Sprzęgło i Błoto

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
student 69
 
 
Posty: 133
Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
Lokalizacja: Jura

Sprzęgło i Błoto

Post autor: student 69 » pt sie 04, 2006 7:37 am

Witam!

Ostatnio będąc w ciekawym terenie doznałem pewnej usterki, z którą zwiiązane są moje pytania. Usterka polegała na tym, iż po wjeździe do kałuży błotnej zniknęło sprzęgło. Pedał był twardy, tj tak jakby sprzęgło zostało zablokowane. Usterka ustąpiła po tym jak paląc auto na 1 z rozrusznika wjechałem do błota :). Dodam, że Hans zrobił mi prezent montując nowiutkie sprzęgło i docisk suzuki :D.

Pytania:
Czy to normalnym jest, czy może oznaką że coś za niedługo poleci?
Co trzeba uszczelnić co by się nie powtórzyło?

Pozdrawiam!
Gaz 69, uaz 469 NO MORE... SJ700
JURA OFF-ROAD TEAM
www.juroft.com

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt sie 04, 2006 11:51 am

To normalne w Suzuki. Bloto blokuje ruch lozyska oporowego na walku. Niestety czyszczenie (prawadziwe i solidne) tylko po zdjeciu skrzyni.

Trzeba zadbac o dobre zaklejenie gornego otworu w ktorym widac kolo zamachowe. Uszczelnic to w 100% jest bardzo trudno i chyba bez sensu.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
yasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 13, 2005 9:11 am
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: yasiek » pt sie 04, 2006 11:58 am

Biga pisze:To normalne w Suzuki. Bloto blokuje ruch lozyska oporowego na walku. Niestety czyszczenie (prawadziwe i solidne) tylko po zdjeciu skrzyni.

Trzeba zadbac o dobre zaklejenie gornego otworu w ktorym widac kolo zamachowe. Uszczelnic to w 100% jest bardzo trudno i chyba bez sensu.
i jeszcze na dole skrzyni sprawdz, czy masz taka blaszke która ją zakrywa.. mi przy cofaniu w błocie tamtedy dostał się syf i miałem te same objawy...
yasiek
Samurai '95 1.6 8V
Jimny 'o4 Cabrio 1.3 16V
Jimny 'o7 Elegance 1.3 16V Automat ;p

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt sie 04, 2006 11:59 am

To mi cos przypomnialo :o :oops:
Po ostatnim remoncie nie zalozylem metalowej oslony kola zamachowego od strony gruntu :)21
Trzeba bedzie w kanal zanurkowac w weekend 8)
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
student 69
 
 
Posty: 133
Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: student 69 » pt sie 04, 2006 9:04 pm

Blaszka na dole jest - trzeba się będzie wziąść za jakieś osłonięcie górnego otworu.

W każdym razie jeżeli nie jest to przedsmakiem agonii jakiegokolwiek elementu to jestem zadowolony :D

Pozdrawiam!
Gaz 69, uaz 469 NO MORE... SJ700
JURA OFF-ROAD TEAM
www.juroft.com

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt sie 04, 2006 9:32 pm

Jak blota nie wypuczesz to bedzie spalone sprzeglo szybko, albo synchronizatory sie wysypia.

Agonia jest mocno od dbania o sprzet zalezna.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob sie 05, 2006 8:19 am

Biga pisze:Jak blota nie wypuczesz to bedzie spalone sprzeglo szybko, albo synchronizatory sie wysypia.

Agonia jest mocno od dbania o sprzet zalezna.
Zgadzam sie w 100%. Ja własnie dzis koncze reanimowac auto po zeszłoniedzielnym 3k.
Ze sprzegła to wypłynęło tyle syfu że szczena opada :-?
Szczotki w alternatorze jakos dziwnie znikneły i elektromagnes umarł całkowicie :-?
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » sob sie 05, 2006 10:16 am

Hi hi hi typowe objawy pokonywania 3k :)21 To blotko jest dosc specyficzne :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
student 69
 
 
Posty: 133
Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: student 69 » sob sie 05, 2006 9:13 pm

Przepłukane porządnie pod ciśnieniem. Zero objawów jakiegokolwiek złego działania... MaM nadzieję, że to wystarczy :roll: .... Ponieważ jutro wypad w Bieszczady :P - jak nie to na pewno się odezwę :)

Pozdrawiam!
Gaz 69, uaz 469 NO MORE... SJ700
JURA OFF-ROAD TEAM
www.juroft.com

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz sie 06, 2006 9:00 pm

Miałem to samo w orzyszu. Po 3h walki na trasie w nocy na poligonie udało się ruszyć dalej i nie było problemów.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » pt wrz 01, 2006 10:25 am

mam takie pytanko tak zeby sie upewnic to bloto to wyplukujecie przez ten otwor z gory gdzie widac kolo zamachowe i przez ta blaszke z dolu oczywiscie po zdjeciu tej blaszki
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
student 69
 
 
Posty: 133
Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: student 69 » pt wrz 01, 2006 6:52 pm

Dokładnie :)2
Gaz 69, uaz 469 NO MORE... SJ700
JURA OFF-ROAD TEAM
www.juroft.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości