Zmiana przełożeń
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:06 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Zmiana przełożeń
Mam Vitarkę, 1,6 8v
Czy do opon 30', będą potrzebne jakieś inne przeróbki (nie licząc nadcinania nadkoli, liftu budy i zawieszenia), oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej? Dyfer to wytrzyma?
Czy do opon 30', będą potrzebne jakieś inne przeróbki (nie licząc nadcinania nadkoli, liftu budy i zawieszenia), oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej? Dyfer to wytrzyma?
Re: Zmiana przełożeń
Możesz rozwinąć ?mass1987 pisze:oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
[quote="mass1987"]Czy będą potrzebne inne zmiany w układzie napędowym: zmiana przełożeń w mostach, kombinowanie z dyfrem itd? Czy wystarczy tylko zmiana przełożeń skrzyni biegów?[/quote]
A ciekawa teorię propagujesz chyba nikt przed toba tego nie robił. Bo jezeli chodzi o zmiane przełozen w reduktorze to co innego.
A ciekawa teorię propagujesz chyba nikt przed toba tego nie robił. Bo jezeli chodzi o zmiane przełozen w reduktorze to co innego.

Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
dużo osób jeździ na 31" i to bierznikach simexopodobnych i nie nażekają na jakieś znowu tam kosmiczne zużycie, przełożen nei musisz zmieniac i tak na marginesie to przełożenia wymienia sie w reduktorze lub mostach nei w skrzyni biegów, ale przy kolach 30" obejdzie sie tylko na lifcie i to wszystkomass1987 pisze:Dobra, panowie, nie jestem zbyt kumaty, bo dopiero raczkuję w offroad, więc proszę o wyrozumiałość. Pytanie: czy dyferencjał wytrzyma 30' opony w vitarze 1,6 8v

Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

Czyli moje potwory i spółka


Ja mam 29" i przełożenia w mostach 5.8cośtam na MT nie pozwala czasem na wystarczająco wolną pracę - na przykład praca z wyciągarką.
Podobnie przy jeździe po kamykach - czasami trzeba wolniej. Wszystko ma swoje wady i zalety. przełożenia w mostach pozwalają na mniejsze obciążanie wału i krzyżaków (punkt newralgiczny), ale skutkiem ubocznym jest to, że wał musi chodzić na większych obrotach, więc łożyska przy jeździe na asfalcie w d... dostają.
Zależy co auto ma robić i za ile $ chcesz je do właściwego stanu doprowadzić. generalnie baw się bryką, zobacz jak się zachwuje twoja i podobna zmotana itd.
Podobnie przy jeździe po kamykach - czasami trzeba wolniej. Wszystko ma swoje wady i zalety. przełożenia w mostach pozwalają na mniejsze obciążanie wału i krzyżaków (punkt newralgiczny), ale skutkiem ubocznym jest to, że wał musi chodzić na większych obrotach, więc łożyska przy jeździe na asfalcie w d... dostają.
Zależy co auto ma robić i za ile $ chcesz je do właściwego stanu doprowadzić. generalnie baw się bryką, zobacz jak się zachwuje twoja i podobna zmotana itd.

SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
Zależy o który dyferencjał pytasz.Tylny wytrzyma.Z przednim mogą być problemy podczas ostrego upalania.mass1987 pisze:Dobra, panowie, nie jestem zbyt kumaty, bo dopiero raczkuję w offroad, więc proszę o wyrozumiałość. Pytanie: czy dyferencjał wytrzyma 30' opony w vitarze 1,6 8v
Zajrzyj tutaj:
http://suzuki.a-ng.eu/forum/
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
A wystarczyło zapodać stalowyPakuka pisze:Most przedni w Vitarze to porażka dletego ją sprzedałem


To o mniegalubap pisze:Bo to trzeba z głową jeździć. Jeden kolega z forum (na MNuVo pisze:Z przednim mogą być problemy podczas ostrego upalania.) zmielił przedni most na GY ATR


Mówisz? Rozumiem że wszystko robiłeś na 1-ce? A jak przegubyPakuka pisze:Miałem Vitke 1,6 8v na Fedimach simexach 31 cali i dobrze robiło więc na początek nie zmieniałbym nic w reduktorze.
Miałe do tego jeszcze zblokowany na stałe tył i szła.

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Zmiana przełożeń
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.p ... a&start=15mass1987 pisze:Mam Vitarkę, 1,6 8v
Czy do opon 30', będą potrzebne jakieś inne przeróbki (nie licząc nadcinania nadkoli, liftu budy i zawieszenia), oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej? Dyfer to wytrzyma?
Poczytaj ten temat oraz inne z szowinistycznego Vitarowego forum. Na 30" Vitara daje radę z seryjnymi przełożeniami: na asfalcie nawet od czasu do czasu wrzucisz 5-kę a w terenie zredukowaną 2-kę.
Trzeba wiedzieć kogo pytaćPakuka pisze:A z tym stalowym mostem to chyba ciężko dostać![]()


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
mam i vitare 1.6 8v i samiego 1.3 i powiem szczerze vrotki nie jeżdżą poprostu nie i juz a w dodatku trzeba cholernie uważać na przedni most bo jest prawie jak porcelana , jedyne lekarstwo to albo sztywny przód od uaza lub lj albo stalówka od grand Vroty ale przy stalówce pozostaje problem półosi i obniżenia mostu ale to już zupełnie inna bajka ....... 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości