SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Jogi4x4 » pn sie 17, 2009 7:32 pm

"Niektóre modele Suzuki są fabrycznie wyposażoną blokadę tylnego mostu. Jest ona załączana manualnie poprzez dźwigienkę wewnątrz kabiny. Dźwignia ta, poprzez linkę, porusza przesuwkę na jednej z półosiek, która zazębia z obudową kosza satelitów.
W/g mnie mosty z takim mechanizmem posiadają jedynie niektóre modele SJ410 oraz SJ413. W tzw. "szerokich mostach" w Suzuki Samurai rozwiązanie to nie jest spotykane"

Taki tekst znalazłem na Danielsie, znajomy ponoć ma wąski most od SJ413 z blokadą :D , czy w SJ413 na wąskim moście była spotykana blokada?
Sj413 na szerokim moście czyli SJ z mostami Samuraia ?? Dobrze rozumuję ?? :)21
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Kostuch » pn sie 17, 2009 7:40 pm

Jogi4x4 pisze:...
Taki tekst znalazłem na Danielsie, znajomy ponoć ma wąski most od SJ413 z blokadą :D , czy w SJ413 na wąskim moście była spotykana blokada?
Tak
Jogi4x4 pisze: Sj413 na szerokim moście czyli SJ z mostami Samuraia ?? Dobrze rozumuję ?? :)21
Za duży skrót myślowy - nie rozumiem.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Jogi4x4 » pn sie 17, 2009 8:02 pm

Kostuch pisze:
Jogi4x4 pisze: Sj413 na szerokim moście czyli SJ z mostami Samuraia ?? Dobrze rozumuję ?? :)21
Za duży skrót myślowy - nie rozumiem.
Na Danielsie wyczytałem "SJ413 na szerokim moście" wiec się pytam co to za "szeroki most"?? Najczęściej były wąskie podobnie jak w 410. A czy szeroki most w SJ413 to szeroki most pochodzący z Samuraia wsadzony do modelu SJ413 czy może jakaś trochę inna konstrukcja niż most z Samurai ??
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Łosiowy » pn sie 17, 2009 8:39 pm

Ja mam SJ413 z wąski mostem i oryginalna blokada. Niestety ta tuleja która wchodzi na kosz miała juz dosyc.Po zapieciu blokady terkotała (przeskakiwała)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Kostuch » pn sie 17, 2009 9:47 pm

Jogi4x4 pisze: A czy szeroki most w SJ413 to szeroki most pochodzący z Samuraia wsadzony do modelu SJ413 czy może jakaś trochę inna konstrukcja niż most z Samurai ??
Samurai różni się od sj413 różnymi detalami, ale można przyjąć w uproszczeniu że:
samurai=sj413+szerokie mosty
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: corny » pn sie 17, 2009 11:07 pm

Jogi4x4 pisze:
Kostuch pisze:
Jogi4x4 pisze: Sj413 na szerokim moście czyli SJ z mostami Samuraia ?? Dobrze rozumuję ?? :)21
Za duży skrót myślowy - nie rozumiem.
Na Danielsie wyczytałem "SJ413 na szerokim moście" wiec się pytam co to za "szeroki most"?? Najczęściej były wąskie podobnie jak w 410. A czy szeroki most w SJ413 to szeroki most pochodzący z Samuraia wsadzony do modelu SJ413 czy może jakaś trochę inna konstrukcja niż most z Samurai ??
przebieg myślowy zadziwiający heheh szerokie mosty montowane od 87+ wersje chamerykanskie od 87 a samurai szedł później
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: corny » pn sie 17, 2009 11:07 pm

no piknie sam sie zamotalem sory od 88
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Jogi4x4 » wt sie 18, 2009 4:27 pm

No to Kuna dostanie most z blokadą :D
Powstała opcja żeby załączanie blokadą zamiast fabrycznie na lince zrobić na hydraulice dla większej niezawodności. Wsadzał już ktoś ten patent ??
Galloper LWB - turysta

Siarak89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: śr maja 20, 2009 9:12 pm
Lokalizacja: St-ce

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Siarak89 » wt sie 18, 2009 9:19 pm

A gdzie ta dzwigienka powinna być moze i u siebie coś znajdę :D ale wątpie :P chodz spytać warto :D
Sj 413 szeroki w trakcje montażu :D

Jeśli ktoś ma filmiki lub chciałby pomóc w st-ce zapraszam :D

arnold
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 12, 2009 8:40 pm

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: arnold » śr sie 19, 2009 8:48 am

Mam samuraja sj 410 na wąskich mustach i blokada jest. A ta dzwigienka znajduje się koło ręcznego .

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Jogi4x4 » śr sie 19, 2009 8:52 am

arnold pisze:Mam samuraja sj 410 na wąskich mustach i blokada jest.
Pytanie czy działa :)21 bo z tą linką to różnie bywa.

A dźwigienka powinna być na tunelu pomiędzy fotelami.
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: slavok » śr sie 19, 2009 7:34 pm

weź pod uwagę, że ta fabryczna blokada to jest ch.. warta.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Jogi4x4 » śr sie 19, 2009 8:37 pm

A czemu ?? Z tego co zauważyłem to najczęściej pada załączanie/rozłączanie blokady czyli linka lub inny element odpowiedzialny za to.
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: st.Medard » śr sie 19, 2009 8:40 pm

Ta blokada to syf tak delikatnie mówiąc.
Mam to na stole i jutro porobie foty i sami dojdziecie do takiego wniosku.
Do jutra :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 12:50 pm

Jogi4x4 pisze: Powstała opcja żeby załączanie blokadą zamiast fabrycznie na lince zrobić na hydraulice dla większej niezawodności. Wsadzał już ktoś ten patent ??
jak bedziesz mial jakis pomysl to sie podziel :wink: . ja muslalem o silowniku sprzegla i pompce od L200 :roll:


a co do orginalnej blokady uwazem ze po malych modyfikacjach a mam na mysli przesowke a jeszcze dokladniej o zmniejszeniu luzu na zebach to n iczego sobie :)2
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Kostuch » czw sie 20, 2009 2:05 pm

Akurat identyczna blokada (oprócz sterowania) jest np w Geli i nikt na nią nie narzeka.
Zła sława tej blokady wzięła się z tego, że jak jest zaniedbana linka, to nie zazębia do końca i wycierają się zęby blokady.
Równie dobrze można powiedzieć że auto jest ciulate, bo jak się nie zatankuje, to nie jedzie...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 3:20 pm

Kostuch pisze:Akurat identyczna blokada (oprócz sterowania) jest np w Geli i nikt na nią nie narzeka.
Zła sława tej blokady wzięła się z tego, że jak jest zaniedbana linka, to nie zazębia do końca i wycierają się zęby blokady.
Równie dobrze można powiedzieć że auto jest ciulate, bo jak się nie zatankuje, to nie jedzie...

Zgadzam sie z kolega

a tak przy okazji masz jakis pomysl jakie serowanie?
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Jogi4x4 » czw sie 20, 2009 8:25 pm

Jeszcze nie. To na razie luźna myśl, będę miał w przyszłym tygodniu most z blokadą na stole to będę dumał nad tym załączaniem. Jak coś mądrego wymyślę to się podzielę :)21
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 8:31 pm

będzie milo :)21

Ja kombinuje z hydrauliką
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Kostuch » pt sie 21, 2009 9:21 am

Tak. Zróbcie jeszcze elektropneumatyczne sterowanie hydrauliką - będzie się miało co psuć.
Lekarstwem jest po prostu zamiana miejscami sprężyn w przesuwce.
Mam tak zrobione i robi.
Dodatkowo nalane hipolu do pancerza linki i działa super.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: kuba84 » pt sie 21, 2009 1:39 pm

elektro pneumatyczne za drogo wychodzi :)21 , ale zamowilem dzisiaj pompke sprzęgła od gr Y60 i wysprzęglik z L200 wyniosło mnie to aż złapcie się czegoś bo was powali 130pln nowki sztuki 8) . Teraz jeszcze mosze wymyslić jakiś zawór który będzie trzymal ciśnienie w układzie
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: st.Medard » pt sie 21, 2009 8:06 pm

Tak wygląda ta super blokada :)21
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: st.Medard » pt sie 21, 2009 8:14 pm

Nie tylko sterowanie jest problemem.
Cytuje Traska
"Motaliśmy tą blokadę żeby się do czegoś nadawała, sterowanie i samo zazębianie. Ten patent sprzęgła kłowego niestety wybucha"
W jednym takim żółtym samuraju zmotali to tak żeby działało ale koszty przewyższyły koszt blokady arb. :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: kuba84 » pt sie 21, 2009 8:19 pm

No i jak widać na powyższych fotach zęby w dyfsz ok nawet nie draśnięte, teraz wystarczy dorobić przesówke jak masz gdzie, jak nie to się polecam i gra gitara. proponuje zmniejszuć luz między zębami orginał 3mm :o do ok 1mm. tylko po zregenerowaniu trzeba usprawnić mechanizm załączania i albo zrobić tak jak mówił kostuch przelożyć springa linke dorobić polecam częstochowe bo to jest takie "zagłębie" linkarzy, albo motac coś po swojemu i blokade masz jak ta lala za 1/10 ceny arb
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Roger
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: sob sie 26, 2006 7:47 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.

Post autor: Roger » sob sie 22, 2009 9:07 am

A nie ma ktoś na zbyciu tej plastikowej rączki (dźwigni) do załączania blokady ?
Moja została mi w ręku, w kawałkach :(
Czym można zabić Człowieka-Pająka ? Człowiekiem-kapciem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość