Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
okino

- Posty: 576
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
- Lokalizacja: gdzieś koło Żywca
Post
autor: okino » pt lut 19, 2010 4:44 pm
szuwarek pisze:Panowie z kryminałem to nie przesadzajcie , autko lata tylko po drogach leśnych wiec zabić mogłem ewentualnie zająca , dystanse zakupione na allegro
http://allegro.pl/item926121544_dystans ... _4szt.html właśnie takie , więc raczej są solidne. Że koło odpadło to oczywiście moje niedopatrzenie i pośpiech , ale tak już jest , młody narwany itp.
szuwarek nie przeginaj ... prosze Cie nie przeginaj

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pt lut 19, 2010 11:10 pm
wyraźnie Ci napisałem, że jakby to odpadłe koło zrobiło komuś krzywdę na drodze to byś się prokuratorowi tłumaczył a dochodzeniówka / biegły więcej jak 5 minut by się nie napracowali.. bo przyczyną by nie była wada materiału / zużycie tylko rażąca głupota.. bądź tego świadom i na przyszłość przemyśl 3 razy każdą ingerencję w układ jezdny / kierowniczy / hamulcowy..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
darosam
- jestem tu nowy...

- Posty: 1
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:03 pm
Post
autor: darosam » wt cze 15, 2010 4:35 pm
Witam
Mam opony kopia Simex 225/75/R15 felgi kółka co najprościej zrobić by pasowały do orginalnego SJ 410 z 84 r
-
zawo
- jestem tu nowy...

- Posty: 77
- Rejestracja: ndz lut 07, 2010 7:13 pm
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: zawo » pn cze 21, 2010 7:51 pm
darosam pisze:Witam
Mam opony kopia Simex 225/75/R15 felgi kółka co najprościej zrobić by pasowały do orginalnego SJ 410 z 84 r
Wydaje mi się że wchodzą bez niczego, ale najłatwiej podciąć i już a jak juz nie chcesz "kaleczyć" to na wieszakach podnieś.
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » pn cze 21, 2010 8:52 pm
Wydaje mi się, że przód będzie ocierał przy skręcie. Jak tak to podnieś go na wieszakach - najłatwiej

4x4 Tczew
-
zacho
-

- Posty: 186
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: zacho » czw lip 01, 2010 9:07 am
Mam opony 225/70 i felgi 15 przy mocnym skrecie (blisko maksa) opona ociera o resor
felga jest orginalna (nieodwrocona)
http://www.allegro.pl/item1093209923_dy ... y_uaz.html
Czy taki dystans wystarczy i jak ewentualnie to sprawdzic ?
Suzuki Samurai ofcourse

-
yoger
-

- Posty: 272
- Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: yoger » czw lip 01, 2010 9:17 am
Sprawdź jak bardzo opona zachodzi na resor, 5mm może być mało, na twoim miejscu odwróciłbym felgi poprostu.
No to od początku
-
corny

- Posty: 445
- Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
- Lokalizacja: Jędrzejów
Post
autor: corny » pt lip 02, 2010 8:34 am
w moi przypadku odwrócenie felg a raczej ich przespawanie przy tym rozmiarze nie dało rady ..oczywiście na przodzie tył wchodzi bez stresu .... podejrzewam ze dopiero wieszak + lift budy da wskazany efekt bo po samych wieszakach będzie cięło oponę po rancie budy
-
zacho
-

- Posty: 186
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: zacho » pt lip 02, 2010 9:20 am
corny pisze:w moi przypadku odwrócenie felg a raczej ich przespawanie przy tym rozmiarze nie dało rady ..oczywiście na przodzie tył wchodzi bez stresu .... podejrzewam ze dopiero wieszak + lift budy da wskazany efekt bo po samych wieszakach będzie cięło oponę po rancie budy
Mam wycięte nadkola i kola spokojnie dają rade i nie ocierają o bude ani o zderzaki. Tylko przy dużym skręcie kolo trze o resor.
Suzuki Samurai ofcourse

-
miras7
-

- Posty: 284
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 10:19 pm
Post
autor: miras7 » sob lip 17, 2010 5:45 pm
Ja mam 225/80R15, więc trochę wyższe. Efekt ten sam - trą o resory ( z przodu). Dorobiłem ostatnio dystanse aluminiowe 6mm ( taki miałem materiał) i jest o wiele lepiej. Dopiero przy pełnym skręcie i mocnym szarpnięciu coś lekko przyciera, ale usunę to przez minimalne ograniczenie skrętu. Myślę, że w Twoim przypadku 5mm powinno w zupełności wystarczyć. A ceny Allegrowe są dość przystępne jeśli chodzi o dystanse 5mm.
Isuzu Trooper 3.1 LTD '94
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » wt sie 17, 2010 11:24 am
Ja mam odwrócone trójkąty i przy zaciskach Aisin nie trzeba było dawać żadnych dystansów
Nic nie obciera zacisk nie lizany

klocki były już nowe kilka razy i jest ok
Fascynaci 4x4
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » wt sie 17, 2010 1:36 pm
qwai pisze:Ja mam odwrócone trójkąty i przy zaciskach Aisin nie trzeba było dawać żadnych dystansów
Nic nie obciera zacisk nie lizany

klocki były już nowe kilka razy i jest ok
a wentyle ci nie zawadzają minimalnie o zacisk ? czy przełożyłeś je na zew.stronę ?
Samiec
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » wt sie 17, 2010 1:47 pm
minimalnie zawadzały i niszczyły się nakręteczki ale to ni był wielki problem, gorzej jak musiałem dopompować kółka po radzie

Leżenie pod ubłoconym samochodem na stacji było wkurzające i wyglądało komicznie więc przy zmianie opon przespawałem wentyle

Fascynaci 4x4
-
waldi00
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 12:10 pm
- Lokalizacja: Włocławek
Post
autor: waldi00 » wt wrz 28, 2010 7:12 pm
Witam. Mam pytanie w sprawie dystansów do Suzuki SJ413, wąskie mosty, odsadzona 7 calowa felga, opona 235/75/15 Boger, waga koła ok. 20 kg. Czy dystans aluminiowy coś w rodzaju
http://moto.allegro.pl/dystanse-suzuki- ... 31957.html czy dystans stalowy o podobnej konstrukcji ew. dystans taki
http://moto.allegro.pl/dystanse-30mm-5x ... 68228.html jako półfabrykat do przerobienia na dystans ze szpilkami. Które z tych rozwiązań byłoby korzystniejsze pod względem wytrzymałości i bezpieczeństwa.
Proszę o konstruktywne odpowiedzi.
-
tanto

- Posty: 1994
- Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Dobra
Post
autor: tanto » pn lut 14, 2011 10:38 am
dystanse do odwracania felg 'trójkątów' - wiem że standardowo mają grubość ~5 mm, ale chciałbym dowiedzieć się dlaczego nie cieńsze?
Wczoraj przy okazji zdejmowania koła przyłożyłem je na chwilę odwrotnie i na oko wyglądało jak by bez problemu wystarczył dystans o grubości 3 mm. Niestety na dokładniejsze oględziny nie było czasu, a szkoda bo te dwa milimetry więcej gwintu na śrubach by nie zaszkodziły. Pytanie tylko czy nie ma jakichś przeciwwskazań których nie zauważyłem.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pn lut 14, 2011 1:22 pm
tanto pisze:dystanse do odwracania felg 'trójkątów' - wiem że standardowo mają grubość ~5 mm, ale chciałbym dowiedzieć się dlaczego nie cieńsze?
Wczoraj przy okazji zdejmowania koła przyłożyłem je na chwilę odwrotnie i na oko wyglądało jak by bez problemu wystarczył dystans o grubości 3 mm. Niestety na dokładniejsze oględziny nie było czasu, a szkoda bo te dwa milimetry więcej gwintu na śrubach by nie zaszkodziły. Pytanie tylko czy nie ma jakichś przeciwwskazań których nie zauważyłem.
Jak będziesz zakładać zużyte od razu o 5mm klocki, to ci żaden dystans nie będzie potrzebny

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
tanto

- Posty: 1994
- Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Dobra
Post
autor: tanto » pn lut 14, 2011 7:42 pm
Klocki to są praktycznie nówki sztuki i problemu na pierwszy rzut oka nie było widać. No nic, nie palę się do ponownego zrzucania koła żeby teraz to sprawdzać - pozostaje wierzyć na słowo

-
korzon
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: wt lip 22, 2008 8:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: korzon » śr mar 02, 2011 6:44 pm
Panowie a z jakiego materiału lepsze dystanse? Stal czy alu? Jakieś prywatne doświadczenia?
-
gruszek

- Posty: 353
- Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: gruszek » śr mar 02, 2011 8:06 pm
Alu. zdecydowanie lżejsze-mniejsze obciążenia dla łożysk.
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________
-
kociu
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 9:10 pm
- Lokalizacja: Kłobuck
Post
autor: kociu » sob mar 12, 2011 3:04 pm
Witam Panowie, założyłem do samiego z 89 roku, amorki OMe + resorki dakar i opona obciera mi o resor. Jak zaradzić temu co proponujecie

-
rybagosc
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 6:37 pm
Post
autor: rybagosc » śr mar 16, 2011 12:26 pm
zależy jakie masz felgi jak trójkąty do dystans 5mm i odwracasz felgi, jeśli inne fele to dystans większy 30mm i po sprawie
-
korzon
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: wt lip 22, 2008 8:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: korzon » śr mar 16, 2011 8:36 pm
założyłem trójkąty i dystans 5 mm z blachy ocynkowanej. Ale nakrętka na szpilce nie wkręca się do końca można z tym bezpiecznie jeździć? Czy trzeba się rozglądnąć za dłuższymi szpilkami?
-
gruszek

- Posty: 353
- Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: gruszek » śr mar 16, 2011 11:06 pm
korzon pisze:założyłem trójkąty i dystans 5 mm z blachy ocynkowanej. Ale nakrętka na szpilce nie wkręca się do końca można z tym bezpiecznie jeździć? Czy trzeba się rozglądnąć za dłuższymi szpilkami?
Wyszukiwarka nie boli

dłuższe od tylnych - matizowskie- dłuższe od matiza z przednie z samuraia.
12/1,25 radełko 12,2mm
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________
-
korzon
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: wt lip 22, 2008 8:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: korzon » śr mar 16, 2011 11:15 pm
Czyli od matiza ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości