samurai 1,9 td - pytanie

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: vetrieska » pn paź 03, 2011 10:01 pm

witam
Jako ze moj SJ dzielnie wozi teraz kolejnego wlasciciela, a u mnie na podworku stoi diesel w longu z silnikiem Peugeota mam kilka pytan do posiadaczy takowej wersji.
Glowne i podstawowe jest takie - czy on jest wolniejszy niz sj na gazniku i oponach 235/75/15 (mt w dodatku). subiektywne wrazenie jest ze tamten byl zywszy i szybszy nieco, potrafil na 2 biegu na szutrze zamiesc tylem - a ten zupelnie. Ja rozumiem ze to wykastrowany motor jest, turbo tylko po to zeby spelnial normy spalin. ponad 200 kg wiecej a 68km w sumie ale ze az tak zamulony ze jedzie max 110 po prostej drodze? niby katalogowo max. 130 ma. aha i to ze pedal gazu trzeba wcisnac do polowy zeby zaczal nabierac obrotow to jest ok? wyglada jakby linka byla luzna, ale nie jest- cieglo od pompy tak sie rusza ze w polowie skoku zaczyna zwiekszac dawke. wyglada ze nie rzezbione, moze tak specjalnie to ustawione. Plan i tak jest taki zeby zostal tylko slupek a poszedl osprzet z normalnego 1,9 td ktory ma 90 km i daje frajde z jazdy, ale na razie jestem ciekaw czy ten motorek tak chodzi jak powinien. Moze ktos ze swietokrzyskiego ma podobnego zeby porownac?
Czym jestem mile zaskoczony ( i to bardzo) to spalaniem, bylo mniej niz pol baku i przyjechalem nim 220 km :o , w tamtym tyle robilem na pelnym baku benzynki :( ... glownie dlatego szukalem diesla.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: cybul » wt paź 04, 2011 6:57 pm

Z tym momentem powinno łeb urywać. Palic tez max 7-8 Coś nię chalo. Ale myślę że to tylko kwestia regulacji. Dawka, doładowanie, wtryski, kąt wtrysku. Masz mieszek na pompie? który rok motorowni? ew turbina, ew west gate wypalony lub nieszczelny.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: Wiarus » wt paź 04, 2011 7:35 pm

Z Twoim silnikiem wszystko ok.Można turbinę trochę podkręcić.Te motorki tak mają.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: miatman » czw paź 06, 2011 9:10 am

Pompa wtryskowa w SAMURAI 1,9 td nie ma boost compensatora i rurki za pośrednictwem, której jest sterowany, dlatego nie ma dodatkowego wzbogacenia, niezbędnego do uzyskania większej mocy.

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: vetrieska » czw paź 06, 2011 8:06 pm

No wlasnie szukalem magicznej rurki z napisem "odlot" :)21 rurki ale nie znalazlem. wiec to turbo to dla dzwieku glownie :D. tym szybciej bedzie upgrade - pompa boscha i turbo z intercoolerem z peugeota. mam nadzieje tylko ze dol silnika jest przystosowany pod uturbienie takie "normalne" dodajace mocy i momentu. a jak wybuchnie trzeba bedzie caly przeszczepic i tyle. Chociaz na lapy i do skrzyni bedzie pasowal, wiec swap nie powinien byc trudny.
Dzieki za odpowiedzi
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: JAREK Ż » sob paź 08, 2011 5:43 pm

Miałem w wolnossącej 405 i bosza i Lucasa. Na boszu miał "twardszą" i głośniejszą prace. Only Lucas :)2

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: vetrieska » sob paź 08, 2011 10:33 pm

ja mam wlasnie boscha w 405 tylko ze turbo. jezdzi jak nalezy, pali jakies 7 litrow. Lucas moze byc oszczedniejszy, tak jak i w koparkach :D. kiedys perkins montowal lucasa pompy, potem zaczeli Delphi - nie dosc ze na paliwko wrazliwe to i zlopia duzo wiecej.
A moze ktos mial w czyms puga motorownie na pompie lucas, ale w turbo? ciekawe byloby porownac z boschem.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: JAREK Ż » ndz paź 09, 2011 5:24 pm

Aaaa i jeszcze bosz był bardziej czuły na jakość paliwa, zakatowałem go w 1,5 roku a Lucas latał na tej samej brei przez 3 lata i poszedł do ludzi bez śladów zużycia. :)2

Na obu pompach palił podobnie.

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: viperecki » ndz paź 09, 2011 6:28 pm

lukas ogólnie lepszy tylko to immo w elektrozaworze mnie osłabia ale lekarstwo kosztyje 45 pln
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: JAREK Ż » pn paź 10, 2011 4:46 pm

W silnikach o których prawimy niema immo :)21

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: samurai 1,9 td - pytanie

Post autor: viperecki » pn paź 10, 2011 7:23 pm

czyli prawicie o XUD9 lub XUD9A tak mnie jakos powlekło z tym immo :oops: a jeżeli piszecie o starj francuskiej gruźlicy to złego słowa o nim nie powiem bo zrobiłem takim 786000 km bwymieniając raz świece żarowe i końcówki wtrysków a latał na wszystkim od ropu z koparki przez rzepak z bidronki aż po czerwone szaleństwo i to na pompie boscha przez rok nawet uturbiony był :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość