Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Moderator: Albert_N
Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Witam,
Szukam informacji na temat przeróbki przełożeń w Jimnym.
Podniosłem go i wsadziłem koła 31' na felgach et 10. Jeździ się rewelacyjnie i na reduktorze też daje radę, ale...
Trochę dla mnie za słaby.
Wiem że można:
1. zmienić reduktor na LJ lub SJ, ale czy to jest dobre rozwiązanie?
2. kupić zestaw do przezbrojenia orginalnego reduktora
3. zmienić koła zembate w mostach na wolniejsze (znalazłem na e-bayu USA ale tylko do Samiego)
No i teraz najważniejsze pytanie:
Czy mosty w Jimnym z 98 roku są bliźniacze dla Samuraja?
Chodzi mi o bebechy.
Za wszystkie rady i podpowiedzi serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam,
Szukam informacji na temat przeróbki przełożeń w Jimnym.
Podniosłem go i wsadziłem koła 31' na felgach et 10. Jeździ się rewelacyjnie i na reduktorze też daje radę, ale...
Trochę dla mnie za słaby.
Wiem że można:
1. zmienić reduktor na LJ lub SJ, ale czy to jest dobre rozwiązanie?
2. kupić zestaw do przezbrojenia orginalnego reduktora
3. zmienić koła zembate w mostach na wolniejsze (znalazłem na e-bayu USA ale tylko do Samiego)
No i teraz najważniejsze pytanie:
Czy mosty w Jimnym z 98 roku są bliźniacze dla Samuraja?
Chodzi mi o bebechy.
Za wszystkie rady i podpowiedzi serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam,
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Masz 3.9 albo 4.1 w mostach. (były też 4.3)
dużego pola do popisu w mieszaniu w mostach nie masz... bo tak naprawdę możesz zmienić na przełożenia z dezela... 3.5
Zdecydowanie powinieneś zmienić reduktor na samuraia + minimum 4.16 w środku.
ewentualnie iść dalej i zmienić przedni most na most z samuraia i wtedy możesz mieszać w mostach z przełożeniami! A do tego masz możliwość założyć mocne półośki i przeguby. (Oryginalne w jimnym nie wytrzymują simexa 195 z blokadą
)
u Dominika pytaj o takie mosty, mieli kiedyś gotowe sety do przekładki
jak miał byś już taki most z samiego to... możesz ładować: 3.5; 3.7; 3,9; 4,3; 4,6; 4,8; 5.1
oraz wszystkie warianty z za wielkiej wody
dużego pola do popisu w mieszaniu w mostach nie masz... bo tak naprawdę możesz zmienić na przełożenia z dezela... 3.5


Zdecydowanie powinieneś zmienić reduktor na samuraia + minimum 4.16 w środku.
ewentualnie iść dalej i zmienić przedni most na most z samuraia i wtedy możesz mieszać w mostach z przełożeniami! A do tego masz możliwość założyć mocne półośki i przeguby. (Oryginalne w jimnym nie wytrzymują simexa 195 z blokadą

u Dominika pytaj o takie mosty, mieli kiedyś gotowe sety do przekładki

jak miał byś już taki most z samiego to... możesz ładować: 3.5; 3.7; 3,9; 4,3; 4,6; 4,8; 5.1
oraz wszystkie warianty z za wielkiej wody

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Witam,
Wielkie dzięki za odpowiedź!
Raczej nie zmienię mostów, ale mogę popracować nad reduktorem.
Czy Twoim zdaniem, lepiej zainwestować w :
tu cyt. z archiwum alle...
Zwolnione przełożenia do Suzuki Jimny (98-05) o 25%
high 1,63:1 (w oryginale jest 1.409)
low 2,65:1 (w oryginale jest 2.123)
Jakie są plusy tego rozwiązania? :
- nie musisz robić przeróbek żeby wcisnąć reduktor z Samuraia
- nie trzeba kupować dość drogich łap do mocowania reduktora z Samuraia
- nie wycinasz nowej dziury w podłodze (lewarek z Samuraia nie do końca pasuje w miejsce reduktora Jimny)
- nie skracasz wałów (a jest taka potrzeba przy zmianie reduktora)
- nie trzeba zmieniać czujników (od prędkości i od załączania przedniego napędu - bo w Jimny to czujnik w reduktorze załącza przedni napęd)
- nie musisz kupować reduktora z Samuraia albo z SJ410 (cena tych ostatnich dzisiaj dochodzi już do 1000zł, często kupno takiego reduktora wiąże się z wymianą wszystkich łożysk)
Wydaje Ci się ze włożenie reduktora z SJ'ta jest opłacalne?
cena całego kitu (łapy, czujniki i wał) http://www.dgtuning.com/ D&G Tuning Jimny T-case conversion kit -
780Euro!!!! do tego musisz kupić reduktor i włożyć w to sporo pracy.
A i ile zwolnisz przełożenia wkładając reduktor z SJ413 albo SJ410? Nawet nie uzyskasz połowy z tego co przy tym produkcie!!
Wkładając większe koła musisz zwolnić przełożenie bo samochód na większych
biegach słabnie, a przy jeździe na reduktorze na pierwszym biegu jest już za
szybki
Montaż tych przełożeń jest dużo mniej pracochłonny niż np. zamontowanie Calmini 4.16 do reduktora SJ'ta
Kit pasuje na oryginalny łańcuch, nie potrzebujesz nic więcej - jedyne co jest zalecane to wymiana łożysk i oleju.
Produkt jest nowy!
Cena 1999 zł
Wielkie dzięki za odpowiedź!
Raczej nie zmienię mostów, ale mogę popracować nad reduktorem.
Czy Twoim zdaniem, lepiej zainwestować w :
tu cyt. z archiwum alle...
Zwolnione przełożenia do Suzuki Jimny (98-05) o 25%
high 1,63:1 (w oryginale jest 1.409)
low 2,65:1 (w oryginale jest 2.123)
Jakie są plusy tego rozwiązania? :
- nie musisz robić przeróbek żeby wcisnąć reduktor z Samuraia
- nie trzeba kupować dość drogich łap do mocowania reduktora z Samuraia
- nie wycinasz nowej dziury w podłodze (lewarek z Samuraia nie do końca pasuje w miejsce reduktora Jimny)
- nie skracasz wałów (a jest taka potrzeba przy zmianie reduktora)
- nie trzeba zmieniać czujników (od prędkości i od załączania przedniego napędu - bo w Jimny to czujnik w reduktorze załącza przedni napęd)
- nie musisz kupować reduktora z Samuraia albo z SJ410 (cena tych ostatnich dzisiaj dochodzi już do 1000zł, często kupno takiego reduktora wiąże się z wymianą wszystkich łożysk)
Wydaje Ci się ze włożenie reduktora z SJ'ta jest opłacalne?
cena całego kitu (łapy, czujniki i wał) http://www.dgtuning.com/ D&G Tuning Jimny T-case conversion kit -
780Euro!!!! do tego musisz kupić reduktor i włożyć w to sporo pracy.
A i ile zwolnisz przełożenia wkładając reduktor z SJ413 albo SJ410? Nawet nie uzyskasz połowy z tego co przy tym produkcie!!
Wkładając większe koła musisz zwolnić przełożenie bo samochód na większych
biegach słabnie, a przy jeździe na reduktorze na pierwszym biegu jest już za
szybki
Montaż tych przełożeń jest dużo mniej pracochłonny niż np. zamontowanie Calmini 4.16 do reduktora SJ'ta
Kit pasuje na oryginalny łańcuch, nie potrzebujesz nic więcej - jedyne co jest zalecane to wymiana łożysk i oleju.
Produkt jest nowy!
Cena 1999 zł
Ostatnio zmieniony pt sie 19, 2011 7:22 pm przez hunter4x4, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Przecież Ty już jesteś przekonany co chcesz założyć, więc nie wiem po co na siłę szukasz kogoś kto Cię poklepie po ramieniu i powie: "Tak, motaj reduktor jimnego, to najlepsze rozwiązanie!"
Szczególnie nie powinieneś się tego spodziewać bo to nie jest najlepsze rozwiązanie
Co do reduktora z samuraia: reduktor z 413/samuraia (cena od 300-600zł) + 4.16
a sam montaż reduktora można zrobić bez tego cudownego kitu montażowego za niespełna połowę tej kwoty.
co zyskujesz wsadzając reduktor z samuraia?
dostęp do różnych przełożeń (4.16; 4.9; 5.14; 6.4; 6.5; czy nawet 8 z hakiem...).
pozbywasz się zawodnego i słabego łańcucha w reduktorze.
masz możliwość rozbudowy reduktora o PTO
masz czym się chwalić przed kumplami w pracy i na forum
Szczególnie nie powinieneś się tego spodziewać bo to nie jest najlepsze rozwiązanie

Co do reduktora z samuraia: reduktor z 413/samuraia (cena od 300-600zł) + 4.16
a sam montaż reduktora można zrobić bez tego cudownego kitu montażowego za niespełna połowę tej kwoty.
co zyskujesz wsadzając reduktor z samuraia?
dostęp do różnych przełożeń (4.16; 4.9; 5.14; 6.4; 6.5; czy nawet 8 z hakiem...).
pozbywasz się zawodnego i słabego łańcucha w reduktorze.
masz możliwość rozbudowy reduktora o PTO
masz czym się chwalić przed kumplami w pracy i na forum

- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
To nie moja dzialka i ja sie nie znam
ale
wymienil bym mosty na gelendowe. Sa bardzo lekkie i łatwo o przelozenie 4.85.
Do dzimiego w sam ras.
ale
wymienil bym mosty na gelendowe. Sa bardzo lekkie i łatwo o przelozenie 4.85.
Do dzimiego w sam ras.
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Możesz podać masy tych mostów? Nawet w chłopski sposób - da się je nosić w jedną osobę? Suzukowe bez problemacji
Tylne półosie są odciążone?

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=23&t=13309KSikorski pisze:Możesz podać masy tych mostów? Nawet w chłopski sposób - da się je nosić w jedną osobę? Suzukowe bez problemacjiTylne półosie są odciążone?
Tylny biore sam pod pache ale przedni juz nie. W kazdym razie sa lzejsze od np. uazowych.
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=23&t=84317
Szarbia pisze:G (460) sa dosc lekkie moim zdaniem. Gabarytem do danki 44 podobne. przy tych z Y60 wygladaja jak cherubinkiLSD pisze:redzik pisze:C200 przedni patrolowy wytrzymuje 35" i jest lekki (ok 100kg), jego pieta achillesowa jest kosz 2 satelitowy, ktory pierwszy kleka, ale po zmianie na 4 salelitowy daje rade.
Toyka - może być, pod warunkiem, że faktycznie jest lżejsza od Patrola GR. Blokady do tego są.
K160 - z tego co wiem, to do c200 nie ma blokad.
Co sądzicie o G klasie lub którys z Jeepów?![]()
Do lekkiej zmotki idealne moim zdaniem jesli nie przeszkada ich nieduza szerokosc 155cm (Y60 - 160cm)
200Nm to pikus raczej dla nich.
Przelozenie 4.85 dosc popularne.
Hamulce pasuja od busa i sa dosc tanie, np. cylinderek 55zł
No i wiadomo - maja blokady.
Ale
Musisz miec tez do nich reduktor, swoja droga bardzo dobry z synchronizacja.
Waly maja wciskane krzyzaki i w razie luzow trzeba coś motac z lublinem (bede sie dowiadywal dopiero)
Tylne hamulce bebnowe no ale mozna cos pomotac od Sprintera.
Felgi niezbyt popularne, ale w sklepiku są.
Mam je na stole wiec pytaj jak by co.
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Jest tylko jeden problem - wałki atakujące w przednich mostach od G460 i G461 (czyli te najczęściej spotykane) kręcą się w odwrotną stronę jak reszta świata i nie da się ich połączyć z reduktorem samurai/jimny, jedynie od G463 się nadają.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Przeciez napisalem, ze trzeba reduktor kupic teżDidymos pisze:Jest tylko jeden problem - wałki atakujące w przednich mostach od G460 i G461 (czyli te najczęściej spotykane) kręcą się w odwrotną stronę jak reszta świata i nie da się ich połączyć z reduktorem samurai/jimny, jedynie od G463 się nadają.

- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Szarbia pisze:Przeciez napisalem, ze trzeba reduktor kupic teżDidymos pisze:Jest tylko jeden problem - wałki atakujące w przednich mostach od G460 i G461 (czyli te najczęściej spotykane) kręcą się w odwrotną stronę jak reszta świata i nie da się ich połączyć z reduktorem samurai/jimny, jedynie od G463 się nadają.
Można obrócić gruche mostu, ale to już większa rzeźba, aczkolwiek wykonalna

Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Faktycznie, z resztą jak już iść w mosty od gelendy, to chyba najprostsze rozwiązanie.Szarbia pisze:Przeciez napisalem, ze trzeba reduktor kupic też
Btw ile może ważyć taki reduktor od g? Jakiś szczególnie duży się nie wydaje

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
30kgDidymos pisze:Faktycznie, z resztą jak już iść w mosty od gelendy, to chyba najprostsze rozwiązanie.Szarbia pisze:Przeciez napisalem, ze trzeba reduktor kupic też
Btw ile może ważyć taki reduktor od g? Jakiś szczególnie duży się nie wydaje
Moim zdaniem proste motanie - są radiusy, reduktor oddzielnie, mozna jakis silnior 200km zapodac.
Wtedy to juz kład by to nie był

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Witam,
Pewnie wyjdę na ciecia, ale czy prostymi słowami możecie mi wytłumaczyć jak czytać przełożenia?
Np:
- 2.57 a 4.16
Nie kumam, ale szybko łapię ; )
Dzięki
Pewnie wyjdę na ciecia, ale czy prostymi słowami możecie mi wytłumaczyć jak czytać przełożenia?
Np:
- 2.57 a 4.16
Nie kumam, ale szybko łapię ; )
Dzięki

- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Tu pewnie chodzi o reduktor.hunter4x4 pisze:Witam,
Pewnie wyjdę na ciecia, ale czy prostymi słowami możecie mi wytłumaczyć jak czytać przełożenia?
Np:
- 2.57 a 4.16
Nie kumam, ale szybko łapię ; )
Dzięki
Przy przelozeniu 2.57
na kazdy jeden obrot walu na wejsciu do reduktora masz 2.57 obrotu walu na wyjsciu reduktora.
Przy przelozeniu 4.16
na kazdy jeden obrot walu na wejsciu do reduktora masz 4.16 obrotu walu na wyjsciu reduktora.
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
wszystko dobrze tylko odwrotnie 

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Witaj,
Wielkie dzięki za odpowiedź,
Tak chodziło o reduktor.
Czyli międzu 4.9 a 4.16 różnica jest praktycznie niezauważalna, a jest to kosmos przy 2.57 (LJ80).
Pozdrawiam.
Wielkie dzięki za odpowiedź,
Tak chodziło o reduktor.
Czyli międzu 4.9 a 4.16 różnica jest praktycznie niezauważalna, a jest to kosmos przy 2.57 (LJ80).
Pozdrawiam.
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
mało zauważalna jest między 4.9:1 a 5.14:1
a między 4.16:1 a 4.9:1 jest bardzo wyraźna różnica.
a między 4.16:1 a 4.9:1 jest bardzo wyraźna różnica.
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Witaj,
różnica między 4.9:1 a 5.14:1 = 0.24 obrotu
a między 4.16:1 a 4.9:1 = 0.74 obrotu
To oto chodzi?
Czyli 4.16 daje mi równo pół obrotu na wyjściu więcej.
Dobrze?
różnica między 4.9:1 a 5.14:1 = 0.24 obrotu
a między 4.16:1 a 4.9:1 = 0.74 obrotu
To oto chodzi?
Czyli 4.16 daje mi równo pół obrotu na wyjściu więcej.
Dobrze?
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Czyli 4.16 daje mi równo pół obrotu na wyjściu więcej.
W tym porównaniu, jak wyżej.
W tym porównaniu, jak wyżej.
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
ale czy warto wydawać na mosty z geli z reduktorem i wałami 6-9 tysi??
lepiej zmotać mosty z samiego i po zabawie w cenie 3 krotnie niższej, do jimniaka starczą w zupełności
lepiej zmotać mosty z samiego i po zabawie w cenie 3 krotnie niższej, do jimniaka starczą w zupełności

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
oczywiście, że nie warto 

- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Salata123 pisze:wszystko dobrze tylko odwrotnie

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Witam,
Czy dużym ryzykiem jest kupowanie reduktora przez internet?
Chodzi mi o to, czy np. kupując reduktor ,,złom'' więcej wydam na reanimację.
Jest taki jeden na alledrogo.
I teraz drugie pytanie:
Trzeba będzie dopasować długość wałów, jedne przyciąć inne przedłużyć.
Czy lepiej przerabiać oryginalne czy szukać i dopasowywać zamienniki od innych aut?
Pozdrawiam
Czy dużym ryzykiem jest kupowanie reduktora przez internet?
Chodzi mi o to, czy np. kupując reduktor ,,złom'' więcej wydam na reanimację.
Jest taki jeden na alledrogo.
I teraz drugie pytanie:
Trzeba będzie dopasować długość wałów, jedne przyciąć inne przedłużyć.
Czy lepiej przerabiać oryginalne czy szukać i dopasowywać zamienniki od innych aut?
Pozdrawiam
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Skrócenie/przedłużenie wału to nie są kosmiczne pieniądze, a przynajmniej porządnie jest...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98
Nic nie szukać! przerobić oryginalne.hunter4x4 pisze:Witam,
Czy dużym ryzykiem jest kupowanie reduktora przez internet?
Chodzi mi o to, czy np. kupując reduktor ,,złom'' więcej wydam na reanimację.
Jest taki jeden na alledrogo.
I teraz drugie pytanie:
Trzeba będzie dopasować długość wałów, jedne przyciąć inne przedłużyć.
Czy lepiej przerabiać oryginalne czy szukać i dopasowywać zamienniki od innych aut?
Pozdrawiam
Reduktor jaki byś nie kupił i tak bez rozbiórki nie zobaczysz jaki jest w środku. Musi być bardzo mocno rozwalony żeby było coś widać/czuć macając go zewnętrznie.
A I tak większość rzeczy wkładasz nowych więc i te 300 czy 400zł na łożyska nowe też nie będziesz skąpił... mam nadzieję

więc jaki by nie był - przygotuj kilka stów na jego regeneracje.
ps. nie da się go oblecieć po taniości silikonem żeby dobrze było

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości