Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pn mar 12, 2012 4:51 pm
slavok pisze:... kolega Leszek miał wodę w dyferku

W manualu zalecają olej, ale ja się nie znam
Mogę oddać komplet takich z odzysku (ale rokujące) za jakąś flachę

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » pn mar 12, 2012 5:15 pm
4x4 Tczew
-
suzus1995
-

- Posty: 1385
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suzus1995 » pn mar 12, 2012 7:38 pm
Podobno łożyska (również te od półosi) lubią tego typu chłodziwa

Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia

-
Mastra
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
- Lokalizacja: Wyrzysk
Post
autor: Mastra » pn mar 12, 2012 7:52 pm
Witajcie, jakiś czas temu poruszałem temat wymiany silnika w SJ 413, myślełem o silniku z baleno ?! Ale ...., przez przypadek stałem się posiadaczem silnika 1.8 z BMW wraz ze skrzynią. Wiem, że takie silniki są też montowane.
Pytanie - jakie modyfikacje są potrzebne żeby zamotować ten silnik. Głównie chodzi mi o zamocowanie skrzyni biegów i takie tam. A może gdzieś znajdę jakiś opis lub ktoś omawiał co przerabiał adaptując ten silnik do SJ-ta.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » pn mar 12, 2012 8:07 pm
opisu jak i co z tego co wiem to nie ma. trzeba przerobić trochę tunel i łapę sprzęgła od skrzynii bmw. A jaki dokładnie masz silnik ?
4x4 Tczew
-
RadziO413
-

- Posty: 282
- Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
- Lokalizacja: Opole
Post
autor: RadziO413 » pn mar 12, 2012 8:11 pm
Będzie mega dużo rzeźbienia,wydech po odwrotnej stronie i takie tam,gdzieś jest opis montażu takiego silnika ale w Viertarce.Przeglądnij forum.
Sj 413 89' [S]pecial werszyn
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » pn mar 12, 2012 8:15 pm
Panowie ta klapa z tyłu to od cinquecento?? nie mam 100% pewności i chce się upewnić
Chomik chyba się nie

za wypożyczenie foty:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
Mastra
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
- Lokalizacja: Wyrzysk
Post
autor: Mastra » pn mar 12, 2012 8:18 pm
ŁeLeK pisze:opisu jak i co z tego co wiem to nie ma. trzeba przerobić trochę tunel i łapę sprzęgła od skrzynii bmw. A jaki dokładnie masz silnik ?
Silnik z modelu E36 - M40 115 KM. Przeróbka tunelu z powodu drążka zmiany biegów czy ze względu na gabaryt skrzyni.?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
-
Mastra
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
- Lokalizacja: Wyrzysk
Post
autor: Mastra » pn mar 12, 2012 8:21 pm
RadziO413 pisze:Będzie mega dużo rzeźbienia,wydech po odwrotnej stronie i takie tam,gdzieś jest opis montażu takiego silnika ale w Viertarce.Przeglądnij forum.
Wiem, wszystko jest po złej stronie. Wydech to nie problem można jakoś przerobić. Zastanawiam się nad zamocowaniem skrzyni biegów. Ale jak nie zdejmę budy to się pewnie nie przekonam.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
-
szympro

- Posty: 660
- Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
- Lokalizacja: Kujawy
Post
autor: szympro » pn mar 12, 2012 10:00 pm
Wiecie moze gdzie mozna jedna ze srub ktorymi przykrecony jest alternator w Samuraiu? Dokladnie mam na mysli jedna z dolnych, ta blizej grodzi. To ta z kwadratowym wypustkiem przy lbie.
Oddalem do regeneracji alternator i specjalnie zostawilem tam ta srube wraz z nakretka bo wiedzialem ze jak tak nie zrobie to gdzies w garazu zgubie znajac moje szczescie. No i alternator odebralem ale juz bez sruby. Jak poszedlem po nia do zakladu to Pan bardzo mile mi powiedzialem ze jej na bank nie ma i ze takich rzeczy to sie nie zostawia jak sie oddaje rzeczy do naprawy bo moga latwo zginac
Moze od czegos innego pasuje? Swift? Albo, ze tak delikatnie nagne zasady forum, moze ktos przerabial na inny alternator i mu zostala taka pierdolka

Miejsce na Twoją reklamę.
-
adalbert78
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 10:55 pm
- Lokalizacja: Jedlina-Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adalbert78 » pn mar 12, 2012 11:42 pm
mcs0 pisze:
Panowie ta klapa z tyłu to od cinquecento?? nie mam 100% pewności i chce się upewnić
Chomik chyba się nie

za wypożyczenie foty:)
Też z Chomikiem się zastanawiamy skąd ta klapa bo chcę zrobić taką ściankę grodziową u siebie. Może to być CC ale podobnąma też UNO.
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » wt mar 13, 2012 9:35 am
klapa od uno jest bardziej "złamana" pod szybą...gdzieś mam taką fotke i pozniej wrzyce jak znajde:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » wt mar 13, 2012 11:26 am
Uno ma bardziej kanciatą szybę. Tutaj bardziej przypomina cinquecento. Tak naprawdę przy takiej przeróbce, mogłabybyć jakakolwiek tylna pokrywa gabarytami zbliżona do szerokości Suzuki. Jedynie w razie zbicia najbardziej dostepna będzie szyba od cinqu.
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » wt mar 13, 2012 1:36 pm
Może chińskie arb?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
szympro

- Posty: 660
- Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
- Lokalizacja: Kujawy
Post
autor: szympro » wt mar 13, 2012 1:47 pm
szympro pisze:Wiecie moze gdzie mozna jedna ze srub ktorymi przykrecony jest alternator w Samuraiu? Dokladnie mam na mysli jedna z dolnych, ta blizej grodzi. To ta z kwadratowym wypustkiem przy lbie.
Oddalem do regeneracji alternator i specjalnie zostawilem tam ta srube wraz z nakretka bo wiedzialem ze jak tak nie zrobie to gdzies w garazu zgubie znajac moje szczescie. No i alternator odebralem ale juz bez sruby. Jak poszedlem po nia do zakladu to Pan bardzo mile mi powiedzialem ze jej na bank nie ma i ze takich rzeczy to sie nie zostawia jak sie oddaje rzeczy do naprawy bo moga latwo zginac
Moze od czegos innego pasuje? Swift? Albo, ze tak delikatnie nagne zasady forum, moze ktos przerabial na inny alternator i mu zostala taka pierdolka

Ponowie swoje pytanie
Chodzi i elementy 32 i 33 na ponizszym schemacie. Wiem ze niewiele widac, ale nic innego nie mam
LINK
EDIT: A jednak cos znalazlem. Sruba ktora wchodzi w otwor blizej tego neibieskiego czyscidla na zdjeciu
LINK2
Miejsce na Twoją reklamę.
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » wt mar 13, 2012 2:13 pm
adalbert78 pisze:mcs0 pisze:
Panowie ta klapa z tyłu to od cinquecento?? nie mam 100% pewności i chce się upewnić
Chomik chyba się nie

za wypożyczenie foty:)
Też z Chomikiem się zastanawiamy skąd ta klapa bo chcę zrobić taką ściankę grodziową u siebie. Może to być CC ale podobnąma też UNO.
Na 100we cc spawalem juz taka, dach pasuje z poloneza tylko tylem na przod :]
sj 425 606468554
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » wt mar 13, 2012 2:20 pm
szympro pisze:szympro pisze:Wiecie moze gdzie mozna jedna ze srub ktorymi przykrecony jest alternator w Samuraiu? Dokladnie mam na mysli jedna z dolnych, ta blizej grodzi. To ta z kwadratowym wypustkiem przy lbie.
Oddalem do regeneracji alternator i specjalnie zostawilem tam ta srube wraz z nakretka bo wiedzialem ze jak tak nie zrobie to gdzies w garazu zgubie znajac moje szczescie. No i alternator odebralem ale juz bez sruby. Jak poszedlem po nia do zakladu to Pan bardzo mile mi powiedzialem ze jej na bank nie ma i ze takich rzeczy to sie nie zostawia jak sie oddaje rzeczy do naprawy bo moga latwo zginac
Moze od czegos innego pasuje? Swift? Albo, ze tak delikatnie nagne zasady forum, moze ktos przerabial na inny alternator i mu zostala taka pierdolka

Ponowie swoje pytanie
Chodzi i elementy 32 i 33 na ponizszym schemacie. Wiem ze niewiele widac, ale nic innego nie mam
LINK
EDIT: A jednak cos znalazlem. Sruba ktora wchodzi w otwor blizej tego neibieskiego czyscidla na zdjeciu
LINK2
Hmmm... śruba zamkowa M8?
Dostaniesz w każdym porządnym żelaźniaku

Ostatnio zmieniony wt mar 13, 2012 2:24 pm przez
Didymos, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » wt mar 13, 2012 2:23 pm
meenia pisze:
Na 100we cc spawalem juz taka, dach pasuje z poloneza tylko tylem na przod :]
A który kawałek z polda, tylny od strony klapy? Może bym się kiedyś pokusił, bo szmata mnie wkurza

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
daro 16v
-

- Posty: 844
- Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
- Lokalizacja: slask
Post
autor: daro 16v » wt mar 13, 2012 3:12 pm
meenia pisze:
Na 100we cc spawalem juz taka, dach pasuje z poloneza tylko tylem na przod :]
Wlasnie jestem w trakce robienia dachu i tyłu z trucka i dach jest z szerszy ,trzebabylo zwezac.
Truck 2 drzwi wersja 5 osobowa.Wiec wychodzi na to ze z trucka w tylnej czesci jest szerszy(niz zwykly poldolot-a nie wydaje sie)

mozesz z ciekawosci zmierzyc ile ma Twoj dach na szerokosc -do załaman w dol?Tak z ciekawosci bo rzezbie juz ktorys dzien a mialo byc tak pieknie..
Ps.robie tył i dach odkrecany zeby zawsze mozna bylo wrocic do ori cabrio...
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
łełe
-

- Posty: 106
- Rejestracja: czw kwie 15, 2010 8:13 pm
- Lokalizacja: Jawor
Post
autor: łełe » wt mar 13, 2012 6:17 pm
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » wt mar 13, 2012 6:23 pm
dzięki
@KSikorski chińskie ARB wygląda dokładnie tak samo jak to australijskie

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
wojtasM461

- Posty: 468
- Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
- Lokalizacja: ZIELENIEC
Post
autor: wojtasM461 » wt mar 13, 2012 7:30 pm
wojtasM461 pisze:Szybkie pytanie.
Czy rozrusznik od Baleno albo Swifta pasuje do samuraja??
Mój juz nie daje rady (jakiś gowniany zamiennik) i chętnie bym kupił używany oryginalny.
A może ktoś ma w dobrym stanie taki rozrusznik i chce sie pozbyć???
odpowiedź już znam żę od sonaty 2.4 w starej budzie,ale problem polega że nie umię znależć takiego.
Może ktoś ma na zbyciu takowy,albo pomógłby mi zdobyć.
Za pomoc duże dzięki.
Mam nadzieje że moderator mnie nie skarci za takie akcje.

Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
-
Karas
- jestem tu nowy...

- Posty: 73
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 1:20 pm
- Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
Post
autor: Karas » wt mar 13, 2012 9:39 pm
dokładnie... załączanie przedniego napędu w GV, wywalałem to to przy wsadzeniu przodu od 2,5 V6

-
kacjen
- jestem tu nowy...

- Posty: 99
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 1:56 pm
Post
autor: kacjen » wt mar 13, 2012 10:01 pm
Szukam nowych sposobów na uszczelnienie Vitarowskiego 1,6 8v.
Silikon przy kopułce, gumowe rękawiczki i inne prowizorki i półśrodki sprawdzają się do czasu...
Jest szansa na uszczelnienie przed głębszą wodą? (taką która praktycznie zakrywa silnik)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość