POMOCY reduktor zaciety maszyna zostala w terenie

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

POMOCY reduktor zaciety maszyna zostala w terenie

Post autor: Koyot » czw wrz 13, 2007 7:17 pm

co jest najczestsza przyczyna zaciecia wajchy reduktora ??


podejrzewam ze zacieta przesuwka "jakies kuleczki sa juz kwadracikami" :roll:

opis:
wyrzucalem 4L na 4H cos pukneło i wajcha pozostala w ala "Neutralu" maszyna unieruchomiona

stukalem, pukalem, szarpalem probowalem wyciagarka przetoczyc samochod coby rozruszac reduktor i nic

po kilkunastominutowej probie załatwienia pomocy padl telefon

5 km piechta, 20 min autobusem i jestem w domu ale co dalej ??


uda mi sie naprawic awarie w terenie ?? czy szukac pomocy 4x4 i targac ??
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
Zbyszekżagań
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 3:21 pm
Lokalizacja: żAGAń

Post autor: Zbyszekżagań » czw wrz 13, 2007 8:15 pm

w podobnej sytuacji odkręciłem tylny wał(flansze ) od reduktora i kręcąc troszke w jedną i drugą stronę puściło.Po rozebraniu okazało się że rozsypało się łożysko.
GG 2159225

Awatar użytkownika
Zbyszekżagań
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 3:21 pm
Lokalizacja: żAGAń

Post autor: Zbyszekżagań » czw wrz 13, 2007 8:17 pm

jeśli możesz to przełóż reduktor godzinka roboty i jakoś dojedziesz
GG 2159225

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » czw wrz 13, 2007 8:19 pm

Słyszałem ostatnio, że może stać się coś takiego przy zmianie z 4L na 4H, szczególnie gdy samochód nie zatrzyma się całkowicie. Jeszcze mi się to nie wydarzyło, ale podobno trzeba odkręcić dekiel, wyciągnąć dźwignie zmiany przełożeń i pogrzebać śrubokrętem tak, aby jakiś wodzik w odpowiednim położeniu ustawić. Zaznaczam, że kompletnie nie wiem o co tam chodzi, bo nie zaglądałem jeszcze pod ten dekiel. :roll:
Może napisze ktoś coś więcej na ten temat ?? :roll:

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » czw wrz 13, 2007 8:21 pm

jak rano jeszcze bedzie samochod :lol: /czarny humor/

to chyba jade z ekipa ratunkawa sciagac syfa


chyba ze jeszcze ktos do rana poda jakis patent :)2
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » czw wrz 13, 2007 8:24 pm

margod pisze:Słyszałem ostatnio, że może stać się coś takiego przy zmianie z 4L na 4H, szczególnie gdy samochód nie zatrzyma się całkowicie. Jeszcze mi się to nie wydarzyło, ale podobno trzeba odkręcić dekiel, wyciągnąć dźwignie zmiany przełożeń i pogrzebać śrubokrętem tak, aby jakiś wodzik w odpowiednim położeniu ustawić. Zaznaczam, że kompletnie nie wiem o co tam chodzi, bo nie zaglądałem jeszcze pod ten dekiel. :roll:
Może napisze ktoś coś więcej na ten temat ?? :roll:

taki mam plan wleje WD40 pomacham srubokretem, obije młotem moze zdejme pokrywe i cos oblukam


ale mam doła

pierwszy raz maszyna zostala w terenie zwykle - zwykle dalo sie cos zrobic albo pomogl jakis ciagnik :-?
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » czw wrz 13, 2007 8:27 pm

Zbyszekżagań pisze:
jeśli możesz to przełóż reduktor godzinka roboty i jakoś dojedziesz

trza go miec :wink:


moze wyslesz SERVISCO :lol:
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: POMOCY reduktor zaciety maszyna zostala w terenie

Post autor: klucz13 » czw wrz 13, 2007 8:27 pm

Koyot pisze:co jest najczestsza przyczyna zaciecia wajchy reduktora ??


podejrzewam ze zacieta przesuwka "jakies kuleczki sa juz kwadracikami" :roll:

opis:
wyrzucalem 4L na 4H cos pukneło i wajcha pozostala w ala "Neutralu" maszyna unieruchomiona

stukalem, pukalem, szarpalem probowalem wyciagarka przetoczyc samochod coby rozruszac reduktor i nic

po kilkunastominutowej probie załatwienia pomocy padl telefon

5 km piechta, 20 min autobusem i jestem w domu ale co dalej ??


uda mi sie naprawic awarie w terenie ?? czy szukac pomocy 4x4 i targac ??
Warto było pyszczyć C&J :wink: zemścił się :)20
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » czw wrz 13, 2007 8:39 pm

Może na foto coś cię zaciekawi...

http://www.zukiworld.com/month_070102/f ... nstall.htm

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » czw wrz 13, 2007 8:39 pm

ale CZESŁAW ma MOC

załatwil mnie telepatycznie :)2


chyba już będe grzeczny :wink:


ma padac ?? bo plandeki nie mialem :lol:
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw wrz 13, 2007 8:44 pm

Koyot pisze:
ma padac ?? bo plandeki nie mialem :lol:
dla Ciebie to już raczej bez różnicy..
gorzej dla nowego właściciela

:)21

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » czw wrz 13, 2007 8:47 pm

Piotr Karcz pisze:Może na foto coś cię zaciekawi...

http://www.zukiworld.com/month_070102/f ... nstall.htm

:)2 juz 3 instrukcje oblukalem wstepnie widze ze jak nie uda mi sie poruszyc "wodzika" to koniec naprawy w terenie :-?
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » czw wrz 13, 2007 8:48 pm

Mroczny pisze: gorzej dla nowego właściciela
:)21
Złomiarzom za plandekę i tak nie zapłacą

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » czw wrz 13, 2007 8:48 pm

Mroczny pisze:
Koyot pisze:
ma padac ?? bo plandeki nie mialem :lol:
dla Ciebie to już raczej bez różnicy..
gorzej dla nowego właściciela

:)21
ale tam fotele RECARO sa :roll:


albo byly zobacze rano :o
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » czw wrz 13, 2007 9:00 pm

A taka ładna była, pomalowana była, co robić? trza ją oddać komuś... :wink:

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw wrz 13, 2007 9:02 pm

Odkręcasz gumę osłonową drążka reduktora i dużym śrubokrętem odklinowujesz przesówkę spomiędzy zablokowanych prowadnic.
Od razu zobaczysz o co biega bo wklinowuje się ona pomiędzy 2H i 4L.
Oczywiście najpierw wyjmujesz drążek.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw wrz 13, 2007 9:04 pm

Koyot pisze:
Mroczny pisze:
dla Ciebie to już raczej bez różnicy..
gorzej dla nowego właściciela

:)21
ale tam fotele RECARO sa :roll:


albo byly zobacze rano :o
Wywalą na złomie nie chodliwe :)20
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » czw wrz 13, 2007 9:08 pm

..........aaaaaaaaaa,eeeeeeeeeee, a tak wogóle @Koyot to gdzie auto stoi ?? :)21 tak tylko pytam.....

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw wrz 13, 2007 9:10 pm

Jekke pisze: tak tylko pytam.....
:wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw wrz 13, 2007 9:39 pm

Sie Koyot przestraszył i poleciał naprawiać/ ściągać syfa :)20



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » czw wrz 13, 2007 10:03 pm

Koyot pisze:
Zbyszekżagań pisze:
jeśli możesz to przełóż reduktor godzinka roboty i jakoś dojedziesz

trza go miec :wink:


moze wyslesz SERVISCO :lol:
jak ci bedzie potrzebny to ci wysle dajesz fona i masz :lol:
gg 6157522

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » czw wrz 13, 2007 11:37 pm

Mag69 pisze:Sie Koyot przestraszył i poleciał naprawiać/ ściągać syfa :)20
Do rana to chyba dojedzie do domu nawet na L :roll:

Ja śmigałem kiedyś po obwodnicach Zielonej Góry z zakleszczoną 1-ką głównie poboczem i rowami, aby ruchu nie tamować...

Wyglądałem na ... i się czułem jak ... :oops:

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt wrz 14, 2007 10:58 am

lewarek mu się rozleciał :lol: niech się cieszy że mu dwa biegi na raz nie weszły :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » pt wrz 14, 2007 11:02 am

Tape, ale on nie o skrzyni biegow pisze :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt wrz 14, 2007 11:04 am

wiem, ale tylko próbuje mu uzmysłowić, że jego problem to by bardziej rozgarnięte dziecko rozkmniniło...przynajmniej w Serii :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość