
Przebudowa vitary
Moderator: Albert_N
Re: Przebudowa vitary
a dlaczego akurat ciężkie mosty od K260 >?? nie lepiej np toyota LJ 

Re: Przebudowa vitary
Środek ciężkości będzie niżej i będzie dobrze robiła na trawersachmuhha pisze:a dlaczego akurat ciężkie mosty od K260 >?? nie lepiej np toyota LJ

Re: Przebudowa vitary
Adamo pisze:No to z mostem od patrola to każda koleina będzie wyzwaniemwasior-xj pisze:nie nazwał bym tego zmotąKwadrat pisze:Ważne pytanie, Jakie koła chcesz założyć do tej zmoty ?ale nie przewiduje raczej większych niż 31"
To ze swojego doświadczenia powiem: "Nie bedzie to jeździć".
Są dwa duże problemy .

Re: Przebudowa vitary
duzą przewaga suzuki nad patrolem jest jej waga a tu tylko zwiekszyles wage
31 cali dobrze zmotane szuki tez wytrzyma
jak juz ktos mowil jesli juz to mosty z 70 ki
rame rozumie tez vitary zostawiłes ?
31 cali dobrze zmotane szuki tez wytrzyma
jak juz ktos mowil jesli juz to mosty z 70 ki
rame rozumie tez vitary zostawiłes ?
Re: Przebudowa vitary
Adamo pisze:Środek ciężkości będzie niżej i będzie dobrze robiła na trawersachmuhha pisze:a dlaczego akurat ciężkie mosty od K260 >?? nie lepiej np toyota LJ
a no tak, zapomniałem o trawersach

Re: Przebudowa vitary
Ile osób tyle zdań jeśli dotyczy się to drzwi
co do mostów to takie zostały wybrane bo kupione były za śmieszne pieniądze i pewnie gdyby nie ich cena to vitara nie została by nawet ruszona. Co z tego wyjdzie i jak będzie jeździć, to nie mam pojęcia, tak samo nie wiem czy jej kierownik będzie zadowolony z tego co jest w niej zmienione
Ja używam auta innej marki i dużo mogę się wypowiedzieć na jej tamat , suzuki pierwszy raz modyfikuje w takim stopniu. Oczywiście wszystkie opinie te pozytywne i negatywne dokładnie czytam i postaram się wyciągnąć z nich wnioski jeśli auto nie będzie robiło tak jak powinno.


Re: Przebudowa vitary
pomnik jak nic, opony nie większe niż 31 cali i moty od patola k260tki, silnik reduktor i rama seria...... więcej rzeźby niż to warte... zamiast zrobić Polcalmini + żeliwna obudowa z GV2,5 z przegubami i półosiami i na tył wg kasy minispool/lockright/ARB i 31 cali silverstone a jak się udupi to na przód półośki z pajerki...
teraz pytanie do jakiej klasy jest ten samochód budowany ? będą wyciągarki? czy planujesz "kinetykować" ramę z vitary?
teraz pytanie do jakiej klasy jest ten samochód budowany ? będą wyciągarki? czy planujesz "kinetykować" ramę z vitary?
Re: Przebudowa vitary
Przerabialem ten temat, roboty troche jest. Przy agresywnej oponie typu simex czy booger w rozmiarze 31' moze wyrwac srube ze srodkowego mocowania "mostu" do belki. Jeden przypadek mi juz jest znany.WOLVERINE pisze:żeliwna obudowa z GV2,5 z przegubami i półosiami
a jak się udupi to na przód półośki z pajerki...
Polosie od pojary to mocna konstrukcja ale jeszcze wieksza wydumka.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Przebudowa vitary
ale i tak mniejsza niż pasowanie Vitary z mostami od k260tki 

Re: Przebudowa vitary
coraz bardziej podoba mi się stwierdzenie że to będzie pomnikWOLVERINE pisze:pomnik jak nic, opony nie większe niż 31 cali i moty od patola k260tki, silnik reduktor i rama seria...... więcej rzeźby niż to warte... zamiast zrobić Polcalmini + żeliwna obudowa z GV2,5 z przegubami i półosiami i na tył wg kasy minispool/lockright/ARB i 31 cali silverstone a jak się udupi to na przód półośki z pajerki...
teraz pytanie do jakiej klasy jest ten samochód budowany ? będą wyciągarki? czy planujesz "kinetykować" ramę z vitary?


Re: Przebudowa vitary
klasy = czy extreme czy w wyczynie...
kinetykować - czytaj rozciągać ramę w każda stronę, gdzie jak wiadomo rama w vitarze to nie to samo co w samuraju, ksztalt oraz strefy zgniotu podciągnięte korozją lubią dać o sobie znać.
przedni napęd fabrycznie jest slaby, GV na przód rozwiązuje problem, ew zmiana sposobu jazdy...
kinetykować - czytaj rozciągać ramę w każda stronę, gdzie jak wiadomo rama w vitarze to nie to samo co w samuraju, ksztalt oraz strefy zgniotu podciągnięte korozją lubią dać o sobie znać.
przedni napęd fabrycznie jest slaby, GV na przód rozwiązuje problem, ew zmiana sposobu jazdy...
Re: Przebudowa vitary
Pomnik nie będzie...będzie jeździło...trochę gorzej od fabrycznej Vitki na dobrych oponachwasior-xj pisze: coraz bardziej podoba mi się stwierdzenie że to będzie pomnik

Re: Przebudowa vitary
No i ja bym właśnie od tego zaczął motanie...wasior-xj pisze:Może trochę mało kumaty jestem

Najpierw to zobacz jakie są trendy w przeróbkach poszczególnych samochodów, co się stosuje i robi a czego lepiej unikać...
Uwierz mi Ci ludzie wiedzą co piszą.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Re: Przebudowa vitary
A tak z ciekawosci? Snorka wogole ma? Na zdjeciach nie widac. Bo drzwi gotowe do wodowania. 

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Przebudowa vitary
wasior-xj pisze:coraz bardziej podoba mi się stwierdzenie że to będzie pomnikWOLVERINE pisze:pomnik jak nic, opony nie większe niż 31 cali i moty od patola k260tki, silnik reduktor i rama seria...... więcej rzeźby niż to warte... zamiast zrobić Polcalmini + żeliwna obudowa z GV2,5 z przegubami i półosiami i na tył wg kasy minispool/lockright/ARB i 31 cali silverstone a jak się udupi to na przód półośki z pajerki...
teraz pytanie do jakiej klasy jest ten samochód budowany ? będą wyciągarki? czy planujesz "kinetykować" ramę z vitary?21 ale nie wiem czy to piszą ludzie doświadczeni w takich przeróbkach czy tylko zakładają że tak będzie.Co do wyciągarek to może i jakaś będzie ale na razie nie potrzeby. Ostatnie 2 zdania mnie rozbawiają
do klasy takiej jaka będzie w regulaminie na rajdzie w którym będzie brała udział , nie jest budowana na PP żeby z góry zakładać w jakiej klasie będzie jezdzić auto ma służyć do zabawy.Mosty zostały zmienione bo jakimś dziwnym trafem często siadał przędni napęd, i to spowodowało decyzje zmiany mostów. Może trochę mało kumaty jestem ale nie wiem co oznacza "kinetykować" ramę z vitary ? A o kosztach takiej przebudowy nie mówię oficjalnie bo i tak mało osób uwierzy w ceny części potrzebnych do tej przebudowy.
Ja sie wypowiem . Ale nie wiem czy sie znam bo to dopiero moja druga zmotana ternówka

U mnie masa pojazdu wyniosła 1280kg . Silnik 120km 1,8 vitara. Skrzynia i reduktor Vitara, Zmienione przełozenia w reduktorze na Calmini 4,24 , mosty Discovery przełożenia w mostach 4,80. Koła 33/10,5/15 Super swamper .
Docelowo koła miały byc 35/11,5/15 silverstone.
Niestety zestaw przełożeń Calmini nie zmienia przełożeń biegów szosowych , a przełożenia terenowe są tak wolne że nie da sie jezdzić dojazdówek. Na biegach szosowych zaczyna brakować mocy od 3 biegu , na 4 juz nie przyspiesza.
Najlepiej spisuje sie oponach 31 cali .
Wiec jeżeli założysz mosty z przełożeniem od patrola które jest jeszcze mniejsze niż u mnie, zapomnij o uzywaniu szosowych biegów, nie wspominając juz o łańcuchu w reduktorze który bedziesz zmieniał co 3-4 rajdy .
A z ciekawostek . Co nam da silnik 1,8 ,skrzynia vitara bez zmian i mosty samuraj z orginalnymi przełozeniami?
120 km/h na reduktorze


Ale " jak stryjenka uważa" ja nie uważam sie za bardzo doświadczonego

Zerknij na galerie i opisy na naszej stronie

Re: Przebudowa vitary
Czyżby temat motania umarł? Jestem szczególnie zainteresowany ponieważ motam swoją zabawkę też na mostach k260 i też z racji niskiej ceny ich zakupu...
Re: Przebudowa vitary
ja bym brał od żuka są jeszcze tańsze niz k260 

Re: Przebudowa vitary
dokładnie wsadzisz żuka przód tył i niema problemu z kumami bo zrobisz łamańca na środku i już zmota za śmieszną kase 

liczy się moc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość