Samurai, sj410 - kompatybilnosc reduktorow
Moderator: Albert_N
Samurai, sj410 - kompatybilnosc reduktorow
Witam!
Czy flansze reduktora od samuraia bede pasowaly na wielokliny walkow reduktora od 410 nowego typu?
Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek
Czy flansze reduktora od samuraia bede pasowaly na wielokliny walkow reduktora od 410 nowego typu?
Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek
Pasuja i do tego mozna powiercic otwory na tych flaszkach zeby waly o Samurai pasowaly i jest mozliwosc zakladania tego co akurat ma sie pod reka albo duzy, albo sredni rozstaw otworow.
PS. ale jakos tego co chcialem sprzedac nikt nie chcial kupic
PS. ale jakos tego co chcialem sprzedac nikt nie chcial kupic

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Zgodnie z zasada "Traktuj innych tak, jabys sam chcial byc traktowany" deklaruje wole stosownej doplaty, jesli reduktor okaze sie jednak nowego typu.Mazur pisze:Przemak ale Ty masz reduktor sj410 stary typ
nowy typ to ze świecą szukać a o cenie to nie wspomnęsam słyszałem oferty 1500zł
Mam prosbe do "Specow" o maly audyt zalaczonych zdjec, pod katem oceny, czy jest to reduktor:
a. 410 stary typ
b. 410 nowy typ
c. 413 o ile na zdjeciu mozna to poznac

http://www.wielicki.com/suzuki/red_tyl.jpg [426 KB]
http://www.wielicki.com/suzuki/red_gora.jpg [434 KB]
http://www.wielicki.com/suzuki/red_przod.jpg [420 KB]
Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek
Jak na mój gust, na 99% reduktor z zewnątrz wygląda na sj410 nowego typu
albo sj413 - różnią sie przełożeniami. Jeśli chcesz to sprawdzić to najprościej jest -zaznaczyć sobie kreski na flanszy od przedniego wału i na flanszy od wału do skrzyni, wrzucić na reduktorze 4L i wykonać 4 obroty flaszą od przedniego wału. W tym czasie flansza od skrzyni wykona w przebliżeniu 10 obrotów(sj410) lub 9 (sj413/samuraj). Chyba nic mi sie nie pomyliło..
albo sj413 - różnią sie przełożeniami. Jeśli chcesz to sprawdzić to najprościej jest -zaznaczyć sobie kreski na flanszy od przedniego wału i na flanszy od wału do skrzyni, wrzucić na reduktorze 4L i wykonać 4 obroty flaszą od przedniego wału. W tym czasie flansza od skrzyni wykona w przebliżeniu 10 obrotów(sj410) lub 9 (sj413/samuraj). Chyba nic mi sie nie pomyliło..

Wg manuala jedyno co mozna (i powinno sie) kasowac to luz pomiedzy tylnym lozyskiem walka wejsciowego a obudowa reduktora i pomiedzy tylnym lozyskiem walka wyjsciowego a abudowa reduktora. Powinno sie to robic przy lozyskach w dobrym stanie i przy uszczelce w dobrym stanie. Ale poza Danielem chyba nikt tego nie robi (patrz moj post http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... adjustment)marian pisze:dołącze się do tematu:
czy można kasować luzy w reduktorze 410 czy trzeba od razu wymieniać łożyska?
Poza w/w reszte luzow kasuje sie przez wymiane lozysk i tzw. "thrust washer", ktore odpowiadaja za luz boczny kol zebatych walka wyjsciowego "side clearance of gears".
Tyle, co ja wiem z wlasnych doswiadczen i z manuala.
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
chłopaki właśnie jestem w trakcie rozbierania reduktorów. osobiście posiadam tą 410 którą da się przerobić na 4.163. z fotki w sumie można rozpoznać że jest to nowy 410 lub 413. nie pamiętam rozstawu śrób aczkolwiek jest inny w obu powyżej. najlepiej rozebrać i sprawdzić. 31x53x49, rozkład zębów na kołach
1wałek wejściowy
2wałek pośredni koło potrzebne
3wałek wyjściowy
1wałek wejściowy
2wałek pośredni koło potrzebne
3wałek wyjściowy
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)
Flanszki nie rozpoznaje sie po rozstawie srub tylko po ich srednicy oraz wieloklinie jak w nich jest.wielik pisze:Odleglosc miedzy srodkami otworow na flanszach = 52 mm
Srednica otworow na flanszach = 9 mm
Z krecenia flanszami wynika, ze to raczej jest 410
Z mojej wiedzy wynika, ze jest mozliwych 3 warianty srednic flanszek i 2 warianty wieloklinow.
Ile maja te rzadko spotykane wielokliny od 410 tego nie wiem bo jeszcze takiego nie trafilem ale normalny ma 26 zebow na wieloklinie.
Co do srednicy otworow to byly male (nie znam srednicy) takie chyba jak w LJ, srednie 79,5 mm i duze 85,5. Razem ze zwiekszeniem srednicy otworow szla tez zwiekszona srednica srub mocujacych. W malych i srednich mniejsze (chyba M8), a w duzych wieksze (chyba M10). Nigdy sie nie naucze tego na pamiec

Jako ze flanszki z tymi samymi wieloklinami sa zamienne to nie ma pewnosci rozpoznania po flaszce. Ja juz doszedlem do tego, ze mam jeden zestaw dwuotworowych flanszke bo mnie to gubilo i zawsze przekladam, wiec jak ktos zmienil to bedzie inna.
Juz kiedys napisalem jak odróżnić reduktor 410 do 413/Samurai bo jesli wiemy ze :
"
sj 410 2,716:1
sj 413 i Samurai 2,268:1
to wystarczy zrobic 10 obrotow walem z zapietym reduktorem
10 / 2,716 = 3,68188512518409
10 / 2,268 = 4,40917107583774
Czyli jesli masz po drugiej stronie mniej niz 4 to znaczy ze to 410
"
w tak zwanym miedzyczasie wyszlo mi na to, ze byly reduktory nowego typu od 410 z przelozeniem 2.511

Reasumujac. To co jest na zdjeciach to nie jest reduktor z Samurai bo ma beben. Pozostaje wiec 410 i 413. Nie jest to 410 stary typ bo ma czujnik 4x4 i przygotowanie obudowy do PTO. Pozostaje wiec 410 nowy typ lub 413. Nalezy wiec przelozenia sprawdzic i wszystko bedzie jasne.

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Koledzy,
bardzo dziekuje za pomoc i wszystkie informacje.
Sprzet niedlugo biore "na warsztat", wiec wyjdzie dokladnie jakie ma przelozenia... z "krecenia" wychodzi wiecej niz 2,5.
Ciekaw jestem jak sie bedzie jezdzic na tym przy oponie 29"
Z moich przeliczen wynika, ze bedzie troszke wolniejsze przelozenie niz std samuraj na 205/75.
Jeszcze tylko z Mariuszem dogadam "doplate".
Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam,
Przemek
bardzo dziekuje za pomoc i wszystkie informacje.
Sprzet niedlugo biore "na warsztat", wiec wyjdzie dokladnie jakie ma przelozenia... z "krecenia" wychodzi wiecej niz 2,5.
Ciekaw jestem jak sie bedzie jezdzic na tym przy oponie 29"
Z moich przeliczen wynika, ze bedzie troszke wolniejsze przelozenie niz std samuraj na 205/75.
Jeszcze tylko z Mariuszem dogadam "doplate".
Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam,
Przemek
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
To ja dodam że też jestem na tym samym etapie i w samuraju, sj413romaniec tomasz pisze:chłopaki właśnie jestem w trakcie rozbierania reduktorów. osobiście posiadam tą 410 którą da się przerobić na 4.163. z fotki w sumie można rozpoznać że jest to nowy 410 lub 413. nie pamiętam rozstawu śrób aczkolwiek jest inny w obu powyżej. najlepiej rozebrać i sprawdzić. 31x53x49, rozkład zębów na kołach
1wałek wejściowy
2wałek pośredni koło potrzebne
3wałek wyjściowy
i w hiszpanie ilość zębów na ww wałkach wygląda tak
1 44 zęby
2 41 zębów (dolna mniejsz 23 zęby)
3 62 zęby (dolna największa 56)
Nie wiem komu to i do czego się przyda ale ja se policzyłem
i nie dokonałem żadnego odkrycia, upewniłem się tylko że te trzy rodzaje są całkowicie kompatybilne

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość