Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 19, 2012 11:05 pm
Bartex pisze:N2O pisze:Jakie byś nie włożył, to w terenie i tak padną po tych dwóch latach.

To ja mam takie co nie pamiętam ile kosztowały bo zmieniałem je w 2006r i działają dalej

No zależy jak jeździsz i ile.
Jak zrobiłeś z 5-10tyś km, to nie dziwota że nie padły.
Woda, skoki, wyrwy w asfalcie, szybka jazda po dziurawych szutrówkach - wszystko to bardzo przyśpiesza zużycie łożysk zwrotnic.

-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » pt sty 20, 2012 8:04 am
N2O pisze:Bartex pisze:N2O pisze:Jakie byś nie włożył, to w terenie i tak padną po tych dwóch latach.

To ja mam takie co nie pamiętam ile kosztowały bo zmieniałem je w 2006r i działają dalej

No zależy jak jeździsz i ile.
Jak zrobiłeś z 5-10tyś km, to nie dziwota że nie padły.
Woda, skoki, wyrwy w asfalcie, szybka jazda po dziurawych szutrówkach - wszystko to bardzo przyśpiesza zużycie łożysk zwrotnic.

Nie drążmy tematu bo za chwile okaże się że że mało jeżdżę, nie zjeżdżam z asfaltu i do tego tylko w ładną pogodę a po za tym to nawet samochodu nie mam

Bartek
-
ostrokolowo

- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Post
autor: ostrokolowo » pt sty 20, 2012 8:18 am
Ja wsadziłem jakieś gówniane łożyska poniżej 10zł za sztukę, się zobaczy ile wytrzymają.
Woda może tak szybko do kul może nie wleci bo uszczelnienia poszły nowe. Niestety powierzchnia kul wygląda troszkę jak powierzchnia Księżyca ale mam nadzieję, że chwile wytrzymają.
Jest Vitara

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
-
Zonk
-

- Posty: 226
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: wrocław
Post
autor: Zonk » pt sty 20, 2012 10:24 am
Ja zrobiłem kiedyś doświadczenie z jednej zapodałem Timkeny a z drugiej chińczyki za 10 zł bo akurat tak mieli w hurtowni. I faktem jest to ze po 1 sezonie w chińczykach były rdzawe wżery jakby je korniki wpierdzieliły a lepsze przechodziły jeszcze jeden sezon. Tylko ze lepsze kosztowały trochę więcej niż 2x tanie wiec ponieważ auto robi prawie żadne przebiegi a za to jest dość intensywnie eksploatowane na rajdach i kilka razy w sezonie rozbierane i czyszczone to od tego czasu zapodaje najtańsze i po sezonie wymieniam.
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » pt sty 20, 2012 4:09 pm
wie ktoś coś na temat tego wozu?? jakias relacja z budowy na forum itd...

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
Tabson
-

- Posty: 139
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm
Post
autor: Tabson » pt sty 20, 2012 4:23 pm
Witam mam pytanko czy ktoś mi pomoże w kwesti rozmiaru paska klinowego Suzuki Samurai rok 1995 1,3i bo wtych sklepach można już dozstac kur... co jeden sprzedawca to lepszy fachman. A orginalny sie zmielił i nic nie mogłem odczytać. Rozmiar 10x838 Gatesa jest za krótki.
Ostatnio zmieniony pt sty 20, 2012 5:06 pm przez
Tabson, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Tabson
-

- Posty: 139
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm
Post
autor: Tabson » pt sty 20, 2012 4:39 pm
mcs0 pisze:wie ktoś coś na temat tego wozu?? jakias relacja z budowy na forum itd...

Fajny koncept na samiego

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt sty 20, 2012 10:06 pm
jak na razie nie widać nic szczególnego
zawiecha na resorze, tylko buda zmieniona lekko.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Tabson
-

- Posty: 139
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm
Post
autor: Tabson » pt sty 20, 2012 11:55 pm
Adam.Ż pisze:jak na razie nie widać nic szczególnego
zawiecha na resorze, tylko buda zmieniona lekko.
Jeżeli to możliwe proszę o wiecej fotek za projekt naprawde szacun

Robi wrażenie

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob sty 21, 2012 12:21 am
ale akurat nic więcej nie wiem niż widać po focie

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » sob sty 21, 2012 8:49 am
kiedys gdzies go widzialem prawdopodobnie na forum piratow i zapisalem foto a niedawno znalazlem to na kompie i tyle...sam nic niewiem i mam jedno foto
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » sob sty 21, 2012 9:21 am
Tabson pisze:Witam mam pytanko czy ktoś mi pomoże w kwesti rozmiaru paska klinowego Suzuki Samurai rok 1995 1,3i bo wtych sklepach można już dozstac kur... co jeden sprzedawca to lepszy fachman. A orginalny sie zmielił i nic nie mogłem odczytać. Rozmiar 10x838 Gatesa jest za krótki.
Pasek do alternatora ma rozmiar 10 x 850. Mam jeszcze oryginalną naklejkę przy chłodnicy.
-
Kwadrat
-

- Posty: 851
- Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
- Lokalizacja: Warka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kwadrat » sob sty 21, 2012 10:27 am
Tabson pisze:Adam.Ż pisze:jak na razie nie widać nic szczególnego
zawiecha na resorze, tylko buda zmieniona lekko.
Jeżeli to możliwe proszę o wiecej fotek za projekt naprawde szacun

Robi wrażenie

resory, spoa , jakaś porażka

no tyle tylko ze buda ładnie wykonana

-
Placek^

- Posty: 1594
- Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: Placek^ » sob sty 21, 2012 12:17 pm
Na poczatku lutego odbieram z komisu Jimniaka i od razu leci do lekkiej zmoty, czyli 2" na zawieszeniu i 2" body lift.
Na allegro aktualnie dostepne sa 3 takie zestawy:
Dobinsons 2290 pln
Ironman 2320 pln
Lovells 2600
Ktory wziac? Kiedys dojdzie z przodu winch, metalowego zderzaka nie planuje.
Do tego kwestia 2" body liftu - jakies propozycje sprawdzonych zestawow?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » sob sty 21, 2012 12:23 pm
Kwadrat pisze:Tabson pisze:Adam.Ż pisze:jak na razie nie widać nic szczególnego
zawiecha na resorze, tylko buda zmieniona lekko.
Jeżeli to możliwe proszę o wiecej fotek za projekt naprawde szacun

Robi wrażenie

resory, spoa , jakaś porażka

no tyle tylko ze buda ładnie wykonana

w stanach to bardzo popularna przeróbka śmigają tak po skałach i nikt nie narzeka, dobrze wykonane spoa na miękkich resorach robi lepiej niż nie jedna sprężyna.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » sob sty 21, 2012 12:32 pm
no właśnie teraz to już każdy sami na sprężynie stoi (mniej lub bardziej udanie) a zerkając na zagramaniczne fora to większość na resorze i o dziwo u nich wóz robi lepiej niż nie jeden na springu

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
Tabson
-

- Posty: 139
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm
Post
autor: Tabson » sob sty 21, 2012 1:09 pm
lukassos pisze:Tabson pisze:Witam mam pytanko czy ktoś mi pomoże w kwesti rozmiaru paska klinowego Suzuki Samurai rok 1995 1,3i bo wtych sklepach można już dozstac kur... co jeden sprzedawca to lepszy fachman. A orginalny sie zmielił i nic nie mogłem odczytać. Rozmiar 10x838 Gatesa jest za krótki.
Pasek do alternatora ma rozmiar 10 x 850. Mam jeszcze oryginalną naklejkę przy chłodnicy.
Dzieki za informacje pozdrawiam.
-
Michał4x4
-

- Posty: 1214
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Post
autor: Michał4x4 » sob sty 21, 2012 1:38 pm
Placek^ pisze:Na poczatku lutego odbieram z komisu Jimniaka i od razu leci do lekkiej zmoty, czyli 2" na zawieszeniu i 2" body lift.
Na allegro aktualnie dostepne sa 3 takie zestawy:
Dobinsons 2290 pln
Ironman 2320 pln
Lovells 2600
Ktory wziac? Kiedys dojdzie z przodu winch, metalowego zderzaka nie planuje.
Do tego kwestia 2" body liftu - jakies propozycje sprawdzonych zestawow?
Jeżdżę na sprężynach ToughDog i jest
Rozważył bym jeszcze na Twoim miejscu te zawieszenie. Mają lift +40, 60, 80mm
Dzika Koza
-
NartaDhFr
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: śr gru 30, 2009 2:52 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Post
autor: NartaDhFr » ndz sty 22, 2012 9:40 pm
Witam.
Macie jakiś sposób na to, żeby w garażowych warunkach sprawdzić czy pochwa mostu jest prosta?
Najlepiej na zdemontowanym moście.
Pozdrawiam. NartaDhFr
SJ413 '87 Long.
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz sty 22, 2012 9:53 pm
NartaDhFr pisze:Witam.
Macie jakiś sposób na to, żeby w garażowych warunkach sprawdzić czy pochwa mostu jest prosta?
Najlepiej na zdemontowanym moście.
Pozdrawiam. NartaDhFr
Trzeba sprawdzic rownoleglosc kol, bebnow czy ewentualnie koncowek pochwy. Dwie listwy, jakas tasma i nie powinno byc problemu.
sj 425 606468554
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » ndz sty 22, 2012 11:05 pm
Na przednim trzeba mieć co najmniej zwrotnice przykręcone, bo jest kąt pochylenia sworzni (chyba 9 stopni) i brak płaszczyzny odniesienia na kulach.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz sty 22, 2012 11:13 pm
poziomica laserowa wystarczy, ustawiasz most i puszczasz wiązkę przez środek.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
NartaDhFr
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: śr gru 30, 2009 2:52 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Post
autor: NartaDhFr » pn sty 23, 2012 8:26 am
meenia pisze:
Trzeba sprawdzic rownoleglosc kol, bebnow czy ewentualnie koncowek pochwy. Dwie listwy, jakas tasma i nie powinno byc problemu.
Czy koła powinny być idealnie równoległe, czy powinny mieć jakiś kąt rozwarcia?
SJ413 '87 Long.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pn sty 23, 2012 4:45 pm
NartaDhFr pisze:meenia pisze:
Trzeba sprawdzic rownoleglosc kol, bebnow czy ewentualnie koncowek pochwy. Dwie listwy, jakas tasma i nie powinno byc problemu.
Czy koła powinny być idealnie równoległe, czy powinny mieć jakiś kąt rozwarcia?
Jeden stopień negatywu - w manualu masz wszystko czarno na białym.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
NartaDhFr
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: śr gru 30, 2009 2:52 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Post
autor: NartaDhFr » pn sty 23, 2012 5:17 pm
Kostuch pisze:Jeden stopień negatywu - w manualu masz wszystko czarno na białym.
Racja, dziękuję za pomoc :]
SJ413 '87 Long.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości