Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Bartex » wt kwie 19, 2011 12:13 pm

Przyszła pora na luksusy i zamontowałem wspome. Po skręceniu wężowiska uruchomieniu itd poci się na śrubce mocującej wężyk do przekładni. To sie składa tylko na podkładkach miedzianych czy jest jeszcze do tego stosowane inne uszczelnienie?
Bartek

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Stachu-80 » wt kwie 19, 2011 12:51 pm

Ja jak montowałem wspomaganko to w sklepie w którym robiłem węże gość dał mi stalowe uszczelki które wewnątrz miały gumowy kołnieżyk, który trzeba było nakręcać na gwint tak były ciasno spasowane. Na razie odpukać nic nie ciecze.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Bartex » wt kwie 19, 2011 12:58 pm

Stachu-80 pisze:Ja jak montowałem wspomaganko to w sklepie w którym robiłem węże gość dał mi stalowe uszczelki które wewnątrz miały gumowy kołnieżyk, który trzeba było nakręcać na gwint tak były ciasno spasowane. Na razie odpukać nic nie ciecze.
To już jest jakis ślad. Poszukam. Dzięki :)2
Bartek

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: vandall1 » wt kwie 19, 2011 7:55 pm

Na "miedzkach"powinno uszczelnić bez problemu.Dla pewności mozna rozebrać i wyżarzyć te podkładki,albowiem z biegiem czasu "miedzki" twardnieją.Podgrzać do czerwoności i wrzucić do wody.
A moze po prostu słabo dokręcone?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Bartex » wt kwie 19, 2011 8:58 pm

vandall1 pisze:Na "miedzkach"powinno uszczelnić bez problemu.Dla pewności mozna rozebrać i wyżarzyć te podkładki,albowiem z biegiem czasu "miedzki" twardnieją.Podgrzać do czerwoności i wrzucić do wody.
A moze po prostu słabo dokręcone?
Dokręcane było dość solidnie na tyle ze z odciśniętego śladu wynika że krzywo siadła a podejrzanie cienka była więc winowajca znaleziony
Bartek

zacho
 
 
Posty: 186
Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: zacho » wt kwie 19, 2011 9:30 pm

Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.
Suzuki Samurai ofcourse :D

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » wt kwie 19, 2011 11:44 pm

Może po prostu masz sprawny układ chłodzenia?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
miodzio_1985
Posty: 353
Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: miodzio_1985 » śr kwie 20, 2011 6:39 am

Cześć - ponawiam pytanie z poprzedniej strony

Zaczęło się robić ciepło, a co za tym idzie temperatura cieczy chłodzącej zaczyna przekraczać 1/3 skali - jeżeli auto cały czas jedzie to wskaźnik przekracza nieznacznie to położenie, na którym zatrzymywał się w okresie zimowym, natomiast przy jeździe w korku dochodzi mi do położenia, w którym wskazówka jest poziomo (chyba nieznacznie więcej niż połowa zakresu) - na razie nie doszedł mi jeszcze do czerwonego pola - po dodaniu gazu i trzymaniu przez minutę - dwie silnika na 3 tyś obrotów na postoju wskazówka trzyma się na miejscu, natomiast:
- w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu zmienia się z min na powyżej max
- spod korka zbiorniczka wyrównawczego wydostają się bąbelki powietrza (EDIT: chyba miałem trochę za dużo płynu nalane i po wzroście temperatury rozszerzył się i było go odrobinę za dużo w zbiorniczku, wczoraj już nie było bąbelków ;-) )

Czy dopóki temperatura nie zacznie dochodzić do czerwonego pola nie martwić się powyższymi objawami, czy wskazuje to na konieczność wymiany pompy wody/chłodnicy?

Generalnie z chłodnicy płyn nie cieknie, a wisko wymieniłem na nowe po ostatnim rajdzie, kiedy po dłuższej jeździe na postoju na wolnych obrotach wskazówka podeszła pod czerwone pole.

I mamy update do poprzedniego posta:
W temacie sprzęgła wiskotycznego jestem kompletnie zielony - nie miałem wcześniej auta z takim wynalazkiem - chciałem się upewnić, że dobrze rozumiem sposób, w jaki działa:
Przy zimnym silniku teoretycznie wentylator nie powinien się kręcić, lub może kręcić się chwile po odpaleniu auta, natomiast po rozgrzaniu się silnika i wzroście temperatury cieczy chłodzącej wentylator zaczyna się kręcić, przy czym prędkość jego obrotów jest zależna od obrotów silnika?
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » śr kwie 20, 2011 7:15 am

co do temperatury to umyj chłodnice tak żeby powietrze swobodnie przechodziło jak nie pomoże to czekaj na dalsze objawy bulgotania z korka i rozgrzebuj silnik np uszczelka głowicy lub pęknięcie bloku/głowicy

a wisko działa na zasadzie sprzęgła ciernego na zimnym silniku przez chwile ma się dmuchać potem odpuszcza i kreci sie tak "luźno" po rozgrzaniu cieczw sprzęgle sie rozpręża i zapina wiatrak niemal na sztywno i chłodzi silnik

jeszcze wpadło mi do głowy sprawdz wtyczke czujnika temp. ten na obudowie termostatu często jest zaśniedziała i tylko wskaźnik przekłamuje
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
pziaber
 
 
Posty: 269
Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:28 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: pziaber » śr kwie 20, 2011 7:58 am

zacho pisze:Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.
U mnie tak samo, nie przejmuj się silnik ci sie nie przegrzeje :)21
tak w ogóle duzo samurai tak ma
SAMURAI

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » śr kwie 20, 2011 8:28 am

pziaber pisze:
zacho pisze:Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.
U mnie tak samo, nie przejmuj się silnik ci sie nie przegrzeje :)21
tak w ogóle duzo samurai tak ma
Zgadza się.
Ja u siebie podgiąłem delikatnie wskazówkę, żeby mieć pełniejszy zakres działania wskaźnika.
A prawdziwą temperaturę odczytuję z metromierza :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
mari
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: mari » śr kwie 20, 2011 8:43 am

Kostuch pisze:
pziaber pisze:
zacho pisze:Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.
U mnie tak samo, nie przejmuj się silnik ci sie nie przegrzeje :)21
tak w ogóle duzo samurai tak ma
Zgadza się.
Ja u siebie podgiąłem delikatnie wskazówkę, żeby mieć pełniejszy zakres działania wskaźnika.
A prawdziwą temperaturę odczytuję z metromierza :)21
Kostuch

Zdaje sie ze mamy te same metromierze - ma pytanko, jak podlaczyles czujnik temperatury plynu?? dawales ten dostarczony z metromierzem gdzies w okolice chlodnicy czy uzywales ktoregos z czujnikow plynu oryginalnych. Rozwin mysl jesli mozesz :)21

Co myslisz zeby podlaczyc dodatkowo czujnik gdzies przy windzie elektrycznej zeby sprawdzac czy w ferworze walki sie nie przegrzewa i np. jakis interswitch na desce zeby sobie zmieniac czujnik - winda albo plyn??
U 93 - Prawie oryginał :) Joanna Brodzik Edition :)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » śr kwie 20, 2011 10:17 am

mari pisze: Kostuch

Zdaje sie ze mamy te same metromierze - ma pytanko, jak podlaczyles czujnik temperatury plynu?? dawales ten dostarczony z metromierzem gdzies w okolice chlodnicy czy uzywales ktoregos z czujnikow plynu oryginalnych. Rozwin mysl jesli mozesz :)21

Co myslisz zeby podlaczyc dodatkowo czujnik gdzies przy windzie elektrycznej zeby sprawdzac czy w ferworze walki sie nie przegrzewa i np. jakis interswitch na desce zeby sobie zmieniac czujnik - winda albo plyn??
Nie widząc twojego metromierza na 100% jestem pewien, że mam zupełnie inny :)21
Swój zaprojektowałem, oprogramowałem i złożyłem własnoręcznie, a projektu jeszcze nigdzie nie udostępniałem.
Czujnik temperatury jest niezależny od standardowych (bo jest napięciowy a nie rezystancyjny). Mocowany przy termostacie od strony silnika.
W sumie mógłbym podłączyć jeszcze kilka czujników temperatury i uwzględnić to w sofcie, ale z powodu chronicznego braku czasu jakoś nie przewiduję :oops:
Dodatkowy przełącznik to takie sobie rozwiązanie. Zawsze można zapomnieć przełączyć.
U siebie zrobiłem progi alarmów - wyświetlacz przełącza się z metromierza na odczyt temperatury po przekroczeniu zadanego progu temperatury, ewentualnie przełącza się na odczyt napięcia jeżeli spadnie ono poniżej zadanego minimum. Ewentualnie przełącza się na prędkościomierz po przekroczeniu prędkości progowej.
Zamiast kilku zegarów/wyświetlaczy jest jeden, który pokazuje to, na co akurat w danym momencie należy zwrócić uwagę.

No, ale jak masz "czarną skrzynkę", to pozostaje tylko zabawa z przełącznikami :-?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

zacho
 
 
Posty: 186
Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: zacho » śr kwie 20, 2011 12:38 pm

pziaber pisze:
zacho pisze:Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.
U mnie tak samo, nie przejmuj się silnik ci sie nie przegrzeje :)21
tak w ogóle duzo samurai tak ma
A jak sprawdzić czy silnik się nie przegrzewa ?
Suzuki Samurai ofcourse :D

Awatar użytkownika
mari
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: mari » śr kwie 20, 2011 2:37 pm

mari pisze:Nie widząc twojego metromierza na 100% jestem pewien, że mam zupełnie inny
Swój zaprojektowałem, oprogramowałem i złożyłem własnoręcznie, a projektu jeszcze nigdzie nie udostępniałem.
Czujnik temperatury jest niezależny od standardowych (bo jest napięciowy a nie rezystancyjny). Mocowany przy termostacie od strony silnika.
W sumie mógłbym podłączyć jeszcze kilka czujników temperatury i uwzględnić to w sofcie, ale z powodu chronicznego braku czasu jakoś nie przewiduję
Dodatkowy przełącznik to takie sobie rozwiązanie. Zawsze można zapomnieć przełączyć.
U siebie zrobiłem progi alarmów - wyświetlacz przełącza się z metromierza na odczyt temperatury po przekroczeniu zadanego progu temperatury, ewentualnie przełącza się na odczyt napięcia jeżeli spadnie ono poniżej zadanego minimum. Ewentualnie przełącza się na prędkościomierz po przekroczeniu prędkości progowej.
Zamiast kilku zegarów/wyświetlaczy jest jeden, który pokazuje to, na co akurat w danym momencie należy zwrócić uwagę.

No, ale jak masz "czarną skrzynkę", to pozostaje tylko zabawa z przełącznikami
Hmmm - pozazdroscic tylko takiej zabawki - mnie wiec tak jak piszesz pozostaje zabawa z czarna skrzynka i przelacznikami :)16
Chyba ze zapodasz jakas produkcje masowa - Made in people’s republic of Kostuch :)21
Na koncu dziekuje za bardzo ladna odpowiedz i rozwiniecie mysli oraz gratuluje super zabawki na pokladzie :)2
U 93 - Prawie oryginał :) Joanna Brodzik Edition :)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » śr kwie 20, 2011 3:34 pm

mari pisze: Hmmm - pozazdroscic tylko takiej zabawki - mnie wiec tak jak piszesz pozostaje zabawa z czarna skrzynka i przelacznikami :)16
Chyba ze zapodasz jakas produkcje masowa - Made in people’s republic of Kostuch :)21
Na koncu dziekuje za bardzo ladna odpowiedz i rozwiniecie mysli oraz gratuluje super zabawki na pokladzie :)2
To był projekt honorowy (na zasadzie: "Co? Ja nie dam rady?" :)21 ) i w tej wersji nie przewiduję robić więcej egzemplarzy.
Jak ktoś potrafi sobie zlutować, to mogę udostępnić dokumentację free.
Koszt części do urządzenia to max 30zł.

Jak rozbuduję urządzenie o sterownik wtrysku, to może powstanie kilka sztuk więcej :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: qwai » śr kwie 20, 2011 8:14 pm

Polutować to nie problem, gorzej sofcik napisać :-)

Ja chciałem zrobić metromierz z licznika rowerowego ale pomysł nie wypalił :)3
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: szympro » czw kwie 21, 2011 1:09 am

Moze poza schematem tez soft @Kostuch udostepni :)21
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » czw kwie 21, 2011 9:39 am

qwai pisze:Polutować to nie problem, gorzej sofcik napisać :-)

Ja chciałem zrobić metromierz z licznika rowerowego ale pomysł nie wypalił :)3
Trzeba było powiedzieć, jak u mnie byłeś.
Leży w szafie zdemontowany i powinien jeszcze działać.
szympro pisze:Moze poza schematem tez soft @Kostuch udostepni :)21
Przecież napisałem, że jest też software. Co za problem wgrać wsad do procka :roll:
Chyba że chcesz kod źródłowy, żeby przerobić po swojemu? Trochę się go wstydzę, bo amatorszczyzną trąci :oops:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
piwo8
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr maja 20, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Truj-miasto

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: piwo8 » czw kwie 21, 2011 11:19 am

Czy pamięta ktoś rozmiar i gwint śrub trzymających osłonę baku w vitarze? Chodzi o te po wewnętrznej, trzymające tylko osłonę.
piwo
biała jak śnieg vitara - pa pa...
Czerwonoskóry xj 1988 - pa pa...
Toyota Hiace 4wd 2003

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Browning » czw kwie 21, 2011 12:00 pm

O ile dobrze pamiętam to jest wspólna śruba do trzymania baku i osłony... :roll: Tak czy inaczej u mnie bak przymocowany jest na jakiś nowych śrubach z castoramy + podkładki i nakrętka, poprzednich wolałem nie zakładać spowrotem... :wink:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
piwo8
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr maja 20, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Truj-miasto

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: piwo8 » czw kwie 21, 2011 1:38 pm

Browning pisze:O ile dobrze pamiętam to jest wspólna śruba do trzymania baku i osłony... :roll: Tak czy inaczej u mnie bak przymocowany jest na jakiś nowych śrubach z castoramy + podkładki i nakrętka, poprzednich wolałem nie zakładać spowrotem... :wink:
Dwie , te bliżej zderzaka faktycznie trzymają też bak. A mi zgubiła się jedna z tych bliżej przodu auta, przykręcanych bezpośrednio do ramy. A jakim magicznym sposobem włożyłeś nową nakrętkę w środek ramy i przytrzymałeś przy dokręcaniu?
piwo
biała jak śnieg vitara - pa pa...
Czerwonoskóry xj 1988 - pa pa...
Toyota Hiace 4wd 2003

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Browning » czw kwie 21, 2011 2:08 pm

W ciągu najbliższych dni będę zrzucał bak więc jak sobie przypomnę to Ci opowiem :wink: :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Didymos » czw kwie 21, 2011 3:19 pm

Ktoś się orientuje, czy w sj410 główka przedniego mostu jest jest zamienna z główką tylnego mostu?
Pomijam oczywiście dyfer, ten zostałby tylny, chodzi mi tylko o to, czy przednią da się przykręcić z tyłu.
Mam w zapasie 2 przednie i zgodnie z prawem murphy'ego zesrała się tylna :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
mari
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: mari » czw kwie 21, 2011 5:02 pm

piwo8 pisze:Czy pamięta ktoś rozmiar i gwint śrub trzymających osłonę baku w vitarze? Chodzi o te po wewnętrznej, trzymające tylko osłonę.
Najprawdopodobniej : 10x25 badz 10x20 gwint 1.25 :)21
U 93 - Prawie oryginał :) Joanna Brodzik Edition :)

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości