Strona 1 z 1

Star 266 - napowietrzanie mostów

: wt sty 16, 2007 12:22 pm
autor: uadam
Witam posiadaczy tego modelu stara oraz znawców tego pojazdu

Chcę do amfibii zastosować układ napowietrzający mosty napędowe w momencie wjeżdżania do wody/pływania ze stara 266. Czy może wiecie jak nazywa się część montowana w starze, która obniża ciśnienie do niższego ciśnienia podawanego do mostów (może ktoś zna numer tej części i ew. podpowie gdzie można to kupić)?

: wt sty 16, 2007 12:52 pm
autor: Niva'94
Zastosuj zwykły reduktor ciśnienia powietrza, powszechnie dostępny, aby tylko był odporny na działanie wody i innych czynników zewnętrznych. W Starze ciśnienie do brodzenia wynosi coś chyba 0,3 at.

: wt sty 16, 2007 8:23 pm
autor: uadam
Ale chyba nie każdy reduktor, tylko takie który da na wyjściu ciśnienie do 0,5 atm. Tyle wytrzymują standardowe simmeringi. Skąd zatem wziąść takie reduktor.

: wt sty 16, 2007 8:37 pm
autor: montero
Są reduktory w kompresorach tanich,mają skalowanie od zera,ale jak ma być dokładnie 0,3 to chyba lepiej popytać w firmach od pneumatyki,muszą mieć takie precyzyjne reduktory.Manometry mają.Można by ustawić ręcznie ,kontrolować na zegarze.Nie wiem czy na reduktor ma wpływ temperatura otoczenia ale pewnie ma,dlatego i tak lepiej ustawić ręcznie.
Pzdr

: śr sty 24, 2007 11:03 pm
autor: kruchmot
Tyko jedno pytanie jak chcesz pompować lub ujmować powietrze kiedy w Starze jest brak centralnego pompowania kół.

: czw sty 25, 2007 8:40 am
autor: Niva'94
W Starze 266 powietrze do wytwarzania nadciśnienia w podzespołach na czas brodzenia brane jest przez reduktor z głównej instalacji sprężonego powietrza. W tym Starze na powietrze działa między innymi wspomaganie hamulców, siłowniki włączania napędów itp ...

: czw sty 25, 2007 9:12 am
autor: kruchmot
Zgadza się tylko tyle, że trzeba wyjść z auta spóścić powietrze. Wsiąść do kabiny pokonać przeszkodę potem znów wysiąść dopompować zwinąć wąż, do kabiny i znowu jazda. W starach brak CPK tak jak w Scocie Zile Uralu Krazie i innych.[/url]

: czw sty 25, 2007 9:17 am
autor: Wojtek_K
nie mówi o kołach tylko mostach ... czytać uważnie panowie

: pt sty 26, 2007 11:40 am
autor: kruchmot
Przepraszam za swoją gafę. Co do mostów to rozmawiałem ze Starachowicami i dowiedziałem się że były próby zastosowania nadciśnienia w mostach ale do produkcjii nigdy nie doszło. W autach terenowych stosujemy kompresorki od blokad lub poprostu marketowe :)3 . Ale można zastosować powietrze z istniejącego już układu ( pisali to poprzednicy) kwestia zestrojenia dodatkowego regulatora ciśnienia który zapewni ciśnienie na poziomie 1-1,5 atm. Sugeruję spotkanie z firmą która zajmuje się regeneracją pneumatyki by jeden zwykły regulator Starowski lub ciągnikowy (STAR 28-29) wyregulowali na takie ciśnienie. Sterowanie przez elektrozawory EZP-12V lub EZP-24V w zależności od napięcia instalacji pojazdu.

Pozdrawiam

: pt sty 26, 2007 12:04 pm
autor: piotr759
Co do mostów to rozmawiałem ze Starachowicami i dowiedziałem się że były próby zastosowania nadciśnienia w mostach ale do produkcjii nigdy nie doszło.

A to ciekawe - każdy 266 jest wyposażony w system nadciśnieniowego uszczelniania mostów.

: pt sty 26, 2007 1:52 pm
autor: Niva'94
No i to ciśnienie 1 - 1,5 atm :o

Przecież ono ma za zadanie uszczelnić podczas brodzenia (w przypadku STARA do 2m) a nie przejechania po dnie z jednej strony Zalewu Zeggrzyńskiego na drugą. Przypominam, że co 10 metrów głębokości wody ciśnienie jej wzrasta o około 1 atm.

: pt sty 26, 2007 10:50 pm
autor: 9mm
do takiego napowietrzenia potrzebujesz tak zwany reduktor dokładny , standartowe działają w zakresie do 10 bar i w dolnym zakresie są nieprecyzyjne. Kup zwykły reduktor od firm pneumatycznych (wpisz pneumatyka w google) z manometrem (myślę ,że max 70 pln) na odpowiednie przyłącze jakie posiadasz tylko z zakresem regulacji od 0 do max 3 bar (są chyba do 1,5) , obawiam się bowiem ,że ci starowskiego tak nie wyregulują a do napowietrzania potrzebujesz małe ciśnienia. (możesz wszystko podłączyć elastycznymi wężykami , tanie jak barszcz) przymocuj tak żeby tego ni upier...ć i ogień