Samurai, sj410 - kompatybilnosc reduktorow

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
wielik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt paź 29, 2002 11:40 am
Lokalizacja: Dobrzewino

Samurai, sj410 - kompatybilnosc reduktorow

Post autor: wielik » pt lut 10, 2006 8:19 pm

Witam!

Czy flansze reduktora od samuraia bede pasowaly na wielokliny walkow reduktora od 410 nowego typu?

Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pt lut 10, 2006 8:42 pm

no paszą :wink:

Awatar użytkownika
wielik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt paź 29, 2002 11:40 am
Lokalizacja: Dobrzewino

Post autor: wielik » pt lut 10, 2006 9:11 pm

No to zajeb..cie - jeden problem mam z bani :lol:

dzieki Leszek!

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » pt lut 10, 2006 9:58 pm

Przemak ale Ty masz reduktor sj410 stary typ !!
nowy typ to ze świecą szukać a o cenie to nie wspomnę :)2 sam słyszałem oferty 1500zł
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

lysy_83
 
 
Posty: 231
Rejestracja: pn mar 24, 2003 6:44 pm
Lokalizacja: skorzewo/poznan
Kontaktowanie:

Post autor: lysy_83 » sob lut 11, 2006 12:41 am

oj mazur, co ty nie slyszales :)21
Lysy;
Samurai

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » sob lut 11, 2006 3:50 am

Pasuja i do tego mozna powiercic otwory na tych flaszkach zeby waly o Samurai pasowaly i jest mozliwosc zakladania tego co akurat ma sie pod reka albo duzy, albo sredni rozstaw otworow.

PS. ale jakos tego co chcialem sprzedac nikt nie chcial kupic :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » sob lut 11, 2006 10:14 am

lysy_83 pisze:oj mazur, co ty nie slyszales :)21
Łysy poczekaj do maja / czerwca (niech parę zmot wybuchnie) i przejżyj giełdę 4x4 8)
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
wielik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt paź 29, 2002 11:40 am
Lokalizacja: Dobrzewino

Post autor: wielik » sob lut 11, 2006 10:33 am

Mazur pisze:Przemak ale Ty masz reduktor sj410 stary typ !!
nowy typ to ze świecą szukać a o cenie to nie wspomnę :)2 sam słyszałem oferty 1500zł
Zgodnie z zasada "Traktuj innych tak, jabys sam chcial byc traktowany" deklaruje wole stosownej doplaty, jesli reduktor okaze sie jednak nowego typu.

Mam prosbe do "Specow" o maly audyt zalaczonych zdjec, pod katem oceny, czy jest to reduktor:
a. 410 stary typ
b. 410 nowy typ
c. 413 o ile na zdjeciu mozna to poznac :)21

http://www.wielicki.com/suzuki/red_tyl.jpg [426 KB]
http://www.wielicki.com/suzuki/red_gora.jpg [434 KB]
http://www.wielicki.com/suzuki/red_przod.jpg [420 KB]

Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob lut 11, 2006 10:52 am

na mój gust to żaden nie jest starego typu a trzeci bardzo możliwe jest 413.

Awatar użytkownika
wielik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt paź 29, 2002 11:40 am
Lokalizacja: Dobrzewino

Post autor: wielik » sob lut 11, 2006 11:00 am

leszek pisze:na mój gust to żaden nie jest starego typu a trzeci bardzo możliwe jest 413.
Wszystkie zdjecia dotycza tego samego reduktora.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob lut 11, 2006 11:58 am

no to zostają ci dwie opcje wziąść zmierzyć flansze i przełożenie.
wtedy ci wyjdzie czy to nowa 410 czy 413

Awatar użytkownika
marian
 
 
Posty: 132
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: marian » sob lut 11, 2006 1:33 pm

dołącze się do tematu:
czy można kasować luzy w reduktorze 410 czy trzeba od razu wymieniać łożyska?

Awatar użytkownika
p.robak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 01, 2004 11:23 am
Lokalizacja: 2b crew

Post autor: p.robak » sob lut 11, 2006 1:56 pm

Jak na mój gust, na 99% reduktor z zewnątrz wygląda na sj410 nowego typu
albo sj413 - różnią sie przełożeniami. Jeśli chcesz to sprawdzić to najprościej jest -zaznaczyć sobie kreski na flanszy od przedniego wału i na flanszy od wału do skrzyni, wrzucić na reduktorze 4L i wykonać 4 obroty flaszą od przedniego wału. W tym czasie flansza od skrzyni wykona w przebliżeniu 10 obrotów(sj410) lub 9 (sj413/samuraj). Chyba nic mi sie nie pomyliło.. :roll:

Awatar użytkownika
wielik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt paź 29, 2002 11:40 am
Lokalizacja: Dobrzewino

Post autor: wielik » sob lut 11, 2006 2:57 pm

Odleglosc miedzy srodkami otworow na flanszach = 52 mm
Srednica otworow na flanszach = 9 mm
Z krecenia flanszami wynika, ze to raczej jest 410 :wink:

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob lut 11, 2006 3:06 pm

jednego możesz być pewny nie jest to reduktor od samuraja :)21

a co do luzów to na czym ma kolega te luzy na łożyskach czy na trybach bo ledne się da zlikwidować z drugimi gorzej.

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » sob lut 11, 2006 3:14 pm

leszek pisze:jednego możesz być pewny nie jest to reduktor od samuraja :)21
....chyba SJ-ta a napewno nie samuraja (bo on nie ma ręcznego a tu jest) 8)
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob lut 11, 2006 3:15 pm

Mazur pisze:
leszek pisze:jednego możesz być pewny nie jest to reduktor od samuraja :)21
....chyba SJ-ta a napewno nie samuraja (bo on nie ma ręcznego a tu jest) 8)
przeczytaj to jeszcze raz powoli i skup się :)21

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » sob lut 11, 2006 3:17 pm

leszek pisze:
Mazur pisze:
leszek pisze:jednego możesz być pewny nie jest to reduktor od samuraja :)21
....chyba SJ-ta a napewno nie samuraja (bo on nie ma ręcznego a tu jest) 8)
przeczytaj to jeszcze raz powoli i skup się :)21
:oops:
jedno małe niezauważone "nie"... i trza sie czerwienić 8)
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
wielik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt paź 29, 2002 11:40 am
Lokalizacja: Dobrzewino

Post autor: wielik » sob lut 11, 2006 3:24 pm

marian pisze:dołącze się do tematu:
czy można kasować luzy w reduktorze 410 czy trzeba od razu wymieniać łożyska?
Wg manuala jedyno co mozna (i powinno sie) kasowac to luz pomiedzy tylnym lozyskiem walka wejsciowego a obudowa reduktora i pomiedzy tylnym lozyskiem walka wyjsciowego a abudowa reduktora. Powinno sie to robic przy lozyskach w dobrym stanie i przy uszczelce w dobrym stanie. Ale poza Danielem chyba nikt tego nie robi (patrz moj post http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... adjustment)

Poza w/w reszte luzow kasuje sie przez wymiane lozysk i tzw. "thrust washer", ktore odpowiadaja za luz boczny kol zebatych walka wyjsciowego "side clearance of gears".

Tyle, co ja wiem z wlasnych doswiadczen i z manuala.

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » sob lut 11, 2006 7:17 pm

chłopaki właśnie jestem w trakcie rozbierania reduktorów. osobiście posiadam tą 410 którą da się przerobić na 4.163. z fotki w sumie można rozpoznać że jest to nowy 410 lub 413. nie pamiętam rozstawu śrób aczkolwiek jest inny w obu powyżej. najlepiej rozebrać i sprawdzić. 31x53x49, rozkład zębów na kołach
1wałek wejściowy
2wałek pośredni koło potrzebne
3wałek wyjściowy
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz lut 12, 2006 2:35 am

wielik pisze:Odleglosc miedzy srodkami otworow na flanszach = 52 mm
Srednica otworow na flanszach = 9 mm
Z krecenia flanszami wynika, ze to raczej jest 410 :wink:
Flanszki nie rozpoznaje sie po rozstawie srub tylko po ich srednicy oraz wieloklinie jak w nich jest.
Z mojej wiedzy wynika, ze jest mozliwych 3 warianty srednic flanszek i 2 warianty wieloklinow.

Ile maja te rzadko spotykane wielokliny od 410 tego nie wiem bo jeszcze takiego nie trafilem ale normalny ma 26 zebow na wieloklinie.

Co do srednicy otworow to byly male (nie znam srednicy) takie chyba jak w LJ, srednie 79,5 mm i duze 85,5. Razem ze zwiekszeniem srednicy otworow szla tez zwiekszona srednica srub mocujacych. W malych i srednich mniejsze (chyba M8), a w duzych wieksze (chyba M10). Nigdy sie nie naucze tego na pamiec :)21

Jako ze flanszki z tymi samymi wieloklinami sa zamienne to nie ma pewnosci rozpoznania po flaszce. Ja juz doszedlem do tego, ze mam jeden zestaw dwuotworowych flanszke bo mnie to gubilo i zawsze przekladam, wiec jak ktos zmienil to bedzie inna.

Juz kiedys napisalem jak odróżnić reduktor 410 do 413/Samurai bo jesli wiemy ze :
"
sj 410 2,716:1
sj 413 i Samurai 2,268:1

to wystarczy zrobic 10 obrotow walem z zapietym reduktorem

10 / 2,716 = 3,68188512518409
10 / 2,268 = 4,40917107583774

Czyli jesli masz po drugiej stronie mniej niz 4 to znaczy ze to 410
"

w tak zwanym miedzyczasie wyszlo mi na to, ze byly reduktory nowego typu od 410 z przelozeniem 2.511 :)21 ale metody pomiaru to nie zmienia.

Reasumujac. To co jest na zdjeciach to nie jest reduktor z Samurai bo ma beben. Pozostaje wiec 410 i 413. Nie jest to 410 stary typ bo ma czujnik 4x4 i przygotowanie obudowy do PTO. Pozostaje wiec 410 nowy typ lub 413. Nalezy wiec przelozenia sprawdzic i wszystko bedzie jasne. :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
wielik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt paź 29, 2002 11:40 am
Lokalizacja: Dobrzewino

Post autor: wielik » ndz lut 12, 2006 8:29 am

Koledzy,

bardzo dziekuje za pomoc i wszystkie informacje.

Sprzet niedlugo biore "na warsztat", wiec wyjdzie dokladnie jakie ma przelozenia... z "krecenia" wychodzi wiecej niz 2,5.
Ciekaw jestem jak sie bedzie jezdzic na tym przy oponie 29"
Z moich przeliczen wynika, ze bedzie troszke wolniejsze przelozenie niz std samuraj na 205/75.

Jeszcze tylko z Mariuszem dogadam "doplate".

Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam,
Przemek

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » ndz lut 12, 2006 9:01 am

wieloklin na flansze do wałów jest taki sam w nowej 410 i w 413. sprawdzone i pewne.
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
wielik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt paź 29, 2002 11:40 am
Lokalizacja: Dobrzewino

Post autor: wielik » ndz lut 12, 2006 10:32 am

romaniec tomasz pisze:wieloklin na flansze do wałów jest taki sam w nowej 410 i w 413. sprawdzone i pewne.
Dzieki za potwierdzenie.

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » ndz lut 12, 2006 10:48 am

romaniec tomasz pisze:chłopaki właśnie jestem w trakcie rozbierania reduktorów. osobiście posiadam tą 410 którą da się przerobić na 4.163. z fotki w sumie można rozpoznać że jest to nowy 410 lub 413. nie pamiętam rozstawu śrób aczkolwiek jest inny w obu powyżej. najlepiej rozebrać i sprawdzić. 31x53x49, rozkład zębów na kołach
1wałek wejściowy
2wałek pośredni koło potrzebne
3wałek wyjściowy
To ja dodam że też jestem na tym samym etapie i w samuraju, sj413
i w hiszpanie ilość zębów na ww wałkach wygląda tak
1 44 zęby
2 41 zębów (dolna mniejsz 23 zęby)
3 62 zęby (dolna największa 56)
Nie wiem komu to i do czego się przyda ale ja se policzyłem
i nie dokonałem żadnego odkrycia, upewniłem się tylko że te trzy rodzaje są całkowicie kompatybilne :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość