Zmiana przełożeń

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

mass1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:06 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Zmiana przełożeń

Post autor: mass1987 » śr wrz 24, 2008 11:01 am

Mam Vitarkę, 1,6 8v
Czy do opon 30', będą potrzebne jakieś inne przeróbki (nie licząc nadcinania nadkoli, liftu budy i zawieszenia), oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej? Dyfer to wytrzyma?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Zmiana przełożeń

Post autor: TomaszRT » śr wrz 24, 2008 11:26 am

mass1987 pisze:oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej?
Możesz rozwinąć ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

mass1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:06 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: mass1987 » śr wrz 24, 2008 11:41 am

Czy będą potrzebne inne zmiany w układzie napędowym: zmiana przełożeń w mostach, kombinowanie z dyfrem itd? Czy wystarczy tylko zmiana przełożeń skrzyni biegów?

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr wrz 24, 2008 12:16 pm

[quote="mass1987"]Czy będą potrzebne inne zmiany w układzie napędowym: zmiana przełożeń w mostach, kombinowanie z dyfrem itd? Czy wystarczy tylko zmiana przełożeń skrzyni biegów?[/quote]
A ciekawa teorię propagujesz chyba nikt przed toba tego nie robił. Bo jezeli chodzi o zmiane przełozen w reduktorze to co innego. :)21
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » śr wrz 24, 2008 1:05 pm

nie zgadzam się z kolegą (@Stachu-80) absolutnie !!
Zmiany przełożeń w skrzyni biegów wykonuję sam profesjonalnie kilkadziesiąt razy dziennie i nie ma z tym problemów :)21
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr wrz 24, 2008 1:18 pm

Dmieszcz pisze:nie zgadzam się z kolegą (@Stachu-80) absolutnie !!
Zmiany przełożeń w skrzyni biegów wykonuję sam profesjonalnie kilkadziesiąt razy dziennie i nie ma z tym problemów :)21
Zgodze sie z toba u niektorych nastepuje to nawet automatycznie :)20
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

mass1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:06 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: mass1987 » śr wrz 24, 2008 1:29 pm

Dobra, panowie, nie jestem zbyt kumaty, bo dopiero raczkuję w offroad, więc proszę o wyrozumiałość. Pytanie: czy dyferencjał wytrzyma 30' opony w vitarze 1,6 8v

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » śr wrz 24, 2008 1:34 pm

mass1987 pisze:Dobra, panowie, nie jestem zbyt kumaty, bo dopiero raczkuję w offroad, więc proszę o wyrozumiałość. Pytanie: czy dyferencjał wytrzyma 30' opony w vitarze 1,6 8v
dużo osób jeździ na 31" i to bierznikach simexopodobnych i nie nażekają na jakieś znowu tam kosmiczne zużycie, przełożen nei musisz zmieniac i tak na marginesie to przełożenia wymienia sie w reduktorze lub mostach nei w skrzyni biegów, ale przy kolach 30" obejdzie sie tylko na lifcie i to wszystko :wink:
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

mass1987
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:06 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: mass1987 » śr wrz 24, 2008 3:32 pm

Wielkie, dzięki! Bardzo mi pomogłeś.

Awatar użytkownika
Pakuka
Posty: 443
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:04 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pakuka » śr wrz 24, 2008 3:32 pm

Miałem Vitke 1,6 8v na Fedimach simexach 31 cali i dobrze robiło więc na początek nie zmieniałbym nic w reduktorze.
Miałe do tego jeszcze zblokowany na stałe tył i szła. :lol:
KTM 530 - Y61 - 2" maxxis 35

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » śr wrz 24, 2008 11:43 pm

Ja mam 29" i przełożenia w mostach 5.8cośtam na MT nie pozwala czasem na wystarczająco wolną pracę - na przykład praca z wyciągarką.
Podobnie przy jeździe po kamykach - czasami trzeba wolniej. Wszystko ma swoje wady i zalety. przełożenia w mostach pozwalają na mniejsze obciążanie wału i krzyżaków (punkt newralgiczny), ale skutkiem ubocznym jest to, że wał musi chodzić na większych obrotach, więc łożyska przy jeździe na asfalcie w d... dostają.
Zależy co auto ma robić i za ile $ chcesz je do właściwego stanu doprowadzić. generalnie baw się bryką, zobacz jak się zachwuje twoja i podobna zmotana itd. 8)
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » czw wrz 25, 2008 6:34 am

mass1987 pisze:Dobra, panowie, nie jestem zbyt kumaty, bo dopiero raczkuję w offroad, więc proszę o wyrozumiałość. Pytanie: czy dyferencjał wytrzyma 30' opony w vitarze 1,6 8v
Zależy o który dyferencjał pytasz.Tylny wytrzyma.Z przednim mogą być problemy podczas ostrego upalania.

Zajrzyj tutaj:
http://suzuki.a-ng.eu/forum/
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » czw wrz 25, 2008 7:17 am

NuVo pisze:Z przednim mogą być problemy podczas ostrego upalania.
Bo to trzeba z głową jeździć. Jeden kolega z forum (na M :lol:) zmielił przedni most na GY ATR :)21

Awatar użytkownika
Pakuka
Posty: 443
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:04 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pakuka » czw wrz 25, 2008 2:48 pm

Most przedni w Vitarze to porażka dletego ją sprzedałem :(
KTM 530 - Y61 - 2" maxxis 35

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw wrz 25, 2008 5:29 pm

Pakuka pisze:Most przedni w Vitarze to porażka dletego ją sprzedałem :(
A wystarczyło zapodać stalowy :wink: :lol: .
galubap pisze:
NuVo pisze:Z przednim mogą być problemy podczas ostrego upalania.
Bo to trzeba z głową jeździć. Jeden kolega z forum (na M :lol:) zmielił przedni most na GY ATR :)21
To o mnie :lol: :lol: .
Pakuka pisze:Miałem Vitke 1,6 8v na Fedimach simexach 31 cali i dobrze robiło więc na początek nie zmieniałbym nic w reduktorze.
Miałe do tego jeszcze zblokowany na stałe tył i szła. :lol:
Mówisz? Rozumiem że wszystko robiłeś na 1-ce? A jak przeguby ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Pakuka
Posty: 443
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:04 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pakuka » czw wrz 25, 2008 5:43 pm

Na 1-dynce . Przeguby wymieniałem też ale chodziła ok :wink:
KTM 530 - Y61 - 2" maxxis 35

Awatar użytkownika
Pakuka
Posty: 443
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:04 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pakuka » czw wrz 25, 2008 5:43 pm

A z tym stalowym mostem to chyba ciężko dostać :o ??
KTM 530 - Y61 - 2" maxxis 35

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zmiana przełożeń

Post autor: Masmo » czw wrz 25, 2008 5:45 pm

mass1987 pisze:Mam Vitarkę, 1,6 8v
Czy do opon 30', będą potrzebne jakieś inne przeróbki (nie licząc nadcinania nadkoli, liftu budy i zawieszenia), oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej? Dyfer to wytrzyma?
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.p ... a&start=15
Poczytaj ten temat oraz inne z szowinistycznego Vitarowego forum. Na 30" Vitara daje radę z seryjnymi przełożeniami: na asfalcie nawet od czasu do czasu wrzucisz 5-kę a w terenie zredukowaną 2-kę.
Pakuka pisze:A z tym stalowym mostem to chyba ciężko dostać :o ??
Trzeba wiedzieć kogo pytać :wink: . Obudowa jest od GV 2,5 lub diesla a za resztą możesz zapałacić gotówką. :wink:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » czw wrz 25, 2008 8:17 pm

mam i vitare 1.6 8v i samiego 1.3 i powiem szczerze vrotki nie jeżdżą poprostu nie i juz a w dodatku trzeba cholernie uważać na przedni most bo jest prawie jak porcelana , jedyne lekarstwo to albo sztywny przód od uaza lub lj albo stalówka od grand Vroty ale przy stalówce pozostaje problem półosi i obniżenia mostu ale to już zupełnie inna bajka ....... 8)
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości