Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Moderator: Albert_N
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Problem zniknie jak się kierownicę wyprostuje.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
ok, tak zrobie, wyprostuje kierownik i zobaczymy. Dzieki 

SJ 413 '87
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Witam, koledzy mam takie pytanie, w samurai SJ413 chce zamontować wyciągarkę elektryczną (Warn M8000) z tyłu, w miejscu gdzie zazwyczaj montuje się wyciągarkę mechaniczną. Przerabiał ktoś ten temat? jakieś fotki, porady? Z góry dzięki. 

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Wyciągarkę mechaniczną zazwyczaj pakuję się przed bakiem. Więc chcesz wsadzić warna przed bak i linę puścić przez niego w technologii bluetooth?
@Adam Ż. ma zabudowaną windę w tylnym zderzaku sprytnie. Ja postawiłem na kąt zejścia, więc wyciągarkę mam zabudowaną w bagażniku.
@Adam Ż. ma zabudowaną windę w tylnym zderzaku sprytnie. Ja postawiłem na kąt zejścia, więc wyciągarkę mam zabudowaną w bagażniku.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Nie no lina miała by być poprowadzona przy ramie z lewej strony i wychodzić do przodu tak jak z wyciągarki mechanicznej, a nie do tyłu. Chodzi po prostu o to żeby nie montować wyciągarki na przodzie auta w zderzaku, gdzie wszystko waży koło 60-70 kg.KSikorski pisze:Wyciągarkę mechaniczną zazwyczaj pakuję się przed bakiem. Więc chcesz wsadzić warna przed bak i linę puścić przez niego w technologii bluetooth?
@Adam Ż. ma zabudowaną windę w tylnym zderzaku sprytnie. Ja postawiłem na kąt zejścia, więc wyciągarkę mam zabudowaną w bagażniku.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Słabo widzę sięganie do sprzęgła przez placy. Chyba że zrobisz sterowanie siłownikiem pneumatycznym. Generalnie moim zdaniem rzeźba w gównie, elektryk nie lubi ciągłego zamoczenia i zabłocenia, a tak właśnie będzie gdy będzie pod autem.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
No przełączanie sprzęgła wyciągarki nie jest skomplikowanym problemem, można zrobić ręczne lub właśnie za pomocą siłownika pneumatycznego. Co do zamoczenia i zabłocenia to tak samo jak z przodu czy pod autem każdą winde trzeba umyć i zakonserwować po każdym topieniu w bagnie. A Ty masz winde z przodu i z tyłu?KSikorski pisze:Słabo widzę sięganie do sprzęgła przez placy. Chyba że zrobisz sterowanie siłownikiem pneumatycznym. Generalnie moim zdaniem rzeźba w gównie, elektryk nie lubi ciągłego zamoczenia i zabłocenia, a tak właśnie będzie gdy będzie pod autem.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
lukassos pisze:meenia pisze:Chciałem ci tylko napisać, że fabryczne koło zamachowe może mieć dosyć spory rozrzut w wadze.
Mam wyjęty 1,3 z samuraia to zmierzę/zważę w tygodniu.
Ze strony Daniela: koło zamachowe Swift/Samurai/Vitara - 6kg/7,5kg/12kg
No to moje jest sporo za lekkie bo mam ze swifta, potrzebuje jeszcze srednice i grubosc kola z samuraja.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Teraz już tak. Uważam że dostęp do wyciągarek montowanych skrajnie mimo wszystko jest dużo lepszy niż do takiej centralnejSamurai88 pisze:A Ty masz winde z przodu i z tyłu?

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Witajcie, co muszę zainstalować w SJ413 przy zmianie silnika ? Obecny to 1.3 na gazniku docelowy to G16BB z Baleno.
Czy wymiana stacyjki też wchodzi w rachubę ? (immobilizer)
Może ktoś przerabiał ten temat?
Czy wymiana stacyjki też wchodzi w rachubę ? (immobilizer)
Może ktoś przerabiał ten temat?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
MT, Lift 2" + LR 1530
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Ja właśnie przerabiam.Mastra pisze:Witajcie, co muszę zainstalować w SJ413 przy zmianie silnika ? Obecny to 1.3 na gazniku docelowy to G16BB z Baleno.
Czy wymiana stacyjki też wchodzi w rachubę ? (immobilizer)
Może ktoś przerabiał ten temat?
Zaprawdę ci powiadam, że zasadzek jest dużo.
Nie podam ci spisu, bo proces się toczy i cały czas coś się pojawia.
Żebyś miał jakieś pojęcie, to trzy tygodnie bawiłem się z wiązką baleno, żeby wypruć to co niepotrzebne i wymyśleć jak ją podłączyć do wiązki samuraia.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- egonnowicz
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 6:28 pm
- Lokalizacja: świnoujście
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
ludzie co wy z tym baleno przecież ten sam silnik jest w vitarce i nie ma tylu pierdół nie potrzebnych
fuck i love mud
wyspa wolin
suzuki samuraj klatka spoa +2 cale +simex 235/70 plus 100 koni pod maską
wyspa wolin
suzuki samuraj klatka spoa +2 cale +simex 235/70 plus 100 koni pod maską
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Rozumiem że włożyłeś już trzy silniki i zajmuje Ci to jedno popołudnie 

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- egonnowicz
-
- Posty: 229
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 6:28 pm
- Lokalizacja: świnoujście
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
w rożnych furażach się grzebało i różne swapy się robiło a vitarka ma jak dobrze pamiętam to ten sam silnik tyle że mniej elektryki ma
fuck i love mud
wyspa wolin
suzuki samuraj klatka spoa +2 cale +simex 235/70 plus 100 koni pod maską
wyspa wolin
suzuki samuraj klatka spoa +2 cale +simex 235/70 plus 100 koni pod maską
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Włożenie silnika w budę i skrzynię to prawie zawsze jest najmniejszy problem. Problem to zrobić osprzęt tak żeby nie było druciarstwa.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- miodzio_1985
- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Rozjechana geometria zawieszenia.Fredny pisze:Po zmianie resorów z prostych na uśmiechnięte, kierownica już nie trzyma się prosto, tylko jest przekręcona w lewo - i jest to teraz jej pozycja standardowa (czyt. auto jedzie prosto). Natomiast problem pojawił się z kierunkami...zwłaszcza z prawym - zbyt szybko odbija, albo nie chce załączyć...
Czy ktoś wie, co może być przyczyną?
Po zmianie zawieszenia wypadałoby ustawić zbieżność... kierownica sama ustawi się wtedy 'na wprost'
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Napisz jak mogła sie rozjechać geometria skoro przy zmanie resorów nie ruszasz kół ani drązka pomiedzy nimi. Jedyne co się zmienia to kąt drążka od przekładni w stronę prawego koła. Przez to zmienia się odległość między mocowaniami tego drążka. Nie ma mozliwości regulacji długosci tego drążka. Przy wiekszym lifcie pojawia się problem, bo przy hamowaniu utrzymując kierownicę prosto koła będą skręcały.
Całe to zjawisko to bump steer.
Całe to zjawisko to bump steer.
- miodzio_1985
- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
U mnie po zmianie płaskich resorów na nowe i po wsadzeniu nowych amorów też miałem problem opisany przez Frednego - po ustawieniu zbieżności (u mnie ten poprzeczny drążek kierowniczy ma możliwość regulacji długości) kierownica wróciła do pierwotnego położenia
Poza tym on pisze o jeździe na wprost, a nie o hamowaniu - zresztą jak sam napisałeś - zmienia się odległość między mocowaniami drążka co wg mnie powoduje zmianę położenia kierownicy
Poza tym on pisze o jeździe na wprost, a nie o hamowaniu - zresztą jak sam napisałeś - zmienia się odległość między mocowaniami drążka co wg mnie powoduje zmianę położenia kierownicy
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Dokładnie tak jak piszesz, zmienia sie odległość ale nie zbieżność kół. Teraz też mam ten drążek regulowany. A to przy hamowaniu można zniwelować montując coś takiego: http://puresuzuki.com/pitman_arm.htm
A jak tam na rajdzie Wojtku, ja dopiero w niedzielę wyjechałem.
A jak tam na rajdzie Wojtku, ja dopiero w niedzielę wyjechałem.
- miodzio_1985
- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
PW poszłolukassos pisze:Dokładnie tak jak piszesz, zmienia sie odległość ale nie zbieżność kół. Teraz też mam ten drążek regulowany. A to przy hamowaniu można zniwelować montując coś takiego: http://puresuzuki.com/pitman_arm.htm
A jak tam na rajdzie Wojtku, ja dopiero w niedzielę wyjechałem.

No to na początku się źle wyraziłem - ale to dlatego że w takiego stwierdzenia użył mechanik który mi to robił
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Sprawa jest prosta -dlaczego Baleno - tego "dziadostwa" jest dużo wiecej niż z Vitki o po co płacić za to samo 2x tyle??egonnowicz pisze:ludzie co wy z tym baleno przecież ten sam silnik jest w vitarce i nie ma tylu pierdół nie potrzebnych
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
MT, Lift 2" + LR 1530
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Błądzisz mój synuegonnowicz pisze:w rożnych furażach się grzebało i różne swapy się robiło a vitarka ma jak dobrze pamiętam to ten sam silnik tyle że mniej elektryki ma

Taki sam BLOK SILNIKA jest w vitarze 1,6 16v, grand vitarze 1,6 i baleno 1,6.
Reszta jest inna. Poza tym porównaj parametry tych silników i przyznaj się że błądzisz

Że o cenie nie wspomnę (nie szukając zbyt długo, dałem 1200 za kompletny z osprzętem, komputerem, wiązką, pompą, itd.)

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Przerabiasz temat 1.3 czy 1.6? Czy te silnik mają immobillizer ? Czy można go odłączyć?Kostuch pisze:Ja właśnie przerabiam.Mastra pisze:Witajcie, co muszę zainstalować w SJ413 przy zmianie silnika ? Obecny to 1.3 na gazniku docelowy to G16BB z Baleno.
Czy wymiana stacyjki też wchodzi w rachubę ? (immobilizer)
Może ktoś przerabiał ten temat?
Zaprawdę ci powiadam, że zasadzek jest dużo.
Nie podam ci spisu, bo proces się toczy i cały czas coś się pojawia.
Żebyś miał jakieś pojęcie, to trzy tygodnie bawiłem się z wiązką baleno, żeby wypruć to co niepotrzebne i wymyśleć jak ją podłączyć do wiązki samuraia.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
MT, Lift 2" + LR 1530
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Zaszczepiam 1,6.Mastra pisze:
Przerabiasz temat 1.3 czy 1.6? Czy te silnik mają immobillizer ? Czy można go odłączyć?
Z immobilizerem niestety (ale za to bez aparatu zapłonowego).
Nie znalazłem (jeszcze

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Też bym wywalił immo w GV. Albo założył coś, co da się sterować/wyłączać alarmem (masą).
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość