opony do Vitary na felgach 16
Moderator: Albert_N
opony do Vitary na felgach 16
Witam.
Niedawno kupilem vitarke mam zamiar ja troszkę podnieść o
i włożyć goodriche MT 235/85 felga 16'' Jak się to będzie miało do spalania, spadku mocy i zdolności terenowych?
Niedawno kupilem vitarke mam zamiar ja troszkę podnieść o
i włożyć goodriche MT 235/85 felga 16'' Jak się to będzie miało do spalania, spadku mocy i zdolności terenowych?
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Odp. - napisać do kolegi @jacentego, on posiada kilka przeróbek, które pozwalają na tych oponach jeździćxhunter pisze:A czemu jaśniej nic z tego nie bedzie? To co trza było by zrobić żeby jezdziło?

Piszę tak bo jechałem z nim na jednej imprezie i było ok.

Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
papas pisze:Odp. - napisać do kolegi @jacentego, on posiada kilka przeróbek, które pozwalają na tych oponach jeździćxhunter pisze:A czemu jaśniej nic z tego nie bedzie? To co trza było by zrobić żeby jezdziło?![]()
Piszę tak bo jechałem z nim na jednej imprezie i było ok.
a no ma...
dwa reduktory etc,etc...


Byłem u niego ostatnio po tajle, jak mi pokazał nowy projekt to mi się włos zjeżył na głowie...
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Ojcowie!
Choćby niewiem jaki silnik itp. to vitara na takich kołach to już prawie pomnik.taki rozmiar to około 33",Nawet jak będzie się poruszać to nie wytrzymają fabryczne podzespoły przeniesienia napędu.
Niech się Jacenty wypowie bo on będzie wiedział najlepiej.
Choćby niewiem jaki silnik itp. to vitara na takich kołach to już prawie pomnik.taki rozmiar to około 33",Nawet jak będzie się poruszać to nie wytrzymają fabryczne podzespoły przeniesienia napędu.
Niech się Jacenty wypowie bo on będzie wiedział najlepiej.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
z takim liftem w usa wkladaja 33 cale albo i wiecej, z tym że maja zmienione przełożenia


3" calmini suspension, 4" home made body lift, 5.83 ring and pinion with ARBs front and rear, on board air, 33/12.50r15 MTRs on dragon rims, xd9000i winch on calmini bumper, exhaust freeflow set up, safari snorkle, skids, cammed, more mods on the way
xhunter pisze:A wiec co trzeba zrobić żeby jezdziła? Były vitary z seryjnie montowanymi oponami 255 szerokości co prawda niższe a opory tez musiały być niezle.
Ewentualnie jakie największe opony założyć przy lifcie calmini 3'' body i 3'' suprension, zeby jednak jezdziła?
Ja mam u siebie założone BFG MT 255/70r16 według przelicznika na stronie kilometra 30", niektórzy uwarzaja ze 31", autem jeździ się dobrze,
(chociaż czuc zmulenie z tym co było przy oponach 215/65),
predkość max na tych kołach 140 km/h, w terenie


ciągle nie wiemy jakie masz auto napisz cos w tym kierunku

vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
patrol y60 - autobus
Witam.
Co do kól 235/85 r16 to aby Vitara 1,6 ( 2,0 i 2,5 podobnie )nadawała się do jazdy, to oprócz przebudowy zawieszenia trzeba kompletnie przebudować przeniesienie napędu , przełożenia ,zawieszenie i przednie hamulce.
A i tak będzie czuć lekki brak mocy.
Przy zmianie przełożeń (zwolniono dodatkowo 1,35) co dało dodatkowo przyrost momentu o 35 % zmianie mostu na stalowy z GV i półosi z gv 2,5l (są mocniejsze) i stosownej przebudowie zawieszenia da się tym jeździć nawet w ciężkim terenie. Wymaga to jednak bardzo rozsądnego operowania gazem ,bo latwo coś umielić ,a po wlączeniu blokady to półoski (z GV) strzelają jak zapałki.
Na oponach mt Goodrich to jeszce się to trzyma kupy ,ale załoźenie simexa w tym rozmiarze to rzeźnia napędu. półoski góra na 3 pieczątki.
Co do zużycia paliwa to lepiej nie pytać ,ale do 16 l/ 100 moze dojść (na gazie to i ponad 20 l bywa).
Co do zdolności terenowych no to tu muszę przyznac jest kolosalna różnica, ale tu chwila bezmyslnego pałowania dość szybko kończy zabawę i pojawia sie w głowie napis GO TO SERVIS.
A i zważywszy wagę tych opon to wymiana łozysk w piastach co sezon.
Ale czego nie robi sie dla tej chwili przyjemnosci.
A teraz chwila uszczypliwego chumoru:
Widok objechanego vitarą autobusu Feniksa - bezcenny ,za reszte zapłacisz mastrkad.

Co do kól 235/85 r16 to aby Vitara 1,6 ( 2,0 i 2,5 podobnie )nadawała się do jazdy, to oprócz przebudowy zawieszenia trzeba kompletnie przebudować przeniesienie napędu , przełożenia ,zawieszenie i przednie hamulce.
A i tak będzie czuć lekki brak mocy.

Przy zmianie przełożeń (zwolniono dodatkowo 1,35) co dało dodatkowo przyrost momentu o 35 % zmianie mostu na stalowy z GV i półosi z gv 2,5l (są mocniejsze) i stosownej przebudowie zawieszenia da się tym jeździć nawet w ciężkim terenie. Wymaga to jednak bardzo rozsądnego operowania gazem ,bo latwo coś umielić ,a po wlączeniu blokady to półoski (z GV) strzelają jak zapałki.
Na oponach mt Goodrich to jeszce się to trzyma kupy ,ale załoźenie simexa w tym rozmiarze to rzeźnia napędu. półoski góra na 3 pieczątki.
Co do zużycia paliwa to lepiej nie pytać ,ale do 16 l/ 100 moze dojść (na gazie to i ponad 20 l bywa).
Co do zdolności terenowych no to tu muszę przyznac jest kolosalna różnica, ale tu chwila bezmyslnego pałowania dość szybko kończy zabawę i pojawia sie w głowie napis GO TO SERVIS.
A i zważywszy wagę tych opon to wymiana łozysk w piastach co sezon.
Ale czego nie robi sie dla tej chwili przyjemnosci.
A teraz chwila uszczypliwego chumoru:
Widok objechanego vitarą autobusu Feniksa - bezcenny ,za reszte zapłacisz mastrkad.



suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Kurka aż tak źlejacenty pisze:Witam.
Co do kól 235/85 r16 to aby Vitara 1,6 ( 2,0 i 2,5 podobnie )nadawała się do jazdy, to oprócz przebudowy zawieszenia trzeba kompletnie przebudować przeniesienie napędu , przełożenia ,zawieszenie i przednie hamulce.
A i tak będzie czuć lekki brak mocy.![]()
Przy zmianie przełożeń (zwolniono dodatkowo 1,35) co dało dodatkowo przyrost momentu o 35 % zmianie mostu na stalowy z GV i półosi z gv 2,5l (są mocniejsze) i stosownej przebudowie zawieszenia da się tym jeździć nawet w ciężkim terenie. Wymaga to jednak bardzo rozsądnego operowania gazem ,bo latwo coś umielić ,a po wlączeniu blokady to półoski (z GV) strzelają jak zapałki.
Na oponach mt Goodrich to jeszce się to trzyma kupy ,ale załoźenie simexa w tym rozmiarze to rzeźnia napędu. półoski góra na 3 pieczątki.....


Rozumiem mialeś simex-a nalewkę?
Co trzeba wymienić aby spasować półośki z GV?
Masz reduktor z Samuraja czy jakoś inaczej zmieniłeś przełożenia?
Byłoby miło gdybyś opisał swoją zmote w "naszym szowinistycznym forum". Bylibyśmy mądrzejsi o Twoje doświadczenia

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Jak mnie natchnie to postaram się opisać ,ale to strasznie przydługie będzie.a mam dość napakowany ten tydzień .
Uchyle wam jednak rąbka tajemnicy , właśnie stałem się posiadaczem kolejnej vici , jeszce nie zarejestrowana . tym razem to cabrio 2,0 16 v i niebieska jak smerfowóz Papasa. Straciłem dzisiaj cały dzień ,aby opłacić akcyze.
Te nowe procedury to horror.
Uchyle wam jednak rąbka tajemnicy , właśnie stałem się posiadaczem kolejnej vici , jeszce nie zarejestrowana . tym razem to cabrio 2,0 16 v i niebieska jak smerfowóz Papasa. Straciłem dzisiaj cały dzień ,aby opłacić akcyze.



suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Te właśnie!papas pisze:No nie uwierze dopóki nie zobaczęjacenty pisze:.... niebieska jak smerfowóz Papasa. ...![]()
Kurde się doczekać niemogę kiedy mnie wreszcie do Mysłowic wyślą cobym do Ciebie na kawę zjawił![]()
Pozdrówki
Na jaką kawe to by trzeba się zgadać!
Mi Jacenty ostatnio nie proponował kawy bo wyciągnąłem go żywcem z piątkowego obiadu

Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości