Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

hunter4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 16, 2011 6:53 pm

Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: hunter4x4 » wt sie 16, 2011 7:30 pm

Witam,
Szukam informacji na temat przeróbki przełożeń w Jimnym.
Podniosłem go i wsadziłem koła 31' na felgach et 10. Jeździ się rewelacyjnie i na reduktorze też daje radę, ale...
Trochę dla mnie za słaby.
Wiem że można:
1. zmienić reduktor na LJ lub SJ, ale czy to jest dobre rozwiązanie?
2. kupić zestaw do przezbrojenia orginalnego reduktora
3. zmienić koła zembate w mostach na wolniejsze (znalazłem na e-bayu USA ale tylko do Samiego)

No i teraz najważniejsze pytanie:
Czy mosty w Jimnym z 98 roku są bliźniacze dla Samuraja?
Chodzi mi o bebechy.
Za wszystkie rady i podpowiedzi serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Salata123 » wt sie 16, 2011 8:05 pm

Masz 3.9 albo 4.1 w mostach. (były też 4.3)

dużego pola do popisu w mieszaniu w mostach nie masz... bo tak naprawdę możesz zmienić na przełożenia z dezela... 3.5 :)21 :)3


Zdecydowanie powinieneś zmienić reduktor na samuraia + minimum 4.16 w środku.

ewentualnie iść dalej i zmienić przedni most na most z samuraia i wtedy możesz mieszać w mostach z przełożeniami! A do tego masz możliwość założyć mocne półośki i przeguby. (Oryginalne w jimnym nie wytrzymują simexa 195 z blokadą :( )

u Dominika pytaj o takie mosty, mieli kiedyś gotowe sety do przekładki :)2

jak miał byś już taki most z samiego to... możesz ładować: 3.5; 3.7; 3,9; 4,3; 4,6; 4,8; 5.1

oraz wszystkie warianty z za wielkiej wody :)2
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

hunter4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 16, 2011 6:53 pm

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: hunter4x4 » pt sie 19, 2011 8:55 am

Witam,
Wielkie dzięki za odpowiedź!
Raczej nie zmienię mostów, ale mogę popracować nad reduktorem.
Czy Twoim zdaniem, lepiej zainwestować w :
tu cyt. z archiwum alle...

Zwolnione przełożenia do Suzuki Jimny (98-05) o 25%
high 1,63:1 (w oryginale jest 1.409)
low 2,65:1 (w oryginale jest 2.123)

Jakie są plusy tego rozwiązania? :
- nie musisz robić przeróbek żeby wcisnąć reduktor z Samuraia
- nie trzeba kupować dość drogich łap do mocowania reduktora z Samuraia
- nie wycinasz nowej dziury w podłodze (lewarek z Samuraia nie do końca pasuje w miejsce reduktora Jimny)
- nie skracasz wałów (a jest taka potrzeba przy zmianie reduktora)
- nie trzeba zmieniać czujników (od prędkości i od załączania przedniego napędu - bo w Jimny to czujnik w reduktorze załącza przedni napęd)
- nie musisz kupować reduktora z Samuraia albo z SJ410 (cena tych ostatnich dzisiaj dochodzi już do 1000zł, często kupno takiego reduktora wiąże się z wymianą wszystkich łożysk)

Wydaje Ci się ze włożenie reduktora z SJ'ta jest opłacalne?
cena całego kitu (łapy, czujniki i wał) http://www.dgtuning.com/ D&G Tuning Jimny T-case conversion kit -
780Euro!!!! do tego musisz kupić reduktor i włożyć w to sporo pracy.

A i ile zwolnisz przełożenia wkładając reduktor z SJ413 albo SJ410? Nawet nie uzyskasz połowy z tego co przy tym produkcie!!

Wkładając większe koła musisz zwolnić przełożenie bo samochód na większych
biegach słabnie, a przy jeździe na reduktorze na pierwszym biegu jest już za
szybki

Montaż tych przełożeń jest dużo mniej pracochłonny niż np. zamontowanie Calmini 4.16 do reduktora SJ'ta
Kit pasuje na oryginalny łańcuch, nie potrzebujesz nic więcej - jedyne co jest zalecane to wymiana łożysk i oleju.


Produkt jest nowy!

Cena 1999 zł
Ostatnio zmieniony pt sie 19, 2011 7:22 pm przez hunter4x4, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Salata123 » pt sie 19, 2011 3:12 pm

Przecież Ty już jesteś przekonany co chcesz założyć, więc nie wiem po co na siłę szukasz kogoś kto Cię poklepie po ramieniu i powie: "Tak, motaj reduktor jimnego, to najlepsze rozwiązanie!"

Szczególnie nie powinieneś się tego spodziewać bo to nie jest najlepsze rozwiązanie :)21

Co do reduktora z samuraia: reduktor z 413/samuraia (cena od 300-600zł) + 4.16

a sam montaż reduktora można zrobić bez tego cudownego kitu montażowego za niespełna połowę tej kwoty.

co zyskujesz wsadzając reduktor z samuraia?

dostęp do różnych przełożeń (4.16; 4.9; 5.14; 6.4; 6.5; czy nawet 8 z hakiem...).
pozbywasz się zawodnego i słabego łańcucha w reduktorze.
masz możliwość rozbudowy reduktora o PTO
masz czym się chwalić przed kumplami w pracy i na forum :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Szarbia » pt sie 19, 2011 4:59 pm

To nie moja dzialka i ja sie nie znam
ale
wymienil bym mosty na gelendowe. Sa bardzo lekkie i łatwo o przelozenie 4.85.
Do dzimiego w sam ras.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: KSikorski » pt sie 19, 2011 8:50 pm

Możesz podać masy tych mostów? Nawet w chłopski sposób - da się je nosić w jedną osobę? Suzukowe bez problemacji :)2 Tylne półosie są odciążone?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Szarbia » sob sie 20, 2011 10:20 am

KSikorski pisze:Możesz podać masy tych mostów? Nawet w chłopski sposób - da się je nosić w jedną osobę? Suzukowe bez problemacji :)2 Tylne półosie są odciążone?
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=23&t=13309

Tylny biore sam pod pache ale przedni juz nie. W kazdym razie sa lzejsze od np. uazowych.

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=23&t=84317
Szarbia pisze:
LSD pisze:
redzik pisze:C200 przedni patrolowy wytrzymuje 35" i jest lekki (ok 100kg), jego pieta achillesowa jest kosz 2 satelitowy, ktory pierwszy kleka, ale po zmianie na 4 salelitowy daje rade.

Toyka - może być, pod warunkiem, że faktycznie jest lżejsza od Patrola GR. Blokady do tego są.

K160 - z tego co wiem, to do c200 nie ma blokad.

Co sądzicie o G klasie lub którys z Jeepów?
G (460) sa dosc lekkie moim zdaniem. Gabarytem do danki 44 podobne. przy tych z Y60 wygladaja jak cherubinki :)21
Do lekkiej zmotki idealne moim zdaniem jesli nie przeszkada ich nieduza szerokosc 155cm (Y60 - 160cm)
200Nm to pikus raczej dla nich.
Przelozenie 4.85 dosc popularne.
Hamulce pasuja od busa i sa dosc tanie, np. cylinderek 55zł
No i wiadomo - maja blokady.

Ale
Musisz miec tez do nich reduktor, swoja droga bardzo dobry z synchronizacja.
Waly maja wciskane krzyzaki i w razie luzow trzeba coś motac z lublinem (bede sie dowiadywal dopiero)
Tylne hamulce bebnowe no ale mozna cos pomotac od Sprintera.
Felgi niezbyt popularne, ale w sklepiku są.

Mam je na stole wiec pytaj jak by co.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Didymos » ndz sie 21, 2011 2:28 pm

Jest tylko jeden problem - wałki atakujące w przednich mostach od G460 i G461 (czyli te najczęściej spotykane) kręcą się w odwrotną stronę jak reszta świata i nie da się ich połączyć z reduktorem samurai/jimny, jedynie od G463 się nadają.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Szarbia » ndz sie 21, 2011 4:43 pm

Didymos pisze:Jest tylko jeden problem - wałki atakujące w przednich mostach od G460 i G461 (czyli te najczęściej spotykane) kręcą się w odwrotną stronę jak reszta świata i nie da się ich połączyć z reduktorem samurai/jimny, jedynie od G463 się nadają.
Przeciez napisalem, ze trzeba reduktor kupic też :-?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Marcel1989
 
 
Posty: 195
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Marcel1989 » pn sie 22, 2011 12:45 pm

Szarbia pisze:
Didymos pisze:Jest tylko jeden problem - wałki atakujące w przednich mostach od G460 i G461 (czyli te najczęściej spotykane) kręcą się w odwrotną stronę jak reszta świata i nie da się ich połączyć z reduktorem samurai/jimny, jedynie od G463 się nadają.
Przeciez napisalem, ze trzeba reduktor kupic też :-?


Można obrócić gruche mostu, ale to już większa rzeźba, aczkolwiek wykonalna :wink:
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Didymos » pn sie 22, 2011 9:02 pm

Szarbia pisze:Przeciez napisalem, ze trzeba reduktor kupic też :-?
Faktycznie, z resztą jak już iść w mosty od gelendy, to chyba najprostsze rozwiązanie.
Btw ile może ważyć taki reduktor od g? Jakiś szczególnie duży się nie wydaje :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Szarbia » wt sie 23, 2011 5:59 am

Didymos pisze:
Szarbia pisze:Przeciez napisalem, ze trzeba reduktor kupic też :-?
Faktycznie, z resztą jak już iść w mosty od gelendy, to chyba najprostsze rozwiązanie.
Btw ile może ważyć taki reduktor od g? Jakiś szczególnie duży się nie wydaje :roll:
30kg

Moim zdaniem proste motanie - są radiusy, reduktor oddzielnie, mozna jakis silnior 200km zapodac.
Wtedy to juz kład by to nie był :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

hunter4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 16, 2011 6:53 pm

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: hunter4x4 » ndz sie 28, 2011 8:47 pm

Witam,
Pewnie wyjdę na ciecia, ale czy prostymi słowami możecie mi wytłumaczyć jak czytać przełożenia?
Np:
- 2.57 a 4.16
Nie kumam, ale szybko łapię ; )
Dzięki :oops:

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Szarbia » pn sie 29, 2011 8:10 am

hunter4x4 pisze:Witam,
Pewnie wyjdę na ciecia, ale czy prostymi słowami możecie mi wytłumaczyć jak czytać przełożenia?
Np:
- 2.57 a 4.16
Nie kumam, ale szybko łapię ; )
Dzięki :oops:
Tu pewnie chodzi o reduktor.
Przy przelozeniu 2.57
na kazdy jeden obrot walu na wejsciu do reduktora masz 2.57 obrotu walu na wyjsciu reduktora.
Przy przelozeniu 4.16
na kazdy jeden obrot walu na wejsciu do reduktora masz 4.16 obrotu walu na wyjsciu reduktora.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Salata123 » pn sie 29, 2011 8:37 am

wszystko dobrze tylko odwrotnie :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

hunter4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 16, 2011 6:53 pm

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: hunter4x4 » pn sie 29, 2011 8:39 am

Witaj,
Wielkie dzięki za odpowiedź,
Tak chodziło o reduktor.
Czyli międzu 4.9 a 4.16 różnica jest praktycznie niezauważalna, a jest to kosmos przy 2.57 (LJ80).
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Salata123 » pn sie 29, 2011 8:43 am

mało zauważalna jest między 4.9:1 a 5.14:1

a między 4.16:1 a 4.9:1 jest bardzo wyraźna różnica.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

hunter4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 16, 2011 6:53 pm

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: hunter4x4 » pn sie 29, 2011 9:10 am

Witaj,
różnica między 4.9:1 a 5.14:1 = 0.24 obrotu
a między 4.16:1 a 4.9:1 = 0.74 obrotu

To oto chodzi?

Czyli 4.16 daje mi równo pół obrotu na wyjściu więcej.

Dobrze?

hunter4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 16, 2011 6:53 pm

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: hunter4x4 » pn sie 29, 2011 9:24 am

Czyli 4.16 daje mi równo pół obrotu na wyjściu więcej.

W tym porównaniu, jak wyżej.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: lbl78 » pn sie 29, 2011 10:06 am

ale czy warto wydawać na mosty z geli z reduktorem i wałami 6-9 tysi??
lepiej zmotać mosty z samiego i po zabawie w cenie 3 krotnie niższej, do jimniaka starczą w zupełności :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Salata123 » pn sie 29, 2011 11:14 am

oczywiście, że nie warto :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Szarbia » pn sie 29, 2011 11:59 am

Salata123 pisze:wszystko dobrze tylko odwrotnie :)21
:oops:
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

hunter4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sie 16, 2011 6:53 pm

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: hunter4x4 » wt sie 30, 2011 2:34 pm

Witam,
Czy dużym ryzykiem jest kupowanie reduktora przez internet?
Chodzi mi o to, czy np. kupując reduktor ,,złom'' więcej wydam na reanimację.
Jest taki jeden na alledrogo.

I teraz drugie pytanie:
Trzeba będzie dopasować długość wałów, jedne przyciąć inne przedłużyć.
Czy lepiej przerabiać oryginalne czy szukać i dopasowywać zamienniki od innych aut?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: KSikorski » wt sie 30, 2011 4:08 pm

Skrócenie/przedłużenie wału to nie są kosmiczne pieniądze, a przynajmniej porządnie jest...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przełożenia w Jimnym 1.3 16V rok 98

Post autor: Salata123 » wt sie 30, 2011 7:58 pm

hunter4x4 pisze:Witam,
Czy dużym ryzykiem jest kupowanie reduktora przez internet?
Chodzi mi o to, czy np. kupując reduktor ,,złom'' więcej wydam na reanimację.
Jest taki jeden na alledrogo.

I teraz drugie pytanie:
Trzeba będzie dopasować długość wałów, jedne przyciąć inne przedłużyć.
Czy lepiej przerabiać oryginalne czy szukać i dopasowywać zamienniki od innych aut?
Pozdrawiam
Nic nie szukać! przerobić oryginalne.

Reduktor jaki byś nie kupił i tak bez rozbiórki nie zobaczysz jaki jest w środku. Musi być bardzo mocno rozwalony żeby było coś widać/czuć macając go zewnętrznie.

A I tak większość rzeczy wkładasz nowych więc i te 300 czy 400zł na łożyska nowe też nie będziesz skąpił... mam nadzieję :) Bo wynika z Twoich postów, że chcesz mieć to porządnie! A nie po kosztach...

więc jaki by nie był - przygotuj kilka stów na jego regeneracje.

ps. nie da się go oblecieć po taniości silikonem żeby dobrze było :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości