Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: Kostuch » śr sty 19, 2011 5:04 pm

kryzys86 pisze::oops: od dupy strony bo mialem tylko godzinke czasu, a jutro zrzuce bak i zobacze czy tam nic ciekawego nie pływa.

jesli to nie bedzie pompa ani czujnik to wtedy na serio musze znalesc kogos zaufanego znajacego sie na rzeczy.

tak czy siak dziekuje za pomoc :wink:
Ale jakie ma to znaczenie, że popatrzysz na smoka i pompę?
A jak to puszcza regulator ciśnienia na przepustnicy? Narobisz się bez sensu i nic z tego nie będzie...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: kryzys86 » śr sty 19, 2011 6:00 pm

no w sumie tak. Ale chociaż sprawdzę ciśnienie podawane przez pompę.

a wspomniany regulator ciśnienia na przepustnicy to cóż to jest? omawiany wcześniej TSP?
Go big or go home

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: szympro » śr sty 19, 2011 7:44 pm

Kostuch pisze: Hmmm...
Proponuję najpierw przywitać się w odpowiednim wątku. Można wtedy liczyć na podejście 'user frindly & easy to swallow' :)21
Obrazek
:)20 :)2
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: Kostuch » czw sty 20, 2011 11:29 am

kryzys86 pisze:no w sumie tak. Ale chociaż sprawdzę ciśnienie podawane przez pompę.

a wspomniany regulator ciśnienia na przepustnicy to cóż to jest? omawiany wcześniej TSP?
Nie. To nie jest tps.
Jednak znajdź warsztat.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: kryzys86 » pt sty 21, 2011 8:37 pm

kolejkę speca elektryki samochodowej mam już zaklepaną, ale dalej samemu szukać nie zaszkodzi.

a regulator ciśnienia na przepustnicy -czy jest to tak zwany MAP sensor? jest on w samuraju przykręcony do grodzi silnikowej przy akumulatorze, ma wyjście na jeden przewód podciśnienia i 3 kabelki?
Go big or go home

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: Kostuch » pt sty 21, 2011 11:27 pm

kryzys86 pisze:kolejkę speca elektryki samochodowej mam już zaklepaną, ale dalej samemu szukać nie zaszkodzi.

a regulator ciśnienia na przepustnicy -czy jest to tak zwany MAP sensor? jest on w samuraju przykręcony do grodzi silnikowej przy akumulatorze, ma wyjście na jeden przewód podciśnienia i 3 kabelki?
Regulator ciśnienia jest czysto mechaniczny.
Znajdziesz go po rurce wracającej z paliwem do baku.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: kryzys86 » ndz sty 23, 2011 10:57 am

dzięki, teraz bez problemów go znalazłem w manualu i przy silniku.

zaworek w środku działa z bardzo duzym oporem, a paliwo leje sie i przez wężyk wracający do przepustnicy i do przewodu powrotu paliwa do baku.

W manualu jest napisane iż w przypadku wycieku paliwa z "Wycieku paliwa z wężyka, rury i złącza" wadliwy jest powyższy zawór.

Kostuch - czy byłbyś tak uprzejmy i wytłumaczył jak powinien działać ten regulator? bo jeśli dobrze rozumuje to wężyk podciśnienia powinien go otwierać gdy jest nadmiar paliwa, i puszczając je z powrotem do baku, a u mnie on stale zasysa paliwo z powrotem do przepustnicy.

http://warsztaty.samochodowka.internetd ... aw/reg.htm wedle tego opisu do rurki podcienienie nie powinno się dostawać paliwo, a w moim przypadku leje sie tam strumieniem.
Go big or go home

Awatar użytkownika
droidboo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 04, 2010 10:20 am
Lokalizacja: Wrocław/Zielona Góra

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: droidboo » ndz sty 23, 2011 8:09 pm

kryzys86 pisze:dzięki, teraz bez problemów go znalazłem w manualu i przy silniku.

zaworek w środku działa z bardzo duzym oporem, a paliwo leje sie i przez wężyk wracający do przepustnicy i do przewodu powrotu paliwa do baku.

W manualu jest napisane iż w przypadku wycieku paliwa z "Wycieku paliwa z wężyka, rury i złącza" wadliwy jest powyższy zawór.

Kostuch - czy byłbyś tak uprzejmy i wytłumaczył jak powinien działać ten regulator? bo jeśli dobrze rozumuje to wężyk podciśnienia powinien go otwierać gdy jest nadmiar paliwa, i puszczając je z powrotem do baku, a u mnie on stale zasysa paliwo z powrotem do przepustnicy.

http://warsztaty.samochodowka.internetd ... aw/reg.htm wedle tego opisu do rurki podcienienie nie powinno się dostawać paliwo, a w moim przypadku leje sie tam strumieniem.

Jeżeli przez przewód podciśnieniowy z kolektora do regulatora ciśnienia leje Ci się paliwo, to masz uszkodzony regulator.

Regulator działa tak, że ma utrzymać stałe ciśnienie (2,65 kg/cm2 w samuraiu) paliwa w stosunku do ciśnienia w kolektorze po to, aby zawsze było ono takie same. Musi się tak dziać, ponieważ komputer reguluje ilość paliwa wtryśniętego czasem otwarcia wtryskiwacza. Jak podciśnienie w kolektorze rośnie, to ciśnienie paliwa musi spaść o tą samą wartość, a ponieważ kolektor jest połączony z regulatorem, to podciśnienie uchyla delikatnie zaworek w regulatorze, póki ciśnienie nie spadnie o "delta P" :P Mam nadzieje, że zrozumiałe :)21

Swoją drogą u siebie w samuraiu też to muszę sprawdzić :)

P.S. Service manual, to potężna rzecz :)21


Teraz pytanie, czy regulator występuje jako część zamienna... ?? ??
Samurai '90 1.9 GLD - mota się.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: Kostuch » ndz sty 23, 2011 9:09 pm

kryzys86 pisze: Kostuch - czy byłbyś tak uprzejmy i wytłumaczył jak powinien działać ten regulator?
Kolega już wytłumaczył.
Nie wiem, czy da się kupić regulator osobno.
Kup używaną całą przepustnicę od jakiejś hieny - i tak będzie taniej niż za sam regulator w ASO. Pierwszy raz słyszę o takim uszkodzeniu, więc powinieneś trafić na sprawny.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: kryzys86 » czw sty 27, 2011 7:35 pm

Regulator juz wymieniony na sprawny, poprawa jest ale nieznaczna, silnik działa wreszcie równo! i sie nie dławi, ale przy ruszaniu dalej jest kiepsko choć nieco lepiej. Czy mogła by to być przyczyna przewodów zapłonowych? poprzedni właściciel mówił ze kiedyś tam były wymieniane ale czort go wie... to było ponad 2 lata temu

Tak to wszytko sprawdzone: TSP-działa, MAP sensor działa, ciśnienie paliwa nieco mniejsze niz 3 bary ale miesci sie w granicach podanych w manuału, regulator ciśnienia wymieniony na sprawny, nic nie cieknie.

A objaw jest nadal taki ze gdy chce szybko ruszyć to auto sie wyrywa, ale momentalnie go dławi. Ale przy jeździe gdy wskazówka przekroczy 2,5k obrotów to wstępuje w niego istny szatan.
Go big or go home

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: Kostuch » czw sty 27, 2011 9:20 pm

Na zimnym tak samo jak na ciepłym?
Co to znaczy, że TPS działa? Ustawiony tak jak w manualu opisano czy na oko?
Patrzyłeś jak wygląda strumień paliwa z wtryskiwacza?
Sprawdzałeś wyprzedzenie zapłonu (i czy się zmienia w funkcji obrotów)?
Podciśnieniowy otwieracz przepustnicy się nie zacina przypadkiem?

To powyższe do ogarnięcia, a na początek sprawdź sygnał z sondy lambda w momencie dławienia - będziesz wiedział czy go zalewa czy zubaża nadmiernie. Osobiście obstawiam to drugie...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: kryzys86 » pt kwie 15, 2011 7:53 am

Odgrzebie trochę temat ale na przyszłość będzie:

W moim przypadku awaria regulatora ciśnienia paliwa przy przepustnicy była odpowiedzialna za przygasanie silnika.
Ciśnienie paliwa mimo iż wynosiło niemal 3bar, silnika nie dało sie juz odpalic, wymieniłem wiec pompę paliwa i rozwiązało to problem.

Nie wiem czy rozkalibrowany był manometr którym mierzyłem ciśnienie paliwa, bo mogło sie zdążyć iż ciśnienie poprawne ale wydatek nie całkiem.

Inne czujniki podciśnienia jak i TSP zostały sprawdzone i nie wykazały wad, dla tego wreszcie zdecydowałem sie na zakup pompy.
Go big or go home

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: PITSJ413:) » ndz maja 15, 2011 7:56 pm

u mnie, podobnie jak u kolegi powyzej, wymiana pompy paliwowej rozwiazala problem. :wink:
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: Kostuch » ndz maja 15, 2011 8:36 pm

A ja niedawno wywaliłem egr i "turbodziura" jakby zanikła.

Wlot w kolektorze wygląda jakby tam grilla ktoś robił.
Ciekawe co się dzieje, jak takie syfy odrywają się od ścianek i wlatują do cylindrów... :)3
Jak ktoś ma silne nerwy, to polecam odkręcenie zaworka - dwie śrubki i będzie widać co tam jest.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: kryzys86 » czw maja 19, 2011 5:41 pm

egr to to od zawracania spalin? - jesli tak to ja to czyściłem, odkręciłem i był niemal zaklejony, dłubanie iglakiem udrozniło zawór, ale czy miało to wpływ na prace to nie wiem.

Teraz z nowa pompa wreszcie sie fajnie jeździ, z paką załadowaną 400kg złomu tez stale fajnie przyśpiesza :)21
Go big or go home

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai na monowtrysku i jazda żabką

Post autor: Kostuch » pt maja 20, 2011 8:35 am

kryzys86 pisze:egr to to od zawracania spalin? - jesli tak to ja to czyściłem, odkręciłem i był niemal zaklejony, dłubanie iglakiem udrozniło zawór, ale czy miało to wpływ na prace to nie wiem.

Teraz z nowa pompa wreszcie sie fajnie jeździ, z paką załadowaną 400kg złomu tez stale fajnie przyśpiesza :)21
Zawór jak zawór.
Megasyf jest w dalszej części kolektora ssącego :)3
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości