"Gazownicy " czy palanty ??

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw paź 23, 2008 4:36 pm

ponoc do najnowszego awensisa jeszcze sie nie da.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Re: "Gazownicy " czy palanty ??

Post autor: sever » czw paź 23, 2008 7:01 pm

Salus pisze:Zalozylem niedawno STAG 300 do vitki i jest syf.
Przy 5000obr pierwsze szarpniecie a pozniej po 5500 to juz kangury jak z Australii. Dodam, ze goscie nie rzucili okiem na dowod rejestr i zalozyli reduktor do 90kW a moj silnik ma 97kW.

Powiedzcie czy ten reduktor to ma wplyw na szarpanie i czy robic wjazd na gazownika czy regulowac to kolejny raz (bylem juz u nich milion razy)
1. szarpie od małego reduktora bo nie wydaje ciśnienia na tyle co potrzebuje w danej chwili przy depnięciu na gaz,
2. źle jest z autokalibrowany tj mapa benzyny nie zgrywa się z mapą gazową.
3. dysze są źle dobrane
4. węże od listwy za krótkie a za długie te od listwy do dysz

to tak parę cech od których może się tak dziać
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

Awatar użytkownika
Salus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 08, 2008 12:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Salus » pt paź 24, 2008 8:18 am

Dopra gosciu roziwercil dysze ( z tego co widzialem to teraz sa za duze) ale jest juz okej nie szarpie przy zadnych obrotach.
Za to przy wcisnieciu sprzegla przy 5500 obrotach (na chwile - tzn ze obroty spadaja do 1000) odpala sie check engine ?
Ale z tym da sie zyc - reszta ok.

Dzieki za wszelkie rady!

Ale jakby sie "niektorym :D "chciało to niech podeślą foteczki jak zmodyfikowali ukladzik gazowniczy :P
__________________________________________
Vitara 2.0 16v LPG '98

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pt paź 24, 2008 8:57 am

maristez pisze:ponoc do najnowszego awensisa jeszcze sie nie da.
Zdaje się że LPG nie jest za mocno polecany do żadnego nowoczesnego silnika Toyoty. A to dlatego że w gniazda zaworowe mają cuś wspólnego z ceramiką która nie wytrzymuje tem spalania LPG.
Choć dobry gazownik z doświadczeniem będzie w stanie tak dostroić instalke żeby nie było dużo wyższej temp spalania.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pt paź 24, 2008 8:59 am

Salus pisze:Dopra gosciu roziwercil dysze ( z tego co widzialem to teraz sa za duze) ale jest juz okej nie szarpie przy zadnych obrotach.
Za to przy wcisnieciu sprzegla przy 5500 obrotach (na chwile - tzn ze obroty spadaja do 1000) odpala sie check engine ?
Ale z tym da sie zyc - reszta ok.
Ja bym nie odpuścił - jeśli na noPb jest ok - nie szarpie nie kicha itd to tak samo ma być na LPG sekwencji i nie ma na to bata - coś dalej jest nie tak z instalacją - albo źle wyregulowana albo np wtryskiwacze (listwa) nie taka jak powinna być.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
Salus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 08, 2008 12:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Salus » pt paź 24, 2008 9:23 am

Powiem szczerze, że mam już dosyć gości i ich podejścia profesjonalnego - to już jest regulacja mieszanki bo wskazanie check engine jest z sondy lambda. A co za tym idzie kupie sobie kabelek i sam wyreguluje albo pojade gdzies indziej i za 30 mi wyreguluja.

Czasem nie ma sensu dalej walić głową w ścianę.
__________________________________________
Vitara 2.0 16v LPG '98

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Post autor: Aśka&Kuba » pt paź 24, 2008 12:41 pm

oddaj im całą instalacje i po reoblemie i jedz do kogo innego :evil:

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pt paź 24, 2008 2:24 pm

To by było najlepsze rozwiązanie, bo zabuliłeś i nie bangla.
A żeby banglało będziesz musiał jeszcze pewnie z 500 pln wsadzić w parcha
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » pt paź 24, 2008 5:28 pm

Chalski pisze:
maristez pisze:ponoc do najnowszego awensisa jeszcze sie nie da.
Zdaje się że LPG nie jest za mocno polecany do żadnego nowoczesnego silnika Toyoty. A to dlatego że w gniazda zaworowe mają cuś wspólnego z ceramiką która nie wytrzymuje tem spalania LPG.
Choć dobry gazownik z doświadczeniem będzie w stanie tak dostroić instalke żeby nie było dużo wyższej temp spalania.
z tego co pamiętam to do takiego samochodu się nie da co nie ma normalnych przewodów elektrycznych tylko z światło wody, marki nie pamiętam :( . a tak to do każdego się da nawet do toyoty a co do tych zaworów to jest taki specjalny aparat i on smaruje zawory na lpg koszt 300 zł więcej ale jak trzeba to trzeba. nawet mazda rx8 da się zmotać. widziałem nawet doge5,7 HEMI magnum na polskiej instalacji i jednym reduktorze tylko
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » pt paź 24, 2008 5:33 pm

Salus pisze:Dopra gosciu roziwercil dysze ( z tego co widzialem to teraz sa za duze) ale jest juz okej nie szarpie przy zadnych obrotach.
Za to przy wcisnieciu sprzegla przy 5500 obrotach (na chwile - tzn ze obroty spadaja do 1000) odpala sie check engine ?
Ale z tym da sie zyc - reszta ok.

Dzieki za wszelkie rady!

Ale jakby sie "niektorym :D "chciało to niech podeślą foteczki jak zmodyfikowali ukladzik gazowniczy :P
oni chyba sobie z tym nie radzą i niech ci nie wciskają kitu że w tym samochodzie musi się to świecić albo takiego że sonda jest uszkodzona :lol:
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » pt paź 24, 2008 5:50 pm

maristez pisze:ponoc do najnowszego awensisa jeszcze sie nie da.
http://moto.allegro.pl/item461810858_to ... ml#gallery
mówisz o tej avensisa to już jest 2 generacja
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pn paź 27, 2008 10:29 am

lllllllllllllllllllllllll pisze: z tego co pamiętam to do takiego samochodu się nie da co nie ma normalnych przewodów elektrycznych tylko z światło wody, marki nie pamiętam :( . a tak to do każdego się da nawet do toyoty a co do tych zaworów to jest taki specjalny aparat i on smaruje zawory na lpg koszt 300 zł więcej ale jak trzeba to trzeba. nawet mazda rx8 da się zmotać. widziałem nawet doge5,7 HEMI magnum na polskiej instalacji i jednym reduktorze tylko
O światłowodach w samochodzie nie słyszałem - jeśli już to o szynach typu CAM (montowane np w MB) ale one mało mają wspólnego z silnikiem - bardziej przez tą szyne sterowane są wszelkie bajery w kabinie.
Poza tym instalka LPG ma nie wiele punktów wspólnych z instalacją elektryczną samochodu.
Co do "lubryfikatora" - z forum toyoty mam kilka przypadków że z lubryfikatorem głowica się posypała i kilka przykładów jazdy przez wiele kkm bez lubryfikatora bez uszczerbku na głowicy - wg mnie to naciągactwo bo benzyna tak naprawde nie smaruje zaworów.

Zagazowany wankiel - chciałbym toto zobaczyć.
Hemi - pewnie że fajny i mocny silnik ale przy tym prosty jak cep - tu nie ma problemu z zagazowaniem, a 1 reguktor - jeśli o wystarczającym przepływie to nie ma problemu.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » sob lis 01, 2008 3:30 pm

Chalski pisze:
lllllllllllllllllllllllll pisze: z tego co pamiętam to do takiego samochodu się nie da co nie ma normalnych przewodów elektrycznych tylko z światło wody, marki nie pamiętam :( . a tak to do każdego się da nawet do toyoty a co do tych zaworów to jest taki specjalny aparat i on smaruje zawory na lpg koszt 300 zł więcej ale jak trzeba to trzeba. nawet mazda rx8 da się zmotać. widziałem nawet doge5,7 HEMI magnum na polskiej instalacji i jednym reduktorze tylko
O światłowodach w samochodzie nie słyszałem - jeśli już to o szynach typu CAM (montowane np w MB) ale one mało mają wspólnego z silnikiem - bardziej przez tą szyne sterowane są wszelkie bajery w kabinie.
Poza tym instalka LPG ma nie wiele punktów wspólnych z instalacją elektryczną samochodu.
Co do "lubryfikatora" - z forum toyoty mam kilka przypadków że z lubryfikatorem głowica się posypała i kilka przykładów jazdy przez wiele kkm bez lubryfikatora bez uszczerbku na głowicy - wg mnie to naciągactwo bo benzyna tak naprawde nie smaruje zaworów.

Zagazowany wankiel - chciałbym toto zobaczyć.
Hemi - pewnie że fajny i mocny silnik ale przy tym prosty jak cep - tu nie ma problemu z zagazowaniem, a 1 reguktor - jeśli o wystarczającym przepływie to nie ma problemu.
a nowe BMW 7 ma prawdopodobnie światłowody i tam jak się wlutować nie da w przewodzik taki jak włos. a stag musi być wlutowywany np w sondę albo w inne bajery. a co do toyoty to w nową da się założyć tylko będzie działał tylko gaz bo mapę benzyny h... strzeli.a co do hemi to nie jest takie proste bo mapa otwierania się wtryskiwacza dziwnie się rysuje bo najpierw się trochę otwiera spada i znów się otwiera na całego to jaki będzie czas otwarcia wtryskiwacza gazowego wątpię aby był o 0.01 MS opóźniony . tak jak zwykle bywa. bynajmniej tak mi się wydaje
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: milas » sob lis 01, 2008 8:24 pm

tez mam problem z gazownikami
auto vitaraka zaczela palic 17 na sto
w gazowni powiedzielei wymien parownik bo stary
po wymianie srednio 23 a ostatnio cały bak 35litrów na 85 km
poprostu jak tam w poniedzialek pojade .,.......................
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » sob lis 01, 2008 10:24 pm

lllllllllllllllllllllllll pisze: a nowe BMW 7 ma prawdopodobnie światłowody i tam jak się wlutować nie da w przewodzik taki jak włos. a stag musi być wlutowywany np w sondę albo w inne bajery. a co do toyoty to w nową da się założyć tylko będzie działał tylko gaz bo mapę benzyny h... strzeli.a co do hemi to nie jest takie proste bo mapa otwierania się wtryskiwacza dziwnie się rysuje bo najpierw się trochę otwiera spada i znów się otwiera na całego to jaki będzie czas otwarcia wtryskiwacza gazowego wątpię aby był o 0.01 MS opóźniony . tak jak zwykle bywa. bynajmniej tak mi się wydaje
No tak ale gdzie ma te światłowody - bo na pewno nie przy sądzie lambda.
Światłowody przesyłają sygnał cyfrowy a wszelkie czujniki przy silniku sterowane są elektrycznie.
Dać się da tylko kwestia za ile i czy opłaca sie motać LPG do nowego auta za 200 czy 300 k pln?
Co do auta w stylu hemi - wszystko się da - kwestia doboru instalacji i jej wystrojenia.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » pn lis 03, 2008 8:13 pm

Chalski pisze:
lllllllllllllllllllllllll pisze: a nowe BMW 7 ma prawdopodobnie światłowody i tam jak się wlutować nie da w przewodzik taki jak włos. a stag musi być wlutowywany np w sondę albo w inne bajery. a co do toyoty to w nową da się założyć tylko będzie działał tylko gaz bo mapę benzyny h... strzeli.a co do hemi to nie jest takie proste bo mapa otwierania się wtryskiwacza dziwnie się rysuje bo najpierw się trochę otwiera spada i znów się otwiera na całego to jaki będzie czas otwarcia wtryskiwacza gazowego wątpię aby był o 0.01 MS opóźniony . tak jak zwykle bywa. bynajmniej tak mi się wydaje
No tak ale gdzie ma te światłowody - bo na pewno nie przy sądzie lambda.
Światłowody przesyłają sygnał cyfrowy a wszelkie czujniki przy silniku sterowane są elektrycznie.
Dać się da tylko kwestia za ile i czy opłaca sie motać LPG do nowego auta za 200 czy 300 k pln?
Co do auta w stylu hemi - wszystko się da - kwestia doboru instalacji i jej wystrojenia.
tak zgadza się z tym ze strojeniem :)
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » pn lis 03, 2008 8:18 pm

milas pisze:tez mam problem z gazownikami
auto vitaraka zaczela palic 17 na sto
w gazowni powiedzielei wymien parownik bo stary
po wymianie srednio 23 a ostatnio cały bak 35litrów na 85 km
poprostu jak tam w poniedzialek pojade .,.......................
może gaz ci puszcza elektrozawór gdy nie pracuje silnik, albo żle ci go ustawili mają takie cos jak analizator spalin??? jak tak to niech sobie sprawdzą i go ustawi.
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » pn lis 03, 2008 8:22 pm

VITARA 16. 8 v na takim siniku i dużych oponach to tak ok 13 powinna palić jeszcze zależy od stanu silnika.
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: milas » pn lis 03, 2008 10:31 pm

normalnie brałą 12
a po wymianie parownika 17 i rosło ale teraz mnie przerosło
po wymianie jeszce nie regulowali bo kazali przyjechac po 3 zbiornikach ale niesadzilem ze to bedzie tak szybko :lol:
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » śr lis 05, 2008 6:48 pm

na pisz ile po regulacji pali
:)
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: milas » śr lis 05, 2008 10:27 pm

regulacja dopiero jutro
stwierdzili ze musze umyc silnik bo przesadzilem z błotem
fakt bo auto po niedzieli tylko z zewnatrz umylem a pod maske niezagladalem
jedno spostrzezenie to ze byl zagiety przewód od snorkela co moglo powodowac juz wieksze spalanie bo niedostawal odpowiednio powietrza
a regulacja jutro . zobaczymy
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość