Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Moderator: Albert_N
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Przyszła pora na luksusy i zamontowałem wspome. Po skręceniu wężowiska uruchomieniu itd poci się na śrubce mocującej wężyk do przekładni. To sie składa tylko na podkładkach miedzianych czy jest jeszcze do tego stosowane inne uszczelnienie?
Bartek
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Ja jak montowałem wspomaganko to w sklepie w którym robiłem węże gość dał mi stalowe uszczelki które wewnątrz miały gumowy kołnieżyk, który trzeba było nakręcać na gwint tak były ciasno spasowane. Na razie odpukać nic nie ciecze.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
To już jest jakis ślad. Poszukam. DziękiStachu-80 pisze:Ja jak montowałem wspomaganko to w sklepie w którym robiłem węże gość dał mi stalowe uszczelki które wewnątrz miały gumowy kołnieżyk, który trzeba było nakręcać na gwint tak były ciasno spasowane. Na razie odpukać nic nie ciecze.

Bartek
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Na "miedzkach"powinno uszczelnić bez problemu.Dla pewności mozna rozebrać i wyżarzyć te podkładki,albowiem z biegiem czasu "miedzki" twardnieją.Podgrzać do czerwoności i wrzucić do wody.
A moze po prostu słabo dokręcone?
A moze po prostu słabo dokręcone?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Dokręcane było dość solidnie na tyle ze z odciśniętego śladu wynika że krzywo siadła a podejrzanie cienka była więc winowajca znalezionyvandall1 pisze:Na "miedzkach"powinno uszczelnić bez problemu.Dla pewności mozna rozebrać i wyżarzyć te podkładki,albowiem z biegiem czasu "miedzki" twardnieją.Podgrzać do czerwoności i wrzucić do wody.
A moze po prostu słabo dokręcone?
Bartek
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.
Suzuki Samurai ofcourse 

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Może po prostu masz sprawny układ chłodzenia?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- miodzio_1985
- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Cześć - ponawiam pytanie z poprzedniej strony
Zaczęło się robić ciepło, a co za tym idzie temperatura cieczy chłodzącej zaczyna przekraczać 1/3 skali - jeżeli auto cały czas jedzie to wskaźnik przekracza nieznacznie to położenie, na którym zatrzymywał się w okresie zimowym, natomiast przy jeździe w korku dochodzi mi do położenia, w którym wskazówka jest poziomo (chyba nieznacznie więcej niż połowa zakresu) - na razie nie doszedł mi jeszcze do czerwonego pola - po dodaniu gazu i trzymaniu przez minutę - dwie silnika na 3 tyś obrotów na postoju wskazówka trzyma się na miejscu, natomiast:
- w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu zmienia się z min na powyżej max
- spod korka zbiorniczka wyrównawczego wydostają się bąbelki powietrza (EDIT: chyba miałem trochę za dużo płynu nalane i po wzroście temperatury rozszerzył się i było go odrobinę za dużo w zbiorniczku, wczoraj już nie było bąbelków
)
Czy dopóki temperatura nie zacznie dochodzić do czerwonego pola nie martwić się powyższymi objawami, czy wskazuje to na konieczność wymiany pompy wody/chłodnicy?
Generalnie z chłodnicy płyn nie cieknie, a wisko wymieniłem na nowe po ostatnim rajdzie, kiedy po dłuższej jeździe na postoju na wolnych obrotach wskazówka podeszła pod czerwone pole.
I mamy update do poprzedniego posta:
W temacie sprzęgła wiskotycznego jestem kompletnie zielony - nie miałem wcześniej auta z takim wynalazkiem - chciałem się upewnić, że dobrze rozumiem sposób, w jaki działa:
Przy zimnym silniku teoretycznie wentylator nie powinien się kręcić, lub może kręcić się chwile po odpaleniu auta, natomiast po rozgrzaniu się silnika i wzroście temperatury cieczy chłodzącej wentylator zaczyna się kręcić, przy czym prędkość jego obrotów jest zależna od obrotów silnika?
Zaczęło się robić ciepło, a co za tym idzie temperatura cieczy chłodzącej zaczyna przekraczać 1/3 skali - jeżeli auto cały czas jedzie to wskaźnik przekracza nieznacznie to położenie, na którym zatrzymywał się w okresie zimowym, natomiast przy jeździe w korku dochodzi mi do położenia, w którym wskazówka jest poziomo (chyba nieznacznie więcej niż połowa zakresu) - na razie nie doszedł mi jeszcze do czerwonego pola - po dodaniu gazu i trzymaniu przez minutę - dwie silnika na 3 tyś obrotów na postoju wskazówka trzyma się na miejscu, natomiast:
- w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu zmienia się z min na powyżej max
- spod korka zbiorniczka wyrównawczego wydostają się bąbelki powietrza (EDIT: chyba miałem trochę za dużo płynu nalane i po wzroście temperatury rozszerzył się i było go odrobinę za dużo w zbiorniczku, wczoraj już nie było bąbelków

Czy dopóki temperatura nie zacznie dochodzić do czerwonego pola nie martwić się powyższymi objawami, czy wskazuje to na konieczność wymiany pompy wody/chłodnicy?
Generalnie z chłodnicy płyn nie cieknie, a wisko wymieniłem na nowe po ostatnim rajdzie, kiedy po dłuższej jeździe na postoju na wolnych obrotach wskazówka podeszła pod czerwone pole.
I mamy update do poprzedniego posta:
W temacie sprzęgła wiskotycznego jestem kompletnie zielony - nie miałem wcześniej auta z takim wynalazkiem - chciałem się upewnić, że dobrze rozumiem sposób, w jaki działa:
Przy zimnym silniku teoretycznie wentylator nie powinien się kręcić, lub może kręcić się chwile po odpaleniu auta, natomiast po rozgrzaniu się silnika i wzroście temperatury cieczy chłodzącej wentylator zaczyna się kręcić, przy czym prędkość jego obrotów jest zależna od obrotów silnika?
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
co do temperatury to umyj chłodnice tak żeby powietrze swobodnie przechodziło jak nie pomoże to czekaj na dalsze objawy bulgotania z korka i rozgrzebuj silnik np uszczelka głowicy lub pęknięcie bloku/głowicy
a wisko działa na zasadzie sprzęgła ciernego na zimnym silniku przez chwile ma się dmuchać potem odpuszcza i kreci sie tak "luźno" po rozgrzaniu cieczw sprzęgle sie rozpręża i zapina wiatrak niemal na sztywno i chłodzi silnik
jeszcze wpadło mi do głowy sprawdz wtyczke czujnika temp. ten na obudowie termostatu często jest zaśniedziała i tylko wskaźnik przekłamuje
a wisko działa na zasadzie sprzęgła ciernego na zimnym silniku przez chwile ma się dmuchać potem odpuszcza i kreci sie tak "luźno" po rozgrzaniu cieczw sprzęgle sie rozpręża i zapina wiatrak niemal na sztywno i chłodzi silnik
jeszcze wpadło mi do głowy sprawdz wtyczke czujnika temp. ten na obudowie termostatu często jest zaśniedziała i tylko wskaźnik przekłamuje
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
U mnie tak samo, nie przejmuj się silnik ci sie nie przegrzejezacho pisze:Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.

tak w ogóle duzo samurai tak ma
SAMURAI
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Zgadza się.pziaber pisze:U mnie tak samo, nie przejmuj się silnik ci sie nie przegrzejezacho pisze:Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.![]()
tak w ogóle duzo samurai tak ma
Ja u siebie podgiąłem delikatnie wskazówkę, żeby mieć pełniejszy zakres działania wskaźnika.
A prawdziwą temperaturę odczytuję z metromierza

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
KostuchKostuch pisze:Zgadza się.pziaber pisze:U mnie tak samo, nie przejmuj się silnik ci sie nie przegrzejezacho pisze:Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.![]()
tak w ogóle duzo samurai tak ma
Ja u siebie podgiąłem delikatnie wskazówkę, żeby mieć pełniejszy zakres działania wskaźnika.
A prawdziwą temperaturę odczytuję z metromierza
Zdaje sie ze mamy te same metromierze - ma pytanko, jak podlaczyles czujnik temperatury plynu?? dawales ten dostarczony z metromierzem gdzies w okolice chlodnicy czy uzywales ktoregos z czujnikow plynu oryginalnych. Rozwin mysl jesli mozesz

Co myslisz zeby podlaczyc dodatkowo czujnik gdzies przy windzie elektrycznej zeby sprawdzac czy w ferworze walki sie nie przegrzewa i np. jakis interswitch na desce zeby sobie zmieniac czujnik - winda albo plyn??
U 93 - Prawie oryginał
Joanna Brodzik Edition 


Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Nie widząc twojego metromierza na 100% jestem pewien, że mam zupełnie innymari pisze: Kostuch
Zdaje sie ze mamy te same metromierze - ma pytanko, jak podlaczyles czujnik temperatury plynu?? dawales ten dostarczony z metromierzem gdzies w okolice chlodnicy czy uzywales ktoregos z czujnikow plynu oryginalnych. Rozwin mysl jesli mozesz![]()
Co myslisz zeby podlaczyc dodatkowo czujnik gdzies przy windzie elektrycznej zeby sprawdzac czy w ferworze walki sie nie przegrzewa i np. jakis interswitch na desce zeby sobie zmieniac czujnik - winda albo plyn??

Swój zaprojektowałem, oprogramowałem i złożyłem własnoręcznie, a projektu jeszcze nigdzie nie udostępniałem.
Czujnik temperatury jest niezależny od standardowych (bo jest napięciowy a nie rezystancyjny). Mocowany przy termostacie od strony silnika.
W sumie mógłbym podłączyć jeszcze kilka czujników temperatury i uwzględnić to w sofcie, ale z powodu chronicznego braku czasu jakoś nie przewiduję

Dodatkowy przełącznik to takie sobie rozwiązanie. Zawsze można zapomnieć przełączyć.
U siebie zrobiłem progi alarmów - wyświetlacz przełącza się z metromierza na odczyt temperatury po przekroczeniu zadanego progu temperatury, ewentualnie przełącza się na odczyt napięcia jeżeli spadnie ono poniżej zadanego minimum. Ewentualnie przełącza się na prędkościomierz po przekroczeniu prędkości progowej.
Zamiast kilku zegarów/wyświetlaczy jest jeden, który pokazuje to, na co akurat w danym momencie należy zwrócić uwagę.
No, ale jak masz "czarną skrzynkę", to pozostaje tylko zabawa z przełącznikami

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
A jak sprawdzić czy silnik się nie przegrzewa ?pziaber pisze:U mnie tak samo, nie przejmuj się silnik ci sie nie przegrzejezacho pisze:Co może być przyczyną nie do dońca działającego wskaźnika temperatury ? Suzuka nawet po długiej i cięższej jeździe ciągle pokazuje maks 1/4. A Silnik gorący. Przeczyściłem czujnik ale nadal to samo.![]()
tak w ogóle duzo samurai tak ma
Suzuki Samurai ofcourse 

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Hmmm - pozazdroscic tylko takiej zabawki - mnie wiec tak jak piszesz pozostaje zabawa z czarna skrzynka i przelacznikamimari pisze:Nie widząc twojego metromierza na 100% jestem pewien, że mam zupełnie inny
Swój zaprojektowałem, oprogramowałem i złożyłem własnoręcznie, a projektu jeszcze nigdzie nie udostępniałem.
Czujnik temperatury jest niezależny od standardowych (bo jest napięciowy a nie rezystancyjny). Mocowany przy termostacie od strony silnika.
W sumie mógłbym podłączyć jeszcze kilka czujników temperatury i uwzględnić to w sofcie, ale z powodu chronicznego braku czasu jakoś nie przewiduję
Dodatkowy przełącznik to takie sobie rozwiązanie. Zawsze można zapomnieć przełączyć.
U siebie zrobiłem progi alarmów - wyświetlacz przełącza się z metromierza na odczyt temperatury po przekroczeniu zadanego progu temperatury, ewentualnie przełącza się na odczyt napięcia jeżeli spadnie ono poniżej zadanego minimum. Ewentualnie przełącza się na prędkościomierz po przekroczeniu prędkości progowej.
Zamiast kilku zegarów/wyświetlaczy jest jeden, który pokazuje to, na co akurat w danym momencie należy zwrócić uwagę.
No, ale jak masz "czarną skrzynkę", to pozostaje tylko zabawa z przełącznikami

Chyba ze zapodasz jakas produkcje masowa - Made in people’s republic of Kostuch

Na koncu dziekuje za bardzo ladna odpowiedz i rozwiniecie mysli oraz gratuluje super zabawki na pokladzie

U 93 - Prawie oryginał
Joanna Brodzik Edition 


Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
To był projekt honorowy (na zasadzie: "Co? Ja nie dam rady?"mari pisze: Hmmm - pozazdroscic tylko takiej zabawki - mnie wiec tak jak piszesz pozostaje zabawa z czarna skrzynka i przelacznikami![]()
Chyba ze zapodasz jakas produkcje masowa - Made in people’s republic of Kostuch![]()
Na koncu dziekuje za bardzo ladna odpowiedz i rozwiniecie mysli oraz gratuluje super zabawki na pokladzie

Jak ktoś potrafi sobie zlutować, to mogę udostępnić dokumentację free.
Koszt części do urządzenia to max 30zł.
Jak rozbuduję urządzenie o sterownik wtrysku, to może powstanie kilka sztuk więcej

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Polutować to nie problem, gorzej sofcik napisać 
Ja chciałem zrobić metromierz z licznika rowerowego ale pomysł nie wypalił

Ja chciałem zrobić metromierz z licznika rowerowego ale pomysł nie wypalił

Fascynaci 4x4
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Moze poza schematem tez soft @Kostuch udostepni 

Miejsce na Twoją reklamę.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Trzeba było powiedzieć, jak u mnie byłeś.qwai pisze:Polutować to nie problem, gorzej sofcik napisać
Ja chciałem zrobić metromierz z licznika rowerowego ale pomysł nie wypalił
Leży w szafie zdemontowany i powinien jeszcze działać.
Przecież napisałem, że jest też software. Co za problem wgrać wsad do prockaszympro pisze:Moze poza schematem tez soft @Kostuch udostepni

Chyba że chcesz kod źródłowy, żeby przerobić po swojemu? Trochę się go wstydzę, bo amatorszczyzną trąci

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Czy pamięta ktoś rozmiar i gwint śrub trzymających osłonę baku w vitarze? Chodzi o te po wewnętrznej, trzymające tylko osłonę.
piwo
biała jak śnieg vitara - pa pa...
Czerwonoskóry xj 1988 - pa pa...
Toyota Hiace 4wd 2003
biała jak śnieg vitara - pa pa...
Czerwonoskóry xj 1988 - pa pa...
Toyota Hiace 4wd 2003
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
O ile dobrze pamiętam to jest wspólna śruba do trzymania baku i osłony...
Tak czy inaczej u mnie bak przymocowany jest na jakiś nowych śrubach z castoramy + podkładki i nakrętka, poprzednich wolałem nie zakładać spowrotem... 


Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Dwie , te bliżej zderzaka faktycznie trzymają też bak. A mi zgubiła się jedna z tych bliżej przodu auta, przykręcanych bezpośrednio do ramy. A jakim magicznym sposobem włożyłeś nową nakrętkę w środek ramy i przytrzymałeś przy dokręcaniu?Browning pisze:O ile dobrze pamiętam to jest wspólna śruba do trzymania baku i osłony...Tak czy inaczej u mnie bak przymocowany jest na jakiś nowych śrubach z castoramy + podkładki i nakrętka, poprzednich wolałem nie zakładać spowrotem...
piwo
biała jak śnieg vitara - pa pa...
Czerwonoskóry xj 1988 - pa pa...
Toyota Hiace 4wd 2003
biała jak śnieg vitara - pa pa...
Czerwonoskóry xj 1988 - pa pa...
Toyota Hiace 4wd 2003
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
W ciągu najbliższych dni będę zrzucał bak więc jak sobie przypomnę to Ci opowiem



Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Ktoś się orientuje, czy w sj410 główka przedniego mostu jest jest zamienna z główką tylnego mostu?
Pomijam oczywiście dyfer, ten zostałby tylny, chodzi mi tylko o to, czy przednią da się przykręcić z tyłu.
Mam w zapasie 2 przednie i zgodnie z prawem murphy'ego zesrała się tylna
Pomijam oczywiście dyfer, ten zostałby tylny, chodzi mi tylko o to, czy przednią da się przykręcić z tyłu.
Mam w zapasie 2 przednie i zgodnie z prawem murphy'ego zesrała się tylna

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Najprawdopodobniej : 10x25 badz 10x20 gwint 1.25piwo8 pisze:Czy pamięta ktoś rozmiar i gwint śrub trzymających osłonę baku w vitarze? Chodzi o te po wewnętrznej, trzymające tylko osłonę.

U 93 - Prawie oryginał
Joanna Brodzik Edition 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości