1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kamil75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.

1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Kamil75 » ndz lut 06, 2011 6:12 pm

Witam.
Koledzy problem jak w temacie.
Dziś pierwszy w miarę ciepły weekend więc rozpocząłem sezon 2011. Pierwsza godzina "latania" ok a potem jak stanął w "kałuży" to wyjechać nie mogłem.
Po gwałtownym dodaniu gazu sami zaczyna się dławić, obroty spadają do 300-400 na granicę zgaśnięcia a nawet zgasł i nie mógł zapalić. Jak już mnie wyciągnęli z błota i spokojnie można było "podumać" nad problemem udało się wyciągnąć następujące wnioski:
1. Pedał w podłogę silnik dławi się i spadają obroty.
2. Po chwilowym utrzymaniu gazu na stałych obrotach obroty skaczą - diagnoza kolegi "silnik krokowy się zawiesił"
3. Powolne dodawanie gazu bez problemu do ok 3000 tys obrotów a potem znów mulenie i spadek obrotów.
Naszła mnie myśl, że może walcząc z krą lodową lub w błocie zagiąłem wąż paliwowy i przy depnięciu brak po prosty paliwa....
Macie jakiś pomysł na takową zagadkę??
Czy "magik" typu elektryk samochodowy taki co czyta błędy np VW po podłączeniu znajdzie przyczynę?
Czekam na Wasze opinie.
Pozdrawiam
ps. a miało być tak pięknie :)11
Kamil 75
Samurai 1,3 69PS, red 1000, 235/75/15 Simex, T-max 8500
www.fascynaci4x4.pl

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Hugon » ndz lut 06, 2011 8:12 pm

zobacz czy nie zalałeś świec wodą lub czy uszczelka na przepustnicy jest cała czasami ją wydmuchuje i takie rzeczy się dzieją możesz również sprawdzic wężyki paliwowe i odpowietrzyc układ paliwowy.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Kostuch » ndz lut 06, 2011 8:15 pm

Kamil75 pisze:...- diagnoza kolegi "silnik krokowy się zawiesił"
...
Super diagnosta. Niech jeszcze wskaże ten silnik krokowy :)21
Może zatankowałeś wody do baku?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Kamil75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Kamil75 » pn lut 07, 2011 5:43 pm

Dzięki za podpowiedz.
W tygodniu tego nie ruszę, bo łorkuje a po ciemku nie chce mi się grzebać. Czyli już mam zajęcie na weekend :D
Ciekawe co powie moja lepsza Połowa gdy oznajmię, że mnie znowu pół dnia nie będzie.
Kostuch gdyby się okazało, że "zatankowałem" wodę to spuszczać wszystko czy lać do pełna nowej wachy (teraz mam ok 1/3 zbiornika)?
No i kolejne pytanie do Hugona - jak odpowietrzyć układ paliwowy? Tak tylko pytam jako laik :) Poradzę sobie?
A co do diagnosty... dobrze, że 100 PLN nie chciał za przegląd :lol:
Pozdrawiam
Kamil 75
Samurai 1,3 69PS, red 1000, 235/75/15 Simex, T-max 8500
www.fascynaci4x4.pl

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: kryzys86 » wt lut 08, 2011 8:20 am

Podobne objawy rozpatrujemy w temacie http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=82014 gdzie Kostuch podał pare możliwości, niestety nie miałem czasu na sprawdzenie objawów podanych w ostatnim poście.

Na skaczące obroty u mnie pomogła wymiana Regulatora ciśnienia paliwa, miał pęknięta membranę i paliwo dławiło silnik.

Ale usterka tkwi gdzieś głębiej. Teraz mam zamiar sprawdzić dokładnie wyprzedzenie zapłonu, bo sprawdziłem pasek rozrządu był dość luźny.
Go big or go home

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Kostuch » wt lut 08, 2011 11:32 am

Kamil75 pisze:Dzięki za podpowiedz.
W tygodniu tego nie ruszę, bo łorkuje a po ciemku nie chce mi się grzebać. Czyli już mam zajęcie na weekend :D
Ciekawe co powie moja lepsza Połowa gdy oznajmię, że mnie znowu pół dnia nie będzie.
Kostuch gdyby się okazało, że "zatankowałem" wodę to spuszczać wszystko czy lać do pełna nowej wachy (teraz mam ok 1/3 zbiornika)?
No i kolejne pytanie do Hugona - jak odpowietrzyć układ paliwowy? Tak tylko pytam jako laik :) Poradzę sobie?
A co do diagnosty... dobrze, że 100 PLN nie chciał za przegląd :lol:
Pozdrawiam
Mogły ci się też ruszyć pokłady syfu w zbiorniku i przytyka smoka w baku.
Ja na twoim miejscu wypompowałbym paliwo z baku do kanistra (odkręcić wężyk z przepustnicy i pompa na krótko do aku) i wlał trochę czystej benzyny.
Jak pomoże, to masz zaoszczędzone ładnych parę godzin roboty, które możesz poświęcić swojej lepszej połowie :)2

A może "purge canister" się przytkał i się robi podciśnienie w baku? Na odkręconym korku wlewu tak samo źle?

ps.
W samuraiu nie odpowietrza się układu paliwowego.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Hugon » wt lut 08, 2011 4:10 pm

kolego prawie każdy wtrysk paliwa (pb) się odpowietrza. Wielu o tym nie wie ale czasem są problemy z odpaleniem lub gaśnięciem wymienia się różne rzeczy a to ten mały problemik . Naprawdę warto zapamiętac.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Hugon » wt lut 08, 2011 4:17 pm

odpowietrza się prosto wystarczy odkręcic wężyk podający paliwo na wtrysk włączyc zapłon na chwilę niech paliwko poleci i jak leci do przykręcic wężyk lub rurkę bo tak ma bodajże monowtrysk i wsio. najlepiej robic to w dwójkę . Sprawdza się wiele razy tak miałem przy swoim samim lecz uważam że u mnie problem tkwił w przeróbce bo pompka była w ramie a oryginał ma chyba w zbiorniku. ja miałem 410 z monowtryskiem.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Kostuch » wt lut 08, 2011 4:39 pm

Hugon pisze:kolego prawie każdy wtrysk paliwa (pb) się odpowietrza. Wielu o tym nie wie ale czasem są problemy z odpaleniem lub gaśnięciem wymienia się różne rzeczy a to ten mały problemik . Naprawdę warto zapamiętac.
Po to pompa buduje wstępnie ciśnienie po włączeniu zapłonu, żebyś nie musiał się bawić w odpowietrzanie.
Nigdy nie odpowietrzałem i nigdy nie miałem z tego powodu problemów z odpaleniem.
Kilka przekręceń kluczyka (bez odpalania) i całe powietrze jest wypchnięte.
Hugon pisze:... pompka była w ramie a oryginał ma chyba w zbiorniku. ja miałem 410 z monowtryskiem.
To pisz, że miałeś rzeźbę specjalnej troski :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Hugon » śr lut 09, 2011 8:48 pm

no tak miałem ale przy paru autach też zrobiłem ten niby niepotrzebny patent i auto działało za każdym razem a szczególnie przy jednym typie auta ten sam problem wyciągnięte wtryski i listwa aby je przeczyścic po założeniu i normalnym sposobie odpalania ni huhu nie chciał zapalic po odpowietrzeniu bez problemu ja też ten patent nabyłem od kogos zapłaciłem za to nawet nie raz a teraz to przekazuje innym niech się czasem nie męczom.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
Kamil75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Kamil75 » czw lut 10, 2011 10:59 am

Witam ponownie.
Dziś rano próba odpalenia zakończyła się niepowodzeniem. Po pierwszym strzale silnik jakby załapał "na jeden" obrót i koniec. Potem już tylko kręcenie i dupa.
Szybka "diagnoza". Po zdjęciu rury od filtra powietrza benzyna jakby dochodziła... ale Sami nie zapala. Po wstrzyknięciu do przepustnicy 5 ml benzyny autko pali jak dawniej :D
Po wypaleniu się gaśnie. Dla mnie wniosek jest taki, że jakby nie dochodziło paliwo albo nie dochodziło go w dostatecznej ilości (moje dedukcja mnie powaliła) :lol: .
Teraz pozostaje mi prześledzić drogę paliwa od baku do wtrysku.
Pozdrawiam
Kamil 75
Samurai 1,3 69PS, red 1000, 235/75/15 Simex, T-max 8500
www.fascynaci4x4.pl

Awatar użytkownika
Kamil75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Kamil75 » pt lut 11, 2011 5:52 pm

Panowie problem rozwiązany :)2
Tylko bez podśmiechujek proszę przy czytaniu wyjaśnień :D
W trakcie "badania" po odkręceniu osłony zbiornika okazało się, że brak połowy zbiornika paliwa :o a raczej ta brakująca połowa jest ale wgnieciona do środka. No i po "zamajtaniu" bakiem okazało się, że.... sahara w zbiorniku :D
Wystarczyło dolać 5l pali jak ta lala a przy okazji wskaźnik ruszył prawie na 1/2 :D
Wgniecenie znajduje się pewnie w miejscu gdzie "pracuje" pływak wskaźnika, który nie opadł do dna i stąd moja pewność, że mam w zbiorniku paliwo.
Tego Samiego mam ok dwóch miesięcy dlatego o "brakującej" połowie zbiornika nie wiedziałem... ale już wiem- nie ma to jak nauka na doświadczeniach :D
Teraz pozostaje mi przemyśleć kwestię "motania" zbiornika od jakiegoś wynalazka (czyt. Tico).... lub kombinowanie z jakąś "bańką" na pace.
Pozdrawiam
Kamil 75
Samurai 1,3 69PS, red 1000, 235/75/15 Simex, T-max 8500
www.fascynaci4x4.pl

saamurai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 20, 2008 4:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: saamurai » wt lut 15, 2011 5:45 pm

Pozostaje pytanie co spowodowało taki stan baku ? Jeżeli się to okazało po odkręceniu osłony baku to znaczy, że osłona nie była tak uszkodzona. Czyli raczej nie było to uszkodzenie mechaniczne. Sprawdz wężyk odpowietrzenia baku bo najprawdopodobniej pompka zassała tak bak.
Ps. mój bak wrócił do normalnego kształtu po wpompowaniu powietrza z kompresora ( wcześniej zatkałem oczywiśćie wszystkie otwory no i bak był pusty) ale .. nie polecam tego sposobu naprawy bo nie wiem czy on jest bezpieczny ..

Awatar użytkownika
Kamil75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: Kamil75 » śr lut 16, 2011 4:46 pm

Witam.
No właśnie osłona jest cała i nie pogięta. Nie potrafię jednak powiedzieć, czy to osłona od "kompletu" z bakiem. Zastanawiam się, czy jest możliwe wytworzenie się takiego podciśnienia w zbiorniku, że aż go zasysa do środka??
Pozdrawiam
Kamil 75
Samurai 1,3 69PS, red 1000, 235/75/15 Simex, T-max 8500
www.fascynaci4x4.pl

punix
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 25, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: 1,3 na wtrysku dławi się po gwałtownym dodaniu gazu

Post autor: punix » śr lut 16, 2011 7:04 pm

Jak najbardziej możliwe. Może objawiać się utrudnionym odkręcaniem korka wlewu po przejechaniu 15-20l, oraz odgłosem zasysanego powietrza po odkręceniu 8)
'95 Samurai 1,3
235/75r15

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości