Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: peyterek » śr kwie 06, 2011 7:41 am

Cześć
Z racji malej ilości miejsca w mojej vitarce chce ją sprzedać i kupić lub wymienić na longa. Obecnie mam 1.6 8v i silnik żyleta- może bez osiągów ale nic sie z autem nie dzieje ( tam sie nie ma co popsuć). Przeglądając oferty longów dużo jest V6 i zastanawiam sie nad tym silnikiem , miedzy innymi dlatego ze wersje z v 6 są fajnie wyposażone (jak na vitarę), a boje sie że 1.6 to już wogóle nie uciągnie longa,diesla nie chce, a benzyne bym zagazował. Do zainwestowania około 15 tyś w longa. Powiedzcie panowie szczerze jak to jest z tym silnikiem i jakie są szanse ze mnie może on pogrążyć finansowo i czy wogóle? Pytam bo zastanawiałem sie wczesniej nad fronterą, ale duzo opini znalazlem ze jak trafisz na felerne auto to i z 10 tysiecy mozna utopić na reanimacje. Dodam że zdaje sobie sprawe że zawsze trzeba sie nastawic na pakiet startowy, nawet bym był gotów wpakować i ze 2 tyś żeby mieć pewność( to nie jest tak że chce kupić auto raz zapłacić i jeździć do bólu-choć tak mam teraz z moją 1.6), zdaje sobie sprawę ze czesci będą droższe itd. Czy zdarzają sie przy tych silnikach takie sytuacje że ludzie mają jakieś nieskonczone z nimi problemy?Przyzwyczaiłem sie do nie otwierania maski w 1.6 :)
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: Wojtek_W » śr kwie 06, 2011 9:18 am

Wedlug mnie ten silnik sie ciezko gazuje. Znam co osoby co maja taki sprzet. I przy gazowaniu w obu byly problemy. Za wysokie/za niskie obroty, gasniecia, szarpanai etc..
Instalacje byly zakladane w 2 roznych miejsach w Polsce. W tym jeden, ktory gazowal nam Alfe 166 2.0 V6 turbo i dal rade, a tu walczyli chyba ze 2 miesiace. W koncu dali rade i auto jezdzi ok, ale sami szczerze przyznali,ze nie wiedza jak im sie to udalo.
Pozatym pali dosc duzo ~15 we Wrocku. Psuc sie niechce, ale nie jest raczej uzywana zgodnie z przeznaczeniem. Fajny dzwiek. Miejsca w srodku tak sobie.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: N2O » śr kwie 06, 2011 3:39 pm

Jak już chcesz 2 litry to olej V6, a szukaj rzędowej 4-ki. Znacznie lepsza, mocniejsza i mniej awaryjna.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: KonarskiS » śr kwie 06, 2011 3:52 pm

Kolega ma właśnie longa V6.
Nie jest najtanszy w eksploatacji, sekwencja gazowa 3k go kosztowała spalanie spore ale ciezka noga, lift+bodylift i duze mteki.

Auto fajne, powera ma (160 na autostradzie w 5 osob z bagazami po dach bez wiekszych problemow) a seryjna na trasie przy 130-140 paliła ok 10 gazu..

W teren to sredni pomysł.
Jako dupowoz na codzien fajniejsza i wygodniejsza znacznie od krótkiej 1.6 8v.
zj

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: kozioU » śr kwie 06, 2011 4:44 pm

N2O pisze:Jak już chcesz 2 litry to olej V6, a szukaj rzędowej 4-ki. Znacznie lepsza, mocniejsza i mniej awaryjna.
:)21
Po 1. rzędowa jest tylko w krótkiej vitarce a po 2. mocniejsza? :)9 :)21

I czemu w teren to średni pomysł?

A ogólnie to autko całkiem miłe tylko jak już trochę zużyte to potrafi sponiewierać. :)21

punix
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 25, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: punix » śr kwie 06, 2011 4:46 pm

kozioU pisze:
N2O pisze:Jak już chcesz 2 litry to olej V6, a szukaj rzędowej 4-ki. Znacznie lepsza, mocniejsza i mniej awaryjna.
:)21
Po 1. rzędowa jest tylko w krótkiej vitarce a po 2. mocniejsza? :)9 :)21

I czemu w teren to średni pomysł?
Mocniejsza może nie, ale moment ma niżej :)
'95 Samurai 1,3
235/75r15

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: kozioU » śr kwie 06, 2011 4:48 pm

Bo ma większe cylindry, no i krótka trochę lżejsza od długiej. :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: N2O » śr kwie 06, 2011 5:18 pm

Tak czy siak, jak coś się dzieje w tym silniku(a zazwyczaj się dzieje jak ktoś sprzedaje), to koszty są nieporównywalnie większe do kosztów napraw rzędowej 4-ki.
Cylindry wielkości szklanek są zdecydowanie za małe do tego samochodu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: kozioU » śr kwie 06, 2011 5:40 pm

Prawda. Ja bym chętnie wymienił na 2.5 albo nawet 2.7.
Ale 2.0 też daje radę. :)21

Awatar użytkownika
radzik071
 
 
Posty: 111
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 7:22 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: radzik071 » czw kwie 07, 2011 8:03 pm

mam 1.6 16v i znam 2.0 V6.
V6 fajnie chodzi, fajnie jeździ, chciał bym taki, ale biorąc pod uwagę koszty eksploatacyjne i bezawaryjność to zdecydowanie wygrywa 16v :)2
A i 16v tez troszkę żwawsza jest niż 8v
http://www.youtube.com/watch?v=_k45qds3MR0

Podsumowując:
Jak Cie stać to bierz 2.0 V6 :)21

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: peyterek » pt kwie 08, 2011 8:11 am

radzik071 pisze:mam 1.6 16v i znam 2.0 V6.
V6 fajnie chodzi, fajnie jeździ, chciał bym taki, ale biorąc pod uwagę koszty eksploatacyjne i bezawaryjność to zdecydowanie wygrywa 16v :)2
A i 16v tez troszkę żwawsza jest niż 8v
http://www.youtube.com/watch?v=_k45qds3MR0

Podsumowując:
Jak Cie stać to bierz 2.0 V6 :)21
Mialem ostatnio okazje jechac 1.6 16 V i faktycznie mocniejsza od 8V i nawet odczułem dużą różnice, tylko znalesc longa z 1.6 16 v w dobrym stanie to już inna bajka :)
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: cordoba_2004 » pt kwie 08, 2011 8:34 am

Poczekać rok dwa i znaleźć grand vitarę 2.0 r4
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: peyterek » pt kwie 08, 2011 10:26 am

no wlasnie sie nad takim rozwiazaniem zastanawiam
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: cordoba_2004 » pt kwie 08, 2011 10:30 am

o dziwo śledząc ceny grand vitar to benz plus gaz są tańsze niz hdi , ale to może się odwrócić.
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

himself
 
 
Posty: 906
Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: himself » sob kwie 09, 2011 11:07 am

a ja mam oba longi
16v zdecydowanie tańsza w utrzymaniu :) pali mi na małych mtekach w porywach do 14 lpg po mieście, części nie za drogie, ogólnie spoko i tez jedzie
v6 jedzie znacznie lepiej nawet na 32 calowych mtekach tylko ze lpg pali ponad 20, w każdym bądź razie droższa w utrzymaniu i części tez droższe :) przykłada wymiana cewki w 16V to kolo 100-150zł a w v6 ponad 100 bo jest ich 6 i każda ponad 200zł po zniżkach :D
rozrząd w 16v to 300zł komplet a w V6 około 2000zł itd

w każdym bądź razie v6 ma lepsza buda i mocniejsza ramę, wygodniejsza od 16v choć to pewnie rocznika sprawka bo 16 92 a v6 95
jak masz kasę to bierz v6 i spokojnie da sie ja zagazować tylko trzeba to zrobić u ludzi co się znają na temacie
p.s v6 ma szersze mosty i wahacze przez co tez znacznie lepiej wygląda i się prowadzi
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zmiana z 1.6 na 2.0 V6

Post autor: simca » sob kwie 09, 2011 12:36 pm

Moja V6 na oponach M/T BFG 32", pali 15l, na trasie przy spokojnej jeździe potrafię zejść nawet do 13l/100. Więc wszystko zależy od instalacji gazowej. Jeżeli robił ktoś kto ma o tym faktyczne pojecie a nie tylko tak mówi, to efekt będzie taki jak u mnie spalanie niskie i brak różnicy miedzy Pb a LPg, obroty nie falują i wszystko hula aż miło. Co do silnika (odpukać) jeżdżę nią 4 lata i z silnikiem nie miałem żadnych przygód. A jakoś specjalnie o niego nie dbam, tylko to co trzeba oleje filtry i wszystko gra. Może miałem szczęście, że trafiłem akurat na tak udany egzemplarz, że się nie pier....li. :)21
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość