Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » pn gru 05, 2011 6:06 pm

Problem zniknie jak się kierownicę wyprostuje.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Fredny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt gru 11, 2009 12:50 pm
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Fredny » pn gru 05, 2011 6:11 pm

ok, tak zrobie, wyprostuje kierownik i zobaczymy. Dzieki :)
SJ 413 '87

Samurai88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 11, 2011 6:04 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Samurai88 » pn gru 05, 2011 6:36 pm

Witam, koledzy mam takie pytanie, w samurai SJ413 chce zamontować wyciągarkę elektryczną (Warn M8000) z tyłu, w miejscu gdzie zazwyczaj montuje się wyciągarkę mechaniczną. Przerabiał ktoś ten temat? jakieś fotki, porady? Z góry dzięki. :)

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » pn gru 05, 2011 6:38 pm

Wyciągarkę mechaniczną zazwyczaj pakuję się przed bakiem. Więc chcesz wsadzić warna przed bak i linę puścić przez niego w technologii bluetooth?
@Adam Ż. ma zabudowaną windę w tylnym zderzaku sprytnie. Ja postawiłem na kąt zejścia, więc wyciągarkę mam zabudowaną w bagażniku.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Samurai88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 11, 2011 6:04 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Samurai88 » pn gru 05, 2011 7:04 pm

KSikorski pisze:Wyciągarkę mechaniczną zazwyczaj pakuję się przed bakiem. Więc chcesz wsadzić warna przed bak i linę puścić przez niego w technologii bluetooth?
@Adam Ż. ma zabudowaną windę w tylnym zderzaku sprytnie. Ja postawiłem na kąt zejścia, więc wyciągarkę mam zabudowaną w bagażniku.
Nie no lina miała by być poprowadzona przy ramie z lewej strony i wychodzić do przodu tak jak z wyciągarki mechanicznej, a nie do tyłu. Chodzi po prostu o to żeby nie montować wyciągarki na przodzie auta w zderzaku, gdzie wszystko waży koło 60-70 kg.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » pn gru 05, 2011 7:19 pm

Słabo widzę sięganie do sprzęgła przez placy. Chyba że zrobisz sterowanie siłownikiem pneumatycznym. Generalnie moim zdaniem rzeźba w gównie, elektryk nie lubi ciągłego zamoczenia i zabłocenia, a tak właśnie będzie gdy będzie pod autem.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Samurai88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 11, 2011 6:04 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Samurai88 » pn gru 05, 2011 8:37 pm

KSikorski pisze:Słabo widzę sięganie do sprzęgła przez placy. Chyba że zrobisz sterowanie siłownikiem pneumatycznym. Generalnie moim zdaniem rzeźba w gównie, elektryk nie lubi ciągłego zamoczenia i zabłocenia, a tak właśnie będzie gdy będzie pod autem.
No przełączanie sprzęgła wyciągarki nie jest skomplikowanym problemem, można zrobić ręczne lub właśnie za pomocą siłownika pneumatycznego. Co do zamoczenia i zabłocenia to tak samo jak z przodu czy pod autem każdą winde trzeba umyć i zakonserwować po każdym topieniu w bagnie. A Ty masz winde z przodu i z tyłu?

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: meenia » pn gru 05, 2011 9:10 pm

lukassos pisze:
meenia pisze:Chciałem ci tylko napisać, że fabryczne koło zamachowe może mieć dosyć spory rozrzut w wadze.
Mam wyjęty 1,3 z samuraia to zmierzę/zważę w tygodniu.


Ze strony Daniela: koło zamachowe Swift/Samurai/Vitara - 6kg/7,5kg/12kg

No to moje jest sporo za lekkie bo mam ze swifta, potrzebuje jeszcze srednice i grubosc kola z samuraja.


Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » pn gru 05, 2011 10:01 pm

Samurai88 pisze:A Ty masz winde z przodu i z tyłu?
Teraz już tak. Uważam że dostęp do wyciągarek montowanych skrajnie mimo wszystko jest dużo lepszy niż do takiej centralnej :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » wt gru 06, 2011 12:09 am

Witajcie, co muszę zainstalować w SJ413 przy zmianie silnika ? Obecny to 1.3 na gazniku docelowy to G16BB z Baleno.
Czy wymiana stacyjki też wchodzi w rachubę ? (immobilizer)
Może ktoś przerabiał ten temat?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » wt gru 06, 2011 12:31 am

Mastra pisze:Witajcie, co muszę zainstalować w SJ413 przy zmianie silnika ? Obecny to 1.3 na gazniku docelowy to G16BB z Baleno.
Czy wymiana stacyjki też wchodzi w rachubę ? (immobilizer)
Może ktoś przerabiał ten temat?
Ja właśnie przerabiam.
Zaprawdę ci powiadam, że zasadzek jest dużo.
Nie podam ci spisu, bo proces się toczy i cały czas coś się pojawia.

Żebyś miał jakieś pojęcie, to trzy tygodnie bawiłem się z wiązką baleno, żeby wypruć to co niepotrzebne i wymyśleć jak ją podłączyć do wiązki samuraia.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
egonnowicz
 
 
Posty: 229
Rejestracja: czw sie 21, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: świnoujście

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: egonnowicz » wt gru 06, 2011 7:57 am

ludzie co wy z tym baleno przecież ten sam silnik jest w vitarce i nie ma tylu pierdół nie potrzebnych
fuck i love mud
wyspa wolin
suzuki samuraj klatka spoa +2 cale +simex 235/70 plus 100 koni pod maską

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » wt gru 06, 2011 7:59 am

Rozumiem że włożyłeś już trzy silniki i zajmuje Ci to jedno popołudnie :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
egonnowicz
 
 
Posty: 229
Rejestracja: czw sie 21, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: świnoujście

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: egonnowicz » wt gru 06, 2011 8:12 am

w rożnych furażach się grzebało i różne swapy się robiło a vitarka ma jak dobrze pamiętam to ten sam silnik tyle że mniej elektryki ma
fuck i love mud
wyspa wolin
suzuki samuraj klatka spoa +2 cale +simex 235/70 plus 100 koni pod maską

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » wt gru 06, 2011 8:34 am

Włożenie silnika w budę i skrzynię to prawie zawsze jest najmniejszy problem. Problem to zrobić osprzęt tak żeby nie było druciarstwa.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
miodzio_1985
Posty: 353
Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: miodzio_1985 » wt gru 06, 2011 8:34 am

Fredny pisze:Po zmianie resorów z prostych na uśmiechnięte, kierownica już nie trzyma się prosto, tylko jest przekręcona w lewo - i jest to teraz jej pozycja standardowa (czyt. auto jedzie prosto). Natomiast problem pojawił się z kierunkami...zwłaszcza z prawym - zbyt szybko odbija, albo nie chce załączyć...

Czy ktoś wie, co może być przyczyną?
Rozjechana geometria zawieszenia.

Po zmianie zawieszenia wypadałoby ustawić zbieżność... kierownica sama ustawi się wtedy 'na wprost'
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: lukassos » wt gru 06, 2011 8:48 am

Napisz jak mogła sie rozjechać geometria skoro przy zmanie resorów nie ruszasz kół ani drązka pomiedzy nimi. Jedyne co się zmienia to kąt drążka od przekładni w stronę prawego koła. Przez to zmienia się odległość między mocowaniami tego drążka. Nie ma mozliwości regulacji długosci tego drążka. Przy wiekszym lifcie pojawia się problem, bo przy hamowaniu utrzymując kierownicę prosto koła będą skręcały.
Całe to zjawisko to bump steer.

Awatar użytkownika
miodzio_1985
Posty: 353
Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: miodzio_1985 » wt gru 06, 2011 8:57 am

U mnie po zmianie płaskich resorów na nowe i po wsadzeniu nowych amorów też miałem problem opisany przez Frednego - po ustawieniu zbieżności (u mnie ten poprzeczny drążek kierowniczy ma możliwość regulacji długości) kierownica wróciła do pierwotnego położenia

Poza tym on pisze o jeździe na wprost, a nie o hamowaniu - zresztą jak sam napisałeś - zmienia się odległość między mocowaniami drążka co wg mnie powoduje zmianę położenia kierownicy
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: lukassos » wt gru 06, 2011 9:24 am

Dokładnie tak jak piszesz, zmienia sie odległość ale nie zbieżność kół. Teraz też mam ten drążek regulowany. A to przy hamowaniu można zniwelować montując coś takiego: http://puresuzuki.com/pitman_arm.htm

A jak tam na rajdzie Wojtku, ja dopiero w niedzielę wyjechałem.

Awatar użytkownika
miodzio_1985
Posty: 353
Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: miodzio_1985 » wt gru 06, 2011 9:39 am

lukassos pisze:Dokładnie tak jak piszesz, zmienia sie odległość ale nie zbieżność kół. Teraz też mam ten drążek regulowany. A to przy hamowaniu można zniwelować montując coś takiego: http://puresuzuki.com/pitman_arm.htm

A jak tam na rajdzie Wojtku, ja dopiero w niedzielę wyjechałem.
PW poszło :D

No to na początku się źle wyraziłem - ale to dlatego że w takiego stwierdzenia użył mechanik który mi to robił
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » wt gru 06, 2011 10:45 am

egonnowicz pisze:ludzie co wy z tym baleno przecież ten sam silnik jest w vitarce i nie ma tylu pierdół nie potrzebnych
Sprawa jest prosta -dlaczego Baleno - tego "dziadostwa" jest dużo wiecej niż z Vitki o po co płacić za to samo 2x tyle??
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » wt gru 06, 2011 11:59 am

egonnowicz pisze:w rożnych furażach się grzebało i różne swapy się robiło a vitarka ma jak dobrze pamiętam to ten sam silnik tyle że mniej elektryki ma
Błądzisz mój synu :)21
Taki sam BLOK SILNIKA jest w vitarze 1,6 16v, grand vitarze 1,6 i baleno 1,6.
Reszta jest inna. Poza tym porównaj parametry tych silników i przyznaj się że błądzisz :wink: .
Że o cenie nie wspomnę (nie szukając zbyt długo, dałem 1200 za kompletny z osprzętem, komputerem, wiązką, pompą, itd.) :)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » wt gru 06, 2011 5:00 pm

Kostuch pisze:
Mastra pisze:Witajcie, co muszę zainstalować w SJ413 przy zmianie silnika ? Obecny to 1.3 na gazniku docelowy to G16BB z Baleno.
Czy wymiana stacyjki też wchodzi w rachubę ? (immobilizer)
Może ktoś przerabiał ten temat?
Ja właśnie przerabiam.
Zaprawdę ci powiadam, że zasadzek jest dużo.
Nie podam ci spisu, bo proces się toczy i cały czas coś się pojawia.

Żebyś miał jakieś pojęcie, to trzy tygodnie bawiłem się z wiązką baleno, żeby wypruć to co niepotrzebne i wymyśleć jak ją podłączyć do wiązki samuraia.
Przerabiasz temat 1.3 czy 1.6? Czy te silnik mają immobillizer ? Czy można go odłączyć?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » wt gru 06, 2011 6:29 pm

Mastra pisze:
Przerabiasz temat 1.3 czy 1.6? Czy te silnik mają immobillizer ? Czy można go odłączyć?
Zaszczepiam 1,6.
Z immobilizerem niestety (ale za to bez aparatu zapłonowego).
Nie znalazłem (jeszcze :)21 ) sposobu na jego wywalenie. Kwestia czasu, którego nie mam...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzus1995 » wt gru 06, 2011 6:45 pm

Też bym wywalił immo w GV. Albo założył coś, co da się sterować/wyłączać alarmem (masą).
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość