Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: apede » czw sie 06, 2009 12:37 pm

Znalazlem kalkulator obrotow i predkosci: http://phill.kenoyer.com/gears/
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: bigos » czw sie 06, 2009 12:48 pm

Aśka&Kuba pisze:to bież 4,9 z trail tought :)2
ale jeżeli nie będzie chciał zakładać większych opon to 4.16 mu wystarczy,
zresztą przy 4.9 będzie jeszcze niższa prędkość na czarnym :-? :)3
Jimny :)21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: apede » czw sie 06, 2009 1:14 pm

Ale moze nastepne opony beda wieksze. Zreszta mam mala traume po przejazdzkach za RR-ami z wiejtem i automatem po kamieniach. :)21 Wolniej znaczy bardziej precyzyjnie.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: bigos » czw sie 06, 2009 1:17 pm

apede pisze:Ale moze nastepne opony beda wieksze. Zreszta mam mala traume po przejazdzkach za RR-ami z wiejtem i automatem po kamieniach. :)21 Wolniej znaczy bardziej precyzyjnie.
w polskich warunkach do 30/31 wystarczają 4.16
do 32' zakładają 4.9 :roll:
Jimny :)21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: apede » czw sie 06, 2009 1:20 pm

Ale tu jest naprawde duzo duzych kamieni :)16 :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: bigos » czw sie 06, 2009 1:23 pm

apede pisze:Ale tu jest naprawde duzo duzych kamieni :)16 :)21
to załóż se 6.5 :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Zun » czw sie 06, 2009 1:25 pm

apede pisze:A co z Lowrange? http://www.lowrangeoffroad.com/samtcase.htm

Aha, czy zamiast 4,16 jest sens zakladac od razu 4,9 lub 5,14? Tzn. czy jest duzo wieksze ryzyko zwybuchowania czegos za reduktorem? Zaznaczam ze nie mam dozych kol (235/75) i chodzi mi glownie o przelozenia do technicznej jazdy po kamienistym terenie.
Ryzyko imho jest nawet i mniejsze. My mamy 6.5:1 z trail tough (świetne wykonanie) i wybuchl nam przegub na ostatniej imprezie. Ale po pierwsze mamy 32x9,5 simexa , po drugie prosilo sie o wybuch (podjazd pod górkę tyłem) , po trzecie kilka ostrych katowań przed tym przeżył. Myślę , że bez tych przełożeń pękł by szybciej - kilka niepotrzebnych strzałów i było by po nim.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Zun » czw sie 06, 2009 1:28 pm

bigos pisze:
apede pisze:Ale moze nastepne opony beda wieksze. Zreszta mam mala traume po przejazdzkach za RR-ami z wiejtem i automatem po kamieniach. :)21 Wolniej znaczy bardziej precyzyjnie.
w polskich warunkach do 30/31 wystarczają 4.16
do 32' zakładają 4.9 :roll:
Ja mam 32 i przełożenia 6.5:1 i auto w koncu zaczeło jeździć . Koledzy mają 31" i też 6,5:1 też są w niebowzięci. Ale to zależy do czego auto służy. Jak do szybszej jazdy to rzeczywiście 4.16 , ale jesli jazda po kamienaich i ogolnie jazda techniczna a nie naparzanie 60 km/h po lesie to imho 6.5:1 to rewelacyjne rozwiazanie. No bo szybciej na zredukowanych niz 40 km/h raczej nie pojedziesz. Na 4.16 moze i uda sie troche wiecej wycisnac z suzuki.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: bigos » czw sie 06, 2009 1:29 pm

Zun pisze:
Ja mam 32 i przełożenia 6.5:1 i auto w koncu zaczeło jeździć
ale Ty zbudowałeś auto do triali :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: apede » czw sie 06, 2009 1:30 pm

bigos pisze:to załóż se 6.5 :)21
Takie zakladaja do 31". To jedyny samochod wiec nie chce robic potworka.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: bigos » czw sie 06, 2009 1:34 pm

apede pisze: To jedyny samochod wiec nie chce robic potworka.
to raczej nie myśl o przełożeniach wiekszych niż 4,16 :wink:
policz sobie
jaką masz prędkość maksymalną i o ile % każde przełożenie zredukuje Ci prędkość max

bo domyślam się że nie będziesz chciał jechać 80km/h i powiedzmy mieć 5 tys obr/min
Jimny :)21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: apede » czw sie 06, 2009 1:36 pm

Aczkolwiek, @zun dales mi do myslenia ztym 6,5... To tak jak z oponami: mialy byc mt-ki w seryjnym rozmiarze, potem 215 a skonczylo sie na 235 i nie zaluje. Z reduktorem pewnie bedzie podobnie :)21 Tylko troche za wolny moze byc bieg drogowy (przy obecnych kolach).
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Kostuch » czw sie 06, 2009 2:56 pm

bigos pisze:
apede pisze: To jedyny samochod wiec nie chce robic potworka.
to raczej nie myśl o przełożeniach wiekszych niż 4,16 :wink:
policz sobie
jaką masz prędkość maksymalną i o ile % każde przełożenie zredukuje Ci prędkość max

bo domyślam się że nie będziesz chciał jechać 80km/h i powiedzmy mieć 5 tys obr/min
Nie mieszaj.
To jest przełożenie 4L. Szosowe 2H/4H są takie jakbyś miał reduktor z 410 i jest git :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Zun » czw sie 06, 2009 3:46 pm

bigos pisze:
apede pisze: To jedyny samochod wiec nie chce robic potworka.
to raczej nie myśl o przełożeniach wiekszych niż 4,16 :wink:
policz sobie
jaką masz prędkość maksymalną i o ile % każde przełożenie zredukuje Ci prędkość max

bo domyślam się że nie będziesz chciał jechać 80km/h i powiedzmy mieć 5 tys obr/min
A co ma do tego przełożenie 6.5 : 1 ?? Na drogowych zwalnia akurat o tyle by móc poruszać się sprawniej i w końcuy w suzuce wrzucić na asfalcie ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Aśka&Kuba » czw sie 06, 2009 5:28 pm

bigos pisze:
apede pisze:Ale moze nastepne opony beda wieksze. Zreszta mam mala traume po przejazdzkach za RR-ami z wiejtem i automatem po kamieniach. :)21 Wolniej znaczy bardziej precyzyjnie.
w polskich warunkach do 30/31 wystarczają 4.16
do 32' zakładają 4.9 :roll:
do 32 to troche wieksze :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Aśka&Kuba » czw sie 06, 2009 5:35 pm

bigos pisze:
apede pisze: To jedyny samochod wiec nie chce robic potworka.
to raczej nie myśl o przełożeniach wiekszych niż 4,16 :wink:
policz sobie
jaką masz prędkość maksymalną i o ile % każde przełożenie zredukuje Ci prędkość max

bo domyślam się że nie będziesz chciał jechać 80km/h i powiedzmy mieć 5 tys obr/min

o widze że stryjek szwagra brata matki wójek Ci coś powiedział albo cobra2004:lol:

jak nie wiem o co chodzi to sie nie wypowiadam a tymbardziej sie nie kłuce :lol:
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Aśka&Kuba » czw sie 06, 2009 5:42 pm

apede pisze:kalkulator obrotow i predkosci: http://phill.kenoyer.com/gears/

Bardzo prosze admina aby to osobno przykleił :)2 !! !!
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2009 5:44 pm przez Aśka&Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: bigos » czw sie 06, 2009 5:42 pm

Aśka&Kuba pisze:
bigos pisze:
apede pisze: To jedyny samochod wiec nie chce robic potworka.
to raczej nie myśl o przełożeniach wiekszych niż 4,16 :wink:
policz sobie
jaką masz prędkość maksymalną i o ile % każde przełożenie zredukuje Ci prędkość max

bo domyślam się że nie będziesz chciał jechać 80km/h i powiedzmy mieć 5 tys obr/min

o widze że stryjek szwagra brata matki wójek Ci coś powiedział albo cobra2004:lol:

jak nie wiem o co chodzi to sie nie wypowiadam a tymbardziej sie nie kłuce :lol:
znaczy się mam 2 z fizyki :)21
więc lepiej więcej też się nie będę wypowiadał :oops:
:)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Aśka&Kuba » czw sie 06, 2009 5:46 pm

chciałbyś mieć 2 :)21

pała i do tego z matmy też :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: bigos » czw sie 06, 2009 5:51 pm

Aśka&Kuba pisze:chciałbyś mieć 2 :)21

pała i do tego z matmy też :)21
z matmy też powiadasz :roll:
mam pisać obowiązkową maturę z tego przedmiotu za kilka miesięcy :evil:
szlag by to trafił :)11
:)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Aśka&Kuba » czw sie 06, 2009 5:59 pm

a mi sie wydawało że już dawno po maturach :lol:


może też tylko z teori jestem dobry :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: PI7er » czw sie 06, 2009 10:47 pm

Aśka&Kuba pisze:
apede pisze:kalkulator obrotow i predkosci: http://phill.kenoyer.com/gears/

Bardzo prosze admina aby to osobno przykleił :)2 !! !!

Dodalem linka do spisu wartosciowych tematów...
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: Aśka&Kuba » czw sie 06, 2009 11:19 pm

dzieki :)2
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: apede » pt sie 07, 2009 7:48 am

Zun pisze:A co ma do tego przełożenie 6.5 : 1 ?? Na drogowych zwalnia akurat o tyle by móc poruszać się sprawniej i w końcuy w suzuce wrzucić na asfalcie ;)
Wg www producentow, bieg wysoki jest zredukowany o ok. 12 - 20%. To wlasnie pozwoli mi pierwszemu wykrywac wzniesienia przed samochodem :)21 . Z silnikiem 16V jest na obecnych kolach tak smiesznie, ze np. przy 100 km/h (ponad 3000 rpm) wdrapie sie na mala gorke z butem w podlodze a przy 80 km/h ni chu chu.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Reduktory SJ410/SJ413 - przeczytaj zanim zapytasz!

Post autor: MotoManiek » pt sie 07, 2009 9:55 am

Aśka&Kuba pisze:
apede pisze:kalkulator obrotow i predkosci: http://phill.kenoyer.com/gears/

Bardzo prosze admina aby to osobno przykleił :)2 !! !!
Już o tym pisałem tutaj
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości