Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » sob lip 10, 2010 3:42 pm

jeżeli 1530 to ta 4-ro elementowa to tak, bo koronki w moście mogą być już zużyte i mogą średnio współpracować z blokadą.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: ŁeLeK » pt paź 15, 2010 4:31 pm

Ma ktoś ''zużytą'' blokadę LockRight niepotrzebną na składzie ? ? Myślę, że jestem w stanie wykonać dokładny i jeszcze bardziej wytrzymały odpowiednik takiej blokady, tylko brakuje mi wzoru. Z tego co wiem to robi się luz między zębami i to jest pięta achillesowa blokady LockRight.
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Kostuch » pt paź 15, 2010 8:22 pm

ŁeLeK pisze:Ma ktoś ''zużytą'' blokadę LockRight niepotrzebną na składzie ? ? Myślę, że jestem w stanie wykonać dokładny i jeszcze bardziej wytrzymały odpowiednik takiej blokady, tylko brakuje mi wzoru. Z tego co wiem to robi się luz między zębami i to jest pięta achillesowa blokady LockRight.
Pięta achillesowa to użytkownik, który źle ustawia luzy, ma krzywy most i wyjechane łożyska.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

marcelradom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt sie 17, 2010 7:41 am
Lokalizacja: Radom

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: marcelradom » śr lis 03, 2010 9:50 am

Witam wszystkich. Czy montował ktoś z was coś takiego jak Spartan Automatic Locker .

http://www.trailtough.com/index.php?pag ... &Itemid=53
marcelradom SJ 413,4.16,30x9,5R15 Bogger, ESCAPE 12000lbs, Spidertrax 4x1" SWAP BALENO

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Kostuch » śr lis 03, 2010 10:02 am

marcelradom pisze:Witam wszystkich. Czy montował ktoś z was coś takiego jak Spartan Automatic Locker .

http://www.trailtough.com/index.php?pag ... &Itemid=53
To to samo co dwuelementowy lockright.
Miałem. Nie polecam.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

marcelradom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt sie 17, 2010 7:41 am
Lokalizacja: Radom

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: marcelradom » śr lis 03, 2010 12:59 pm

ok. dzięki za pomoc.
marcelradom SJ 413,4.16,30x9,5R15 Bogger, ESCAPE 12000lbs, Spidertrax 4x1" SWAP BALENO

marcelradom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt sie 17, 2010 7:41 am
Lokalizacja: Radom

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: marcelradom » pt lis 05, 2010 3:53 pm

Nurtuje mnie kolejne zagadnienie, mianowicie chcę założyć LR 1530 zamiast mechanizmu różnicowego na tylnej osi lecz mam wąskie mosty, czy będzie to działać? mam sj413 rocznik 85.
marcelradom SJ 413,4.16,30x9,5R15 Bogger, ESCAPE 12000lbs, Spidertrax 4x1" SWAP BALENO

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Lesław » pt lis 05, 2010 4:05 pm

powinno działać nawet lepiej! Krótsza półoś ukręca się trudniej! :)21
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » pt lis 05, 2010 5:47 pm

podaj dowody :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Kostuch » sob lis 06, 2010 12:33 pm

Adam.Ż pisze:podaj dowody :wink:
Podam dowód logiczny na poziomie polskiej polityki 8)
Im dłuższa półoś, tym więcej miejsc w których może się ukręcić.
Biorąc teoretyczną półoś o długości dążącej do nieskończoności, będzie ona ukręcona już przy montażu (bo prawdopodobieństwo ukręcenia dąży do jedności przy takiej ilości miejsc do ukręcenia).
Półoś o długości dążącej do zera będzie miała prawdopodobieństwo ukręcenia również dążące do zera (bo nie będzie gdzie się miała ukręcać).

A teraz niech ktoś obali moją teorię :)21 :)21 :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » ndz lis 07, 2010 11:58 am

dłuższa półoś może sie bardziej odkształcić sprężyście podczas skręcania niż krótka także półoś dążąca do nieskończoności może sie nieskończenie mocno skręcić przed pęknięciem 8)

a teraz potrzeba kogoś kto przeprowadzi doświadczenia na potwierdzenie tych tez :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: gruszek » wt lis 09, 2010 2:02 am

Poważnie zastanawiam się nad zaspawaniem tylnego mechanizmu różnicowego. Samochód w 95% używany w terenie - 5% dojazdy.
Może ktoś ma może ktoś coś wie jak to robi?
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Wilku » wt lis 09, 2010 7:35 am

Znajomy jeździ z zaspawanym dyfrem jakieś trzy lata. Na razie nic nie wybuchło. Na asfalcie i przy skręcie tył podskakuje. Ale da się dojechać do terenu te kilkanaście, może nawet kilkadziesiąt kilometrów. Nie ma mowy, żeby kogoś holować po drodze asfaltowej, bo efekt jest taki, jak by ktoś podrzucał tył auta.
W terenie jest jak z blokadą 100%. Miodzio przy dużych wykrzyżach. Ale na oesach skręt jest trochę mniejszy.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: milas » wt lis 16, 2010 7:54 pm

VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Lesław » sob sty 22, 2011 3:28 pm

Witam!
Przymierzam się do montażu LR 1530 w tylnym moście (wąskim) w suzuce.
Mam mechanika, któremu nie obce są dyfry ale nie montował nigdy takiej blokady. Teraz pytanie czy sobie poradzi, czy lepiej oddać do jakiegoś "pro" serwisu 4x4 i wybulić za "pro" montaż?
Czy ktoś z Was montował tą blokadę i wie na co zwrócić uwagę? Czy po montażu trzeba ją jakoś wyregulować?
Od razu dodam, że przy okazji będę wymieniał wszystkie łożyska, uszczelniacze itd.
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: KonarskiS » sob sty 22, 2011 3:47 pm

Kostuch pisze:
Adam.Ż pisze:podaj dowody :wink:
Podam dowód logiczny na poziomie polskiej polityki 8)
Im dłuższa półoś, tym więcej miejsc w których może się ukręcić.
Biorąc teoretyczną półoś o długości dążącej do nieskończoności, będzie ona ukręcona już przy montażu (bo prawdopodobieństwo ukręcenia dąży do jedności przy takiej ilości miejsc do ukręcenia).
Półoś o długości dążącej do zera będzie miała prawdopodobieństwo ukręcenia również dążące do zera (bo nie będzie gdzie się miała ukręcać).

A teraz niech ktoś obali moją teorię :)21 :)21 :)21

w vitce zawsze strzela krótsza półoś, bo dłuższa potrafi się przekręcić i nie strzelić..
zj

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Colicab » sob sty 22, 2011 9:51 pm

Lesław pisze:Witam!
Przymierzam się do montażu LR 1530 w tylnym moście (wąskim) w suzuce.
Mam mechanika, któremu nie obce są dyfry ale nie montował nigdy takiej blokady. Teraz pytanie czy sobie poradzi, czy lepiej oddać do jakiegoś "pro" serwisu 4x4 i wybulić za "pro" montaż?
Czy ktoś z Was montował tą blokadę i wie na co zwrócić uwagę? Czy po montażu trzeba ją jakoś wyregulować?
Od razu dodam, że przy okazji będę wymieniał wszystkie łożyska, uszczelniacze itd.
znam co najmniej dwie osoby "niby nie pro" ktore sie znaja (jak cos to wal do mnie po numer 8) ) po zlozeniu sprawdz jak sie kreci i najlepiej dokrec pneumatykiem, do srub dodaj kleju do gwintu. Niech sie cholerstwo nie rozklei. Piekielnie wazne sa te małe zasrane sprezynki. Po zlozeniu ma sie lekko krecic, popchniete musi sie jeszcze obrocic kawalek
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » pn sty 24, 2011 11:15 am

ja bym radził kluczem dynamometrycznym a nie pneumatem :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Lesław » pn sty 24, 2011 3:06 pm

Panowie! Jak to dokręcić, to już mój mechanior klucz dynamometryczny ma "w ręku". :D
Moje główne pytanie, to czy blokada ma jakąś regulację? Czy wystarczy włożyć, a te dziwne sprężynki już same ustawią elementy tak jak trzeba?
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

miras7
 
 
Posty: 284
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 10:19 pm

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: miras7 » pn sty 24, 2011 10:55 pm

Zamontowałem LR 1510 (ten uboższy) rok temu w Samuraiu '89. Blokada bez problemów przeżyła 7 rajdów i inne jazdy on i off road. Montaż przeprowadziłem zgodnie z instrukcją. Nic więcej. Ustawiłem luz międzyzębny atak-koło talerzowe i już. Niebawem będę rozbierał i demontował blokadę i jak się okaże, że jest jeszcze w niezłym stanie, trafi do kolejnego Samuraia.
Do jazdy po czarnym z lock rightem trzeba przywyknąć, ale po jeździe w terenie od blokady można się uzależnić 8). Przy oponach MT w seryjnym Samuraiu blokada podnosi jego sprawność terenową o 100%
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » pt sty 28, 2011 3:42 pm

Lesław pisze:Panowie! Jak to dokręcić, to już mój mechanior klucz dynamometryczny ma "w ręku". :D
Moje główne pytanie, to czy blokada ma jakąś regulację? Czy wystarczy włożyć, a te dziwne sprężynki już same ustawią elementy tak jak trzeba?
jest regulacja tymi podkładkami co sie wsadza między blokadę a kosz satelitów.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » pt sty 28, 2011 3:45 pm

miras7 pisze:...
Do jazdy po czarnym z lock rightem trzeba przywyknąć, ale po jeździe w terenie od blokady można się uzależnić 8). Przy oponach MT w seryjnym Samuraiu blokada podnosi jego sprawność terenową o 100%
kiedyś zrobiliśmy małe porównanie. Jeden Sami na oryginalnym zawieszeniu na springach lekko podniesiony, MT 30 cali, bez blokad i mój na resorze, koła 30 cali wtedy jeszcze tylko tylna blokada była.
Tam gdzie ja na samym tyle śmigałem, drugie auto na zapiętym 4x4 miało problemy bo łapało wykrzyżu i sie bujało.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Lesław » pt sty 28, 2011 6:25 pm

Ok. Dzięki. Rozumiem że jakieś podkładki są już w dyfrze. Ale jeśli trzeba będzie coś regulować, to gdzie takie zanabyć? Aso? Czy jak zwykle pasują do czegoś? :D
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Adam.Ż » ndz sty 30, 2011 9:54 am

generalnie na dzień dobry przy nowej blokadzie wystarczą oryginalne z kosza. A nie wiem czy można gdzieś dokupić - my dorabialiśmy u tokarza różnej grubości.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: Blokada-> LOCKER czy jak kto woli :)21

Post autor: Lesław » wt lut 15, 2011 9:42 pm

Jeszcze pytanko o olej mam.
Czy do mostu z lockrightem dajecie jakiś lepszy olej? Czy standard?
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość