jeszcze raz szpilki
Moderator: Albert_N
jeszcze raz szpilki
po "szukaj" nie mam jasnej odpowiedzi na pytanie
jaka szpila do przodu sj413
zakladajac od matiza nakretka zakreca sie do ok polowy
czy jest jakas dluzsza szpilka - bez dotaczania
dzieki
jaka szpila do przodu sj413
zakladajac od matiza nakretka zakreca sie do ok polowy
czy jest jakas dluzsza szpilka - bez dotaczania
dzieki
Re: jeszcze raz szpilki
Mdeja jemu właśnie chodzi,że szpilki z matiza są za krótkie i tylko pół śruby trzyma:-?tom108 pisze:po "szukaj" nie mam jasnej odpowiedzi na pytanie
jaka szpila do przodu sj413
zakladajac od matiza nakretka zakreca sie do ok polowy
czy jest jakas dluzsza szpilka - bez dotaczania
dzieki
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
rozumiem że w takim razie na przód wrzuciłeś dystanse co by trójkąty odwrotnie zaałożone nie haczyły o zaciski?
słuchaj pojedź na zakład wulkanizacyjny i niech chłopaki poszukają z tobą tych szpilek od landa cruisera czy 4rannera lub hiluxa one mają takie nakrętki wraz z tuleją.
może się chłopaki znać nie będą i oddadzą ci je po 5zł za szt. spróbuj bo warto.
gwint 12x1,25
słuchaj pojedź na zakład wulkanizacyjny i niech chłopaki poszukają z tobą tych szpilek od landa cruisera czy 4rannera lub hiluxa one mają takie nakrętki wraz z tuleją.
może się chłopaki znać nie będą i oddadzą ci je po 5zł za szt. spróbuj bo warto.
gwint 12x1,25
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)
nie takromaniec tomasz pisze:na przód wrzuciłeś dystanse co by trójkąty odwrotnie zaałożone nie haczyły o zaciski?
trojkaty nieodwrocone, brak dystansu jednak szpilka matiza za krotka
w porownaniu z tylem to do calej grobosci dochodzi piasta (piasta+tarcza+felga)
brakuje jakies 5 mm (nie nakrecona do konca nakretka)
dzieki za pomoc
- romaniec tomasz
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: koszalin
to ty nie potrzebujesz nakrętek tylko szpilki.
chłopie jedź do sklepu ze srubami oni tam mają normalne ulepszane szpilki samochodowe. kup normalne 12x1,5 weź od razu w komplecie nakrętki na 17, 19 czy inny klucz i masz problem z głowy.
nie zapłacisz kosmicznych cyfr a dobiorą ci długością tak jak trzeba.
w sumie ja wymieniałem szpilki ale z jakiś tam zapasowych bębnów ale pakowałem na tył też do bębnów dlatego pewnie pasowały z przodu jeszcze nic nie robiłem to nie wiem czy są krótsze czy nie.
chłopie jedź do sklepu ze srubami oni tam mają normalne ulepszane szpilki samochodowe. kup normalne 12x1,5 weź od razu w komplecie nakrętki na 17, 19 czy inny klucz i masz problem z głowy.
nie zapłacisz kosmicznych cyfr a dobiorą ci długością tak jak trzeba.
w sumie ja wymieniałem szpilki ale z jakiś tam zapasowych bębnów ale pakowałem na tył też do bębnów dlatego pewnie pasowały z przodu jeszcze nic nie robiłem to nie wiem czy są krótsze czy nie.
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)
Przymierzam sie do tarcz na tyl SJa(przod Matiza). Dlaczego trzeba zmienic szpilki na dluzsze?Marcin pisze:odgrzeje.
z tylu bede miec tarcze, potrzeba zatem new szpilek:)
widze, ze najlepiej isc za rada i normalnie uderzyc do sklepu ze srubami i nakretkami?
rozumkem, ze nie ma cos suzkac i dobierac z riznych samochodow?
potrzeba mi dluzszych o jakies 3cm od orginalu.....
A po co wam dłuższe szpilki? moje nakrętki przy dystansie 6 mm nakręcają się na około 3 gwinty czyli mniej więcej do połowy nakretki. Upalam suzę juz 2 lata w ten sposób i jesczcze nigdy żadna się nie poluzowała. Wymiana szpilek na dłuższe to strata czasu.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Tez mam dystans 5mm i jest OK ale przy zakladaniu tarcz na tyl moze rzeczywisie klopot. Marcin dziel sie wiedzaZibi pisze:A po co wam dłuższe szpilki? moje nakrętki przy dystansie 6 mm nakręcają się na około 3 gwinty czyli mniej więcej do połowy nakretki. Upalam suzę juz 2 lata w ten sposób i jesczcze nigdy żadna się nie poluzowała. Wymiana szpilek na dłuższe to strata czasu.

Tak z przodu jak i z tyłu mam odwrócone trójkąty z zastosowaniem dystansu 6 mm zrobionego z bębna żuka ( koszt około 9 zł sztuka). Nakretki sa zakręcone na około 3 gwinty więc tak mniej więcej do połowy. Trzyma jak diabli i nie ma z tym zadnego problemu. A szpilki tylne fakty7cznie mam z matiza i chyba jako pierwszy pubnlikowałem tutaj, że takie pasują 

tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
No jakby sie tak zastanowic, to fabryki moglyby sporo zaoszczedzic na krotszych szpilkach - mniej materialu, krotsza i tansza obrobka... To nie jest strata czasu, ale oczywiscie kazdy decyduje we wlasnym zakresie. Widzialem tez dostatecznie wiele poluzowanych nakretek kol, zeby nie oszczedzac kilku zlotych za szpilke, bo wiesz jak jest "nosil wilk razy kilka i odkrecila mu sie szpilka"...Zibi pisze:A po co wam dłuższe szpilki? moje nakrętki przy dystansie 6 mm nakręcają się na około 3 gwinty czyli mniej więcej do połowy nakretki. Upalam suzę juz 2 lata w ten sposób i jesczcze nigdy żadna się nie poluzowała. Wymiana szpilek na dłuższe to strata czasu.
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Skoro z dystansem 5mm jest ok, to wydaje mi sie, ze nie sa to szpilki standardowej dlugosci (bo jak wyjmiesz dystans, to gwinty musialyby sterczec 5mm poza nakretki). Jesli wyrzucisz dystans, to te 5mm powinno wystarczyc, zeby zniwelowac grubosc tarczy umieszczanej pomiedzy beben (wytoczony), a kolo.harakiri pisze:Tez mam dystans 5mm i jest OK ale przy zakladaniu tarcz na tyl moze rzeczywisie klopot. Marcin dziel sie wiedza !!
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
http://www.suzuki-samurai.nl/remmen/remmen-eng.html
tutaj mozecie to zobaczyc, ja robie wg tego co jest, narazie sa to przymiarki bo nie mam jeszcze lozysk i szpilek drobnozwojnych dluzszych...teraz idelanie pasuja, a beben jest gruby wiec musze byc dlzusze szpilki. namierzylem specjalny sklep z takimi rzeczami co to sie tylko tym zajmuje i zobacze co z tego bedzie....
kule tylko nerwuje mnie to, ze to wszystko trza na oko robic a na oko to chop umarl
wiec to taka zabawa jest...
tutaj mozecie to zobaczyc, ja robie wg tego co jest, narazie sa to przymiarki bo nie mam jeszcze lozysk i szpilek drobnozwojnych dluzszych...teraz idelanie pasuja, a beben jest gruby wiec musze byc dlzusze szpilki. namierzylem specjalny sklep z takimi rzeczami co to sie tylko tym zajmuje i zobacze co z tego bedzie....
kule tylko nerwuje mnie to, ze to wszystko trza na oko robic a na oko to chop umarl

- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Czy chodzi Ci, ze na oko musisz pozycjonowac sruby widoczne na http://www.suzuki-samurai.nl/remmen/opbouw-rechts.jpg? Jesli tak, to lepiej zrob elegancki szablon z kartonu i daj do jakiegos frezera, zeby wycial to z grubej blachy i nawiercil otwory dokladnie tam, gdzie trzeba na podstawie ksztaltu koncowki obudowy mostu. Osobiscie nie podobaja mi sie koncepcje wykorzystania przednich mocowan zaciskow na tylnym moscie, bo one tam pasuja "jak piesc do nosa"...Marcin pisze:kule tylko nerwuje mnie to, ze to wszystko trza na oko robic a na oko to chop umarl :roll: wiec to taka zabawa jest...
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości