Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » wt lip 13, 2010 7:53 pm
Podepnę sie z pytaniem pod temat

.
Prox pisze:30 cali simex silnik da rade ale 4.16 w reduktorze obowiązkowo bez zmiany reduktora nawet nie próbuj, no i przednie półoski + przeguby, jak 33 cale to 4,16 juz za mało chyba ze mosty o TOYOTY maja inne przełożenia
A co gdyby zmienić przełożenia w mostach na Vitarowskie 5,125, wrzucić na przód Spidertraxa a na tył Lock-Right, no i ............ Silverstony 31".
Da radę czy coś będzie się rwać?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Prox
-

- Posty: 113
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 11:32 pm
- Lokalizacja: Gdynia/Chwaszczyno
Post
autor: Prox » wt lip 13, 2010 8:35 pm
żeby założyć spidertraxa trzeba zmienić most na samurai
no i dalej powyginają sie przednie wahacze i złamią panhardy

jimny 1.3 turbo simex 30'' 2x8274
jimny 1.6 turbo booger 33'' 2x8274
GR Y60 simex 35''
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » wt lip 13, 2010 8:57 pm
Prox pisze:żeby założyć spidertraxa trzeba zmienić most na samurai
no i dalej powyginają sie przednie wahacze i złamią panhardy


A wzmocnić jakoś? Naspawać?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw lip 29, 2010 1:54 pm
Wahaczy tam nie wzmocnisz. Można dać inne, rurowe
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
mml
-

- Posty: 126
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 8:38 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: mml » sob wrz 04, 2010 9:06 pm
Jak w temacie

- opony 215/70 R15 powinny wejść bez robienia liftu pod warunkiem zamontowania zderzaka starego typu. Jak coś przyciera to pewnie coś nie tak z geometrią mostu lub ramy. Można to jednak ładnie skorygować mimośrodowymi polibuszami. Warto też je wstawić przy lifcie. Osobiście sprawdziłem OME +40mm i polecam bardzo. Prześwit był dla mnie jak najbardziej wystarczający i co najważniejsze zupełnie inaczej się jedzie i to nie tylko w terenie ale i na asfaltach wszelkich - zęby już nie wypadają.
-
matteus1980
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 12, 2009 8:38 am
Post
autor: matteus1980 » pn wrz 06, 2010 11:04 am
mml pisze:Jak w temacie

- opony 215/70 R15 powinny wejść bez robienia liftu pod warunkiem zamontowania zderzaka starego typu. Jak coś przyciera to pewnie coś nie tak z geometrią mostu lub ramy. Można to jednak ładnie skorygować mimośrodowymi polibuszami. Warto też je wstawić przy lifcie. Osobiście sprawdziłem OME +40mm i polecam bardzo. Prześwit był dla mnie jak najbardziej wystarczający i co najważniejsze zupełnie inaczej się jedzie i to nie tylko w terenie ale i na asfaltach wszelkich - zęby już nie wypadają.
Czyli zestaw OME +40 mm i mimośrody? A na której wersji OME jeździłeś - Comfort?
-
mml
-

- Posty: 126
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 8:38 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: mml » wt wrz 07, 2010 7:20 pm
OMW+40 mm na pewno a mimośrody jak masz problem z przycieraniem albo ze statecznością kursową (poza standardowe problemy ze statecznością, które on ma z definicji

)
Na pewno nie było to heavy duty wiec pewnie Comfort. Jak nie planujesz stalowego zderzaka i wyciągarki to powinno wystarczyć. Do tego MTki, blokady i mało co będzie Cię w stanie zatrzymać.

-
matteus1980
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: czw mar 12, 2009 8:38 am
Post
autor: matteus1980 » czw wrz 09, 2010 7:54 am
mml pisze:Na pewno nie było to heavy duty wiec pewnie Comfort. Jak nie planujesz stalowego zderzaka i wyciągarki to powinno wystarczyć. Do tego MTki, blokady i mało co będzie Cię w stanie zatrzymać.

Wydaje mi się, że OME Comfort (czyli przedni zawias na obciążenie +35 kg) dałoby radę przy małej wyciągarce (6000-8000 lbs) z liną syntetyk pod fabrycznym zderzakiem. No chyba, że ktoś z doświadczonych kolegów mnie oświeci, że piszę głupoty

-
husky
-

- Posty: 120
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: Bochnia
Post
autor: husky » pn wrz 13, 2010 6:05 pm
MACIEK KRAKÓW pisze:drzewiasty pisze:5" powiadasz...

i na 30"BFG MT nie ma odczuwalnego spadku mocy i dynamiki jazdy...

Jak sie mota nowe auto to raczej problemow silnikowych nie ma, wsadzanie 215/75/15 moim zdaniem po prostu nie ma sensu, gdyz jest to polsrodek!!!
Szerokosc bieznika 30" MT to dokladnie 19cm w porownaniu to standardowych 205/70/15 - 16cm roznica raczej znikoma troche ponad 1", poniewaz nie jest to zadna nalewka to odpowiednia mieszanka gumy robi wieeelka roznice

Czego ja sie tu dowiaduje

k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » śr wrz 15, 2010 1:51 pm
Pozwole podpiąć się pod temat...traktując go jako ogólny dotyczący Jamnika.
Przerabiał ktoś cewki zapłonowe w silniku G13BB

na 90% ma walniętą...jaki zamiennik polecacie....jakie ceny?? może podpasuje z innego auta...bo za używke za 120zł na alledrogo która może działać podobnie jak moja to średni interes.
dzieki
pozdro
pawel
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » pt wrz 17, 2010 6:54 pm
gdzie twój temat o cewkach?
zdążyłeś chociaż przeczytać co Ci napisałem?
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » pt wrz 17, 2010 7:33 pm
No wlasnie tez sie zdziwilem, nie wiem ktory pkt regulaminu naruszylem
pisalem do alberta ale on nie wyciął...nie wiem kto taki ambitny jest
cos zdazylem przeczytac, ale nie dokonca
rozumiem ze baleno pasuje

powidz tylko jakiej firmy zamiennik i gdzie mozna dostac...mialem w sumie dzownic do Ciebie ale jakos czasu zbraklo i tez tylka nie chcialem zawracac specjalnie
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » pt wrz 17, 2010 8:25 pm
Nikt chyba nie wycinał, całe forum się pieprzy. Mi zaginęły ostatnie wiadomości PW.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
Szupryk46
-

- Posty: 3879
- Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szupryk46 » pt wrz 17, 2010 11:04 pm
Zniknęła większkość postów z ostatnich paru dni .. Forum się pieprzy ..
Super Patrol Super

Blue Jimny 1.3

-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » sob wrz 18, 2010 10:09 am
Żeście za dużo kasztanili i teraz macie...się wkurwiło się

dobra sałat gdzie jesteś bo mi jamnik zęby wybija o kierownice

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » sob wrz 18, 2010 10:18 am
Jestem tu

-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » sob wrz 18, 2010 10:25 am
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » sob wrz 18, 2010 11:42 am
Nie no bez jaj
wezmę chyba używkę...może za trzecią trafie na dobrą to i tak taniej wyjdzie
mówisz, że baleno i swift 1.3 16v to będzie to samo

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » sob wrz 18, 2010 11:44 am
baleno na pewno
więc swift pewnie też..
a co się dzieje? podmieniałeś na inną sprawną?
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » sob wrz 18, 2010 12:09 pm
nagrzeje się to zaczyna poszarpywać...nie zawsze ale często
Stag daję pewne możliwości diagnostyczne...niestabilny odczyt obrotów jest także na bank cewka...ale jeszcze w tygodniu podmienie na inną...oby tylko jedna byla walnieta

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » wt cze 03, 2014 7:22 pm
Odświeżę temat - zakładając opony 215/75R15 do Jimniego wystarcza seryjne ET? Czy warto na typ etapie coś pokombinować? Na seryjnej feldze nie przyciera o wahacz przy maksymalnym skręcie?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
Grunthor

- Posty: 314
- Rejestracja: ndz sie 12, 2007 9:01 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Post
autor: Grunthor » wt cze 03, 2014 9:26 pm
Mam 235/75 R15, zawias OME i nic nie przyciera. Oczywiście felgi fabryczne stalówki.
Grunthor
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości