16V ma 97KM
8V chyba coś trochę ponad 80KM.

Moderator: Albert_N
Przy jakich obrotach ta moc?Art_ZGL pisze:Chyba tak. Wrzucilem linka na szybko i![]()
1.6 16V 97KM(71KW)
1.6 8V 80KM(59KW)
1.6 8V 82KM(60KW) japonczyk produkowany od 1988 do 1991 albo 1992
1.6 8V gaznik nie znam danych
kostuchu nie wiem co ci chodzi po głowie ale z góry uprzedzam że 1.6 w suczy to trochu lipa o wiele lepiej robi 1.3 jimnyKostuch pisze:Przy jakich obrotach ta moc?Art_ZGL pisze:Chyba tak. Wrzucilem linka na szybko i![]()
1.6 16V 97KM(71KW)
1.6 8V 80KM(59KW)
1.6 8V 82KM(60KW) japonczyk produkowany od 1988 do 1991 albo 1992
1.6 8V gaznik nie znam danych
A moment obrotowy?
Ta pozycja 2 i 3 na twojej liście czym się różni? Osprzętem?
Po głowie chodzi mi nowy silnik, bo obecny dogorywaviperecki pisze: kostuchu nie wiem co ci chodzi po głowie ale z góry uprzedzam że 1.6 w suczy to trochu lipa o wiele lepiej robi 1.3 jimny
A remont brany był pod uwagę? Trafić w coś innego zdrowego raczej nie będzie łatwo.Kostuch pisze: Po głowie chodzi mi nowy silnik, bo obecny dogorywa![]()
Ale że co z tą wodą? Jak się nie zrobi szczelnego dolotu, to żaden silnik nie jest wodoodporny.N2O pisze:Vitarowe silniki ogólnie jakoś nie lubią wody, szczególnie 16V, a Jimnikowy 1.3 jest wodoodporny.
Podejrzewam że koszt remontu powoduje nieopłacalność takiego manewru.Bartex pisze: A remont brany był pod uwagę? Trafić w coś innego zdrowego raczej nie będzie łatwo.
Pfff...N2O pisze:Chodzi właśnie o zapłon bezrodzielaczowy, jest to największa zaleta nowszych silników.
No roboty jest sporo jak sie robi dla siebie ale po takim remoncie 100% wiadomo co się ma.Kostuch pisze: Podejrzewam że koszt remontu powoduje nieopłacalność takiego manewru.
Czasem dawca jest jeszcze w aucie i można jakoś ocenić stan.![]()
Mam całkiem dobry ...hmm chyba że kupie od Ciebie i pospawam sobie V-kęKostuch pisze:Może chcesz okazyjnie kupić fajny 1,3i "do małych poprawek"?
Kostuch pisze:Po głowie chodzi mi nowy silnik, bo obecny dogorywaviperecki pisze: kostuchu nie wiem co ci chodzi po głowie ale z góry uprzedzam że 1.6 w suczy to trochu lipa o wiele lepiej robi 1.3 jimny![]()
Samurai
70KM@6000
103Nm@3500
Jimny
80KM@6000
104Nm@4500
Vitara 8v
80KM@4500
130Nm@3000
Vitara 16v
96KM@5600
132NM@4000
Jimny to szlifierka (jak widać max momentu dużo wyżej niż w samuraiu).
W przeprawówce ma ciągnąć momentem od niskich obrotów i wydaje mi się, że vitara 8v jest tu idealna. Pewnie do ścigania bym wziął coś 16v...
Przypuszczam, że mocno się psuje charakterystykę tego silnika przez wsadzenie przy przeszczepie sprzęgła samuraia - z tego moje pytanie, o ile cięższe jest koło zamachowe vitary.
Jeszcze nie spotkałem nikogo, kto by narzekał na 1.6 w samcu. Możesz rozwinąć to stwierdzenie, że lipa?
i tak będziesz musiał rozebrać i tak więc nie rozumiem w czym problem. A na samym tyle auto też pojedzie.egonnowicz pisze:no tak ale to było by trzeba rozebrać a nie ma jakiegoś innego sposobu?
Żadne decyzje jeszcze nie podjęte.viperecki pisze:Kostuchu nie twierdze że w kazdym swapie jest tak ale po 3 sztukach w tym dwa silniki od vitki w jednym samim stwierdzam że jest słabo , po pierwsze silnik vitarowy po założeni suczego kpl sprzęgłowego traci moment właśnie w dole po drógie dziwnie sie rozkręca tzn nieliniowo idzie moc do trzech tysi jak nie zgaśnie to sukces a potem strzał mocy i rycie kołami , po trzecie przy cenie zdrowego silnika od vitki wole dołożeyć kasy i swapnąć jimika 1.3 vvti lub balerona ,po czwarte jakoś szybko zaczynały stukac panewki i tłoki a ciśnieni oleju na wolnych obrotach lubi sie żarzyć, a w naszych realiach to wolałem dać 500 zł za zdrowy silnik od suczy i w 5 godzin jechałem w teren sprawnym i w miare mocnym suczkiem (14 -14.2 sprężanie i raczej nie olejowe bo już sie od 5 miechów utrzymuje a oliwy nie ubywa ) podpowiem że fajne silniki można trafić od chłopaków targającyh auta ze Szwajcarskiej lub Austryjackiej komunalki
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości