
Pozdrawiam
Moderator: Albert_N
Ja stosowwłem Castrola syntetyka z tą klasą lepkości w Vitarze 8V. Silnik zmniejszył zużycie oleju i chodził bardzo dobrze. Właśnie do starych silników mocno obciążonych powinno się stosować takie oleje. 60 oznacza że olej w wysokiej temperaturze nie będzie lał się jak woda ale zachowa przyzwoitą lepkość.meenia pisze:..... Stosowal ktos taki olejnie chcial bym zostac królikiem doswiadczalnym i czegos przy okazji spieprzyc.....
W Suce nie ma hydralicznych popychaczy.meenia pisze: Wlalem taki olej do starego espero i trzeba bylo po paru tysiacach wymienic popychacze, bo kilka zaczelo klepac, ...
Masmo pisze:W Suce nie ma hydralicznych popychaczy.meenia pisze: Wlalem taki olej do starego espero i trzeba bylo po paru tysiacach wymienic popychacze, bo kilka zaczelo klepac, ...
to jak nie wiesz, to nie powtarzaj niesprawdzonych bzdur..Ernest_SJ pisze:A mechaniory niektóre gadają, że jak rozrząd czarny to już lej minerał bo syntetyka szkoda... ale to zasłyszane i nie wiem ile w tym prawdy![]()
A co niby ma być nie ok?? Przecież zakres dopuszczalnych temperatur zalecanego 15W40 mieści się w 10W60meenia pisze:.... No chyba ze znajdzie sie ktos kto uzywal takiego oleju i wszystko bylo ok. ..
Jaki zakres temperatur ? Lepkość 60 się nie mieści w zaleceniach producenta i się zastanawiamy jaki to może mieć wpływ na pracę silnika..Masmo pisze:A co niby ma być nie ok?? Przecież zakres dopuszczalnych temperatur zalecanego 15W40 mieści się w 10W60meenia pisze:.... No chyba ze znajdzie sie ktos kto uzywal takiego oleju i wszystko bylo ok. ..Klasa jakościowa jest wyższa. Więc nic złego nie może się stać (w każdym razie nie przez olej).
60 to nie lepkość, to zakres dopuszczalnych temperatur. Oznacza tyle że olej takiej klasy nagrzany do 130 stopni będzie zachowywał się jak olej 15W40 w temperaturze 100 stopni.TomaszRT pisze: Jaki zakres temperatur ? Lepkość 60 się nie mieści w zaleceniach producenta i się zastanawiamy jaki to może mieć wpływ na pracę silnika..
zakres ma to do siebie że jest 'od' 'do'.. to jeśli chodzi o ścisłość..Masmo pisze:60 to nie lepkość, to zakres dopuszczalnych temperatur. Oznacza tyle że olej takiej klasy nagrzany do 130 stopni będzie zachowywał się jak olej 15W40 w temperaturze 100 stopni.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowyTomaszRT pisze:zakres ma to do siebie że jest 'od' 'do'.. to jeśli chodzi o ścisłość..Masmo pisze:60 to nie lepkość, to zakres dopuszczalnych temperatur. Oznacza tyle że olej takiej klasy nagrzany do 130 stopni będzie zachowywał się jak olej 15W40 w temperaturze 100 stopni.
tak więc jakie są te dopuszczalne temperatury ? temperatury czego ?
5W30 mieści się wg Twojej teorii w 5W50.. spróbuj zatem zalać 5W50 silnik w którym producent dopuszcza TYLKO i WYŁĄCZNIE 5W30..
Powiedz jakim cudem olej, który w wysokiej temperaturze zachowuje większą lepkość, może powiększyć zużycie?grzes pisze:10W60 do silinika ktory jest juz troche zuzyty jest na wyrost, jesli sa nieszczelnosci to tylko przyspieszy sprawe. Jesli poprzedni olej wlany jest mineralny to teraz syntetyk psu na bude.......
Możesz mieć racjęMasmo pisze:5W30 to ekologiczny syf który jest stosowany dla zminiejszenia zużycia paliwa. W przypadku dużego obciążenia silnika może za to słabo smarować. Zastosowanie zamiast tego 5W50 poza zwiększonym zużyciem paliwa nie powinno zaszkodzić, a dla pewnych zespołów samochodu wręcz przedłuzyć życie (turbo itp).
SłusznieMasmo pisze:Baza syntetyczna działa ZAWSZE na korzyść oleju: ma większy zakres lepkości (mniej z temperturą ulega ona zmianie) i ma mniejszą wrażliwość na zużycie. Oleje mineralne tracą szybko swoje włąsciwości przy pracy w wysokich temperaturach. Ja używam tylko syntetyków.
Temperatura oleju w silniku jest mocno związana z temperturą zewnętrzną. Producenci samochodów uzależniają zalecania klas lepkościowych od rynku zbytu pojazdu. Ja miałem tego dowód w zeszłe wakacje jak ciągnłąłem przyczepę z Chorwacji w 30 st C. Nigdy wcześniej nie widziałem takiego wskaznia na czujniku temperatury oleju jak wtedy (sięgała 130stTomaszRT pisze: Ale dalej mi nie wyjaśniłeś dlaczego wg Ciebie 60 to nie lepkość tylko zakres dopuszczalnych temperatur itd ? Link do wikipedii nic nie wyjaśnia..
W górach mieszkasz, a ciśnienie takie wysokie.TomaszRT pisze:
to jak nie wiesz, to nie powtarzaj niesprawdzonych bzdur..
Widze ze Ty jestes alfa i omega. i tym razem masz oczywiscie racjeMasmo pisze:Powiedz jakim cudem olej, który w wysokiej temperaturze zachowuje większą lepkość, może powiększyć zużycie?grzes pisze:10W60 do silinika ktory jest juz troche zuzyty jest na wyrost, jesli sa nieszczelnosci to tylko przyspieszy sprawe. Jesli poprzedni olej wlany jest mineralny to teraz syntetyk psu na bude.......
Baza syntetyczna działa ZAWSZE na korzyść oleju: ma większy zakres lepkości (mniej z temperturą ulega ona zmianie) i ma mniejszą wrażliwość na zużycie. Oleje mineralne tracą szybko swoje włąsciwości przy pracy w wysokich temperaturach. Ja używam tylko syntetyków.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości