Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Michal_R

- Posty: 353
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
- Lokalizacja: ze stodoły
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_R » pn sie 16, 2010 12:31 am
kryzys86 pisze:kryzys86 napisał(a):
i tak się zastanawiam czy w ogóle jest możliwe zrobienie sprężyn z przodu bez przesuwania mostu do przodu..
Można, ale robić sprężynę i nie zwiększyć rozstawu osi to jak dla mnie jakieś nieporozumienie
w takim razie jak rozwiązać problem krzyżujących się drążków kierowniczych przesuwając oś dajmy na to o 6-8cm? bez ruszania przekładni z miejsca?
może przerobić drążek tak aby ten idący od przekładni był jako drugi (patrząc od przodu samochodu)
lub taki układ rozwiąże ten problem...
http://i437.photobucket.com/albums/qq91 ... /006-2.jpg
już któryś z kolei projekt w którym należy przedłużyć drążek i wstawia sie w niego taką długą na 10cm nakrętkę - jak coś takiego się fachowo nazywa lub gdzie takie coś zdobyć?
tą nakretkę/rzymką śrubę jesli o to Ci chodzi masz przecież w fabrycznym drążku.
Co do przekładni to co za problem wyciąc przednią poprzeczkę i przesunąć magiel do przodu

, gdybyś w przyszłosci chciał zamontować wspomaganie i tak bedziesz musiał w to ingerować

-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » pn sie 16, 2010 6:56 am
U mnie tył dół i góra długość regulowana na szpilce.
Przy przesuwaniu przedniego mostu o 7cm maglownica pozostała na swoim miejscu.
Tu trochę widać >
KLIK
Bartek
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » pn sie 16, 2010 7:26 am
Bartex pisze:U mnie tył dół i góra długość regulowana na szpilce.
Przy przesuwaniu przedniego mostu o 7cm maglownica pozostała na swoim miejscu.
Tu trochę widać >
KLIK
Oglądając twoje foty pomyślałem ze coś nie tak masz z mostem z tyłu jakość optycznie koło za bardzo wychodziło na bok, ale ty masz tylny most z Vitary przecież i już się uspokoiłem

Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » pn sie 16, 2010 10:56 am
Bartex
Strasznie wąsko masz amorki z tyłu sprężyny zresztą też stąd pytanie czy nie za bardzo się kładzie na bok na trawersach i zakrętach na czarnym

Fascynaci 4x4
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pn sie 16, 2010 11:05 am
spokojnie nic się mu nie dzieje, zawias fajnie mu robi, do zadupczania po czarnym ma osobówke więc go to wali, ale na czarnym całkiem przyzwoicie mu się prowadzi
Czwarte serce

-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » pn sie 16, 2010 11:27 am
qwai pisze:Bartex
Strasznie wąsko masz amorki z tyłu sprężyny zresztą też stąd pytanie czy nie za bardzo się kładzie na bok na trawersach i zakrętach na czarnym

Hehehe ja o tym juz pisałem i to nawet w tym poście
Bartex pisze:Zun pisze:Roznica jest jezdzic i jezdzic. ...Wiec róbta co chceta , tylko głupot nie opowiadajcie , że fizyka na wasze wozidla działa w specyficzny sposób.
Nie fizyka a zwieracz

- jak na trawersie podpowiada mi że za chwile będę zmieniał bieliznę to znak że trzeba to objechać inaczej
A po za tym ja sie nie liczę bo moje auto jest do zabawy a nie do kolekcjonowania pucharków

gebels pisze:spokojnie nic się mu nie dzieje, zawias fajnie mu robi, do zadupczania po czarnym ma osobówke więc go to wali, ale na czarnym całkiem przyzwoicie mu się prowadzi
Gebels wie co pisze bo to z nim wszelkie testy i większość wypadów.
A na czarnym takim czymś dla bezpieczeństwa innych jeździ sie jak ślimak ...myśle że jest to oczywiste.
Bartek
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » pn sie 16, 2010 12:40 pm
to zależy jakie przeznaczenie.
Ja niestety mieszkam na takiej dużej betonowej pustyni gdzie blotka nie ma

więc muszę do niego dojechać i miło by było jak bym mógł to zrobić bez lawety osiągając jakieś 80 km/h
Niestety nie wszyscy mają błotka bagienka i trawerskiki w okół domu i muszą do nich się wyrywać z otaczającego ich dziadostwa

Fascynaci 4x4
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pn sie 16, 2010 12:47 pm
qwai pisze:to zależy jakie przeznaczenie.
Ja niestety mieszkam na takiej dużej betonowej pustyni gdzie blotka nie ma

więc muszę do niego dojechać i miło by było jak bym mógł to zrobić bez lawety osiągając jakieś 80 km/h
Niestety nie wszyscy mają błotka bagienka i trawerskiki w okół domu i muszą do nich się wyrywać z otaczającego ich dziadostwa

bartex też dojeżdża i 80 da rade

Czwarte serce

-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » pn sie 16, 2010 12:49 pm
gebels pisze: bartex też dojeżdża i 80 da rade

No co ty Zbychu tu w tym Krakowie to bagno mamy tuż za blokiem

Bartek
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » wt sie 17, 2010 10:41 am
kryzys86 pisze:
a tak z ciekawość czy znalazł ktoś może jakieś konkretniejsze wymaimy poszczególnych wahaczy jakie można montować do samego naprzód?
Matiz - juz zostało podane - 62
LR ze szpilką- ?
LR z tuleją - ?
Pajero -?
Zna ktoś pozostałe wymiary

jeszcze poproszę o długość wahaczy Jimny
Fascynaci 4x4
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » wt sie 17, 2010 2:50 pm
Panowie, a jak zamontować amortyzatory. Widziałem jak ma kolega ZUn, od wahacza do ramy w stronę kierowcy (chodzi mi o tylne). Ja mam maksymalnie sprężyny przesunięte do zewnątrz, ale i tak są pod ramą (mam wąskie mosty). Dlatego się pytam, jak najlepiej zamontować amortyzatory, by spełniały swoją rolę ?
4x4 Tczew
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt sie 17, 2010 8:18 pm
ŁeLeK pisze:Panowie, a jak zamontować amortyzatory. Widziałem jak ma kolega ZUn, od wahacza do ramy w stronę kierowcy (chodzi mi o tylne). Ja mam maksymalnie sprężyny przesunięte do zewnątrz, ale i tak są pod ramą (mam wąskie mosty). Dlatego się pytam, jak najlepiej zamontować amortyzatory, by spełniały swoją rolę ?
Ja juz tak nie mam - od jakiego czasu mam mcpersony pod katem w strone srodka mostu.
Z amorami to jest tak - im wiekszy kat tym mniejsza sila tlumienia ale wiekszy zakres pracy - trzeba znaleźć kompromis biorąc pod uwagę przede wszystkim siłe tłumienia amora - mocny , twardy amor można dać pod kątem - słaby amor nie. I tyle

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » wt sie 17, 2010 11:29 pm
Zdecydowałem, że amortyzatory (tylne od Nissana Terrano) dam do środka, tak jak w GR. Wewnątrz ramy
4x4 Tczew
-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » śr sie 18, 2010 6:49 am
ŁeLeK pisze:Zdecydowałem, że amortyzatory (tylne od Nissana Terrano) dam do środka, tak jak w GR. Wewnątrz ramy
Jak sprawdzisz jaki mają skok te amortyzatorki to narysuj 2 kreski symulujące most i 2 okręgi o promieniu amortyzatora zamkniętego i otwartego. Tym sposobem mozesz ustalić skok zawieszenia.
Powyżej moje rozwiązanie. Amortyzatory lublin ~34/55 - zaraz mi tu wygarnie cały tłum że za wąski rozstaw i buja

ale z całym szacunkiem - działa i ma spory skok na amortyzatorach za 100zł/szt.

Bartek
-
arni89
-

- Posty: 171
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
- Lokalizacja: Wisła
Post
autor: arni89 » śr sie 18, 2010 4:30 pm
qwai pisze:kryzys86 pisze:
a tak z ciekawość czy znalazł ktoś może jakieś konkretniejsze wymaimy poszczególnych wahaczy jakie można montować do samego naprzód?
Matiz - juz zostało podane - 62
LR ze szpilką- ?
LR z tuleją - ?
Pajero -?
Zna ktoś pozostałe wymiary

jeszcze poproszę o długość wahaczy Jimny
Wachacze pajero2 od końca do końca-103cm waga ok 10kg/szt
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » czw sie 19, 2010 8:02 pm
a co myślicie o zmotaniu takich jak te na foto?? o ile dobrze pamiętam to do patrola dedykowane są. tył dodatkowo wzmocniony płaskownikiem

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » czw sie 19, 2010 8:15 pm
Wg. mnie to bardzo fajny pomysł. Pełna regulacja. Motając na Matizie musi być wszystko tipTop co do milimetra, a tu można sobie zawsze regulować. Tylko, że bardzo dobry materiał potrzebny
4x4 Tczew
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » czw sie 19, 2010 8:27 pm
nie wiem jak w tym przypadku na foto jest ale ja bym gwintował całą rurkę. no i wg mnie to siły skrecajace wachacz beda znikome no chyba ze sie dokreci na maksa i zakontruje...
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » czw sie 19, 2010 9:14 pm
ok
ale z tego to tylko 4linka można zrobić

ewentualnie sierżanta
A matiz to radius
Fascynaci 4x4
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sie 19, 2010 11:11 pm
dokladnie , to wahacze do 4linka , bo i patrol fabrycznie ma 4linka , a wlasciwie chyba 5linka. I jak juz robic cos takiego to na uniballu - lepiej i taniej.
mcs0 pisze:nie wiem jak w tym przypadku na foto jest ale ja bym gwintował całą rurkę. no i wg mnie to siły skrecajace wachacz beda znikome no chyba ze sie dokreci na maksa i zakontruje...
Mała prośba - i bez urazy - jeśli nie wiesz o czym piszesz , to po prostu nie pisz. Ktoś to kiedyś przeczyta , stwierdzi : skoro napisane to prawda. I będzie następny ciastek

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » czw sie 19, 2010 11:49 pm
ciastak zszedł

NO I JEST RZOPA
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pt sie 20, 2010 2:40 am
Zun pisze:dokladnie , to wahacze do 4linka , bo i patrol fabrycznie ma 4linka , a wlasciwie chyba 5linka. I jak juz robic cos takiego to na uniballu - lepiej i taniej.
Też czasem sie zastanów:
Zrobienie układu 4 wahaczy wzdłuznych na unibalach grozi ich rozerwaniem,albo wyrwaniem mocowań.W najlepszym wypadku jezeli to wytrzyma,to most nie bedzie sie krzyżował,a tylko chodził góra-dół. Jezeli nie wierzysz-zrób se model takiego zawieszenia.Tuleje gumowo-metalowe ,dzieki gumie kompensują zmiany długości wahacza przy pracy na wykrzyżu.
Oj docenty

A wahacz"regulowany"musi być zakontrowany-to racja.
Nie ważyłem swoich wahaczy,ale taki ok 0.9m bedzie miał masę ok 3-4 kg
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt sie 20, 2010 7:32 am
hmm to w takim razie większość amerykańskich bryk i już kilkadziesiąt konstrukcji w polsce nie ma prawa jeździć bo sie porozpadają albo wogóle sie nie krzyżują

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pt sie 20, 2010 8:41 am
Zrób jak pisałem model takiego zawieszenia ,to zobaczysz o czym mówię.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt sie 20, 2010 9:14 am
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości