ręczniak

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

ręczniak

Post autor: Marcin » pn lip 17, 2006 9:47 pm

chce usunac bebnowy hamulec z recznego i wstawic w tamto miejsce tarczowke od motocykla-najlepiej razem z pompa, tylko dreczy mnie jedno, jak z klamki motocyklowej przeniesc taki patent na jakas dzwignie?
chetnie obejrzalbym fotki(raczej dokladne tkaich wydumek) oraz posluchalbym kilku rad.... :lol:

Awatar użytkownika
Viper
 
 
Posty: 189
Rejestracja: pt paź 17, 2003 3:31 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Viper » pn lip 17, 2006 10:41 pm

HAAHAHAHAHHAAH ale wymyśliłeś, ciekawe czy ktoś taki paten kiedyś przerabiał :D
Suzuki Samurai :) Marcin

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » pn lip 17, 2006 10:44 pm

Wstawilem tarcze i zacisk od poloneza. W pewnym momencie zmoty to nawet wpialem w uklad hamulcowy, tzn jak sie hamowalo noga to i reczny robil. Nawet hamowal ale most wydawal przerazliwe dzwieki i wywalilem. Zostal na lince. Robi slabo. Tzn krotko. Jak sie zapomne i rusze na recznym to potem d..a. Zrobilem nawet taki sygnal ostrzegawczy i jeszcze raz naprawie. Ale prawdopodobnie bede motal tarcze na tyl wiec graty beda na sprzedaz

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » pn lip 17, 2006 10:52 pm

Viper pisze:HAAHAHAHAHHAAH ale wymyśliłeś, ciekawe czy ktoś taki paten kiedyś przerabiał :D
Pomysl hamulca na wale jest taki sobie. Beben to zupelna kleska. Troche syfu w srodku i totalna d..a. Do mojej zmoty tarczowej zainspirowal mnie nasz SJowy papież Daniels. Moze zle wybralem dawce bo hamulce poldka sa :)3 . A ty Viper to sie nie smiej z odkrywcow bo dzieki nam swiat jedzie do przodu

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt lip 18, 2006 6:38 am

Viper pisze:HAAHAHAHAHHAAH ale wymyśliłeś, ciekawe czy ktoś taki paten kiedyś przerabiał :D
no i to wielu ludzi.

w stanach to normalna rzecz że wywalają beben a wkładają tarcze.


Marcin akurat przeszczep z klamki na zwykłą dzwignie to najmniejszy kłopot będzie.

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt lip 18, 2006 10:46 am

leszek pisze:Marcin akurat przeszczep z klamki na zwykłą dzwignie to najmniejszy kłopot będzie.
Wystarczy zaadoptować pompę do dźwigni. Nie musi być motocyklowa wystarczy sprzęgłowa lub hamulcowa starego typu (na 1 obwód)
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: ręczniak

Post autor: Zun » wt lip 18, 2006 1:35 pm

Marcin pisze:chce usunac bebnowy hamulec z recznego i wstawic w tamto miejsce tarczowke od motocykla-najlepiej razem z pompa, tylko dreczy mnie jedno, jak z klamki motocyklowej przeniesc taki patent na jakas dzwignie?
chetnie obejrzalbym fotki(raczej dokladne tkaich wydumek) oraz posluchalbym kilku rad.... :lol:
Musze Marcin przyznac ze troche "teoretyzowania" i ciekawe pomysly zapodajesz . Walnij mi na priva jakie bylyby takiej zmoty koszty , moze sprawie sobie cos takiego w hilu - recznego brak doskwiera mocno , a robic go nie ma co ... a twoj pomysl ciekawe i mysle ze sam problem z przerobieniem tej dzwigienki to akurat pikus jest - imho to zamontowanie tej taarczy wiecej sprawi problemow - ale moze masz juz jakis plan - teoretyczny moze nawet :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt lip 18, 2006 1:51 pm

Twardy pisze:
leszek pisze:Marcin akurat przeszczep z klamki na zwykłą dzwignie to najmniejszy kłopot będzie.
Wystarczy zaadoptować pompę do dźwigni. Nie musi być motocyklowa wystarczy sprzęgłowa lub hamulcowa starego typu (na 1 obwód)
i tu jacku właśnie jest dupa zbita mam chydrauliczny ręczny w rajdówce do zawracania się sprawdza a jak długo postoi to ci poprostu syf odjedzie.

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt lip 18, 2006 1:56 pm

leszek pisze:
Twardy pisze:
leszek pisze:Marcin akurat przeszczep z klamki na zwykłą dzwignie to najmniejszy kłopot będzie.
Wystarczy zaadoptować pompę do dźwigni. Nie musi być motocyklowa wystarczy sprzęgłowa lub hamulcowa starego typu (na 1 obwód)
i tu jacku właśnie jest dupa zbita mam chydrauliczny ręczny w rajdówce do zawracania się sprawdza a jak długo postoi to ci poprostu syf odjedzie.
Bo Ci drogi kolego pompa przepuszcza :wink:
To są zady i walety
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Grzegorz K. » wt lip 18, 2006 1:58 pm

Stawiać na biegu :)
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt lip 18, 2006 2:10 pm

Grzegorz K. pisze:Stawiać na biegu :)
Czasem sie nie da :)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt lip 18, 2006 2:30 pm

Twardy pisze:
leszek pisze:
Twardy pisze: Wystarczy zaadoptować pompę do dźwigni. Nie musi być motocyklowa wystarczy sprzęgłowa lub hamulcowa starego typu (na 1 obwód)
i tu jacku właśnie jest dupa zbita mam chydrauliczny ręczny w rajdówce do zawracania się sprawdza a jak długo postoi to ci poprostu syf odjedzie.
Bo Ci drogi kolego pompa przepuszcza :wink:
To są zady i walety
od nowości tak ma 8)

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt lip 18, 2006 2:36 pm

leszek pisze:
Twardy pisze:
leszek pisze: i tu jacku właśnie jest dupa zbita mam chydrauliczny ręczny w rajdówce do zawracania się sprawdza a jak długo postoi to ci poprostu syf odjedzie.
Bo Ci drogi kolego pompa przepuszcza :wink:
To są zady i walety
od nowości tak ma 8)
To powiedz po jakim czasie puszcza, godzina czy tydzień ??
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt lip 18, 2006 2:59 pm

licz raczej w minutach zacisk też ci wieków trzymać nie będzie taka mała zaleta hydrauliki że zawsze przepuszcza a w układzie hamulcowym minimalne przepuszczenie powoduje jeszcze mniejszy luz na klockach a tam luzu już być nie może.
jak potrzebuje ręcznego na przeszkodzie to nie ma problemu przytrzymać wystartować itp. ale na postojach zawsze parkuje na czymś lub na kimś :)21

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt lip 18, 2006 3:10 pm

I tak stawiam na pompę :)23

Jeśli założyłeś sportowy to tak ma, poprostu służy do nawrotek
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt lip 18, 2006 6:14 pm

no wiec tak, dzis poogladalem troszke fabrycznych roziwazan w motocyklach, skuterach i quadach, wybor padl na quada-chinczyka 200ccm pojemnosci, uklad z tarcza, zaciskiem, klockami, przewoadami, pompa i zbiorniczkiem to jakies 300zetów(+-). Tam jest taka pompa "prawie" jak na wysporzeglikach przez co bedzie latwiej to zaadaptowac.

ZUN, nie wiem co masz z tylu na kolach, ale mysle ,ze bebny, rozwaz zalozenie tarcz i zaciskow, ktore posiadaja reczny (chyba pasior tak mial) to masz 2 pieczenie na 1 ogniu :wink: bo zyskujesz jeszcze tarcze z tylu... o ile je masz bo ja se tu moge prawic :)21


no prace z suka ida powoli ale do przodu, najgorsze jest znalezenie reduktora 410 w normalnej cenie :roll:

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt lip 18, 2006 8:58 pm

Marcin pisze:no wiec tak, dzis poogladalem troszke fabrycznych roziwazan w motocyklach, skuterach i quadach, wybor padl na quada-chinczyka 200ccm pojemnosci, uklad z tarcza, zaciskiem, klockami, przewoadami, pompa i zbiorniczkiem to jakies 300zetów(+-). Tam jest taka pompa "prawie" jak na wysporzeglikach przez co bedzie latwiej to zaadaptowac.

ZUN, nie wiem co masz z tylu na kolach, ale mysle ,ze bebny, rozwaz zalozenie tarcz i zaciskow, ktore posiadaja reczny (chyba pasior tak mial) to masz 2 pieczenie na 1 ogniu :wink: bo zyskujesz jeszcze tarcze z tylu... o ile je masz bo ja se tu moge prawic :)21


no prace z suka ida powoli ale do przodu, najgorsze jest znalezenie reduktora 410 w normalnej cenie :roll:
No ale co z rozstawem srub w takiej sytuacji Marcin ?. Myslalem o motocyklu jako rozwiazaniu , ktore nie zmusi mnie do zmiany rozstawu srub.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt lip 18, 2006 9:35 pm

mowisz o rozstawie srub na wal wychodzacy z reduktora? jesli tak to

nie minie Cie dorabianie "przejsciowki" z blachy, ja musze dodatkowo zostawic kawalek bebna bo na nim jest wieloklin i tarcze przykrece to resztek z wycietej scianki bebna i to mi rozwiaze problem.

ale lepsze sa hamulce na kolach juz-mniejsze sily skretne dzialaja na reduktor...w parchu bodajze 260 czy k160 slyszalo sie o istnieiu przypadkow zaciagniecia recznego w czasie jazdy co skutkowalo wybuchem obudowy skrzyni..brzmi calkiem powaznie.

wogole doopa bo termin sie przesuwa na 3 tyg ze skonczeniem suki..podwykonawcy na urlopach.... łee kutwa ale wdeplem :)21

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt lip 18, 2006 10:20 pm

to zapodaj zacisk od hamulca tarczowego w którym jest ręczny na linkę
będziesz miał i zawracanie na rękawie hydraulicznym oraz zostawianie auta na ręcznym linkowym.
będzie to zdublowany system
weź tarczę i zacisk od auta z hamulcami tarczowymi na tył

ja się nie znam :wink: nigdy tego nie robiłem
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr lip 19, 2006 9:55 am

Marcin pisze:mowisz o rozstawie srub na wal wychodzacy z reduktora? jesli tak to

nie minie Cie dorabianie "przejsciowki" z blachy, ja musze dodatkowo zostawic kawalek bebna bo na nim jest wieloklin i tarcze przykrece to resztek z wycietej scianki bebna i to mi rozwiaze problem.

ale lepsze sa hamulce na kolach juz-mniejsze sily skretne dzialaja na reduktor...w parchu bodajze 260 czy k160 slyszalo sie o istnieiu przypadkow zaciagniecia recznego w czasie jazdy co skutkowalo wybuchem obudowy skrzyni..brzmi calkiem powaznie.

wogole doopa bo termin sie przesuwa na 3 tyg ze skonczeniem suki..podwykonawcy na urlopach.... łee kutwa ale wdeplem :)21
Ja Marcin myslalem raczej o tarczach na kolach , aczkolwiek teraz zaczynam miec przed oczami wizje hamulca na wale - chyba jakies landrynki tak mialy co nie ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr lip 19, 2006 8:20 pm

w suce jest na wale, wiec moge wykorzystac szpej, ktory tam jest-po co mam zostawiac beben ktory ciazy:)

w Twoim wypadku zrobilbym calosc na osi, jest gosc tutaj co takie cos motal do tojki 70tki a wiadomo, ze to prawie to samo:)

zamowilem czesci i czekam, co z tego wyniknie mam nadzieje zailustruje fotkami:)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr lip 26, 2006 9:18 pm

prace trwaja, juz mam tarcze powieszona na resztkach z bebna, w niedlugim czasie mocowanie na zacisk robic bede, nie wiem czy nie przegialem bo 2 tloczkowy z motocykla o pojemnosci 250ccm:)

moze sie jednak uda :)21 :wink:

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » śr lip 26, 2006 11:15 pm

Marcin pisze:prace trwaja, juz mam tarcze powieszona na resztkach z bebna, w niedlugim czasie mocowanie na zacisk robic bede, nie wiem czy nie przegialem bo 2 tloczkowy z motocykla o pojemnosci 250ccm:)

moze sie jednak uda :)21 :wink:
Linkowy bedzie czy hydrauliczny?

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw lip 27, 2006 8:31 am

harakiri pisze:
Marcin pisze:prace trwaja, juz mam tarcze powieszona na resztkach z bebna, w niedlugim czasie mocowanie na zacisk robic bede, nie wiem czy nie przegialem bo 2 tloczkowy z motocykla o pojemnosci 250ccm:)

moze sie jednak uda :)21 :wink:
Linkowy bedzie czy hydrauliczny?

Z tegoi co Marcin napisal wychodzi na to ze hydrauliczny
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw lip 27, 2006 6:59 pm

no wlasnie tak-hydrauliczny bydzie...jak sie zrobi rzecz jasna..a czy sie zrobi zalezy od determinacji i latwosci w wykonywaniu zadan wspiaranym szczesciem :)21

robie duzo..ale wszystkiego po trochhu... a potem jakos efektow nie widac...choc nabakalem sie jak pies :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości