Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
oblesnik

- Posty: 676
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: oblesnik » ndz sie 14, 2011 6:24 pm
vandall1 pisze:.Średnica zewn tej tulei:taka jak max średn zewn poliuretanu.
Chyba ma być tak:
Średnica
wew tej tulei:taka jak max średn zewn poliuretanu.
Tak mi się wydaje.
Samurai - seria
- na serio
Pacierza i piwa nie odmawiam!
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz sie 14, 2011 7:22 pm
Uploaded with
ImageShack.us
O takie cos mi chodzi:
-niebieski:blacha
-żółty:tuleja
-czerwony:poliuratan
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz sie 14, 2011 8:09 pm
będzie tak jak vandall1 to pięknie zrenderował tokarz się już za to wziął
btw. co to mechanical czy inventor jakiś ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz sie 14, 2011 8:30 pm
wiesz-obrazek czasem lepiej wyjasnia
Oczywiście to obrazek ideowy.
Stare cadzisko-bardzo pomocne.
Marzy mi się opanowanie skanowania 3d,ale ani sprzętu,ani umiejętności
A tak sobie ostatnio luknąłem na te radiusy od LR:no cholerka ich jedyna zaletą w tym wypadku jest cena

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz sie 14, 2011 8:58 pm
no ciężkie są

, ale wiesz 100zł za sztukę i prostota przeróbki, kiedyś jak mnie najdzie to zrobię 4-linka, aktualnie zostaje przy takiej koncepcji jaką sobie założyłem na początku.
3d w autocad, nie miałem cierpliwości

w inventorze czy innym Solidzie przyjemniej się to robi.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pn sie 15, 2011 1:29 am
Taaa-też mam ciągle ksiegowego we łbie...
Przypadkiem oryginalnych silentbloków /przy moście/nie wymieniaj na poliuretany z policzkami.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » wt sie 16, 2011 8:45 pm
jutro stawiam tyl na sprezynie:D wahacze juz sa pospawane teraz tylko mocowanie sprezyn i juz prawie mozna testowac hehe
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » wt sie 16, 2011 9:25 pm
ŁeLeK jakies czarnowidztwo uprawiasz po tym "locie" Twoim hehe
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » śr sie 17, 2011 5:59 pm
mała migawka z placu boju
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr sie 17, 2011 6:45 pm
"Brak zdjęcia"ale chyba wiem o co chodzi.To dobry patent,ale najmniejsze produkowane mają chyba fi 60

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr sie 17, 2011 6:48 pm
mcs0 pisze:.....................................mała migawka z placu boju
Jakoś nie widać,zeby ktoś tam walczył

Pewnie na kawę poszli
BTW:czy dobrze widzę,ze masz klasyczne suzukowe felgi z dziurami?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » śr sie 17, 2011 6:57 pm
jeszcze mam seryjne 10 kolkowe a co? chcesz sie wymienic na jakies hard mada faka ofrołd?

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr sie 17, 2011 7:16 pm
nieeee,ale chętnie bym pożyczył jedno kółko zeby przymierzyć u siebie.Bo muszę swoje wymienić.Byłoby to mozliwe?
Chodzi mi o takie:
http://allegro.pl/suzuki-vitara-samurai ... 26453.html
Jak wiesz-też mam zmotane zawieszenie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » śr sie 17, 2011 7:26 pm
moje maja jedno kolko wiecej od tych z linka
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr sie 17, 2011 7:31 pm
Szkooda-szukam tych 9 tek

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » śr sie 17, 2011 7:40 pm
ja bym sie wymienil na trojkaty chociaz
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » czw sie 18, 2011 9:15 am
vandall1 pisze:Szkooda-szukam tych 9 tek

Ja mam Marku takie felgi !

Tylko przespawane na drugą strone

4x4 Tczew
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw sie 18, 2011 12:04 pm
vandall1 pisze:Szkooda-szukam tych 9 tek

Felgi 9 kółek to od vitary. Brzydkie są i ET na oko większe (na plus większe) niż samuraiowskie 10 kółek.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » czw sie 18, 2011 12:51 pm
Kostuch pisze:vandall1 pisze:Szkooda-szukam tych 9 tek

Felgi 9 kółek to od vitary. Brzydkie są i ET na oko większe (na plus większe) niż samuraiowskie 10 kółek.
ET napewno większe, niż Samuraiowe.
4x4 Tczew
-
punix
-

- Posty: 224
- Rejestracja: sob paź 25, 2008 6:49 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: punix » czw sie 18, 2011 4:50 pm
I to aż o 15, z tego, co kiedyś mierzyłem, to +25 kontra +10

'95 Samurai 1,3
235/75r15
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » czw sie 18, 2011 9:37 pm
tak jak pisalem tak tez uczynilem:D tzn postawilem dzisiaj woz na sprezynie i powiem szczerze ze chyba bedzie mocno bujalo

felicja + amorek pajero 1... ,mysle ze jutro wyjade na pierwsze testy w ruchu i sie okaze jak to dziala. Pewnie wyjdzie na to ze amorki z lublina trzeba bedzie zapodac

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
zuczek
-

- Posty: 109
- Rejestracja: ndz lip 10, 2005 10:14 am
- Lokalizacja: Olsztyn/Grajewo
Post
autor: zuczek » sob sie 20, 2011 1:37 pm
Witam
Temat wahaczy jest bardzo rozległym tematem i każdy konstruktor ma inną wizję. Tendencja zawieszenia przedniego mostu jest jedna, czyli wahacze pchane + panhard. Z tyłem drogi się rozchodzą i jest wiele koncepcji. Jedni robią zawieszenie na elementach własnej produkcji, a inni wykorzystują gotowe elementy zawieszenia. Przeglądając aukcje internetowe zauważyłem ciekawe rozwiązanie jakim jest zawieszenie LR Discovery I (przednie kute wahacze mocowane przy ramie na szpilkę) i tylne zawieszenie typu sierżant. Za tym rozwiązaniem przemawia zdecydowanie solidność konstrukcji (elementy kute) cena oraz dostępność nawet poszczególnych elementów ( tuleje sworzeń sierżanta czy wahacze) no i oczywiście wyższość sierżanta nad wahaczami wleczonymi + panhard.
Pytania do znawców:
1. Czy ktoś orientuje się czy sierżant dyskoteki zmieści się w środek ramy Samuraia?
2. Czy ktoś w sensowny sposób przerabiał SJ (wąskie mosty na sprężyny) bez zmiany mostów i żeby sprężyny nie były zamocowane pod ramą?
3. Czy ktoś eksperymentował z jakimś innym typem resorowania auta (np pneumatyka)?
4. Czy zamocowanie sprężyn z tylu wewnątrz ramy mocno pogarsza stabilność auta?
5. Czy ktoś weryfikował numer z wpuszczeniem (kilka cm) gniazd sprężyn w ramę oraz jak to wpłynie na jej wytrzymałość?
Pozdrawiam
SJ-413
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości