałem się że były próby zastosowania nadciśnienia w mostach ale do produkcjii nigdy nie doszło. W autach terenowych stosujemy kompresorki od blokad lub poprostu marketowe

. Ale można zastosować powietrze z istniejącego już układu ( pisali to poprzednicy) kwestia zestrojenia dodatkowego regulatora ciśnienia który zapewni ciśnienie na poziomie 1-1,5 atm. Sugeruję spotkanie z firmą która zajmuje się regeneracją pneumatyki by jeden zwykły regulator Starowski lub ciągnikowy (STAR 28-29) wyregulowali na takie ciśnienie. Sterowanie przez elektrozawory EZP-12V lub EZP-24V w zależności od napięcia instalacji pojazdu.
Pozdrawiam
Krucha - Piotr
-
piotr759

- Posty: 1561
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
- Lokalizacja: Grzywna
Post
autor: piotr759 » pt sty 26, 2007 12:04 pm
Co do mostów to rozmawiałem ze Starachowicami i dowiedziałem się że były próby zastosowania nadciśnienia w mostach ale do produkcjii nigdy nie doszło.
A to ciekawe - każdy 266 jest wyposażony w system nadciśnieniowego uszczelniania mostów.
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » pt sty 26, 2007 1:52 pm
No i to ciśnienie 1 - 1,5 atm
Przecież ono ma za zadanie uszczelnić podczas brodzenia (w przypadku STARA do 2m) a nie przejechania po dnie z jednej strony Zalewu Zeggrzyńskiego na drugą. Przypominam, że co 10 metrów głębokości wody ciśnienie jej wzrasta o około 1 atm.
-
9mm

- Posty: 791
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: 9mm » pt sty 26, 2007 10:50 pm
do takiego napowietrzenia potrzebujesz tak zwany reduktor dokładny , standartowe działają w zakresie do 10 bar i w dolnym zakresie są nieprecyzyjne. Kup zwykły reduktor od firm pneumatycznych (wpisz pneumatyka w google) z manometrem (myślę ,że max 70 pln) na odpowiednie przyłącze jakie posiadasz tylko z zakresem regulacji od 0 do max 3 bar (są chyba do 1,5) , obawiam się bowiem ,że ci starowskiego tak nie wyregulują a do napowietrzania potrzebujesz małe ciśnienia. (możesz wszystko podłączyć elastycznymi wężykami , tanie jak barszcz) przymocuj tak żeby tego ni upier...ć i ogień
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość