Przebudowa vitary

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Re: Przebudowa vitary

Post autor: muhha » wt lut 08, 2011 3:17 pm

a dlaczego akurat ciężkie mosty od K260 >?? nie lepiej np toyota LJ ??

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przebudowa vitary

Post autor: Adamo » wt lut 08, 2011 3:28 pm

muhha pisze:a dlaczego akurat ciężkie mosty od K260 >?? nie lepiej np toyota LJ ??
Środek ciężkości będzie niżej i będzie dobrze robiła na trawersach :)21

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa vitary

Post autor: Kwadrat » wt lut 08, 2011 3:45 pm

Adamo pisze:
wasior-xj pisze:
Kwadrat pisze:Ważne pytanie, Jakie koła chcesz założyć do tej zmoty ?
nie nazwał bym tego zmotą :)21 ale nie przewiduje raczej większych niż 31"
No to z mostem od patrola to każda koleina będzie wyzwaniem :)21

To ze swojego doświadczenia powiem: "Nie bedzie to jeździć".
Są dwa duże problemy . :)3

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: Przebudowa vitary

Post autor: milas » wt lut 08, 2011 3:52 pm

duzą przewaga suzuki nad patrolem jest jej waga a tu tylko zwiekszyles wage

31 cali dobrze zmotane szuki tez wytrzyma
jak juz ktos mowil jesli juz to mosty z 70 ki

rame rozumie tez vitary zostawiłes ?
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
muhha
 
 
Posty: 884
Rejestracja: pt paź 08, 2004 12:03 pm

Re: Przebudowa vitary

Post autor: muhha » wt lut 08, 2011 4:24 pm

Adamo pisze:
muhha pisze:a dlaczego akurat ciężkie mosty od K260 >?? nie lepiej np toyota LJ ??
Środek ciężkości będzie niżej i będzie dobrze robiła na trawersach :)21

a no tak, zapomniałem o trawersach
:)21

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa vitary

Post autor: wasior-xj » wt lut 08, 2011 4:40 pm

Ile osób tyle zdań jeśli dotyczy się to drzwi :)21 co do mostów to takie zostały wybrane bo kupione były za śmieszne pieniądze i pewnie gdyby nie ich cena to vitara nie została by nawet ruszona. Co z tego wyjdzie i jak będzie jeździć, to nie mam pojęcia, tak samo nie wiem czy jej kierownik będzie zadowolony z tego co jest w niej zmienione 8) Ja używam auta innej marki i dużo mogę się wypowiedzieć na jej tamat , suzuki pierwszy raz modyfikuje w takim stopniu. Oczywiście wszystkie opinie te pozytywne i negatywne dokładnie czytam i postaram się wyciągnąć z nich wnioski jeśli auto nie będzie robiło tak jak powinno.

Awatar użytkownika
WOLVERINE
 
 
Posty: 161
Rejestracja: pn lut 25, 2008 8:18 am
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa vitary

Post autor: WOLVERINE » wt lut 08, 2011 5:04 pm

pomnik jak nic, opony nie większe niż 31 cali i moty od patola k260tki, silnik reduktor i rama seria...... więcej rzeźby niż to warte... zamiast zrobić Polcalmini + żeliwna obudowa z GV2,5 z przegubami i półosiami i na tył wg kasy minispool/lockright/ARB i 31 cali silverstone a jak się udupi to na przód półośki z pajerki...

teraz pytanie do jakiej klasy jest ten samochód budowany ? będą wyciągarki? czy planujesz "kinetykować" ramę z vitary?
Suzuka Vitara
OME+31cali
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Przebudowa vitary

Post autor: Art_ZGL » wt lut 08, 2011 5:55 pm

WOLVERINE pisze:żeliwna obudowa z GV2,5 z przegubami i półosiami
a jak się udupi to na przód półośki z pajerki...
Przerabialem ten temat, roboty troche jest. Przy agresywnej oponie typu simex czy booger w rozmiarze 31' moze wyrwac srube ze srodkowego mocowania "mostu" do belki. Jeden przypadek mi juz jest znany.
Polosie od pojary to mocna konstrukcja ale jeszcze wieksza wydumka.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
WOLVERINE
 
 
Posty: 161
Rejestracja: pn lut 25, 2008 8:18 am
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa vitary

Post autor: WOLVERINE » wt lut 08, 2011 6:23 pm

ale i tak mniejsza niż pasowanie Vitary z mostami od k260tki ;)
Suzuka Vitara
OME+31cali
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa vitary

Post autor: wasior-xj » wt lut 08, 2011 6:27 pm

WOLVERINE pisze:pomnik jak nic, opony nie większe niż 31 cali i moty od patola k260tki, silnik reduktor i rama seria...... więcej rzeźby niż to warte... zamiast zrobić Polcalmini + żeliwna obudowa z GV2,5 z przegubami i półosiami i na tył wg kasy minispool/lockright/ARB i 31 cali silverstone a jak się udupi to na przód półośki z pajerki...

teraz pytanie do jakiej klasy jest ten samochód budowany ? będą wyciągarki? czy planujesz "kinetykować" ramę z vitary?
coraz bardziej podoba mi się stwierdzenie że to będzie pomnik :)21 ale nie wiem czy to piszą ludzie doświadczeni w takich przeróbkach czy tylko zakładają że tak będzie.Co do wyciągarek to może i jakaś będzie ale na razie nie potrzeby. Ostatnie 2 zdania mnie rozbawiają :D do klasy takiej jaka będzie w regulaminie na rajdzie w którym będzie brała udział , nie jest budowana na PP żeby z góry zakładać w jakiej klasie będzie jezdzić auto ma służyć do zabawy.Mosty zostały zmienione bo jakimś dziwnym trafem często siadał przędni napęd, i to spowodowało decyzje zmiany mostów. Może trochę mało kumaty jestem ale nie wiem co oznacza "kinetykować" ramę z vitary ? A o kosztach takiej przebudowy nie mówię oficjalnie bo i tak mało osób uwierzy w ceny części potrzebnych do tej przebudowy.

Awatar użytkownika
WOLVERINE
 
 
Posty: 161
Rejestracja: pn lut 25, 2008 8:18 am
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa vitary

Post autor: WOLVERINE » wt lut 08, 2011 6:34 pm

klasy = czy extreme czy w wyczynie...

kinetykować - czytaj rozciągać ramę w każda stronę, gdzie jak wiadomo rama w vitarze to nie to samo co w samuraju, ksztalt oraz strefy zgniotu podciągnięte korozją lubią dać o sobie znać.

przedni napęd fabrycznie jest slaby, GV na przód rozwiązuje problem, ew zmiana sposobu jazdy...
Suzuka Vitara
OME+31cali
http://www.gdansk4x4.pl

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przebudowa vitary

Post autor: Adamo » śr lut 09, 2011 9:57 am

wasior-xj pisze: coraz bardziej podoba mi się stwierdzenie że to będzie pomnik :)21
Pomnik nie będzie...będzie jeździło...trochę gorzej od fabrycznej Vitki na dobrych oponach :)21

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Re: Przebudowa vitary

Post autor: NuVo » śr lut 09, 2011 10:17 am

wasior-xj pisze:Może trochę mało kumaty jestem
No i ja bym właśnie od tego zaczął motanie... :)23
Najpierw to zobacz jakie są trendy w przeróbkach poszczególnych samochodów, co się stosuje i robi a czego lepiej unikać...
Uwierz mi Ci ludzie wiedzą co piszą.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Przebudowa vitary

Post autor: Aśka&Kuba » śr lut 09, 2011 11:27 am

będzie lipa bo 5.1 to nie to samo bo 4.1 :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Przebudowa vitary

Post autor: Wojtek_W » śr lut 09, 2011 11:38 am

A tak z ciekawosci? Snorka wogole ma? Na zdjeciach nie widac. Bo drzwi gotowe do wodowania. ;)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Przebudowa vitary

Post autor: Kwadrat » śr lut 09, 2011 5:12 pm

wasior-xj pisze:
WOLVERINE pisze:pomnik jak nic, opony nie większe niż 31 cali i moty od patola k260tki, silnik reduktor i rama seria...... więcej rzeźby niż to warte... zamiast zrobić Polcalmini + żeliwna obudowa z GV2,5 z przegubami i półosiami i na tył wg kasy minispool/lockright/ARB i 31 cali silverstone a jak się udupi to na przód półośki z pajerki...

teraz pytanie do jakiej klasy jest ten samochód budowany ? będą wyciągarki? czy planujesz "kinetykować" ramę z vitary?
coraz bardziej podoba mi się stwierdzenie że to będzie pomnik :)21 ale nie wiem czy to piszą ludzie doświadczeni w takich przeróbkach czy tylko zakładają że tak będzie.Co do wyciągarek to może i jakaś będzie ale na razie nie potrzeby. Ostatnie 2 zdania mnie rozbawiają :D do klasy takiej jaka będzie w regulaminie na rajdzie w którym będzie brała udział , nie jest budowana na PP żeby z góry zakładać w jakiej klasie będzie jezdzić auto ma służyć do zabawy.Mosty zostały zmienione bo jakimś dziwnym trafem często siadał przędni napęd, i to spowodowało decyzje zmiany mostów. Może trochę mało kumaty jestem ale nie wiem co oznacza "kinetykować" ramę z vitary ? A o kosztach takiej przebudowy nie mówię oficjalnie bo i tak mało osób uwierzy w ceny części potrzebnych do tej przebudowy.

Ja sie wypowiem . Ale nie wiem czy sie znam bo to dopiero moja druga zmotana ternówka :)

U mnie masa pojazdu wyniosła 1280kg . Silnik 120km 1,8 vitara. Skrzynia i reduktor Vitara, Zmienione przełozenia w reduktorze na Calmini 4,24 , mosty Discovery przełożenia w mostach 4,80. Koła 33/10,5/15 Super swamper .
Docelowo koła miały byc 35/11,5/15 silverstone.
Niestety zestaw przełożeń Calmini nie zmienia przełożeń biegów szosowych , a przełożenia terenowe są tak wolne że nie da sie jezdzić dojazdówek. Na biegach szosowych zaczyna brakować mocy od 3 biegu , na 4 juz nie przyspiesza.
Najlepiej spisuje sie oponach 31 cali .

Wiec jeżeli założysz mosty z przełożeniem od patrola które jest jeszcze mniejsze niż u mnie, zapomnij o uzywaniu szosowych biegów, nie wspominając juz o łańcuchu w reduktorze który bedziesz zmieniał co 3-4 rajdy .

A z ciekawostek . Co nam da silnik 1,8 ,skrzynia vitara bez zmian i mosty samuraj z orginalnymi przełozeniami?
120 km/h na reduktorze :) trochę szybko co ? :) przetestowane na Dresden Breslau .

Ale " jak stryjenka uważa" ja nie uważam sie za bardzo doświadczonego ;)

Zerknij na galerie i opisy na naszej stronie :)

przemia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 08, 2009 2:32 pm

Re: Przebudowa vitary

Post autor: przemia » sob maja 07, 2011 7:49 am

Czyżby temat motania umarł? Jestem szczególnie zainteresowany ponieważ motam swoją zabawkę też na mostach k260 i też z racji niskiej ceny ich zakupu...

Awatar użytkownika
davejr
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Przebudowa vitary

Post autor: davejr » czw maja 19, 2011 6:03 pm

ja bym brał od żuka są jeszcze tańsze niz k260 :)21

Awatar użytkownika
ytomas
 
 
Posty: 105
Rejestracja: sob lut 16, 2008 3:41 pm
Lokalizacja: chrzanów

Re: Przebudowa vitary

Post autor: ytomas » czw maja 19, 2011 9:10 pm

dokładnie wsadzisz żuka przód tył i niema problemu z kumami bo zrobisz łamańca na środku i już zmota za śmieszną kase :)21
liczy się moc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość