SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

miller69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 08, 2010 9:44 am
Lokalizacja: ostrowiec św

SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: miller69 » wt lis 30, 2010 11:13 am

Witam.
kilka tygodni temu nabyłem drogą kupna samuraia który juz był przerobiony na SPOA.
auto z 1991 r na wtrysku (szerokie mosty).
jako że nie miałem okazji dłużej nim weryfikacyjnie pojeździć , od razu trafił do blacharza na łatanie kilku dziurek :wink: ,to rodzi się pytanie czy zostawić SPOA czy wracać do "normalnego zawieszenia' ??
co do jakości wykonania przeróbki nie potrafię się wypowiedzieć ,taki juz był.
to co się rzuca w oczy to prawie płaskie resory ,raczej padnięte amortyzatory, opony 235/75/15 i to że w czasie jazdy podskakuje na wybojach jak ping pong, do tej pory miałem okazję jeździć samim na zwykłym zawieszeniu(resory mazur) i efekt podskakiwania był znacznie mniejszy.
i drugie pytanie jeżeli zostawię zawieszenie tak jak jest to czy wymiana amortyzatorów na nowe coś poradzi na te podskoki, czy po prostu to już taki urok SPOA.
Pozdrawiam K.

Awatar użytkownika
Colicab
Posty: 2123
Rejestracja: sob lis 01, 2008 9:25 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: Colicab » wt lis 30, 2010 11:26 am

sam szukajac samuraia myslalem o spoa, ale poczytalem i mi przeszlo. Srodek ciezkosci jest zbyt wysoko i o wiele latwiej o rolke, szczegolnie na trawersie. Przekladaj z powrotem, takie moje zdanie
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: Mroczny » wt lis 30, 2010 11:28 am

dobrze zrobione spoa robi.. ale zrobić dobrze to trzeba umieć i wiedzieć. Do tego poszerzyć trzeba rzęcha itd. Jesli nie masz napięcia na megaekstrem (a nie masz skoro poprawiasz blachę) to przywróć oryginał, wstaw dobre amorki i resory i kup dobre opony. Samurai jest wystarczająco dzielny i nie trzeba mu bardzo przeszkadzać

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: slavok » wt lis 30, 2010 11:37 am

jak jest dobre zostaw, jak zje.... wywal, wiem co mówię bo mam spoa i wystarczą lekko pomieszane kąty główka mostu - flansza reduktora i makra się dzieje...
najlepiej porób foty i wrzuć to Ci doradzimy czy to zostawić (czyli czy kots to zmotał z głową) czy zmieniać na serie, tylko weź pod uwagę, że przekładanie tego w serie to koszta, bo jak resor płaski to bez spoa klapnie totalnie, do tego tak jak pisał poprzednik amorki, standy na mostach też trzeba przespawać, drążki pewnie pomotane i koszty rosną.
SPOA do podskoków nie na za wiele, tutaj liczy się charakterystyka pracy resora amorka, możesz spróbować zastosować twardsze amorki.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: Kostuch » wt lis 30, 2010 1:05 pm

slavok pisze:...wystarczą lekko pomieszane kąty główka mostu - flansza reduktora i makra się dzieje...
Co chcesz przez to powiedzieć? :)9
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: slavok » wt lis 30, 2010 1:15 pm

że jak są za duże to krzyżaki wymieniasz co 100km a wieloklin wału wybija się co jakieś 200...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: Kostuch » wt lis 30, 2010 1:37 pm

slavok pisze:że jak są za duże to krzyżaki wymieniasz co 100km a wieloklin wału wybija się co jakieś 200...
Poczytaj o kompensacji braku równoległości przez skręcenie osi krzyżaków :)10
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

miller69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 08, 2010 9:44 am
Lokalizacja: ostrowiec św

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: miller69 » wt lis 30, 2010 1:54 pm

no właśnie te cholerne koszty zmiany mnie martwią, bo 300pln to kosztować na pewno nie będzie.
tuz przed kupnem pojeździliśmy troszkę po górkach i piaskowni, parę trawersów było , no może nie takich extrem ale zawsze i nic strasznego się nie działo , gorzej było w samim kupla , ma nówki resory od mazura długie wieszaki stoi wyżej od mojego i w nim miałem wrażenie że zaraz się wyłożymy.
aha opony to nowe kumho kl71.
no i wrócę do pytania o amorki czy nowe uspokoją podskoki mojego SPOA samuraia
generalnie nie nastawiam się na jakieś extremalne wypady, raczej wycieczki krajoznawcze w kilka aut z opcja utknięcia w błocie , leśnych koleinach i taki tam lajcik , na razie a potem się zobaczy.
wszystkie uwagi i wrażenia z jazd mile widziane.
Pozdr K.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: Mroczny » wt lis 30, 2010 2:18 pm

amortyzatory musisz mieć sprawne tak czy siak. Wsadź więc do obecnego zawiasu dobre amorki, zadbaj o właściwe odbojniki (!) i pojeździj. Może będzie git i nie będzie trzeba nic przerabiać.

V
 
 
Posty: 186
Rejestracja: sob sie 09, 2008 12:34 pm

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: V » wt lis 30, 2010 9:01 pm

mysle ze nie warto sie pchac w powrotne przerabianie zawieszenia do seri - kto wie co poprzedni motacz tam wymyślił ??
ruszysz i wepchniesz sie w koszta.
Tak jak radza koledzy zainwestuj w dobre amory bo podejrzewam ze Twoje już nie pracują i dlatego auto podskakuje
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy :)

Awatar użytkownika
Naczkins
Posty: 503
Rejestracja: wt sty 22, 2008 5:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: Naczkins » wt lis 30, 2010 9:30 pm

Plusy są takie że siedzisz wyżej i w głębszej wodzie twoi koledzy bez spoa będą mieć wody po kolana w aucie a ty ledwo po kostki :)21
Minusem na pewno jest to że łatwo się przewraca auto. Naprawdę łatwo 8)
Naczkinz


Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi :D

miller69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 08, 2010 9:44 am
Lokalizacja: ostrowiec św

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: miller69 » wt lis 30, 2010 10:17 pm

czyli reasumując łopatologicznie najpierw dobre amorki a potem weryfikacja w terenie?
aha i kolego Mroczny parę słów o odbojnikach poproszę bo mnie temacik intryguje :)
pozdrawiam.

miller69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 08, 2010 9:44 am
Lokalizacja: ostrowiec św

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: miller69 » pt gru 17, 2010 8:55 am

no więc wszystko zostaje po staremu, bo po oględzinach okazało się ze nawet robota była porządnie przez kogoś zrobiona.
ale mam pytanie od czego podpasować nowe amorki do takiego zawieszenia, resory org samurai (prawie płaskie).
proszę o fachowe podpowiedzi.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: czarny bielsko » pt gru 17, 2010 9:04 am

resory mozezsz u kowala przeklepac, ale po jakims czasie znowu siada. Co do amorow to mozesz poszukac Rancho czy Koni. Co do samych resorow to rozgladnij sie za nowymi, ewentualnie do starych mozna dodac jeszcze po piorze.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SPOA czy "normalne zawieszenie" ???

Post autor: Kostuch » pt gru 17, 2010 10:43 am

miller69 pisze:no więc wszystko zostaje po staremu, bo po oględzinach okazało się ze nawet robota była porządnie przez kogoś zrobiona.
ale mam pytanie od czego podpasować nowe amorki do takiego zawieszenia, resory org samurai (prawie płaskie).
proszę o fachowe podpowiedzi.
pozdrawiam.
Przy spoa punkt mocowania amorka do mostu zmienia się (w zależności od widzimisię wykonawcy). Jak chcesz, żeby coś doradzać, to musisz podać długość max/min amorka.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości